تاتو چشم

تاتو چشم یا همان خط چشم یکی از کارهای زیباسازی صورت به حساب می آید که در اصطلاح آن را به عنوان میکروپیگمنتیشن یاد می کنیم. در صورتی که این عمل را یک فرد بی تجربه انجام دهد قطعاً عوارضی جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت.

زیبایی چشم ها یکی از انواع زیبایی هایی به شمار می رود که در اولویت هر خانمی قرار دارد و بی توجه شدن نسبت به آن می تواند برای فرد یک حسرت را به دنبال داشته باشد. معمولاً برای این کار نیاز دارید تا از انواع روش ها همانند خط چشم استفاده کنید اما برخی دیگر بر روی مژه ها تمرکز دارند و در نهایت برخی هم هستند که به دلیل شرایط کاری خود از تاتو چشم کمک می گیرند تا این زیباسازی را دائما بر روی صورت خود داشته باشند. بدین ترتیب دیگر نیازی نخواهد بود که هر بار به ترمیم آن بپردازید.

افرادی که پلک های آنها از نوع افتاده بوده یکی از دلایل زیبایی را از دست داده اند و کاندید بسیار مناسبی برای تاتو چشم هستند. میکروپیگمنتیشن یا تاتو بر روی چشم یک خط چشم زیبایی را ایجاد می کند. چشم ها به صورت کاملاً طبیعی این خط را برای همیشه بر روی خود دارند و تحت هیچ شرایطی پاک نمی شوند. چشم ها نسبت به قبل کمی درشت تر بنظر خواهند آمد.

کشیدن خط چشم بسیار سخت بوده و نیاز به مهارت خاصی دارد که افراد متخصص این کار آن را به صورت حرفه ای انجام می دهند. افرادی که این کار را انجام می دهند باید مراقبت از چشم را مدنظر قرار دهند، زیرا در صورتی که کمی تغییر در فاصله ایجاد شود این ماده حساس به داخل چشم ها راه پیدا خواهد کرد و عوارض جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

معمولاُ میکروپیگمنتیشن که به عنوان یک عمل بر روی چشم از آن یاد می کنیم در چند دسته مختلف طبقه بندی می شود و هریک از آنها می تواند بخشی از چشم را تحت تأثیر قرار دهد. از بین آنها می توانیم به هاشور ، خط چشم معمولی، خط چشم برای پایین چشم اشاره نماییم. زمانی که شما یک خط چشم را برای ماه ها بر روی خود دارید در ابتدا که هزینه ای برای خرید آن نمی پردازید و پس از آن هم می توانیم به رفع مشکل یکسانی در کشیدن آنها می توانیم اشاره کنیم.

مراحل اجرای تاتو خط چشم

برای اینکه تاتویی بر روی چشم ما انجام شود به عنوان یک خط چشم نیاز است تا از ماده ای خاص استفاده کنیم. این کار توسط افرادی که این کار را انجام می دهند صورت می پذیرد. آنها در ابتدا باید قطره ای به رنگ قهوه ای تیره  را در خط چشم مشکی بریزند و به خوبی مخلوط کنند. بنابراین با این مخلوط کردن از تغییر رنگ مربوط به خط چشم در طول زمان جلوگیری خواهیم کرد. ابزاری که با آن خط چشم را ایجاد می کنند کارتریج نام دارد. پهنایی که برای خط چشم خود مدنظر دارید تنها چند میلیمتر باشد زیرا خط چشم بیش از اندازه کلفت می تواند بر زیبایی شما اثر منفی را برجای بگذارد.

چه افرادی نباید از تاتو چشم استفاده کنند؟

این نوع از تاتو برای برخی از افراد ممنوعیت کامل دارد که از جمله ی آنها می توانیم به افرادی اشاره نماییم که دارای بیماری هایی نظیر دیابت هستند. علاوه بر آن در افرادی که به دلیل نوع شغل در معرض خط اشعه ها از نوع خطرناک قرار دارند استفاده از آن توصیه نمی شود. اگر به بیماری پوستی مبتلا هستید برای جلوگیری از تشدید علائم آن بهتر است که این کار را انجام ندهید. خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند نباید از تاتو چشم استفاده کنند.   

نقاط قوت استفاده از میکروپیگمنتیشن خط چشم چیست؟

سرعت بخشیدن به آرایش برای خانم هایی که هر روز نیاز به آرایش دارند.

وجود یک لایه رنگی بین مژه ها که میتواند از روبه رو سبب اپرپشت بنظر رسیدن آنها شود.

خط چشم های یکسان و متناسب با چشم های هر فرد

تنوع رنگ در زمان کشیدن خط چشم

کاهش ریزش مژه ها

 زمان انجام در بهترین حالت ممکن در دو جلسه خواهد بود که هریک از آنها را می توانیم تا سه هفته فاصله دهیم تا مرحله قبلی به صورت کامل بر روی پوست ما نفوذ کند. هرگز فشار بر روی چشم را بیش از اندازه بالا نبرید زیرا تأثیر عکس را برجای خواهد گذاشت.  در این صورت احتمال آسیب به چشم ها وجود دارد. برخی از افراد بی تجربه چنین مشکلی را ایجاد خواهند کرد، پس مراقب باشید.

رنگی که بر روی چشم های شما به عنوان تاتو چشم قرار دارد می تواند برای مدت شش ماه تا حتی یک سال هم باقی بماند اما زمان ماندگاری آن را چرب بودن یا خشک بودن پوست چشم شما تعیین خواهد کرد.

مراقبت بعد از تاتو خط چشم

  1. تا سه روز بعد از انجام تاتو از شستن چشم ها خودداری کنید.
  2. به مدت ۲۴ ساعت کمپرس یخ بر روی پلک ها بگذارید.برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزی قرار داده و بعد روی پلک ها قرار دهید سعی کنید یخ را برای مدت طولانی روی چشم قرار ندهید که باعث سردرد شود.
  3. از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید ( روزی ۳ بار با استفاده از گوش پاک کن روی چشم ها بمالید)
  4. از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید( روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن روی چشم ها بمالید )
  5. از خاراندن و کندن های ایجاد شده در محل تاتو پرهیز کنید.
  6. به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.
  7. پس از تاتو هم باید با استفاده از کرم های آنتی بیوتیک پوست را ضدعفونی کنید یا با پانسمان مدتی آن را پوشیده نگه دارید و تا زمان بهبود نسبی زخم ها زیر تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید و حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

البته فکر تاتوی خطرناک خط چشم را برای همیشه از ذهن تان دور کنید که بسیار خطرناک و پرعوارض است.

ورم چشم بعد از تاتو

بسیاری از خانم‌ها برای این‌که خودشان را از آرایش چشم راحت کنند، تصمیم می‌گیرند خط چشم را روی چشم‌های‌شان تاتو کنند، غافل از این‌که این تصمیم در کنار زیبایی ظاهری که ممکن است در چهره آن‌ها ایجاد کند یکی از خطرناک‌ترین و در عین حال پردردسرترین شیوه‌های تاتو است.

مدت زمانی که معمولا طول می کشد تا تاتو در قسمت های مختلف بهبود یابد متفاوت است;

تاتوی لب: ۲۱ روز

تاتوی خط چشم: ۵ روز

تاتوی ابرو: ۵ روز

قیمت تاتو خط چشم چقدر است ؟

هزینه بستگی به مواد مصرفی و مکان آرایشگاه متفاوت می باشد از 350 تومن به بالا.

انواع تاتو خط چشم متناسب با مدل چشم

تاتو چشم
تاتو چشم

چشمان درشت

تاتو خط چشم پهن کاملا برای شما برازنده است و چشمان شما جذابتر می کند البته اگه می خواهید چشمانتان کوچکتر و گردتر نمایش داده شود بهتر است از تاتو خط مژه که در داخل چشم کشیده می شود استفاده کنید(بهتر است پهنا و اندازه تاتو خط چشم را کمتر از حالتی که به صورت عادی آرایش می کنید انتخاب کنید)

چشمان گود رفته

یک تاتو خط چشم باریک و ظریف می تواند چشمان شما را زیباتر نشان دهد (تاتو خط مژه چشمان شما را کوچکتر نشان می دهد بنابراین گزینه مناسبی برای شما نیست)

چشمانی از حدقه بیرون زده

یک تاتو خط چشم پهن در بالای پلک ها می تواند چشمان شما را زیباتر نشان دهد (بهتر است پهنا و اندازه تاتو خط چشم را کمتر از حالتی که به صورت عادی آرایش می کنید انتخاب کنید)

چشمان ریز

برای درشت جلوه کردن چشم ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن؛ چون به طور کلی وقتی تاتو خط چشم پایین را انجام می دهید چشم ها درشت تر جلوه می کنند.

چشمان با فاصله

بهتر است از خط چشم های گوشه دار استفاده کنید، یعنی خط چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید این کار باعث می شود فاصله میان چشم های شما کمتر خودش را نشان دهد چون تاتو خط چشم این فاصله را می پوشاند.

چشمانی نزدیک به هم

شما نباید تاتو خط چشم تان را از ابتدا بکشید بهتر است از خط چشم نیمه استفاده کنید یعنی از نصف پایانی یا یک سوم انتهایی آن خط چشم بکشید تا فاصله بین چشم ها بیشتر جلوه کند.

چشمان گرد

شما باید نیمه ابتدایی چشم را خطی بسیار باریک بکشید و بعد به مرور تا انتها آن را پهن کنید در ضمن بهتر است گوشه خارجی چشم را بکشید تا چشم کشیده تر به نظر برسد و گردی آن را بپوشاند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 7

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir