از خواص فلفل دلمه ای چه میدانید ؟

تاریخچه کاشت این فلفل به نه هزار سال قبل در آمریکای جنوبی برمیگردد و بعدها به اروپا رسید و از آنجا به دیگر کشورها راه پیدا کرد .

فلفل دلمه‌ای به انگلیسی : bell pepper

میزان کالری فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای یکی از کم کالری ترین سبزی ها است به گونه ای که هر صد گرم آن فقط پانزده کالری دارد و از این رو برای کسانی که رژیم لاغری دارند بسیار سودمند است .

فلفل دلمه ای برای لاغری

اگر میخواهید رژیم غذایی صحیحی داشته باشید بهتر است بدانید که از مصرف فلفل دلمه ای قرمز غافل نشوید زیرا خستگی روزانه را از بین میبرد. خوردن عسل انرژی بخش بوده و برای درمان سرفه های خشک مؤثر است‌. اگر به یبوست مبتلا هستید خوردن انجیر را فراموش نکنید. کسانی که دو روز در هفته برگه زردآلو مصرف میکنند از سنگ کلیه در امان هستند.

ویتامین C

این فلفل دارای ویتامین C بالایی است و میتواند از شدت و طول سرماخوردگی بکاهد .

ویتامین A

فلفل دلمه ای ویتامین A فراوانی دارد و برای سلامت چشم و بینایی و کاهش بیماری آب مروارید مفید است .

خواص فلفل دلمه ای پخته

این فلفل اگر به شکل خام مصرف شود بطور کامل تمام خواص خود را حفظ میکند زیرا در صورت پخته شدن و حرارت دیدن بسیاری از ویتامین های خود را از دست میدهد .

کالری فلفل دلمه ای
کالری فلفل دلمه ای

مفید برای بیماران قلبی

این فلفل برای افرادی که مستعد سکته قلبی بدلیل کلسترول بالا هستند بسیار کاربرد دارد و از لخته شدن خون در رگها جلوگیری میکند . پس از این سبزی پر خاصیت غافل نشوید و آن را در برنامه غذایی خود جای دهید تا از اثرات مفید آن بهره مند شوید .

قلب
قلب

خواص فلفل دلمه ای برای زنان باردار

در دوران بارداری توصیه مصرف روزانه هشتاد و پنج میلی گرم ویتامین C الزامی است بنابراین خوردن ویتامین c در یک رژیم غذایی متعادل در فواصل منظم ضروری است.فلفل دلمه ای جزء سبزیجاتی ست که حاوی ویتامین ث فراوان است پس در دوران بارداری مصرف این سبزی پرخاصیت بسیار توصیه می شود.

فلفل دلمه‌ای قرمز، دارای قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان


 مسئول رنگ قرمز شفاف در فلفل دلمه‌ای، لیکوپن می‌باشد که آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است؛ و تحقیقات متعدد ثابت کرده است که لیکوپن از سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

لیکوپن ماده‌ای است که وقتی در معرض حرارت قرار بگیرد، آزاد می‌شود. بدین منظور لازم است کمی آن را در روغن تفت داد یا کبابی کرد.فلفل دلمه‌ای قرمز، تامین سلامت استخوانیفلفل دلمه‌ای قرمز ۵۵ تا ۷۵ درصد نیاز روزانه بدن به مواد مغذی مورد نیاز در سلامت استخوان را تامین می‌نماید. این مسئله به دلیل دارا بودن مقادیر فراوانی از ریزمغذی‌هایی چون: کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و روی می‌باشد که همگی، از مواد مغذی مورد نیاز در استحکام و حفظ بافت استخوانی می‌باشند.

خواص فلفل دلمه ای
خواص فلفل دلمه ای

 فلفل دلمه ای برای بالا بردن رشد مو برای سلامتی

استفاده از فلفل دلمه ای روی مو می تواند در رشد مو از طریق بهبود گردش خون موثر باشد. چند فلفل دلمه ای خشک را در آب بجوشانید و به مدت 5 تا 6 دقیقه آن را رها کنید. بعد از خنک شدن آن را با کمک پنبه روی سر ماساژ دهید و آن را 10 تا 15 دقیقه رها کنید. سپس موها را بشویید. این کار باید دو بار در هفته برای بهترین نتیجه انجام شود. فلفل دلمه ای، رشد و سلامت مو را افزایش می دهد.    

پوست سالم و درخشان نقش مهمی در افزایش ظاهر کلی ایفا می کند. برخی از مشکلات معمول پوستی که امروزه با آن مواجه هستند، وجود چین و چروک،رنگ پریدگی ، ضخیم شدن و کاهش الاستیسیته است .

اگر چه ژنتیک تا حد زیادی مشخص می کند که چه وقتی پوست شروع به بروز علائم پیری می کند، دلایل دیگری نیز مثل آسیب پوست و سبک زندگی ناسالم وجود دارد. اکسیداسیون یک فرآیند شیمیایی است که در آن رادیکال های آزاد الکترون ها را از سلول های سالم می دزدند در نتیجه باعث آسیب پوست می شوند. بیشتر آسیب های پوستی به خاطر قرار گرفتن در معرض سیگار و نور خورشید رخ می دهد.

فلفل دلمه ای و درمان زونا و قارچ پا

به خاطر خواص ضد قارچ و ضد باکتری، فلفل دلمه ای می تواند عفونتی مانند زونا و قارچ پا را در ترکیب با داروهای مناسب تسکین دهد.

فلفل دلمه ای و کاهش علائم سالمندی


مصرف عصاره فلفل دلمه ای به کاهش علائم سالخوردگی به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان کمک می کند. فلفل دلمه ای پوست را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند و به این ترتیب پوست را سالم و جوان می سازد.

 روحیه و اخلاق را به سطحی متعادل می‌رساند

فلفل دلمه ای حاوی کوئرستین است، که در بین سایر فلاونوئیدها، برای کاهش موثر استرس خاصیت قوی‌تری از خود نشان داده است. مطالعات نشان داده‌اند که کوئرستین سنتز کورتیزول را سرکوب می‌کند، که اگر در سطوح بالایی باشد در انسان استرس ایجاد می‌کند.

فلفل دلمه ای
فلفل دلمه ای

به علاوه، وجود لوتئولین در فلفل دلمه ای حاکی از آن است که مصرفش می‌تواند در مقابله با افسردگی موثر باشد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که لوتئولین مانع استرس شبکه‌ای اندروپلاسمی می‌شود که معمولا باعث مرگ سلول‌ها می‌شود. استرس شبکه‌ای اندروپلاسمی در مغز باعث مرگ سلول‌های مغز و بروز علائم افسردگی می‌شود. در نتیجه، لوتئولین می‌تواند با از بین بردن استرس شبکه‌ای اندروپلاسمی از شما در برابر افسردگی محافظت کند.

فلفل دلمه ای و حمایت از سیستم ایمنی

ویتامین ث برای حفظ سیستم ایمنی سالم و ایجاد کلاژن قوی برای پوست و مفاصل حیاتی است. اینها به کاهش خطر آرتروز و کاهش التهاب کمک می کند. ویتامین ک به تشکیل لخته های خونی کمک می کند. این برای توسعه استخوان های محکم و حفاظت از سلول ها در برابر آسیب اکسیداتیو مهم است.

فلفل دلمه ای و درمان کم خونی

فلفل دلمه ای قرمز تقریبا 300 درصد از نیازهای روزانه به ویتامین سی را تامین می کند. ویتامین ث برای جذب مناسب آهن ضروری است. بنابراین، کسانی که از کمبود آهن رنج می برند باید فلفل قرمز را مصرف کنند.

درمان زخم‌ها

ویتامین E و محتوای ویتامین C درون فلفل‌سبز یک ترکیب بسیار عالی است، چرا که نیاز بدن ما برای بهبود زخم‌ها را بر طرف می‌کند. ویتامین C همچنین کمک می‌کند تا کلاژن به‌راحتی سنتز شود.

 به پیشگیری از بروز نقص‌های مادرزادی در نوزادان متولد نشده کمک می‌کند

فلفل دلمه ای به خاطر محتوای فولات بسیار بالایی که دارد که دارد می‌تواند از کمبود وزن نوزادانی که تازه متولد می‌شوند پیشگیری کند. مطالعات انجام شده نشان داده است که افزایش مصرف فولیک اسید در دوران بارداری به کاهش قابل توجه خطر کمبود وزن نوزاد به دنیا آمده می‌شود.

فولات برای همه‌ی آدم‌ها مهم است، اما به طور ویژه برای زنان باردار حائز اهمیت است چون برای رشد سالم و درست جنین به آن نیاز دارند.

در بعضی دیگر از مطالعات انجام شده آمده است که مصرف بالای فولات بعد از باردار شدن می‌تواند به جلوگیری از سقط جنین کمک کند.

در بعضی از پژوهش‌ها نیز اشاره شده است که افزایش مصرف فولیک اسید در مراحل اولیه‌ی دوران بارداری با کاهش خطر اوتیسم در کودکان، و همچنین کاهش خطر تاخیر تکلم در بچه‌ها ارتباط دارد.

بعضی از متخصصان دریافته‌اند که بین میزان مصرف فولیک اسید در دوران بارداری و مشکلات عاطفی شدید در کودکان رابطه‌ای دوسویه وجود دارد.

حاوی منگنز ومس

ما برای بهبود عملکرد مغز و سلامت بدن خود نیاز به مواد معدنی چون مس و منگنز داریم. عنصرهایی چون منگنز و مس می‌توانند سم‌ها را از بافت‌های مغز حذف کنند. همچنین مس می‌تواند به سلول‌های مغزی کمک کند. و همچنین این عنصر در ساخت ملانین به بدنتان یاری می‌رساند. ملانین همان رنگدانه‌هایی است که در چشم و روی پوستتان است.

فواید کپسایسین

کپسایسین در غشاء سفید فلفل یافت‌می‌شود که مسئول ایجاد تندی در دانه‌های فلفل است. این ماده سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید را پایین‌می‌آورد. کپسایسین باکتری عامل زخم معده را کشته و سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند.

به داشتن کیفیت خواب بهتر کمک می‌کند

چنین دریافته‌اند که فلفل دلمه ای به خاطر محتوای بالای ویتامین D که دارد کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. ویتامین C سطح کورتیزول را در بدن پایین می‌آورد، که معمولا وقتی بدن تحت استرس باشد ترشح می‌شود، و باعث دشواری در به خواب رفتن می‌شود. در نتیجه، ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای می‌تواند با کاهش سطح هورمون استرس در بدن به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

نکته: ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای هورمون استرس را در بدن کاهش می‌دهد که همین امر باعث می‌شود خواب با کیفیت و عمیق تری داشته باشید.

لکه‌ها و جوش‌های پوست را ازبین می‌برد

ترکیبی از آب‌هویج و عصاره فلفل دلمه سبز می‌تواند در ازبین‌بردن لکه‌ها و جوش‌های پوست موثرباشد.

انواع پوست
انواع پوست

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 160

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir