درمان ناباروری با رژیم غذایی

با وجودی که به نظر می‌رسد بیشتر توصیه‌های کاربردی و حمایت‌های عاطفی مرتبط با ناباروری، زنان را هدف می‌گیرند، محققان اخیرا نشان داده‌اند که ناباروری مردان هم به اندازه زنان، در سخت باروری زوج‌ها نقش دارد.

محققان احتمال می‌دهند که در آمریکا یک سوم موارد ناباروری به خاطر مشکلات باروری مردان است و در انگلستان یک نفر از هر ۷ زوج- حدود ۳.۵ میلیون نفر- احتمالا سخت باردار می‌شوند.

بر اساس مطالعات، ۸۴ درصد زوج‌ها در صورتی که مرتب (هر ۲-۳ روز یکبار) رابطه زناشویی محافظ نشده داشته باشند، ظرف یکسال باردار خواهند شد.
از هر ۱۰۰ زوج در ایالات متحده، ۱۲ تا ۱۳ زوج مشکل باروری دارند.رژیم غذایی و درمان ناباروری مردان
هنوز محققان بر سر اینکه سبک زندگی چطور بر باروری مردان تاثیر می‌گذارد، با هم به توافق نرسیده‌اند اما بعضی مطالعات نشان داده‌اند که رژیم غذایی می‌تواند بر ناباروری مردان موثر باشد.

اخیرا محققان با بازنگری نتایج مطالعات انجام شده تا سال ۲۰۱۶ درباره تاثیر الگوهای غذایی، خوراک و مواد مغذی بر کیفیت سمن و باروری به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم غذایی سرشار از اسید چرب امگا ۳، برخی آنتی اکسیدان ها (ویتامین E، C، بتاکاروتن، سلنیوم، زینک و لیکوپن)، فولات، ویتامین D و کاهش چربی‌های اشباع با بهبود کیفیت اسپرم مرتبط است.

بعضی غذاها مثل ماهی، صدف، انواع مرغ، غلات، سبزیجات، میوه‌ها و لبنیات کم چرب بر میفیت اسپرم تاثیر مثبت دارند. این مطالعه نشان داده است مصرف بیش از حد الکل، کافئین، گوشت قرمز و فرآوری شده در مردان تاثیر منفی بر شانس باردار شدن یا نرخ باروری همسرشان دارد.

منبع: MailOnline



به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir