کاهش 50 درصدی تولید نفت عربستان

از آنجایی که حمله پهپادی روز گذشته به شرکت آرامکو تولید نفت این کشور را 50 درصد کاهش داده است بازار جهانی پس از 2 روز تعطیلی که فردا باز خواهد شد در انتظار قیمت جدید است که آیا قیمت جدید نفت چقدر خواهد بود.  روز جمعه در پایان بسته شدن بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 60 دلار معامله شد.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که فردا قیمت نفت بین 5 تا 10 دلار افزایش خواهد یافت.

امروز عبدالعزیز بن‌سلمان وزیر جدید انرژی رژیم سعودی نیز کاهش نیمی از تولید نفت عربستان پس از عملیات پهپادی علیه پالایشگاه‌های نفتی در بقیق و خریص را تأیید کرد.

وزیر انرژی سعودی با صدور بیانیه‌ای قطع تولید روزانه 5.7 میلیون بشکه نفت در این کشور را تأیید کرده و گفته است در روزهای آتی برای جبران این کسری از ذخایر نفتی استفاده خواهد کرد.

حمله موشکی یمن به آرامکو

حمله یمن به آرامکو

ضعف تجهیزات آمریکایی

حمله پهپادی به پالایشگاه نفت آرامکو اثبات کرد که تجهیزات نظامی آمریکا چندان هم مورد تأیید و اعتبار نیستند چرا که 10 پهپاد یمنی توانست به قلب عربستان نفوذ کند و بزرگترین پالایشگاه این کشور را که به انواع رادارها و تجهیزاتی آمریکایی مجهز است، ضربه بزند دو سال پیش عربستان 110 میلیارد دلار تجهیزات از آمریکا خریداری کرد.

نیویورک‌تایمز حملات پهپادی یمن را از منظر انجام عملیات موفق توسط یک گروه کمتر مجهز به یک ارتش کاملا مجهز، تاکتیک‌های «داوود و جالوت» خوانده و نوشته است: «در حالی که حوثی‌ها از منابع مالی قابل توجهی برخوردار نیستند، پهپادها به آن‌ها ابزاری بخشیده تا به عربستان سعودی آسیب بزنند، یعنی به کشوری که با هزینه ۶۷.۶ میلیارد دلاری، در مقام سوم بیشترین هزینه‌کرد نظامی در جهان قرار دارد.»

قیمت پهپاد های یمنی

«میم زویجننبرگ» پژوهشگر ارشد مسائل پهپادی در مؤسسه صلح هلندی «پکس» می‌گوید برای ساخت پهپادهای مورد استفاده در این عملیات تنها ۱۵۰۰۰ دلار یا کمتر هزینه شده است.»

تصاویر ناسا از سوختن تاسیسات آرامکو

تصویر ماهواره ناسا از سوختن آرامکو

تصویر ماهواره ناسا از سوختن آرامکو

/ بلومبرگ /

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir