محمد علی نجفی، بعد از بیژن نامدار زنگنه رکورددار حضور در کابینه‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران است. در کارنامه شلوغ او ۱۱ سال وزارت در ۵ کابینه ، نزدیک ۴ سال معاونت رئیس‌جمهوری ( ۳ سال و ۳ ماه ریاست سازمان برنامه در دولت اول خاتمی و نزدیک ۶ ماه ریاست سازمان میراث فرهنگی در دولت اول روحانی)، ۶ سال عضویت در شورای سوم شهر تهران، ۷ ماه شهرداری، ۴ سال مشاوره و دستیاری اقتصادی رئیس‌جمهوری و البته چند ماه سرپرستی وزارت علوم به چشم می‌خورد.

محمد علی نجفی و صحبت هایش در مورد محروم بودن هتل های ایران از کسب درآمد از فروش شروبات الکلی تفکرات غربی و ضد اسلامی وی را برای همگان مشخص نموده بود حتی برای کسانی که حمایت وی از فتنه 88 را نادیده میگرفتند…

نجفی با تمام مشکلاتی که با اصول نظام اسلامی داشت اما همواره در صف نیروهای فعال اصلاحات قرار داشت و حتی در موارد آخر در زمانی که خودش قصد کناره گیری از سمت شهرداری تهران را داشت و اعلام داشت حضورش در این مقام خیانت هست، ولی شورای شهر اصلاحات مجددا با اصرار، وی را ابقا کردند. ولی در آخر وی با وجود اصرار شدید شورای شهر از شهرداری تهران کنار رفت.

پایان سیاه محمد علی نجفی

محمد علی نجفی  در بیست و یکم فروردین ۹۷ به بهانه پروستات از شهرداری تهران کنار رفت، دوران تباهی او درست از همین زمان آغاز شد.

بهانه «پروستات» را کسی باور نکرد. برخی تصور می‌کردند فشارهای سیاسی و اوضاع خراب مدیریت شهری نجفی را واداشته شهرداری را بگذارد و بگریزد، اما از همان زمزمه «مشکلات خانوادگی» از گوشه و کنار شنیده می‌شد.

در پاییز ۹۷ سرانجام پرده از «مشکلات خانوادگی» فرو افتاد و مشخص شد ماجرا مربوط به ارتباط پنهانی او با زنی جوان به نام میترا استاد است. خانم استاد در آبان ۹۷ در گفت‌وگو با یک سایت خبری اعلام کرد رسما به عقد محمدعلی نجفی درآمده و همسر قانونی او است.

این افشاگری ضربه‌ای مهلک به آبرو و اعتبار نجفی بود، اما پایان ماجرای او نبود. رسوایی و تباهی او حتی از این هم فراتر بود، تا آنجا که کارش به قتل هم رسید.

او صبح سه‌شنبه هفتم خرداد ماه با شلیک چند گلوله به زندگی میترا استاد و به تتمه آبرو و اعتبار خودش پایان داد.

آن طور که خبرنگار روزنامه همشهری نوشته نجفی در اعترافات اولیه خود گفته  «[میترا استاد] برای خراب كردن زندگی من آمده بود و مدام مرا تهدید می‌كرد كه اسرارم را فاش می‌كند و زندگی‌ام را ویران می‌كند او حتی می‌خواست تهدیداتش را در مصاحبه‌ای عملی كند».

حالا «مشکلات خانوادگی» آقای نجفی به پایان رسیده. تراژدی محمدعلی نجفی هم به صفحات پایانی خود نزدیک شده است. هنوز ابهام‌هایی وجود دارد که احتمالا در روزهای آینده روشن خواهند شد، اما می‌توان با قطعیت گفت که گره‌های اصلی داستان باز شده و قصه محمدعلی نجفی با یک پایان‌بندی فجیع و البته غیرمنتظره به پایان رسیده است.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir