تعریف پدافند و انواع آن و تشریح هر کدام از انوان آن در این مقاله برای شما عزیزان گردآوری شده است. لطفا در پایان نظرات خود را برای ما و سایر بازدیدکنندگان ثبت کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

تعریف پدافند

پدافند DEFENCE

مجموعه اقداماتی که با به کارگیری کلیه وسایل و امکانات و روش های تاکتیکی به منظور جلوگیری از ورود دشمن به منطقه پدافندی و انهدام او صورت میگیرد. هرگونه عملیات رزمی که در آن درجه ای از پایداری دیده می شود . به کارگیری کلیه جنگ افزارها و روش های موجود به منظور جلوگیری از موفقیت دشمن و بر هم زدن تک او.

پدافند از بندر HARBOUR DEFENCE

پدافند از یک بندر یا لنگرگاه و تجهیزات مربوط به آن در مقابل زیردریایی ها و یا کشتی ها ، عملیان مین گذاری دشمن و خرابکاری . پدافند از یک بندر در مقابل موشک های هدایت شونده ، زمانی که این چنین موشک ها از طریق هوا پرتاب می شوند به عنوان بخشی از پدافند هوایی محسوب می شوند.

پدافند از پایگاه  BASE DEFENCE

کلیه اقدامات نظامی محلی اعم از عادی و یا اضطراری مورد نیاز یک پایگاه که به منظور خنثی کردن و تقلیل اثرات خرابکاری و یا تک دشمن انجام میگیرد.

پدافند با فرصت DELIBERATE DEFENCE

پدافندی که در آن تماس با دشمن نزدیک نبوده و با داشتن زمان کافی سازمان می یابد. این پدافند معمولا از یک منطقه مستحکم نظیر مواضع ، پناهگاه ها و سیستم های ارتباطی ویژه انجام می شود.

پدافند با مین MINE DEFENCE

پدافند از یک موضع و یا منطقه  با مین گذاری یک سیستم پدافند مین شامل کارکنان و تجهیزات مورد نیاز برای مین گذاری، عمل کردن، نگهداری و حفاظت میادین مینی است که مین گذاری شده اند.

پدافند به صورت نقاط اتکا  STROGE POINTS DEFENCE

پدافندی است که در آن یگان ، موضع خود را در ابتدا مانند یک پدافند منطقه ای سازمان دهد. در این نوع پدافند بر تامین دورادور و قابلیت پذافند از جناحین و عقب تاکید می شود.

پدافند تاکتیکی TACTICAL DEFENCE

عملیات پدافندی در عملیات رزمی مشخص در مقایسه با پدافند استراتژیکی که دلالت بر طرح پدافندی کلی یک کشور در یک جنگ دارد.

پدافند تعجیلی HASTY DEFENCE

پدافندی که در آن ، زمان برای آرایش زمین محدود بوده و تماس دشمن قریب الوقوع یا در جریان باشد در این نوع پدافند از حفره ها ، مواضع و موانع طبیعی موجود در زمین حداکثر استفاده به عمل می آید.

پدافند خطی  LINEAR DEFENCE

شکلی از پدافند مطقه ای که در آن یا عمق بسیار کم است و یا هیچ عمقی پیش بینی نشده و نیروهای موجود با پیش بینی حداکثر قدرت آتش اولیه در جلو ، بدون احتیاط در عرض گسترش یافته اند.

پدافند همه جانبه چیست ?

مفهوم پدافند همه جانبه به عنوان دکترین دفاعی کشور جمهوری اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره) و سپس مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا مطرح گردیده است.

ایده تاسیس بسیج از سال 1359 و توسعه آن و همچنین پایگاه های مقاومت در همه ارکان حکومتی و مردمی بر اساس پدافند همه جانبه است. پدافند همه جانبه یعنی یک کشور با تمام قوای نظامی و غیرنظامی خود در برابر انواع تهدیدات دفاع می کند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 90

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir