کفپوش با قابلیت تولید برق

کفپوش هوشمند یکی از موضوعاتی میباشد که مهندسان در حال کار بر روی آن هستند. دانشمندان دانشگاه ویسکانزین-مدیسون کسانی هستند که ادعامی‌کنند با راه رفتن روی کفپوش هایی که ساخته‌اند می‌شود برق تولید کرد. اگر این یافته‌ها تجاری شود، بی شک از راه‌های خوب برای تولید انرژی پاک خواهد بود. ( کفپوش هوشمند با قابلیت تولید برق )

انرژی‌های پاک یا تجدیدپذیر از موضوعات روز علوم مهندسی هستند که شاخه‌های مختلف مهندسی مکانیک را نیز با خود درگیر کرده‌اند. محققان و دانشمندان دانشگاه‌های مختلف همواره در حال تلاش برای یافتن روشی جدید به منظور تولید انرژی پاک هستند. کفپوش هوشمند یکی از یافته‌های جدید دانشمندان میباشد که ادعا می‌شود می‌تواند از قدم‌های افراد انرژی برق تولید کند.

سازنده ی کفپوش هوشمند

Xudong Wang استادیار دانشگاه Wisconsin-Madison در رشته‌ی علم مواد میباشد که با کمک دانشجویان خود این ماده‌ی جدید را تولید کرده‌اند. ماده‌ی اولیه که می‌تواند برای تولید کفپوش هوشمند استفاده شود، خمیر چوب میباشد. خمیر چوب که در حال حاضر نیز به عنوان یکی از مواد اصلی تولید کفپوش شناخته می‌شود، به راحتی قابل دسترسی است.

حجم زیادی از این خمیر را نانوفیبرهای سلولزی تشکیل می‌دهند. زمانی که این نانوفیبرها در معرض واکنش‌های شیمیایی مشخصی قرار بگیرند و پس از آن با نانوفیبرهای شیمیایی نشده تماس داشته باشند، می‌توانند انرژی الکتریسیته تولید کنند. با استفاده از این نانوفیبرها در پوشش کفپوش خانه‌ها و ساختمان‌ها، برق مورد نیاز چراغ‌ها یا شارژ باتری‌ها از طریق کفپوش تولید می‌شود.

البته روش‌های دیگری نیز تا کنون برای تولید انرژی از قدم‌های افراد ابداع شده‌اند اما روش جدید به خاطر استفاده از خمیر چوب، به عنوان ارزان‌ترین روش شناخته خواهد شد.

زودونگ ونگ استادیاری میباشد که سال های زیاد در مورد تولید برق از لرزش تحقیق کرده است. او تحقیقات زیادی پیرامون بهینه سازی تولید انرژی الکتریکی از الکتریسیته ساکن انجام داده است. انرژی الکتریکی تولید شده در این روش، تریبوالکتریسیته یا Triboelectricity نام دارد.

کاربرد ها

تولید انرژی از قدم‌های انسان‌ها، یکی از زمینه‌های تحقیقی گسترده در علوم مهندسی است. محققان زیادی در سرتاسر جهان برای یافتن بهینه‌ترین روش تولید انرژی از این طریق تحقیق می‌کنند. برخی از آنها پوشاندن لباس و تجهیزات به افراد را به عنوان راه حل معرفی کرده‌اند و برخی دیگر مانند پروفسور ونگ نیز از خود زمین و محل‌های پیاده‌روی برای تولید انرژی پاک استفاده می‌کنند.

از این روش‌های جدید می‌توان در مکان‌های پر رفت و آمد مانند پیاده‌روها، استادیوم‌ها و مجتمع‌های تجاری استفاده کرد. کفپوش هوشمند برای تولید انرژی، شامل دو بخش اصلی با ضخامت بسیار کم است که راه رفتن افراد بر روی آن، باعث انتقال الکترون بین لایه‌ها و تولید برق می‌شود. برای افزایش بازدهی و تولید انرژی نیز می‌توان از چند لایه از این مواد در کفپوش استفاده کرد.

هر چند هنوز نمونه‌های نهایی این طرح تولید نشده است، اما محققان معتقدند می‌توان این نوع کفپوش هوشمند را روی هر نوع کفپوشی اجرا کرد و محصول جدید، بدون هیچ مشکلی، میلیون‌ها بار کار خواهد کرد.

اسلوموشن موشک های دوش پرتاب

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir