آشنایی با روش هایفوتراپی

 یکی از انواع روش هایی که برای زیبایی بانوان در سال های اخیر بکار گرفته می شود، روش هایفوتراپی است. این روش به پوست کشی شهرت دارد. در هایفوتراپی امواج اولتراسوند مورد استفاده قرار می گیرد. این روش به دلیل نبود هیچ نوع تیغ جراحی بسیار مورد توجه قرار دارد.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی به زبان لاتین High-Intensity Focused Ultrasound  گفته شده که مخفف آن HIFU به معنای امواج اولتراسوند یا فراصوت پرتوان می باشد 
هایفوتراپی برای لیفت و سفت کردن پوست صورت و گردن استفاده می شود. در سال های اخیر این روش درمانی بسیار رواج پیدا کرده و  طرفداران بسیاری را در ایران و دنیا پیدا کرده است

هایفوتراپی چیست؟
هایفوتراپی چیست؟

دستگاه هایفوتراپی چگونه کار می کند؟

عملکرد مربوط به دستگاه هایفوتراپی به نوعی مشابه با انرژی نوری خورشید است. این امواج آنقدر قوی هستند که توانایی سوزاندن را دارند. نام این تکنولوژی را دابلو هم می نامند.  این امواج موجود که از نوع اولتراسوندی بوده برای از بین بردن چروک های موجود باید به قسمت های زیر پوست نفوذ کند. در غیر این صورت اگر به بخش های سطحی بتابد احتمال تغییر بسیار کم خواهد بود.

انجام هایفوتراپی بدون هیچ نوع دردی

برخی ها بر این باور هستند که هایفوتراپی چگونه بدون هیچ گونه دردی امکان پذیر است؟ در حقیقت امواج هیچ سوختگی یا درد و یا زخمی را ایجاد نمی کنند. این امواج تنها بر روی بخش های عمقی تأثیرگذار خواهند بود. حتی شما نمی توانید اثری از قرمزی را هم بر روی پوست خود ببینید.

یکی از مهم ترین ویژگی ها در این روش نبود هیچ اثر سوئی بر روی سطح خارجی پوست است. یعنی قسمت سطحی پوست شما هیچ فشاری را تحمل نخواهد کرد. انرژی که از سوی این امواج به پوست وارد شده آنقدر بالا نیست که بتواند زخم و سوختگی شدیدی را بر روی پوست ایجاد کند. با وارد شدن این امواج خون در محل های مورد نظر منعقد شده و در نهایت سبب کلاژن سازی خواهد شد. زمان برخورد این امواج بر روی سطح پوست تنها برای چند ثانیه بوده و معمولاً بیشتر از این زمان نیازی نیست.

این عمل استفاده از امواج بر روی پوست بدن به سرعت و در کنار هم باید صورت پذیرد، فرد باید آنقدر حرفه ای باشد که در زمان اندکی تمام سطح مورد نظر را با این امواجه پوشش دهد. نباید هیچ نقطه ای بدون تأثیر امواج باقی بماند، زیرا در نهایت می تواند پس از اتمام کار به صورت سطحی با چروک از نقاط دیگر تمییز داده شود. درجه حرارت این امواج را در حدود هفتاد درجه قرار می دهند.

شاید این سؤال در ذهن شما نقش ببندد که در چه زمانی می توان نتیجه این کار را مشاهده کرد؟ در حقیقت کشیده شدن پوست و رفع چروک های موجود به یک دوره طولانی در حدود یک بازه زمانی دوماهه نیاز دارد. یعنی شما در صورتی که هم اکنون این کار را انجام دهید، پس از دو ماه نتیجه را مشاهده می کنید. کشیده شدن واقعی و جوان شدن صورت در حدود شش ماه بعد به صورت واقعی خود را نشان خواهد داد.

آیا هایفوتراپی برای همه افراد مناسب است؟

در واقع بر اساس بررسی های انجام شده برخی از افراد برای این روش زیباسازی پوست مناسب تر هستند. رده سنی مربوطه باید در محدوده بیشتر از سی قرار داشته باشد. زیرا تا پیش از آن زمان پوست هنوز آمادگی لازم به صورت خودبه خودی برای کلاژن سازی را دارد. پس از سی سال این آمادگی رفته رفته کم شده و می توان از این روش برای برگشت جوانی و شادابی کمک گرفت.

برخی از افراد از سایر روش های تهاجمی همانند لیفت و تزریق خاطره خوبی ندارند، علاوه بر آن گروهی هم هستند وزن خود را به میزان زیادی کاهش داده اند و هم اکنون پوست شلی دارند، این گروه ها می توانند از هایفوتراپی با استفاده از امواج لیزر استفاده کنند و بدون درد نتیجه دلخواه خود را مشاهده نمایند.

آیا این روش هیچ خطری ندارد؟

این سؤال در بین افراد متقاضی وجود دارد اما باید اعتراف کنیم که این روش مشابه با روش انجام سونوگرافی خواهد بود و همان امواج با اندکی تغییر مورد استفاده قرار می گیرند. در طی سال ها استفاده از سونوگرافی تاکنون عارضه جدی را به دنبال نداشته و بنابراین می توان گفت که به احتمال بسیار زیاد این روش هم بر روی بدن خطری ایجاد نمی کند.

زمان ماندگاری هایفوتراپی

این روش زیباسازی هم همانند هر روش دیگری نیاز دارد تا پس از طی شدن دوره خود دوباره ترمیم شود. در هر فردی بر اساس شرایط بدن و … این فاصله زمانی متفاوت خواهد بود. معمولاً طول دوره دو ساله ای را در نظر می گیرند که بر اساس سن فرد در زمان انجام این کار، همچنین میزان افتادگی پوست، رژیم مورد نظر، ساختار ژنتیکی تفاوت هایی دارد که می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

اثرات هایفوتراپی بر روی اجزای مختلف پوست

رفع خط خنده

رفع خط گوشه های چشم

از بین رفتن افتادگی پوست در غبغب

کشیدگی در ابروها

کشیدگی در گونه ها

کشیده شدن خط فک

ممنوعیت هایفوتراپی برای افراد زیر به دلیل تأثیر امواج

بیماران مبتلا به صرع

افرادی که بیماری تبخال لب دارند

افراد مبتلا به دیابت

خانم باردار

افراد دارای هر نوع پروتز از جنس فلز


هزینه هایفوتراپی چقدر می باشد ؟

هایفوتراپی هم همانند دیگر خدمات پزشکی زیبایی بستگی به ناحیه ی مورد نظر و نوع خدمت دارد همچنین تعداد جلسات مورد نیاز و کادر پزشکی که هایفوتراپی را انجام می دهند دارد

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir