انتخاب غذای تولد اغلب برای میزبان دشوار می باشد ، زیرا جشن تولد در یک فضای محدود و با پذیرایی ساده تر از سایر جشن ها می باشد ، در این مطلب می خواهیم لیستی از غذا های مناسب برای جشن تولد را مورد بررسی قرار بدهیم در ادامه همراه ما باشید . ( غذای تولد / 21 غذای پیشنهادی )

غذای تولد

نکات اصلی در انتخاب غذای تولد :

  • غذای سرد : انتخاب غذای سرد در جشن تولد باعث می شود زمان سرو غذا برای مهمان ها آزاد باشد و میزبان دردسر کمتری برای پذیرایی داشته باشد ، در ضمن غذای سرد در تمام طول جشن مزه خود را حفظ می کند ولی غذای گرم در صورت گذشت اندک زمانی مزه اصلی خود را از دست می‌دهد .
  • غذای ساده : اگر جشن تولد را در فضای کوچک برگزار می‌کنید حتما توجه داشته باشید امکان پذیرایی با غذا های سنتی که الزامات زیادی دارند خیلی دردسرساز می‌باشد .
  • غذای عامه پسند : اگر یک غذای خاص با دستور پخت خاص را برای جشن تولد انتخاب کنید احتمال آن وجود دارد که تعدادی از مهمان های شما آن غذا را نپسندند به همین دلیل باید غذا هایی انتخاب شود که اکثر افراد در جامعه آن را مصرف می کنند .
  • ظاهر مناسب : غذایی که انتخاب میکنید باید ظاهری مناسب برای یک جشن را داشته باشد ، به کارگیری تزئینات برای غذای تولد بسیار مهم می باشد که با اندکی وقت و سلیقه می توان نتایج مناسبی گرفت .
  • قیمت مناسب : ممکن است شما بخواهید چندین جشن تولد در طول سال برگزار کنید ، اگر توجه لازم به هزینه ها را نداشته باشید می تواند مخارج زیادی روی دست شما بگذارد .
  • توجه به سن مهمان ها : توجه داشته باشید که مهمان ها در چه محدوده سنی قرار دارند ، زیرا مثلا وقتی تولد یک کودک را برگزار میکنید اکثر مهمان ها کودک می باشند و از غذا های سنتی به خوبی استقبال نمی‌کنند .
  • غذای سبک و لقمه ای : یک شام سبک آماده کنید که نیاز به سفره انداختن نداشته باشد زیرا معمولا کیک و شیرینی و میوه و شکلات و ذرت بوداده نیز هست پس بهتر است یک غذای لقمه ای در نظر بگیرید .

غذای تولد / 21 غذای پیشنهادی

غذا های مناسب برای جشن تولد

در این بخش لیستی از غذا های مناسب برای جشن تولد را مشاهده می کنید :

  1. سالاد ماکارونی
  2. سالاد الویه
  3. لازانیا
  4. ماکارونی
  5. هات داگ
  6. مرغ سوخاری
  7. کشک بادمجان
  8. سالاد اندونزی
  9. کیک مرغ
  10. کباب و سبزیجات
  11. ته چین مرغ
  12. سالاد آووکادو و کوینولا
  13. رولت مرغ
  14. خوراک مرغ و سبزیجات
  15. کوکوها ( مرغ ، سیب زمینی ، سبزی و… )
  16. سالاد مرغ
  17. ناگت مرغ
  18. فلافل
  19. شنیسل مرغ
  20. گراتن بادمجان
  21. دلمه قارچ

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یک از پرطرفدار ترین گزینه های می‌باشد ، سالاد ماکارونی یک غذای سرد می‌باشد که خیلی راحت با هزینه کم درست می شود ، این غذا مورد پستند کودکان و جوانان می باشد . مواد تشکیل دهنده سالاد ماکارونی : ژامبون ، خیارشور ، هویج ، سیب زمینی ، نخود فرنگی ، ماکارونی فرمی ، سس مایونز ، شوید خشک ، نمک و فلفل سیاه و…

سالاد الویه

سالاد الویه برای چند دهه به عنوان غذای جشن تولد توسط ایرانیان پذیرفته شده است و طرفداران بسیار زیادی دارد ، این غذا هیچ دردسری ندارد و قیمت بسیار مناسبی دارد .

لازانیا

می توان به جرات گفت لازانیا خوش مرزه ترین غذایی می باشد که میتوان برای جشن تولد انتخاب کرد ، کودکان و بزرگسالان این غذا را دوست دارند ، برای جشن تولد باید لازانیا را در تکه های کوچک درست کرد ، برای گرم نگه داشتن لازانیا از ظرف وارمر دار استفاده کنید .

ماکارونی

ماکارونی ساده و کم هزینه می باشد، خیالتان راحت خواهد بود که افراد جوان و کودکان ماکارونی دوست دارند ،تهیه آن سخت نیست تنها موردی که دارد گرم نگه داشتن آن می باشد ، اگر مقداری پنیر پیتزا روی ماکارونی بریزید مزه آن خیلی ویژه خواهد شد .

هات داگ

ساندویچ هات داگ غذای جوان پسندی می باشد که برای افراد میانسال مناسب نیست ، برای تولد هات داگ های کوچک می تواند سرو را بسیار آسان بکند .

هات داگ

مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یک غذای ویژه می باشد که با کمی وقت گذاشتن می توانید آن را تهیه کنید و جشن خود را رونق بیشتری بدهید ، مرغ سوخاری به صورت لقمه یک غذای خوش خوراک می باشد که با سس های مختلف می‌تواند مورد پسند افراد مختلف باشد .

blank
مرغ سوخاری

کشک بادمجان

کشک بادمجان یک غذای ایرانی می باشد که با طرفداران بسیاری که دارد می تواند برای غذای تولد مناسب باشد ، تزئین کشک بادمجان برای تولد بسیار مهم می باشد ، بهتر است کشک بادمجان را به صورت لقمه های کوچک تزئین شده آماده کنید .

سالاد اندونزی

سالاد اندونزی می تواند یک غذای خوش رنگ و طعم می باشد ، سالاد اندونزی مورد پسند بیشتر افراد می باشد، درست کردن آن وقت زیادی نمی خواهد و نتیجه کار با اندکی دقت بسیار عالی خواهد بود .

مواد لازم برای سالاد اندونزی : کلم برگ قرمز ، کلم برگ سفید ، کالباس ، ذرت ، نخودفرنگی ، هویج ، خیار شور ، سس مایونز ،روغن زیتون و…

blank
سالاد اندونزی

کیک مرغ

کیک مرغ مورد پسند بسیاری از افراد می‌باشد ، این غذا به صورت سلف سرویس ، لقه ای و پرسی سرو می شود ، می‌توان کیک مرغ را روز قبل آماده کرد و در یخچال قرار داد .

تزئین کیک مرغ بسیار مهم می‌باشد ، زیرا جلوه ی کیک مرغ با یک تزئین کوچک بسیار مناسب می شود .

کباب و سبزیجات

کباب و سبزیجات غذای مناسبی برای تولدی می‌باشد که مهمان های آن میانسال می باشند، این غذا کمی سرو مشکلی دارد زیرا باید داغ و تازه به میز برسد ، دردسر تهیه کباب و سبزیجات به مزه عالی آن می ارزد.

blank
کباب و سبزیجات

ته چین مرغ

ته چین مرغ یک غذای حرفه ای می باشد که شاید کار هرکسی نباشد ولی اگر توانایی پخت آن را دارید حتما برای تولد از آن استفاده کنید ، ته چین نیاز به وارمر دارد و با یک تزئین مناسب می تواند میز شما را رنگین کند .

سالاد آووکادو و کوینولا

شاید این سالاد خیلی رایج نباشد ولی خوش مزه بودن و ظاهر خوبش باعث شده است مورد پسند افراد مختلف قرار گیرد ، مواد لازم برای تهیه سالاد آووکادو و کوینولا : کوینولا قرمز ، آب ، گوجه فرنگی گیلاسی ، خیار ، آب لیمو ، زیره ، برگ اسفناج  ، آووکادو ، نمک و فلفل سیاه و…

رولت مرغ

رولت مرغ تا حدودی وقت گیر می باشد اما نتیجه کار بسیار خوب و خاطره انگیز خواهد بود ، ظاهر و مزه رولت مرغ بسیار مناسب می باشد و تقریبا همه افراد مزه آن را می پسندند .

blank
رولت مرغ

خوراک مرغ و سبزیجات

شاید در نگاه اول غذای مناسبی برای تولد نباشد ولی با بررسی بیشتر متوجه می‌شویم این غذا برای کودکان و بزرگسالان بسیار خوب می‌باشد ، یک غذای سالم و خوش مزه که قطعا مهمان های شما آن را می پسندند .

blank
خوراک مرغ و سبزیجات

کوکو ها

اگر می خواهید از غذا های ایرانی برای جشن تولد استفاده کنید کوکو ها گزینه مناسبی می باشند، انواع کوک سبزی ، سیب زمینی و مرغ می تواند با تزئین زیبا به صورت لقمه گزینه عالی خواهد بود .

blank
کوکو

سالاد مرغ

سالاد مرغ یک غذای سرد با مزه فوق العاده می باشد که به صورت قالبی در اندازه های مختلف قابل سرو می باشد ، مواد لازم : سینه مرغ ، کاهو ، قارچ ، خیارشور ، ذرت ، هویج ، گوجه ، جعفری ، گردو ، سس سفید ، لیمو ، فلفل.نمک.آویشن …

blank
سالاد مرغ

ناگت مرغ

ناگت مرغ غذای مورد پسند کودکان و جوانان می باشد که با سس های مختلف قابل سرو می باشد ، مواد لازم : سینه مرغ چرخ شده ، پنیر پیتزا ، پیاز ، سیر ،

سس خردل ، آرد سوخاری ، نمک و فلفل سیاه …

blank
ناگت مرغ

فلافل

محبوبیت فلافل در میان مردم ایران نیاز به توضیح ندارد ، این غذا با هزینه کم تهیه می شود و تقریبا همه ی مهمان های شما قطعا فلافل را می پسندند .

blank
فلافل

شنیسل مرغ

شنیسل یک غذای مناسب برای تولد کودکان و جوانان می باشد ، این غذا به صورت لقمه ای قابل سرو می باشد ، مواد لازم برای شنیسل مرغ :

سینه مرغ ، آرد سفید ، تخم مرغ ، آرد سوخاری ، روغن مایع ، فلفل سیاه ، نمک و کنجد …

گراتن ها

گراتن ها یکی از پرطرفدارترین غذاهای فرنگی محسوب میشوند ، غذایی که اصالت فرانسوی دارد اما تقریباً همه جای دنیا با اندکی تغییر طبخ می شود .

blank
گراتن

دلمه

دلمه از غذا های سنتی تهران می باشد که با انواع سبزیجات ققابل طبخ می‌باشد ، دلمه سیب زمینی ، فلفل دلمه ای ، گوجه و پیاز می تواند برای غذای جشن تولد بسیار عالی باشند .


غذای تولد / 21 غذای پیشنهادی

مواد خواباندن جوجه

تزیین پول برای کادو / جدیدترین طرح ها

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 119

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir