آدامس ویتامین دی چیست ؟

ویتامین دی یکی از ریزمغذی های مهم مورد نیاز بدن انسان است. مصرف این ویتامین می تواند اثرات عمیقی در سلامت انسان ایفا نماید.

مهمترین نقش این ریزمغذی کمک به جذب کلسیم در بافت های استخوانی می باشد. امروزه فقر یا کمبود ویتامین دی و عوارض ناشی از آن بر بخش بزرگی از جامعه جهانی سایه افکنده است که علاوه بر ایجاد مشکلات استخوانی، به تجمع چربی ها، افزایش وزن، سردرد و سرگیجه، درد عضلات و ماهیچه ها، پوکی استخوان در سنین بالا، مشکلات تنفسی و …  نیز می انجامد که با استفاده از رژیم غذایی مناسب می توانیم در جذب این ویتامین به بدن کمک کنیم.

در کشورهای پیشرفته برای رفع این معضل اقدامات گوناگونی از جمله غنی سازی مواد غذایی با این ویتامین انجام شده است.

چه تعداد آدامس در روز نیاز می باشد تا ویتامین D لازم را تامین کرد؟

طبق ضوابط تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، هر دو عدد آدامس غنی شده با ویتامین دی، حاوی نیاز یک روز بدن است. از آنجایی که اکثر مردم با فقر یا کمبود شدید این ریزمغذی دست و پنجه نرم می کنند، با مصرف دو عدد از این آدامس، فقط نیاز مفید آن روز به بدنشان می رسد و برای رفع فقر این ویتامین بهتر است در روز بیش از دو یا سه عدد آدامس مصرف شود.

پس از ٢۰ دقیقه جویدن ٨۰ درصد و پس از یک ساعت تقریبأ ١۰۰ درصد ویتامین موجود در آدامس از آن خارج شده و وارد دستگاه گوارش می شود. باید توجه داشت که میزان جذب ویتامین دی از فردی تا فرد دیگر متفاوت است.

تفاوت کپسول ویتامین D و آدامس ویتامین D

بعضی از قرص های ویتامین دی جنبه دارویی دارند و بعضی دیگر به عنوان مکمل استفاده می شوند. قرص ها و آمپول های ویتامین دی که برای درمان مورد استفاده قرار می گیرند، چند برابر نیاز روزانه یا حتی نیاز یک ماه را به صورت یک جا به بدن می رسانند و برای درمان مورد استفاده قرار می گیرند. اما آدامس های ویتامین دی با عملکردی متفاوت نسبت به داروها به عنوان یک مکمل به صورت مصرف مستمر و دوره ای به رفع کمبود این ویتامین کمک می کنند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir