شیخ یوسف صانعی درگذشت

 شیخ یوسف صانعی که روز گذشته بر اثر زمین خوردگی و مصدومیت جدی ناشی از آن در بیمارستان نکویی قم بستری شده بود، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام صانعی

شیخ یوسف صانعی از مراجع تقلید در سال ۱۳۱۶ در خانواده‌ای روحانی در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. او در سال ۱۳۲۵ به حوزه علمیه اصفهان رفت و پس از گذران دروس مقدماتی راهی حوزه علمیه قم شد.

شیخ یوسف صانعی از شاگردان امام خمینی (ره)، آیت الله بروجردی و محقق داماد بود. وی در اسفند سال ۱۳۵۸ از طرف امام خمینی (ره) به عنوان یکی از شش فقیه شورای نگهبان منصوب شد.

او مسئولیت‌های دیگری، چون نمایندگی امام خمینی (ره) در شورای عالی بازسازی مناطق جنگی و دادستانی کل کشور از سال ۶۱ تا ۶۴ را در کارنامه دارد و در اولین دوره مجلس خبرگان در آذر ۱۳۶۱ نیز به عنوان نماینده منتخب مردم تهران رأی آورد.

شیخ یوسف صانعی در اوایل انقلاب اسلامی در صدا و سیما رساله توضیح المسائل امام خمینی (ره) را آموزش می‌داد و پس از کناره‌گیری از کلیه مناصب حکومتی به قم رفت و به تدریس درس خارج مشغول شد.

شیخ یوسف صانعی در ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ به‌دلیل شکستگی لگن به بیمارستان نکویی قم منتقل شد و یک روز پس از آن بر اثر مصدومیت جدی ناشی از شکستگی درگذشت.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir