این پایگاه ها قبلا وجود داشته است. این پایگاه ها در زمان بحران عراق ایجاد شد و بارها گفته شده است که از پایگاه های امریکا در قطر علیه هیچ کشور همسایه استفاده نخواهد شد. قطری ها بارها این موضوع را تاکید کردند و اعلام نموده اند که حمایت های ایران در زمان بحران محاصره اقتصادی را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

ایران نیز به دنبال تنش زدایی در منطقه است، نه تنها در آن زمان به قطر بلکه به هر کشوری که دچار مشکل و بحران کمک خواهد کرد. ایران صراحتا به همه کشورهای منطقه اعلام نمودند که به خواسته های امریکا در منطقه عمل نکنند، زیرا ایران از نظر جغرافیایی و استراتژیک و هم از نظر امکانات دفاعی در شرایط مسلط بر کل منطقه خلیج فارس است. اگر چه تا کنون هیچ اقدامی نکرده است این است که ایران اغازگر تشنج نخواهد بود. باید در نظر داشت که تنها کشورهای اغازگر جنگ در منطقه نمی توانند جنگ را به پایان ببرند زیرا مساحت جنگ به میزان مشارکت کنندگان گسترش خواهد پیدا کند. از این رو قطری ها هرگز این ریسک امنیتی علیه کشور خود را انجام نمی دهند. زیرا اگر از طریق یک کشوری علیه کشوری دیگر در منطقه حمله صورت بگیرد، کشور واسطه نیز درگیر خواهد شد. از طرف دیگر با شروع جنگ، مشکل ترانزیت نفت از خلیج فارس به عنوان پایه حیاتی غرب است، وجود خواهد شد.

در واقع این دلیلی است که بدانیم هیچ جنگی در کار نیست. این تبلیغات و مانورها به گفته خود ترامپ تنها به دلیل فشار اقتصادی است.

اما اگر خدای نکرده جنگی رخ بدهد، تنها ایران آسیب نخواهد دید، باید دانست که آغازگران جنگ آسیب بیشتری خواهند دید

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir