بیوگرافی آریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی‌نژاد‏ Aria Aziminejad نوازنده و آهنگساز متولد 5 اردیبهشت 1352 در تهرانی می باشد . وی با حضور در برنامه « عصر جدید » به عنوان داور توانست به شهرت برسد .

نام نام خانوادگی آریا عظیمی نژاد
تاریخ تولد5 اردیبهشت 1352
محل تولدتهران
مدرک تحصیلی لیسانس رشته موسیقی از دانشگاه آزاد تهران مرکز
همسر راحله شه دل ( 1387 تا کنون )
فرزندیک پسر به نام « علاء »

پدر آریا عظیمی نژاد
پدر آریا عظیمی نژاد

پدر

جمشید عظیمی نژاد پدر آریا ، نویسنده آثار تلویزیونی در حوزه کودک و نوجوان می باشد . مهمترین اثر جمشید عظیمی نژاد « خانه عروسک ها » می باشد که در اوایل انقلاب از تلویزیون پخش شد .

آریا در شش سالگی در این مجموعه عروسکی حضور پیدا کرد و اندکی بعد خواهرش پوپک نیز به این مجموعه پیوست .

پدربزرگ ها

پدربزرگ هایش هر دو در زمینه موسیق فعالیت می کردند وشاید همین موضوع باعث شد تا آریا به موسقی توجه کند .

تحصیلات

آریا عظیمی نژاد در دانشگاه آزاد تهران مرکز ، رشته موسیقی را تحصیل کرد ، اما پس از مقطع کارشناسی ادامه تحصیل نداد و وارد بازار کار شد .

در سال دوم دانشگاه( 1372 ) توانست با ساخت موسیقی برای یک نمایش نامزد بهترین موسیقی متن نمایش های دانشجویی شود . با وجود اینکه نتوانست برنده جایزه شود اما بسیار مورد توجه قرار گرفت .

تولد آریا عظیمی نژاد
تولد آریا عظیمی نژاد

ساز تخصصی

آریا عظیمی نژاد ساز « سه تار » را به صورت تخصصی از پدرش فراگرفته است ، در شانزده سالگی برای ادامه ی آموزش نزد اساتید بنام ستار همچون : استاد ذوالفنون و تاجبخش رفت و توانست تا حدود زیادی به این ساز مسلط شود .

علاقه به موسیقی فیلم و سریال

آریا به دلیل علاقه به موسیقی فیلم های سینمایی و سریال ها وارد این عرصه هنری شد و در سال 77 توانست برای سریال « پزشکان » موسیقی بسازد و اولین گام را محک بردارد . این سریال به کارگردانی مسعود کرامتی در آن زمان مورد توجه مردم قرار گرفت .

در ادامه در سال 81 موسیقی فیلم «عروس خوش قدم » را ساخت و اینگونه به سینما راه پیدا کرد .

کار های خاطره انگیز

سریال های « او یک فرشته بود » و « مجموعه ی پایتخت » از آثار خاطره انگیز آریا عظیمی نژاد می باشد که بسیاری از مردم هنوز موسیقی های این آثار را گوش می دهند .

اما ویژه ترین اثر آریا عظیمی نژاد بی شک موسیقی فیلم « میم مثل مادر » در سال 1385 می باشد .

کودکی آریا عظیمی نژاد
کودکی آریا عظیمی نژاد

افتخارات جهانی

کسب مقام دوم در جشنواره موسیقی فولکلور بریتانیا اتفاق مهمی در زندگی آریا عظیمی نژاد بود که با نواختن ساز سه تار برای او رقم خورد .

این موفقیت باعث شد به عنوان یک چهره بین المللی در زمینه موسیقی شناخته شود و بتواند با افراد معروفی مانند « جاسلین پوک » که از نوازندگان معروف پیانو هست در چند اثر همکاری کند .

همسر آریا عظیمی نژاد

در سال 1387 با « راحله شه دل » ازدواج کرد و چهار سال بعد ( 1391 ) صاحب یک فرزند پسر به نام « علاء » شدند.

آریا عظیمی نژاد مدت ها با رئیس بانکی که در آنجا حساب داشت دوست بود ، تا اینکه آقای رئیس آریا را برای عروسی پسرش دعوت کرد و او با حضور در عروسی با دخواهر داماد آشنا می شود و سرانجام ازدواج می کند .

همسر آریا عظیمی نژاد
همسر آریا عظیمی نژاد
آریا عظیمی نژاد
آریا عظیمی نژاد

راحله شه دل

راحله شه دل زاده ی 1359بازیکن اسبق تیم ملی بسکتبال می باشد . وی فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی در مقطع تربیت بدنی می باشد .

تجربه نزدیک به مرگ

آریا عظیمی نژاد چند سال پیش به دلیل احساس قلب درد به بیمارستان مراجعه می کند و با نظر دکتر فورا برای آنژیو بستری می شود ، در زمان انجام آنژیو یکی از رگ هایش پاره می شود و این موضوع باعث می شود دچار ایست قلبی شود . با احیای قلبی – ریوی به زندگی بازگشت اما تجربه نزدیک به مرگ خلق و خوی او را به طور کامل عوض کرد .


عصر جدید

بسیاری از افراد تا قبل از پخش برنامه « عصر جدید » چهره ی آریا عظیمی نژاد را ندیده بودند ، اما با پخش این برنامه خیلی سریع معروف شد .فصل اول برنامه عصر جدید در بهمن 1397 و فصل دوم آن در اسفند 1398 بر روی آنتن شبکه سوم سیما رفته است .

سختگیری های او در برنامه عصر جدید یکی از نکات پر بحث در مورد برنامه عصر جدید می باشد ، واکنش های مردم در فضای مجازی بسیار متفاوت می باشد ولی بطور کلی می توان گفت در این برنامه ها همیشه یک داور سختگیر وجود دارد که نسبت به بقیه سخت تر راضی می شود .

در یکی از قسمت های برنامه عصر جدید پس از اجرای یک گروه کوکان معلول با گریه گفت که او هم یک خواهر معلول دارد .


آریا عظیمی نژاد عصر جدید
آریا عظیمی نژاد عصر جدید
اریا عظیمی نژاد
اریا عظیمی نژاد

تا 1400 با روحانی

اریا عظیمی نژاد
اریا عظیمی نژاد

آریا عظیمی نژاد در عصر جدید

اریا عظیمی نژاد
اریا عظیمی نژاد

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 108

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir