آنونس ، تیزر ، تریلر و… از اصطلاحات رایج در دنیای سینما می‌باشد که شاید بسیاری از افراد معنای دقیق هر کدام را نمیدانند به همین جهت در این مقاله با بررسی هر کدام از این موارد توضیح کاملی در مورد آنها ارائه میکنیم . در ادامه همراه ما باشید . ( آنونس چیست ? تفاوت با تیزر و تریلر )

آنونس

آنونس Announce را در فارسی به « پیش پرده » معنی کرده اند . معمولا برای تبلیغ فیلم و سریال صحنه های جذاب آن را با موسیقی و یا راوی منتشر میکند که به آن آنونس می‌گویند .

آنونس ها معمولا کمتر از 5 دقیقه زمان دارند ، البته در ایران آنونس های زیر یک دقیقه بسیار رایج می‌باشد ولی در هالیوود برای معرفی فیلم از آنونس های طولانی تر استفاده میکنند . آنونس معمولا چند روز یا ماه پیش از انتشار اثر برای جذب مخاطب منتشر می‌شود .

آنونس
آنونس

آنونس در سال های دور صرفا پیش از نمایش فیلم در سینما ها پخش میشد . اما به مرور آنونس ها در تلویزیون و در دهه اخیر در فضای مجازی نیز جای خود را باز کردند .

اگر یک آنونس به صورت حرفه ای و اصولی ساخته شود معمولا از خود اثر جذاب تر می‌باشد ، ریتم به شدت تند اصلی ترین عامل جذاب شدن یک آنونس است .

برای مشاهده آنونس فیلم های سینمایی میتوان از سایت IMDB استفاده کرد ، این سایت تقریبا از تمامی فیلم های سینمایی که در جهان ساخته می‌شود یک یا چند آنونس نمایش می‌دهد .

ویژگی های آنونس

  • ارائه یک نمای کلی از اثر
  • لو ندادن نقاط عطف داستان
  • نمایش جذابیت های اثر مانند برشی از جلوه های ویژه یا دیالوگ های خاص
  • مشخص کردن بازیگران اصلی
  • اعلام زمان پخش اثر
  • معرفی کارگردان و تهیه کننده
  • نمایش جوایز و محدودیت سنی

تیزر چیست ؟

تیزر به تبلیغات ویدیویی برای کالا و خدمات گفته می‌شود . در ایران به تیزر به صورت عامیانه « آگهی » یا « پیام بازرگانی » هم گفته می‌شود .

همانطور که متوجه شدیم آنونس تبلیغ یک فیلم ، سریال یا برنامه میباشد ولی تیزر تبلیغ کالا و خدمات است .

یک نمونه تیزر

تیزر

تریلر چیست ?

در گذشته به انتهای فیلم در حال نمایش در سالن سینما یک حلقه فيلم كوتاه می چسباندند که حاوی صحنه های تبلیغ برای یک فیلم دیگر بود . به دلیل اینکه تعویض حلقه فیلم مشکل بود لذا این فیلم تبلیغاتی به آخرین حلقه فیلم اصلی متصل می شد تا توسط فیلم اصلی یدک کش بشود.  اصطلاح تریلر Trailer هم از همین نکته گرفته شده است (واژه تریلر به معنی یدک کش می‌باشد).

هدف از پخش تریلر ها این بود که کسانی که به سینما می روند ترغیب شوند تا برای فیلم بعدی مجدداً به سینما بروند.

تفاوت اصلی تریلر و آنونس در زمان انتشار آنها می‌باشد ، تریلر همزمان با انتشار برای جذب مخاطب ارائه میشود اما آنونس پیش از انتشار اثر اصلی برای آن مخاطب جذب میکند .

انواع ترلر

  • تریلر بازی های کامپیوتری
  • تریلر موزیک ویدیو
  • تریلر مراسم رونمایی از کالا

پایان – آنونس چیست ? تفاوت با تیزر و تریلر / کلمه : آنونس / اشتباه تایپی : Hk,ks

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.8 تعداد آرا: 25

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir