نکاتی که بایستی برای زیبایی پوست خویش از انجام آن ها دوری گردد.

از لمس صورت خودداری کنید. شما هر روز از دستان خود استفاده می کنید ، انواع مختلفی را لمس می کنید. هرچه را لمس می کنید به صورت شما پخش می شود ، بنابراین مطمئن شوید که در صورت لزوم دست های شما  پاک هستند یا بایستی  آن ها را بشویید.

لمس صورت

اگر عادت به لمس صورت خود دارید ، از هرگونه وسوسه دوری کنید. هر بار که صورت خود را لمس می کنید در عمل پوست خود را می کشید و پوست تا حدی می تواند این کشیدگی را جبران کند ، به مرور پوست شما بیش از حد کشیده می شود و دچار افتادگی و شل شدن پوست می شوید .

بازی با لب ها

اگر عادت دارید به طور مدام با لب های خود بازی کنید و پوست های خشک شده ی آن را جدا کنید باید بدانید این کار پوست اطراف لب شما را دچار چروک و افتادگی خواهد کرد.

خشک نگه داشتن لب ها

استفاده-از-وازلین-برای-مرطوب-نگه-داشتن-لب-ها
استفاده-از-وازلین-برای-مرطوب-نگه-داشتن-لب-ها

همواره سعی کنید لب های خود را مرطوب نگهدارید . خشکی لب می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد برای مقابله با خشکی لب می توانید از مرطوب کننده های متنوعی استفاده کنید ولی ارزان ترین و ساده ترین روش برای مرطوب نگه داشتن لب ها استفاده از « وازلین » می باشد.

در فصل های سرد سال معمولا اتاق خواب را به شدت گرم میکنیم و این کار موجب خشکی لب می شود ، سعی کنید دمای محیط خواب خود را در حد متعادل نگه دارید و در هنگام خواب از وازلین استفاده کنید.

مالش چشم ها

مالیدن صورت
مالیدن صورت

همه ی انسان ها در طول روز چشم های خود را ماساژ می دهند و حس لذت بخشی را تجربه می کنند به نحوی که گویا خستگی های انسان از بین می رود. باید توجه داشته باشیم پوست اطراف چشم و پلک ها به شدت نازک و حساس می باشند و با مالش آنها در اصل دچار کشیدگی می شوند و در طی زمان چروک می شوند . در موضوع کشیدگی پوست هم که عبور کنیم موضوع آلودگی دست ها مطرح می باشد . بسیاری از مواقع دست های ما دارای میکروب و آلودگی می باشد که با ماساژ چشم ، این باکتری ها به چشم منتقل می شود .

برای ماساژ چشم ها یک پارچه کاملا تمیز را روی چشم قرار داده و از روی پارچه با حرکات ریز خستگی چشم ها را از بین میبریم. هرگز حرکت ناگهانی و شدید را اعمال نکنید.

تحریک جوش ها

تحریک جوش ها
تحریک جوش ها

جوش ها منافذ مسدود شده پر از باکتری هستند ، بنابراین تماس با آنها می تواند عفونت انباشته شده را روی پوست منتشر کند .

برای از بین بردن جوش های عفونی می توانید با مقداری روغن چای طی چند روز آنها را از بین ببرید .

هرگز جوش ها را نترکانید .

بسیتن موی سر با کش های باریک

بسیتن موی سر با کش های باریک
بسیتن موی سر با کش های باریک

برای گره زدن موهای خود از کش های پارچه ای پهن استفاده کنید و هرگز از کش های لاستیکی باریک استفاده نکنید زیرا موهای شما را میشکند و دچار اعوجاج می شود .

سشوار بسیار گرم

استفاده از سشوار داغ
استفاده از سشوار داغ

استفاده از گرما موهای شما را به شدت خشک می کند ، که می تواند باعث آسیب دائمی به موهای شما شود . گرمای زیاد حتی می تواند به پوست سر شما آسیب بزند ، خشکی پوست سر در مان افرادی که از سشوار های بسیار گرم و داغ استفاده می کنند بسیار رایج می باشد.

سشوار کشیدن مو ها پس از آرایش

همیشه آرایش کردن را به بعد از استفاده از سشوار و حالت دادن به موهای خود موکول کنید ، زیرا مواد آرایش با اعمال حرارت دچار تغییر ساختار شیمیایی می شود و می تواند مواد مضر و سمی از خود تولید کند.

اگر موهای خود را با سرم های تقویتی آغشته کرده اید از سشوار استفاده نکنید زیرا این مواد نیز در اثر حرارت دچار تغییر می شوند و می توانند مواد مضر تولید کنند.

شست و شوی موی سر به صورت هر روزه

شست و شوی موی سر به صورت هر روزه
شست و شوی موی سر به صورت هر روزه

یکی از موثر ترین راه های خلاصی از خشکی موی سر ، ترک شست و شوی مدام می باشد . شست و شوی مداوم چربی مفید موهای سر را از بین می برد. این موضوع برای موهای کوتاه می تواند ضرر کمتری داشته باشد ولی اگر موهای بلندی دارید سعی کنید یک روز در میان موهای خود را بشویید.

جویدن ناخن

جویدن ناخن
جویدن ناخن

اکثر انسان ها در طول روز حداقل یکبار ناخن خود را میجوند . شاید این عادت برای افراد مذکر فقط مشکلات بهداشتی را به وجود بیاورد اما همه ی ما میدانیم یکی از عوامل زیبایی یک خانم ، ناخن های او می باشد.

اگر نمی توانید ناخن جویدن را ترک کنید در مواقعی که مقدور است از دستکش استفاده کنید .

ناخن جویدن را ترک کنید
ناخن جویدن را ترک کنید

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 151

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir