افراد مبتلا به تالاسمی ماژور باید برای جلوگیری از تجمع خون‌های مرده و آهن اضافی از آمپول آهن زدا استفاده کنند، این آمپول هر روز باید به شکل جلدی و یا وریدی تزریق شود تا مبادا تجمع آهن باعث بروز بیماری‌های خطرناک شود.

دسفرال

نام داروی آهن زدا دسفرال می باشد.(دفروکسامین (به انگلیسی: Deferoxamine) با نام‌های تجاری دسفرال، دفروکسیر و دسفوناک.)

دسفرال
دسفرال

تغییر رنگ ادرار پس از دسفرال

کمتر از ۱۵٪ دارو از طریق‌دستگاه گوارش جذب می‌شود.دفروکسامین بوسیله آنزیم‌های پلاسمایی‌متابولیزه و از طریق ادرار دفع می‌شود.مقداری از دارو نیز از طریق صفرا و مدفوع‌دفع می‌گردد و نیمه عمر آن ۶/۱ ساعت‌می‌باشد. آهن شلات شده رنگ ادرار را به قرمزمتمایل می‌کند.

بیمارانی که از دسفرال استفاده میکنند با مشاهده رنگ قرمز ادرار خود متوجه میشوند دسفرال موثر بوده و بدن در حال دفع آهن می باشد.

تداخل‌های دارویی دسفرال

تجویز همزمان با ویتامین C باعث افزایش توانایی این دارودر دفع بیشتر آهن می‌گردد اگرچه احتمال‌سمیت آهن نیز افزایش می‌یابد.

موارد منع مصرف دسفرال 

این دارو در بیماری‌های‌شدید کلیوی یا در هموکروماتوز اولیه نباید مصرف شود.

پمپ تریق دسفرال

از آنجایی که این تزریق باید به آرامی و کم کم انجام شود، نیاز به یک وسیله برای زمانبندی و تزریق وجود دارد. پمپ دسفرال یک وسیله ایست که تزریق دسفرال به بدن را انجام می دهد. دستگاه تزریق دسفرال شامل یک سوزن پروانه ای است که به پمپی که محلول دسفرال در آن موجود است وصل می شود. این تزریق در طول شب صورت می گیرد و به طور معمول بین ۸ تا ۱۰ ساعت طول می کشد تا کل سرنگ خالی شود.

پمپ دسفرال
پمپ دسفرال

فروز آف چیست ؟ موارد مصرف و عوارض

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 127

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir