چگونه میتوانیم انواع کیک و شیرینی را برای مدت طولانی تازه نگه داریم ؟

یکی از مشکلات نگهداری کیک و شیرینی این است که بیش از 2 یا 3 روز نمی توان آنها را تازه نگه داریم .چند راهکار ساده برای افزایش ماندگاری انواع کیک و شیرینی برای شما عزیزان در این مطلب گردآوری شده است .

۱: نحوه نگهداری شیرینی تر و خشک با هم متفاوت است شیرینی تر به دلیل وجود خامه ماندگاری کوتاهتری نسبت به شیرینی خشک دارد .

۲ : اگر میخواهید کیک خامه ای را برای زمان بیشتری به شکل تازه نگهداری کنید بایستی در نظر داشته باشید که نباید آنرا برش بزنید به این صورت که کیک به شکل دست نخورده و در جعبه مخصوص خود در یخچال گذاشته شود در این حالت حداکثر ۴۸ ساعت میتوانید آن را تازه نگه دارید و پس از این مدت باید حتماَ مصرف شود .

۳ : اگر کیک خامه ای را برش زدید و قصد دارید باقیمانده آنرا در فریزر بگذارید میتوانید با کشیدن سلفون روی جعبه کیک بصورتی که کاملاَ هواگیری کرده باشید برای مدت یک ماه در فریزر قرار دهید .

۴ : شیرینی خشک به این دلیل که رطوبت بمراتب کمتری از شیرینی تر دارد و نداشتن خامه مدت زمان طولانی قابل نگهداری است .

۵ : شیرینی خشک را اگر در طول یک هفته مصرف میکنید و در این مدت در جای خشک و خنک باشد بیرون از محیط یخچال میتوانید آن را نگهدارید .

۶ : اگر میخواهید شیرینی خشک را در فریزر بگذارید پس از گذاشتن در ظرف درب دار چند حبه قند دااخل ظرف قرار دهید و از کیپ شدن درب آن مطمئن شوید .

۷ : شیرینی میوه ای را هم میتوانید با گذاشتن چند برش سیب در ظرف نگهداری آن برای زمان یک ماه در فریزر نگهداری کنید .

۸ : برای نگهداری کیک اسفنجی فقط کافی است تکه ای نان را مرطوب کرده و در ظرف کیک قرار داده تا یک هفته درون یخچال تازه و نرم میماند .

۹ : در نهایت توصیه میشود انواع شیرینی و کیک را حتی المقدور به شکل تازه تهیه و مصرف کنید به دلیل وجود تخم مرغ و روغن هر چه از زمان تولید آنها مدت کمتری گذشته باشد دارای خواص غذایی بالاتری هستند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir