کامبک یکی از اصطلاحات رایج در مسابقات ورزشی می‌باشد که در این صفحه به بررسی معنی و ریشه این اصطلاح پرکاربرد می‌پردازیم ، در ادامه همراه ما باشید . ( کامبک یعنی چه ? )

معنی کامبک

کامبک come back یک اصطلاح انگلیسی به معنی « بازگشت » می باشد . در مسابقات ورزشی بخصوص فوتبال هر گاه تیمی که در حال شکست خوردن باشد بتواند نتیجه را عوض کند به آن « کامبک » می‌گویند .

مثلا وقتی تیم « الف » 2 – 0 ار تیم « ب » عقب است اگر بتواند با زدن چند گل بازی را برنده شود . میگویند تیم « الف » کامبک انجام داد .

البته کامبک امروزه بیشتر در مورد بازی های رفت و برگشت کاربرد دارد ، مثلا یک تیم در بازی رفت با نتیجه بدی شکست خورده است و در بازی برگشت با یک پیروزی پر گل تر از موقعیت شکست به موقعیت پیروزی تغییر وضعیت میدهد .

کلمه : come back
املای فارسی : کامبک – کام بک
معنی :بازگشتن از موقعیت شکست به موقعیت پیروزی
بازگشتن
مراجعت کردن
دوباره موفق شدن
اشتباه تایپی : زخئث ذشزن
معنی کامبک

کامبک یعنی چه ?


کامبک بارسا مقابل پاریس

یکی از به یادماندنی ترین کامبک های سال های اخیر مربوط به بازی بارسلونا – پاری سن ژرمن در 8 مارس 2017 ( 18 اسفند 1395 ) می‌باشد. بارسلونا در بازی رفت 4 – 0 شکست خورد اما در بازی برگشت که به « معجره نیوکمپ » معروف شد با نتیجه 6 – 1 به پیروزی رسید و با اصطلاح « کامبک » انجام داد .

این بازی در قالب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد .

کامبک بارسا مقابل پاریس
کامبک بارسا مقابل پاریس

دربی 3-2 استقلال و پرسپولیس

بهمن 1390 دربی 74 بین تیم های استقلال و پرسپولیس برگزار شد این بازی یکی از خاطره انگیزترین کامبک های فوتبال باشگاهی ایران بود . در دقیقه 32 بازی، میلاد میداوودی موفق شد گل اول استقلال را با پاس فریدون زندی به ثمر رساند. در نیمه دوم فریدون زندی در دقیقه 49 گل دوم استقلال را زد . دقیقه 67 مهرداد اولادی از بازی اخراج شد و پرسپولیس 10 نفره شد .

دنیزلی ،ایمون زائد بازیکن لیبیایی پرسپولیس را وارد زمین کرد ،ایمون زاید در دقایق 82 ، 83 و 92 دروازه استقلال را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. ( باشگاه خبرنگاران جوان )

دربی 3-2 استقلال و پرسپولیس
دربی 3-2 استقلال و پرسپولیس

رندوم یعنی چه ?

شانتاژ یعنی چه ?

شوآف یعنی چه ؟

آلاگارسون یعنی چه ؟

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 61

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir