محمد کوثرانی

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که کوثرانی وظیفه هماهنگی گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران در عراق را بر عهده دارد، کاری که پیشتر توسط (سردار سرلشکر شهید) سلیمانی انجام می‌شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کسی که اطلاعاتی درباره «محمد کوثرانی» از فرماندهان حزب‌الله لبنان در عراق ارائه دهد،‌۱۰ میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد که در راستای محدود کردن منابع مالی حزب‌الله لبنان، کسانی که به ارائه معلوماتی درباره فعالیت کوثرانی و شبکه ارتباطات و معاونین وی بپردازند پاداش داده خواهد شد.

آمریکا سال ۲۰۱۳ کوثرانی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد و مدعی شد که وی به تامین مالی گروه‌های مسلح در عراق پرداخته و به روند انتقال مبارزان عراقی به سوریه برای جنگ در کنار ملت سوریه کمک می‌کرده است.

وزارت امورخارجه رژیم آمریکا که پیشتر گروه جهادی حزب‌الله به رهبری سید حسن نصرالله را نیز در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی گنجانیده، اضافه کرده که این فرمانده حزب‌الله لبنان، به دنبال منافع این گروه در خاک عراق، از طریق تشکیل و تامین مالی و حمایت سیاسی-لوجستیکی گروه‌های شیعی است.

تعیین جایزه برای اطلاعات درباره محمد کوثرانی، پس از تعیین نخست وزیر جدید عراق صورت گرفته است. مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق، پیشتر ریاست سازمان اطلاعات و امنیت عراق را برعهده داشته است.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir