،

نباید شب‌ها چای سبز بخوریم :

مطالعات نشان داده که مصرف ۳ تا ۴ لیوان چای سبز در روز می‌تواند باعث کاهش خستگی شود. علیرغم همه مزایایی که برای چای سبز ذکر شد، کافئین یک عامل محرک طبیعی است و هر لیوان چای ۲۴۰ میلی‌لیتری حدود ۳۰ میلی‌گرم کافئین در خود دارد. تاثیرات کافئین ۲۰ دقیقه برای آغاز شدن زمان نیاز دارند و یک ساعت پس از مصرف به نقطه اوج خود می‌رسند. از این رو نوشیدن چای سبز پیش از خواب، توان افراد برای خوابیدن را مختل می‌کند. افراد همچنین در طول شب ناچار خواهند بود که مثانه خود را تخلیه کنند و این موضوع کیفیت خواب آن‌ها را می‌کاهد.

جلوگیری از عوارض دیابت با چای سبز

چای سبز از عوارض ناشی از دیابت مانند آب مروارید و بیماری‌های کلیوی نیز جلوگیری می‌کند.

 

محفاظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف با چای سبز

دانشمندان ماده‌ای شیمیایی را در چای سبز شناسایی کردند که در حفاظت از قلب در برابر آسیب‌های مختلف موثر است.
کارشناسان موسسه بهداشت کودکان انگلیس در مطالعه روی ترکیبات چای سبز موفق به شناسایی ماده‌ای شیمیایی به نام «اپی‌گالوکاتچین گالات» شدند که می‌تواند مرگ سلول‌ها را پس از حمله قلبی کاهش دهد؛ این ماده همچنین روند بهبود سلول‌های قلبی را سرعت می‌بخشد.

قلب

قلب

مصرف دارو با چای سبز :

چای سبز و نیز سایر خوراکی ھای حاوی ویتامین کا مثل بروکلی و کلم پیچ را نباید با داروھای رقیق کننده خون مثل کومارین یا وارفارین مصرف کرد، چون اثردهی آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

چای سبز

چای سبز

برای لاغری چقدر چای سبز بخوریم :

نتایج مطالعاتی که تاکنون در مورد تاثیرات چای سبز بر چاقی منتشر شده، بسیار متناقض بوده‌اند. برخی از مطالعات حاکی از تاثیر چای سبز بر کاهش وزن بوده و بسیاری دیگر نشان داده که نوشیدن این چای هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد. این تناقض‌ها احتمالا به دلیل پیچیدگی ارتباط رژیم غذایی با تعدادی از عوامل سبک زندگی است.

کمک چای سبز درمان آلزایمر :

دانشمندان دو ترکیب به نام‌های «فرولیک اسید» و «اپی‌گالوکتشین گالات» را در چای سبز یافتند که می‌توانند به گسترش درمان آلزایمر، حفاظت بهتر دندان‌ها، داروهای سرکوب سرطان و حتی جلوگیری از حملات قلبی کمک کنند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان با چای سبز

عصاره برگ چای سبز خواص ضد میکروبی دارد و از ایجاد پلاک و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

کاهش  تعریق بدن با مصرف چای سبز :

چای سبز با جلوگیری از تعریق بدن، برای افرادی که بیش از حد عرق میکنند مفید می باشد.


دم کردن چای سبز  : 

دمنوش چای سبز

دمنوش چای سبز

دم کردن چای سبز در فنجان یا قوری شیشه‌ای

این شیوه، رایج‌ترین شیوه دم کردن چای سبز در چین است. برای این کار فقط باید چای سبز را درون یک فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید و بعد آب جوش مورد نیاز را به آن اضافه کنید. بعضی از افراد به این شیوه علاقه ندارند، چون در نهایت مقداری از برگ‌های چای سبز زیر دندان می‌آیند.

مراحل این شیوه دم کردن چای سبز به ترتیب زیر هستند:

– 2 قاشق چای‌خوری از چای سبز برای هر نفر درون یک فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید. افزایش میزان چای سبز، غلظت و تلخی آن را افزایش می‌دهد و این مساله تا حدودی به ذائقه شخصی افراد بستگی دارد.

– آب جوش مورد نیاز را درون فنجان یا قوری شیشه‌ای بریزید و بگذارید که برگ‌های چای سبز همگی کاملا خیس شوند و در آب جوش فرو بروند. اضافه کردن آب جوش در این مرحله باید حدود یک‌چهارم از کل آبی باشد که در نظر گرفته‌اید.

– کمی فنجان یا قوری را بچرخانید تا مطمئن شوید که همه برگ‌های چای سبز، آب جوش را جذب کرده‌اند. بعد حدود یک تا 3 دقیقه صبر کنید.

– حالا باقی آب جوش را به ظرف‌تان اضافه کنید و 2 دقیقه منتظر بمانید. بعد از این مدت می‌توانید چای را سِرو کنید.

دم کردن چای سبز به شیوه سنتی

در این شیوه از قوری‌های چینی برای دم کردن چای سبز استفاده می‌شود. ویژگی این شیوه، این است که تمام عطر و طعم برگ‌های چای سبزرا به ‌خوبی پخش می‌کند و به دهان انتقال می‌دهد. مراحل این شیوه دم کردن چای سبز به ترتیب زیر هستند:

– حدود 2 قاشق چای‌خوری از چای سبز را درون محفظه فلزی و شیاردار درون قوری بریزید. این‌جا هم می‌توانید میزان چای سبز را براساس غلظت و تلخی مورد نظر اضافه کنید.

– بعد آب جوش مورد نیاز را (یک فنجان برای هر نفر) درون قوری بریزید. – بعد مطمئن شوید که همه برگ‌های چای سبز به‌ خوبی در آب جوش فرو رفته‌اند.

– در ادامه باید حدود 1 دقیقه صبر کنید و بعد چای سبز را درون فنجان شیشه‌ای سِرو کنید. البته اگر بیشتر منتظر بمانید، چای سبز غلیظ‌تر و تلخ‌تری به دست خواهید آورد.


موارد منع مصرف چای سبز

چای سبز به علت داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به ویژه آهن جلوگیری می‌کند.
زنان باردار و شیرده، مبتلایان به ناراحتی اعصاب و افرادی که تپش قلب نامنظم دارند نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنند.
مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا، جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می‌دهد.
افراط در مصرف چای سبز باعث دفع زیاد آب از بدن و یبوست می‌شود.
افرادی که فشار چشم بالا دارند نباید از چای سبز استفاده همچنین مبتلایان به میگرن نیز باید در مصرف آن احتیاط کنند.
استفاده از چای سبز در اشخاصی که از دارو‌های ضد انعقاد مانند وارفارین استفاده یا افرادی که آسپرین مصرف می‌کنند نیز ممنوع هست.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.4 تعداد آرا: 20

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir