بیوگرافی مرجان کلهر

مرجان کلهر روز 30 تیر ماه سال 67 در تهران متولد شده است ، او اسکی باز بوده و در رشته آلپاین ورزش می کند ، فوق لیسانس فیزیولوژی ورزشی داشته و از سن خیلی کم کمتر 5 سال اسکی را آغاز کرده است . ( بیوگرافی مرجان کلهر و همسرش + اینستاگرام )

نام نام خانوادگیمرجان کلهر
تاریخ تولد30 تیر 1367
محل تولدتهران
قد167 سانتیمتر
وزن60 کیلوگرم
مدرک تحصیلیکارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی
همسرپوریا ساوه شمشکی
بیوگرافی مرجان کلهر و همسرش + اینستاگرام

مرجان در المپیک 2010 شرکت کرده بود ، او 60 کیلوگرم وزن دارد و 167 سانتیمتر بلندی قد اوست .

مرجان کلهر اسکی باز
مرجان کلهر اسکی باز

الگو

مرجان معتقد است که ایده آل هر ورزشکاری این است که به المپیک رفته و مدال بیاورد ، من هم با این که اولین دختر در ایران بودم که به المپیک زمستانی رفتم ولی دلم می خواهد الگویی برای دیگر دختران سرزمینم باشیم و باز هم به المپیک راه پیدا کنم .

زندگی خانوادگی

او در یک خانواده شش نفره به دنیا آمده، خواهر و برادر هایش همگی در ورزش دستی دارند ، خواهرش در تیم ملی جوانان اسکی عضو است و همچنین اسکی روی چمن هم می کند .

برادر بزرگ او به نام « رستم » از بازیکنان تیم ملی اسکی بوده و زمانی سرمربی آن تیم هم بوده است ، او اینک رئیس ورزش استان البرز است .

برادر دیگر او پزشکی ورزشی خوانده و رئیس پیست اسکی است .

مزار پدر مرجان کلهر
مزار پدر مرجان کلهر

برف

مرجان عاشق برف بوده و هر زمان برف میبارد ، حتما میرود و روی آن قدم میزند و دلش می خواهد در هوای برفی قهوه بنوشد .

آغاز ورزش

کلهر در سال 71 با تشویق خانواده خود اسکی را شروع میکند در سال 78 در مسابقه رسمی قهرمان نونهالان کشوری می شود .

پزشکی

او بالاترین علاقه مندی خود را ورزش میداند ، ولی در عین حال میگوید اگر ورزشکار نمیشدم پزشکی خوانده و جراح میشدم .

تیم ملی

کلهر پس از قهرمان شدن در رده نوجوانان در سال 80 به تیم ملی میپیوندد ، در سال 1383 به تیم ملی بزرگسالان میرود او اولین مدال قهرمانی در آسیا را در سال 86 با به دست آوردن یک مدال طلا و یک نقره در یافت میکند .

او در دو دوره از المپیک اسیایی هم شرکت کرده است .

مرجان کلهر ویکی پدیا
مرجان کلهر

وجدان

در سال 97 مسابقات اسکی آلپاین قهرمانی برگزار می شود ، او در آن مسابقه در میان 60 نفر اسکی باز برای مرحله دوم انتخاب می شود ولی با گریه به سمت داوران رفته و خطای خود را که آنها متوجه نشده بودند را به ایشان میگوید این خطا حتی در دوربین ها مشخص نشده بود به این ترتیب از دور دوم مسابقه انصراف داده و می گوید این کار را فقط به دلیل اینکه عذاب وجدان نداشته باشد و بتوانم راحت بخوابم انجام دادم .

من ابتدا یک توضیحی در مورد قوانین مسابقه بدهم. طبق قانون فدراسیون جهانی اسکی هر ورزشکاری که بخواهد در مسیر مسابقه شرکت کند با شعاع پیچ را رد کند. در واقع دروازه‌ها اگر از بین پا‌های ورزشکار رد شود، اوت محسوب می‌شود که البته چندان مشخص نیست. معمولا هیچ اتفاقی از چشم دوربین‌ها دور نمی‌ماند، اما نمی‌دانم چطور این خطا را دوربین‌ها ثبت نکردند. وقتی به خط پایان رسیدم متوجه شدم که خطا کرده ام، اما دیدم که اسمم در مانش دوم قرار گرفته است. ضمن اینکه به جز من، عاطفه احمدی و فروغ عباسی هم به مانش دوم راه یافتند.

این قضیه مقداری هم وسوسه برانگیز است و من فکر می‌کردم که به احتمال ۹۹ درصد من را اوت اعلام می‌کنند، چون من اوت کردم و هیچ چیزی هم از نظر داوران پنهان نمی‌ماند، اما وقتی به خط پایان رسیدم دیدم که اسمم در رنکینگ است و می‌توانم در مانش دوم هم شرکت کنم. می‌شد که تاریخ ساز شوم و در مانش دوم هم شرکت کنم، چون این اتفاق ممکن است دیگر هیچوقت برای من در دوران ورزش حرفه‌ای ام نیفتد، اما با توجه به ایمان و اعتقادی که داشتم و اخلاقیاتی که در خودم می‌شناسم، تصمیم گرفتم که این کار را انجام بدهم.

نمی دانم این را چطور بگویم. متاسفانه آنقدر آدم‌ها بد شده اند و تقلب زیاد شده که این کار من که اصلا کار خاصی هم نبوده با برداشت بزرگی مواجه شده. در نهایت خیلی خوشحالم که این کار را انجام دادم.

المپیک

به عنوان نخستین بانوی ایرانی به المپیک زمستانی ونکور کانادا در سال 88 میرود و در مراسم افتتاحیه پرچمدار کاروان ورزشی ایران بوده است مرجان در رشته مارپیچ کوچک به مقام 55 ام و در مارپیچ بزرگ اول رتبه 60 ام را به دست می آورد .

پرچمدار المپیک زمستانی
پرچمدار المپیک زمستانی

بدنسازی

کلهر در فصل تابستان مربی بدنسازی است ، زیرا در طول سال فقط سه یا چهار ماه برف می بارد ، و در غیر این صورت او نمی تواند تمرین کند و مسابقه بدهد.

زندگی شخصی

مرجان کلهر با پوریا ساوه شمشکی در سال 92 ازدواج کرده است ، پوریا یکی از قهرمانان اسکی است ، آنها در سال 1387 با یکدیگر آشنا شده و به المپیک 2010 با یکدیگر اعزام شدند .

مرجان کلهر و همسرش
مرجان کلهر و همسرش

اینستاگرام مرجان کلهر


مرجان کلهر اینستاگرام
مرجان کلهر اینستاگرام

مرجان کلهر ورزشکار
مرجان کلهر ورزشکار

بیوگرافی آیلین بابکی و همسرش + حواشی و اینستاگرام

منبع : رویداد

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir