چرا در فصل پاییز سکته های قلبی افزایش می یابد؟

 پاسخ :با تغییر فصل و گذر از تابستان و گرمای هوا برای بسیاری از افراد مشکلاتی بوجود می آید خوب است بدانید پاییز به دلیل سرد و خشک بودن ضد طبیعت است که همین موضوع سبب ایجاد:

افسردگی ؛

ترک خوردن لبها ؛

سرما خوردگی ؛

سرفه های خشک ؛

ریفلاکس و از همه مهمتر سکته قلبی میشود.

مراقبت های لازم دز فصل پاییز

در این فصل باید دقت بیشتری در نوع غذایی که میخوریم ؛ حمام کردن ؛ زمان ورزش و خواب خود داشته باشیم .

در پاییز بایستی با آب ولرم حمام کنید . از رفتن به سونا و جکوزی بدلیل ایجاد خشکی زیاد خودداری کنید. بعد از حمام با روغن بنفشه یا بادام شیرین سه قسمت از بدن که عبارتند از لبها ؛ دستها و ناف را چرب کنید . خوردن رب به و پیاز خام کمک زیادی به از بین بردن سرفه های خشک میکند چون این نوع سرفه به دلیل سرماخوردگی نیست بلکه علت آن خشکی هوا و بخشی به علت ریفلاکس معده است.

دمنوش گل بنفشه دو فنجان در روز میتواند تا حد زیادی این مشکل را رفع کند . راهکار دیگر مالیدن روغن بنفشه روی گلو است که تاثیر بسزایی در بهبود سرفه های خشک و آزار دهنده دارد. در مورد ورزش اینکار بهتر است صبح یا دو ساعت قبل از غروب آفتاب انجام شود که هوا هنوز معتدل است و باعث افزایش انرژی و گرمای درونی و در نتیجه بهبود هضم غذا میشود. و اما در باره غذاهایی که باید در فصل پاییز در خوردن آنها احتیاط کرد.

گوشت گوساله و گاو غذاهای مانده ؛ سوسیس وکالباس ؛ عدس و بادمجان از جمله خوراکی هایی هستند که در این فصل باید کمتر استفاده کرد. به عدس در حین پخت کمی سرکه اضافه کنید و برای طبخ بادمجان باید با کلاهک آن پخته شود تا در بدن سودای کمتری ایجاد شود.

از خیار؛ انار و انگور پرهیز شود و در عوض شیره انگور و بادام و پسته بیشتری در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید در صورت خوردن ماست و دوغ حتماَ به آن مقداری نعناع یا پونه کوهی بیافزایید

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir