زیر سازی آرایش چیست ؟

پوشش عیوب یکی از مواردی است که به عنوان اصول پایه ای در هنر آرایشگری به رسمیت شناخته می شود . تقریبا هیچ فرد بالغی را نمی توان یافت که پوست بدون لک ، پستی و بلندی ، چربی یا خشکی موضعی ،تیرگی  و … داشته باشد ، به همین دلیل شروع آرایش صورت با پوشش این نواقص و عیوب می باشد .

زیر سازی با استفاده از کرم پودر  آغاز می شود . ابتدا باید با کرم پودر های روشن تر پوست نقاطی که باید برجسته و تیز به نظر بیایند را الگو دهی می کنیم.

به عنوان مثال برای زیبایی بینی یک خط سرتاسری بر روی بینی می کشیم در ادامه گونه ها و قسمت میانی پیشانی نیز همینطور …

حال سایر نواحی را با کرم پودری تیره تر که نزدیک به رنگ طبیعی پوست می باشد پوشش می دهیم.

کرم پودر را بزنيد و فورا پخش کنيد.  با زدن برس در پن کک و پخش کردن آن روي صورت به صورت حرکات مدور هماهنگي کرم پودر را ايجاد کنيد. نگراني ماتي جلاي چهرهتان نباشيد.

پس از اتمام کار با يک دستمال نمناک روي صورتتان بزنيد تا اضافه هاي پن کيک را از روي آن بردارد و درخشش لازم به چهره تان داده شود.

پوشش اطراف چشم را به خوبی انجام دهید . این نواحی بسیار مهم می باشند.

آموزش زیرسازی آرایش (3)
آموزش زیرسازی آرایش (3)

زیرسازی آرایش چشم

1.  پرایمر بزنید(می توانید از کرم سوپرا استفاده کنید و بعد با یک پد تمیز به صورت ضربه ای روی پوست بزنید تا چربی آن گرفته شود). این لوازم آرایش فوق‌العاده و دوست داشتنی، برای ماندگار کردن آرایش بی‌نظیر است و مواد آرایشی را بی‌نقص و عالی به روی پوست می‌نشاند.

2. حالا کانسیلر و کرم پودر را اعمال کنید. کانسیلر را روی نقاط تیره پوست بزنید تا لک‌ها را کاملا بپوشاند. اما در استفاده از کرم پودر، بهتر است زیاد‌روی نکنید و فقط کمی از رنگ فونداسیون تیره‌تر از رنگ پوستتان را به پلک‌ها و اطراف آن بزنید. سپس با اسفتج به خوبی آن را روی پوست صاف کنید.

زیرسازی چشم های گرد

برای زیرسازی سایه چشم‌های گرد و بدون گوشه، باید قسمت مرکزی بالای پلک را تیره‌تر کنید و با سایه‌های روشن‌تر و هایلایتر‌های براق قسمت‌های کناری چشم‌ها را روشن کنید.

زیرسازی چشم های آسیایی

این فرم چشم دارای پشت پلک کوتاهی است. شما بایستی که با استفاده از سایه‌های تیره روشن چشم‌ها را به صورت سایه روشن آرایش کرده و آن‌ها را رو به بالا فرم دهید. این کشیدگی باعث می‌شود چشم خود را درشت‌تر نشان دهد. خط چشم دنباله‌دار می‌تواند چشم را درشت‌تر نمایش دهد.

زیرسازی چشم‌های با پلک‌های افتاده

برای زیرسازی چشم هایی که پلک‌های افتاده دارند، باید روی کل پلک از یک سایه مات قهوه‌ای استفاده کنید. در این شرایط از سایه چند رنگ و خط چشم استفاده نکنید زیرا افتادگی پلک باعث می‌شود که چشم فرم مریض و بهم ریخته پیدا کند.

زیرسازی چشم‌های به سمت پایین

برای زیرسازی چشم هایی که رو به سمت پایین هستند باید از قسمت دو سوم قسمت خارجی از رنگ تیره تر استفاده کنید و فرم چشم را به سمت بالاتر بکشید و در بخش‌های داخلی چشم از رنگ روشن استفاده کنید.

دقت داشته باشید که داخل چشم را خط چشم نکشید زیرا این موضوع افتادگی چشم را تشدید می‌کند.

زیرسازی چشم‌های به سمت بالا

کسانی که چشم‌های به سمت بالا دارند می‌توانند که از هم از سایه و هم از خطر چشم استفاده کنند . در این حالت می‌توانید برای جذاب‌تر جلوه دادن چشم‌هایتان کمی از قسمت پایین چشم را نیز سایه بزنید.

زیرسازی چشم‌های ریز

از سایه‌های روشن‌تر استفاده کنید و سرتاسر پشت پلک را روشن کنید. از خط چشم یکسره استفاده نکنید و سعی کنید از نیمه چشم خط چشم بکشید و از سمت شقیقه‌ها این کشیدگی را ادامه دهید.

زیرسازی چشم  های برآمده

برای آزیرسازی چشم هایی که از صورت کمی بیرون‌تر هستند باید از سایه‌های براق استفاده کنید این سایه را در کل پشت پلک بزنید و در قسمت گوشه چشم‌ها از رنگ تیره‌تر استفاده کنید . استفاده از خط چشم در گوشه چشم به زیباتر شدن آن کمک شایانی خواهد کرد.

زیرسازی چشم‌های بادامی شکل

شما باید در ابتدا روی پلک بالا سایه تیره‌ای بزنید و در قسمت‌های خارجی چشم‌ها از سایه‌ای بزنید که از سایه مورد استفاده در بالای پلک تیره‌تر باشد با زدن این روش سایه، چشم‌ها درشت‌تر نشان داده می‌شوند.

زیرسازی گونه ها :

برای زدن رژ گونه ابتدا باید تعیین کنیم که هدف از زدن آن لاغرکردن است یا پرحجم نشان دادن که این بستگی به فرم صورت شخص دارد.به طورکلی برای برجسته کردن از رنگ های روشن و براق با تن صورتی وبرای لاغرکردن و کم حجم کردن از رنگ های مات و تیره با تن قهوه ای استفاده می کنیم.

البته در پوست های برنز از رنگ های صورتی و بنفش استفاده نمی کنیم چون در صورت حالت کبودی بوجود می آید. ماساژ صورت برای ماساژ پوست از انگشت میانی استفاده می کنیم ،مقداری کرم بصورت نقطه نقطه روی پوست قرار داده و کمی کرم هم روی انگشت می گذاریم و مراحل زیر را انجام می دهیم.

آموزش زیرسازی آرایش (1)
آموزش زیرسازی آرایش
  •  پرتاب انگشتان روی گونه
  • انگشت میانی هردو دست را روی چانه قرار داده به سمت شقیقه می بریم
  •  ماساژ دورانی شقیقه
  •  برگشت به سمت چانه
  •  پیشانی را با حرکات انگشت هر دو دست به شکل عمودی از پایین به بالا ماساژ میدهیم
  •  انگشتمان را نوک بینی قرار داده وبه صورت عمودی از پایین به بالا می کشیم.
  •   پره های بینی را به شکل ۸ لاتین ماساژ میدهیم.

مراحل ۱ تا ۴ را دوباره تکرار کنید نکات مهم: در هنگام ماساژ پوست باید زیر انگشت لیز بخورد نباید کشیده شود،هر حرکت را باید بین ۵ تا ۸ بار تکرار کنید.


در انتها ویدئوی آموزش زیر سازی آرایش را برای شما قرار داده ایم ، که با تماشای آن توضیحات فوق را به صورت عملی مشاهده میکنید:

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 95

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir