عوارض تلفن همراه برای کودکان و نوجوانان

در حال حاضر تلفن همراه به یک پدیده شایعی تبدیل شده اند. این ابزارهای جیبی؛ کمتر از یک کامپیوتر کوچک نیستند. آنها هر کاری را می توانند انجام دهند- از یک تماس تلفنی روتین گرفته تا گشت و گذار در اینترنت. این فناوری نه تنها بزرگسالان، بلکه کودکان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. اما آیا می دانید که اثرات مضر تلفن همراه در کودکان چیست؟

چرا موبایل برای انسان مضر است؟

سلول‌های بدن انسان در گستره 10 تا 1000 هرتز با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اکثر موبایل‌ها نیز در گستره 270 تا 1800 هرتز ارتباط برقرار می‌کنند. می‌بینید که گستره امواج الکترومغناطیسی موبایل با سیستم ارتباط بین سلولی انسان هم‌پوشانی دارد و این مسأله باعث ایجاد اختلالات جبران‌ناپذیری مانند ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن می‌شود، همچنین ثابت شده که این امواج تأثیر بدی در باروری مردان دارد، زیرا اسپرم‌ها را می‌کشد. مخصوصاً در کسانی که موبایل را به کمرشان می‌بندند. دانشمندان معتقدند با وجود استفاده زیاد آقایان از موبایل، در 50 سال آینده خیلی از آن‌ها نابارور شوند یا حداقل توانایی‌های جنسی‌شان کاهش یابد.

امروزه کودکان در محیطی با فرکانس رادیویی رشد می کنند که قبل از این؛ هرگز در تاریخ بشر وجود نداشته است. تشعشعات ساتع شده از تلفن همراه و دکل های آن ها؛ می توانند اثرات نامطلوبی بر کودکان داشته باشند. برخی از این موارد عبارتند از:

تهدید سلامتی یکی از عوارض تلفن همراه بر کودکان

در سال های اخیر، گمانه زنی های بسیاری در مورد تاثیر تشعشعات تلفن همراه بر روی بدن ما وجود داشته است. مطالعه ای که توسط مجله انجمن پزشکی آمریکا انجام شد این بحث را هنگامی پیگیری کرد که تحقیقاتی درباره پیامدهای تلفن همراه در فعالیت مغزی؛ مورد بررسی قرار گرفت. خطرات احتمالی برای سلامت تلفن همراه برای کودکان به شرح زیر است:

الف. تومورهای خوش خیم:

این مطالعه نشان داد؛ کودکانی که از تلفن همراه استفاده می کنند امکان رشد تومورهای خوش خیم در مغز و گوش شان وجود دارد.

ب. سرطان:

WHO (سازمان بهداشت جهانی)، تشعشعات تلفن همراه را به عنوان “سرطان زای احتمالی برای انسان ها” طبقه بندی کرده است. کودکان در مقایسه با بزرگسالان بیش از 60 درصد تشعشعات را از طریق مغز خود جذب می کنند. پوست نازک مغزی، بافت ها و استخوان های آنها این اجازه را می دهد تا دوز تابش بیشتری (دو برابر) را نسبت به بزرگسالان جذب کنند. سیستم عصبی در حال رشد آنها باعث می شود که نسبت به این “سرطان زاها” آسیب پذیرتر باشند.

ج. اثر در مغز:

دانشمندان کشف کرده اند که تنها 2 دقیقه تماس تلفنی می تواند فعالیت های گزینگر مغز کودک را تا یک ساعت تغییر دهد. امواج رادیویی از تلفن همراه به عمق مغز کودک نفوذ می کنند (نه تنها در اطراف گوش). فعالیت مغزی آشفته، می تواند باعث اختلال در توانایی یادگیری کودکان و دیگر مشکلات رفتاری در او شود. حتی اگر در طول زمان استراحت، به جای استراحت از تلفن استفاده کرده باشند، بر خلق و خو و توانایی یادگیری شان در کلاس درس می تواند تاثیر گذارد.

از لحاظ علمی:

کودکان، درست همانند نوجوانان، به گوشی های تلفن همراه معتاد هستند. آنها گیم بازی می کنند، گپ می زنند و تمام وقت با دوستان خود صحبت می کنند. بسیاری از دانش آموزان، هر روز، تلفن همراهشان را همراه با وسایل مدرسه شان، به مدرسه می برند. آنها در طول زمان آزادشان با تلفن صحبت می کنند و پیام هایشان را در کلاس درس رد و بدل می کنند. به این ترتیب، با قایم شدن در پشت دانش آموزان دیگر، موضوع درس را از دست می دهند.

تاثیر امواج موبایل بر روی نوزادان:

محققان آمریکایی هشدار دادند که استفاده مادران باردار از تلفن همراهچه بسا نوزادان آنها را در آینده با خطر مشکلات رفتاری روبرو کند. این محققان دریافتند قرار گرفتن در معرض تشعشعات تلفن همراه در جریان بارداری بر رشد مغزی نوزاد تاثیر می‌گذارد و چه بسا موجب بروز مشکلات رفتاری از جمله بیش فعالی، نگرانی و ضعف حافظه در آنها می‌شود.

محققان دانشگاه یال آمریکا معتقدند نوزادان از چهار ماهگی مانند یک انسان کامل احساس شنوایی دارند و هر صدایی را می‌شوند و درک می‌کنند به همین دلیل زنگ‌های وقت و بی‌وقت و ارتعاشات تلفن همراهسیستم عصبی نوزادان را دچار اختلال می‌کند. نوزادان دارای سیستم خوابی هستند که نباید بر هم بخورد، ارتعاشات موبایل موجب می‌شود کودکی که به دنیا می‌آید عصبی، کج‌خلق و دچار مشکلات رفتاری باشند. به همین دلیل به زنان باردار توصیه می‌شود از حضور در مناطق پرسر و صدا پرهیز کنند و دستگاه تلفن همراه دو متر با آنها فاصله داشته باشد.

عمل سوء در امتحانات:

اکثر دانش آموزان در امتحانات داخلی و خارجی در سوء عمل و تقلب زیاده روی می کنند. برخی از ماشین حساب استفاده می کنند در حالی که همزمان اطلاعات دیگری نیز در آن ذخیره می کنند. بعضی نیز از آن برای ارسال تقلب به افراد حاضر در سالن امتحان، استفاده می کنند. این کار در صورت بروز می تواند به زندگی دانش آموزی فرد خاتمه دهد.

آسیب‌های انگشت دست کودکان:

آکادمی پزشکی اطفال آمریکا هشدار می‌دهد که استفاده طولانی‌مدت از صفحات لمسی ابزارهای الکترونیکی به انگشت دست کودکان آسیب می‌زند؛ سرگرم شدن با تبلت و گوشی همراه فرصت بازی‌های معمولی را سلب می‌کند و به این ترتیب عضلات کودک روز به روز تحلیل می‌رود و به مروز زمان حرکاتش تأخیر بیشتری خواهند داشت.

رفتار نامناسب:

استفاده از تلفن همراه می تواند منجر به رفتارهای نامناسب در کودکان شود. ارسال پیام ها و تصاویر نامناسب یک مشکل رو به رشد در نوجوانان است. تصاویر توسط افراد نالایقی دست به دست می شوند و به دیگران امکان دسترسی به عکس های خصوصی را می دهند. کودکان همچنین از طریق دستگاه های چند رسانه ای خود می توانند به سایت های مستهجن پورن (تصاویر یا نوشته های شهوت انگیز) دسترسی داشته باشند.

امنیت تلفن همراه برای کودکان:

شما به عنوان یک والد، باید اقدامات پیشگیرانه ای برای به حداقل رساندن تماس کودک خود با اثرات مضر گوشی های همراه انجام دهید. این موارد شامل:

اگر فرزند شما زیر 16 سال دارد اجازه استفاده از تلفن همراه را به او ندهید.

مغز کودک به قدری حساس است که نمی تواند در برابر تشعشعات تلفن همراه مقاومت کند.

اجازه ندهید که تلفن همراه مستقیما با سر کودک در تماس باشد. به جای آن از یک هدست استفاده کنید.

اجازه ندهید فرزندتان مکالمات خود را در اتوبوس ها، قطارها، اتومبیل ها و آسانسور ها انجام دهد. تلفن همراه سیگنال ها را از طریق فلز به سختی دریافت می کند که باعث افزایش سطح قدرت تشعشعات آن می شود.

هنگامی که سیگنال ضعیف است، اجازه ندهید فرزندتان از تلفن همراه استفاده کند.

این کار باعث افزایش قدرت حداکثری آن می شود، چرا که تلفن تلاش می کند تا به یک آنتن جدید رله متصل شود.

استفاده از تلفن همراه در اطراف کودکان را محدود کنید.

اطمینان حاصل کنید که هیچ مودم تلفن همراه یا برج شبکه ای در نزدیکی خانه یا مدرسه بچه شما وجود ندارد.

اجازه ندهید کودکان تلفن همراه را با خود به مدرسه ببرند. شب ها، تلفن همراه را در اتاق خواب کودکان خود نگذارید.

 

بهترین روش برای در امان ماندن از تشعشات موبایل

بهترین روشی که برای در امان ماندن از تشعشات مضر موبایل در جهان شناخته شده است، استفاده از کیف مخصوص موبایل است که به کیف های ایول معرف می باشند. در ساخت این کیف ها، با تزریق ترکیبات نانو نقره به الیاف بافتی، پارچه‌ای با خاصیت جذب امواج الکترومغناطیسی تولید و با استفاده از آن پوشش ویژه تلفن همراه ساخته شده که کاربر هنگام حمل تلفن و حتی در زمان مکالمه یا ارسال و دریافت پیام کوتاه، تلفن را همواره در داخل آن نگه می‌دارد و بدین ترتیب امواج ناشی از عملکرد تلفن همراه جذب این پوشش شده و از تماس آن با بافت‌های مختلف بدن که آسیب و عوارض سوء متعددی در پی دارد پیشگیری می‌کند، این کیف می تواند تا 99/99 درصد تشعشات مضر موبایل را جذب کند شاید برایتان جالب باشد این کیف توسط مخترع جوان ایرانی به نام علی جاسب در آلمان ساخته شده و هم اکنون در کشورهای اروپایی در حال استفاده است ولی این اختراع در کشور خودمان غریب می باشد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 12

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir