طرز تهیه آب میوه انبه تازه

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که به انبه تازه دسترسی دارید ، آب انبه شیرین خود را ایجاد کنید! به راحتی می توانید عطر و طعم و بافت آب میوه را تنظیم کنید. برای تهیه آب انبه خامه ای ، میوه را با کمی شیر و شکر مخلوط کنید. اگر می خواهید عطر و طعم طبیعی میوه واقعاً عالی باشد ، تکه های انبه را با آب مخلوط کنید. برای آب انبه واقعا بی نظیر ، میوه‌ها ، ادویه جات یا آب میوه های دیگر را مخلوط کنید. چندین مورد را امتحان کنید و ترکیبات مورد علاقه آب انبه خود را کشف کنید!

مواد لازم :

6 انبه بزرگ یا 5 فنجان (525 گرم) تکه انبه

4 فنجان (950 میلی لیتر) آب یا شیر

3 قاشق غذاخوری (36 گرم) شکر ، اختیاری

1/2 فنجان (70 گرم) مکعب های یخ ، اختیاری

4 تا 5 وعده را ایجاد می کند


مخلوط آب انبه

انبه ها را در تکه های 1 در (2.5 سانتی متر) خرد کنید . برای بریدن انبه ، گوشت را از دانه در مرکز میوه خرد کنید. 2 قطعه را با بیشترین گوشت انبه در یک شبکه بچسبانید و میوه را با قاشق بریزید. سپس ، با دقت از یک چاقوی کوچک استفاده کنید تا میوه اطراف دانه را بریزید. شما باید حدود 5 فنجان (525 گرم) تکه انبه دریافت کنید. اطمینان حاصل کنید که هیچ لایه برداری روی هیچکدام از قطعات وجود ندارد.بسته به اندازه و تنوع انبه ، ممکن است تعداد متفاوتی از انبه داشته باشید. به عنوان مثال ، انبه های آلفونسو کوچکتر هستند ، بنابراین ممکن است شما به تعدادی مورد دیگر نیز احتیاج داشته باشید.

تکه ها را با آب یا شیر و شکر اختیاری درون مخلوط کن قرار دهید. اگر دوست دارید عطر و طعم انبه واقعاً عالی باشد ، 4 فنجان (950 میلی لیتر) آب درون مخلوط کن بریزید. اگر نوشیدنی خامه ای ترجیح می دهید ، می توانید به جای آن از شیر استفاده کنید. اگر می خواهید آب انبه حتی شیرین تر هم باشد می توانید 3 قاشق غذاخوری شکر (36 گرم) شکر اضافه کنید. اگر دوست دارید گزینه غیر لبنیاتی دیگری باشد ، شیر نارگیل را جایگزین آب یا شیر کنید. می توانید از شیرین کننده مورد علاقه خود مانند عسل یا آگاو استفاده کنید یا در صورت شیرین بودن انبه ها شیرین کننده را به طور کامل کنار بگذارید.

آب را به مدت 30 ثانیه یا تا زمانی که صاف شود مخلوط کنید . درپوش را روی مخلوط کن بگذارید و مواد را با هم مخلوط کنید تا انبه کاملا پوره شود. مخلوط را ادامه دهید تا انبه با آب یا شیر ترکیب شود.

نکته: اگر می خواهید آب دارای بافت یخ زده و خزدار باشد ، قبل از مخلوط کردن آب 1/2 لیوان (70 گرم) مکعب یخ اضافه کنید.

در صورت تمایل به آب انبه نازک ، آب را از طریق همزن بریزید. اگر از انبه هایی استفاده کرده اید که دارای رشته های فیبر قابل توجه است ، ممکن است بخواهید آب آنرا صاف کنید. یک صاف کننده توری خوب را روی پارچ یا کوزه اندازه گیری قرار دهید و آب انبه را درون آن بریزید. آب داخل پارچ فرو می رود و الیاف پالپ را درون آن می ریزد. پس از اتمام صاف کردن آب ، از خمیر کاغذ رها کنید. اگر انبه شما صاف بود یا به آب غلیظ تان اهمیتی نمی دهید ، می توانید آن را صاف کنید.

سرو کردن آب انبه

آب انبه را درون لیوان های سرو بریزید. اگر دوست دارید آب شما سرد باشد ، قبل از ریختن آب انبه درون آنها ، در هر لیوان چند مکعب یخ قرار دهید. قبل از سرو نوشیدنی ها ، یک نوار اضافی انبه را در کنار شیشه در نظر بگیرید و لذت ببرید! می توانید پارچ آب انبه را بپوشانید و تا 2 روز آن را  در یخچال نگهداری کنید. متأسفانه ، برای تمدید زمان نگهداری آن ، هیچ چیزی برای اضافه کردن به آب موجود در آن وجود ندارد. برای نگهداری طولانی مدت ، آب یخ را تا 4 ماه در نظر بگیرید.

آب دیگری را نیز برای تهیه یک کوکتل آب انبه اضافه کنید. انبه با میوه های دیگر به خوبی جفت می شود ، بنابراین می توانید آب انبه آماده شده را با قسمت های مساوی آب مورد علاقه خود مخلوط کنید. سعی کنید از هر یک از این آب میوه ها استفاده کنید: آناناس، هلو،سیب، زغال اخته

آب انبه زنجبیلی

زنجبیل یا نعنا را به آن اضافه کنید تا طعمی روشن داشته باشید. اگر دوست دارید آب انبه کمی تند  باشد، پوست آن را ریز خرد کنید و به اندازه آن حدود 1 اینچ (2.5 سانتی متر) زنجبیل تازه بریزید و قبل از مخلوط کردن آب انبه ، آن را به مخلوط کن اضافه کنید. برای افزودن طعم گیاهی ، می توانید به جای آن ، تعداد کمی نعناع تازه تهیه کنید. با افزودن گیاهان تازه دیگر امتحان کنید. می توانید از انواع مختلف ریحان مانند ریحان لیمو یا ریحان تند استفاده کنید.

نکته: همچنین می توانید چاشنی های مورد علاقه خود مانند زنجبیل خشک شده ، هل زمینی یا دارچین را اضافه کنید. سعی کنید 1/2 قاشق چایخوری (1 گرم) ادویه را بهآب انبه اضافه کنید. سپس آن را چشیده و مطابق با سلیقه خود ادویه بیشتری اضافه کنید.

لیسی ( لاسی ) انبه

لیسی ( لاسی ) انبه

لیسی ( لاسی ) انبه

در تهیه ماست معمولی هم بزنید تا لیسی انبه درست کنید . 1/2 فنجان (120 گرم) ماست را با 1 فنجان (240 میلی لیتر) آب انبه آماده و 2 حبه یخ مخلوط کنید. برای شیرین کردن لسی ، می توانید حدود 1 قاشق چایخوری (4 گرم) شکر یا عسل مخلوط کنید. ماست سویا را برای شیرینی انبه غیر لبنی جایگزین کنید.اگر دوست دارید یک شیرینی شیرین تر باشد ، از ماست طعم دار استفاده کنید. به عنوان مثال ماست انبه ، توت فرنگی ، هلو یا وانیل را امتحان کنید.

لیموناد انبه

لیموناد انبه

لیموناد انبه

آب انبه را با لیموناد مخلوط کنید تا یک لیموناد انبه تنگ ایجاد شود. اگر آب انبه تنگی را دوست دارید ، قسمت های مساوی لیموناد را با آب انبه آماده شده هم بزنید. لیموناد انبه را مزه دار کنید تا ببینید که آیا می خواهید در شیرین کننده مانند عسل یا شربت ساده هم بزنید . برای بازی در اطراف با طعم دهنده ها ، سعی کنید آب انبه را با آهک مخلوط کنید.

اسموتی انبه

اسموتی انبه

اسموتی انبه

میوه و سبزیجات تازه را برای تهیه اسموتی انبه مغذی ترکیب کنید. با افزودن حدود 1 فنجان (175 گرم) میوه تازه مانند توت فرنگی ، موز ، هلو یا زغال اخته با ترکیبات آب انبه ، یک مخلوط سالم انبه ایجاد کنید. اگر مخلوط کن شما به اندازه کافی قوی است ، می توانید حتی هویج خرد شده ، کلم یا اسفناج را نیز اضافه کنید! برای اینکه اسموتی انبه حتی خامه تر شود ، 1/2 از آووکادو را اضافه کنید.


انبه به انگلیسی : mango

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.6 تعداد آرا: 14

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir