برق انداختن طلا و جواهرات

طلا و جواهرات با سرعت بسیار پایینی دچار کدورت می شوند ، اما در نهایت باید برای برطرف کردن همین کدورت کم هم اقدامی کرد زیرا زیبایی طلا و جواهرات رامیکاهد . در این مطلب روش های خانگی برق انداختن طلا و جواهرات را برای شما عزیزان قرار داده ایم .

برق انداختن طلا با آب، نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی ملایم


شما می‌توانید با استفاده از آب، نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی ملایم، طلا را بشویید. برای این کار کافیست درون یک کاسه آب، مقداری نوشابه گازدار و مایع ظرفشویی بریزید. بعد از این مرحله تکه طلای مورد نظر را درون کاسه قرار دهید. تا چند دقیقه‌ای خیس بخورد. 


استفاده از یک مسواک نرم 

برق انداختن طلا با مسواک
برق انداختن طلا با مسواک


بعد از این که طلا درون محلول خوب خیس خورد آن را به وسیله یک مسواک نرم برس بزنید. شما برای این کار می‌توانید از سر مسواک‌های برقی جدید و کوچک نیز استفاده کنید. شما می‌توانید با مسواک روی سطح طلا را درخشان کنید. البته دقت کنید که این کار را با احتیاط بیشتری انجام دهید تا به طلای شما آسیبی وارد نشود. در هنگام تمیز کردن دقت کنید که تمام سطوح طلا  با مسواک تماس داشته باشد.

پاک کردن طلا


بعد از اینکه تمام سطوع طلا را با مسواک فرچه کشیدید. تکه طلا را درون آب گرم قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح طلا از مواد شوینده توسط آب شسته شده باشد. آیا تا این مرحله از نتایج بدست آمده خوشحال هستید یا خیر.


طلا را با یک پارچه خشک کنید


برای خشک کردن طلا از یک پارچه نرم استفاده کنید. استفاده از محصولاتی مانند حوله کاغذی برای خشک کردن طلا، جدا خوداری کنید. چون حوله کاغذی باعث می‌شود تا روی طلا خراش ایجاد شود. برای اطمینان بیشتر شما می‌توانید با استفاده از سشوار طلای خود را خشک کنید. یا روی پارچه قرار دهید تا توسط هوا خشک شود.


برای پایان از پارچه جواهرسازان استفاده کنید

برق انداختن طلا
برق انداختن طلا


شما با استفاده از پارچه‌هایی که مخصوص پاک کردن جواهرات و طلا هست استفاده کنید دقت کنید که تمام سطوح طلا به خوبی پاک شده باشد درون شیارها را با دقت نگاه کنید تا جرمی و یا گردو غباری باقی نمانده باشد. این کار را به آرامی چندین بار انجام دهید تا سطح طلا درخشانتر شود. شما می‌توانید پارچه‌های مخصوص جواهرات را از جواهر فروشی‌ها و یا با استفاده از خرید اینترنتی تهیه کنید.

تمیز کردن زیورآلات با آمونیاک

جلا دادن طلا با آمونیاک
جلا دادن طلا با آمونیاک

زمانی که لازم است با آمونیاک تمیز کنید را بدانید. آمونیاک یک تمیز کننده ی قدرتمند است. ولی از لحاظ شیمیایی می تواند سوزاننده باشد. بنابراین برای تمیز کردن های دائمی تان از آمونیاک استفاده نکنید تا از سائیده شدن جواهرتان جلوگیری شود. آمونیاک گزینه ی خوبی برای تمیز کردن های خیلی قوی است.​

نکته: آمونیاک می تواند بعضی از موادی که معمولا در ساخت زیورآلات استفاده می شوند را خراب کند. در مواردی که طلای شما همراه با مروارید یا پلاتین است از آمونیاک استفاده نکنید.

یک پیمانه آمونیاک را با 6 پیمانه آب مخلوط کنید. به آرامی هم بزنید تا از خوب مخلوط شدن آن ها مطمئن شوید.

طلا را برای کمتر از یک دقیقه در این محلول خیس کنید. جواهر را برای مدت طولانی در آمونیاک باقی نگذارید. به عنوان یک ماده ی قوی، آمونیاک قدرت خورندگی دارد. 
جواهر را به طور کامل زیر آب جاری بشویید. راه آب سینک را ببندید تا از لیز خوردن و گم شدن هر گونه جواهر با ارزش جلوگیری شود. به عنوان یک راه ساده تر، می تواند از صافی ای که برای در آوردن طلا از آمونیاک استفاده کردید، در هنگام آبکشی نیز استفاده کنید.

تمیز کردن زیورآلات نگین دار

بدانید که کدام نوع از جواهرات باید خشک نگه داشته شوند.  بعضی از انواع زیورآلات که سنگ جواهر با چسب به آنها چسبیده است نباید در آب غوطه ور شوند. آب گرم ممکن است چسب را شل کند و باعث افتادن سنگ شود. به خصوص وقتی که بعد از خیس کردن، برس کشیده شود. برای این گونه زیورآلات می توان از یک روش تمیز کردن خاص استفاده کرد که در آن نیازی به خیس کردن کامل در آب وجود نداشته باشد.

جواهر را با یک پارچه ی خیس صابونی شده بکشید. مقدار کمی محلول مایع ظرفشویی همانطور که در روش یک گفته شد درست کنید. یک حوله ی نرم و ظریف را در محلول فرو کنید و جواهر را به آرامی با آن تمیز کنید.
جواهر را با یک پارچه ی خیس شده در آب معمولی پاک کنید. به آرامی پارچه ی خیس را روی جواهر بکشید و دقت کنید که تمام نواحی ای که احتمال دارد صابون روی آن ها مانده باشد، پاک می شوند.

بعد از تمیز کردن قطعات طلا را روی یک پارچه بگذارید یا به صورت برعکس آویزان کنید. به این روش جواهراتتان خشک خواهند شد. با برعکس قرار دادن طلا، مطمئن خواهید شد که هر رطوبت باقی مانده در آن بیرون خواهد آمد و در اجزای داخلی طلا باقی نخواهد ماند.

تمیز کردن زیورآلات با خمیر دندان

جلا دادن طلا با خمیر دندان
جلا دادن طلا با خمیر دندان

مقدار کمی خمیر دندان را با آب مخلوط کنید. حدود یک بند انگشت خمیر دندان را در یک کاسه (یا کف دستتان) بریزید و آن را با یک یا دو قاشق غذا خوری آب مخلوط کنید تا یک خمیر نرم بسازید. به عنوان یک ماده ی خراشنده، خمیر دندان می تواند دوده هایی که در بخش های پنهان جواهر محبوب شما وجود دارند را بدون خراشیدن سطح آن نرم کند.​

نکته : از این روش می توانید برای تمیز کردن های دائمی و طلاهایی که می خواهید سریع تمیزکنید استفاده کنید.

با یک مسواک نرم روی جواهر را بکشید. از یک مسواک نرم و قدیمی و کمی خمیر دندان استفاده کنید تا به آرامی جرم ها را پاک کنید.همچنین برای خراشیدن جواهر با دست می توانید خمیر دندان را روی یک تکه پارچه بزنید.اگر احتمالا خراشی روی جواهرتان مشاهده کردید، به خاطر مسواک است نه خمیر دندان، پس از یک برس نرم تر استفاده کنید.

​نکته: برای ساده تر کردن کار، می توانید از خمیر دندان رقیق نشده استفاده کنید. اما با این کار ممکن است پاک کردن خمیر دندان از شکاف های داخلی جواهر سخت تر شود.

​جواهر را به خوبی در آب تمیز آب بکشید. درست مانند وقتی که بعد از مسواک زدن دهانتان را می شویید، باید جواهر را به طور کامل آبکشی کنید تا هر گونه کثیفی نرم شده از روی آن برود.

استفاده از آب جوش

جلا دادن طلا با آب جوش
جلا دادن طلا با آب جوش

بسیاری از مواقع بروی طلای شما لایه ای از چربی قرار داد که باعث کدر شدن آن می شود .با استفاده از آب جوش می توان چربی را از روی طلا و جواهرات خود پاک کنید . طلا را در یک کاسه قرار دهید و اب جوش رو روی ان بریزید معمولا چربی های سطحی به آسانی با این کار پاک می شوند . فقط با یک پارچه مناسب طلا را خشک کنید .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir