ماسک نعنا مخصوص پوست های حساس

کسانی که دارای پوست حساس بوده و در گرما صورتشان قرمز میشود اگر از ماسک نعنا استفاده کنند این حساسیت برطرف شده و علاوه بر آن موجب کاهش روند پیری و روشن شدن پوست میشود.

طرز تهیه ماسک نعنا

روش اول

برای آماده کردن این ماسک بایستی بیست تا سی برگ نعنای تازه را به همراه پنج تکه کوچک یخ در میکسر بریزید مخلوط بدست آمده را به مدت بیست دقیقه روی پوست صورت گذاشته و سپس با آب سرد صورت خود را شستشو دهید. هفته ای یک بار کافی است.

این ماسک همچنین تیرگی زیر چشم را محو کرده و اسکار به جا مانده از جوشهای صورت را پاک میکند. برای تسکین درد ناشی از نیش حشرات بکار برده میشود. خنک کننده پوست بوده و حس طراوت به آن میبخشد.

روش دوم

10 تا 15 عدد برگ تازه را به طور کامل له کنید سپس چند قطره آب اضافه کنید ، این خلوط را به مدت 20 دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید پس از اتمام زمان مشخص شده ٌصورت خود را با آب خنک بشویید .

روش سوم

10 برگ نعنای تازه را به طور کال له کنید تا به صورت خمیر درآید ، این خمیر را بر وری جوش ها و نقاط مبتهب صورت خود قرار دهید پس از 15 دقیقه با آب سرد شست و شو دهید .


خواص نعنا برای سلامت پوست

نعنا با ایجاد حس خنک کنندگی و افزایش شادابی و طراوت پوست به جوانی آن کمک می کند . نعنا با قابلیت لایه برداری عمیق سبب پاکسازی و کاهش التهاب در سطح پوست می شود .قرمزی و جوش آکنه با استفاده مستمر ماسک نعنا برطرف خواهد شد .

خواص درمانی گیاه نعناع

نعنا از قدیم به عنوان یک گیاه دارویی در ایران مصرف داشته است . از مهمترین خواص گیاه نعنا می توان به : درمان نفخ ، درمان بیماری پوستی ، تسکین دهنده درد و… اشاره کرد . همچنین خواص آنتی اکسیدان نعنا با علم نوین به اثبات رسیده است .

بخور نعنا

بخور نعنا از دیرباز برای سلامت پوست ، خون رسانی و باز شدن منافذ پوست مفید می باشد .

برای بخور نعنا کافیست مقداری عرق نعنا یا برگ های نعنا تازه را در 2 لیوان آب جوش قرار دهید و صورت خود را در معرض بخار آن قرار دهید در این مورد زیاده روی نکنید.


ماسک های ترکیبی با نعنا

ماسک نعنا برای پوست
ماسک نعنا برای پوست

ماسک نعنا مخصوص پوست های ملتهب و حساس

ماسک نعنا و زردچوبه

10 عدد برگ تازه نعنا را له کنید سپس یک قاشق مربا خوری زردچوبه را به آن اضافه کنید .خمیر حاصل شده را به پوست صورت خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید .پس از 15 دقیقه صورت خود را با آب خنک شست و شو دهید .



ماسک عسل و نعنا

یک قاشق چای خوری عسل طبیعی را با 10 برگ له شده نعنا تازه مخلوط کنید . این ماسک را می توانید بروی پوست صورت خود و نواحی ملتهب پوست خود بزنید .نیم ساعت صبر کنید تا مواد بر پوست شما اثر کند سپس با استفاده از آب خنک پوست خود را شست و شو دهید و بخوبی خشک کنید . گفته می شود این ماسک برای برطرف کردن سیاهی دور چشم موثر می باشد . استفاده از این ماسک دو روز در میان باید انجام بگیرد .


ماسک نعنا ، عسل ، روغن و تخم مرغ

ماسک نعنا عسل و تخم مرغ

ماسک گلاب و نعنا

10 عدد برگ تازه نعنا را له کنید سپس 2 قاشق چای خوری گلاب را به آن اضافه کنید و بخوبی هم بزنید. این ماسک را 2 بار دهفته بر روی پوست خود قرار دهید و 15 دقیقه صبر کنید . پس اتمام زمان مقرر شده پوست خود را بخوبی شست و شو دهید.

نعناع حاوی اسیدسالیسیلیک

حتما اسم اسید سالیسیلیک را بروی لوسیون ها و کرم های ضد التهاب مشاهده کرده اید اما باید بدانید که ماده مفید در برگ های نعنا موجود می باشد .

نعناع حاوی فلاونوئید و فنول

فلاونوئید و فنول دو ماده آنتی اکسیدان می باشند که در برگ های نعنا به میزان قابل توجه ای یافت می شود . یافته های علمی نشان می دهد این آنتی اکسیدان ها برای کاهش استرس و التهاب مفید می باشد .

عوارض و مضرات نعنا

نعنا هم مانند هر ماده خوراکی و دارویی می تواند برای برخی افراد تاثیرات آلرژیک را به همراه داشته باشد .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir