اگر در مورد زانفیکس، موارد استفاده و روش کار با آن سوال دارید مطالعه این مقاله را به شما توصیه میکنیم. در پایان میتوانید سوالات و نظرات خود را برای ما و سایر بازدید کنندگان ثبت کنید (زانفیکس چیست ?).

زانفیکس
زانفیکس

زانفیکس

زانفیکس نوعی چسب حرارتی هست که به صورت نواری تولید می‌شود، با قرار دادن این نوار میان پارچه و اعمال حرارت پارچه بهم میچسبد و به اصطلاح فیکس می‌شود.

قیمت زانفیکس
زانفیکس

انواع زانفیکس

زانفیکس های موجود در ایران از نظر عرض نوار و نوع بافت دسته بندی می‌شوند. عرض یک، دو و سه سانتیمتر بیشتر کاربرد را دارند. از نظر نوع بافت نیز یک نوع الیاف در هم تنیده بدون نظم و نوع دیگر بافت منظم و مشبک می‌باشد.

توجه داشته باشیم نوع مشبک قیمت بالاتری دارد ولی معمولا از مواد بهتری ساخته شده است، به همین دلیل طول عمر بیشتری دارد اما زانفیکس های مشبک ضخامت بیشتری دارند و در هر پارچه ای قابل اجار نیستند.

زانفیکس مشبک
زانفیکس مشبک

طرز چسباندن زانفیکس روی لباس

نوار زانفیکسی را که قصد استفاده از آن را دارید، بدون اینکه از کاغذش جدا کنید روی لبه ی لباس یا پارچه قرار دهید سپس روی آن را اتو بزنید وقتی بر اثر حرارت اتو، پررنگ تر شد نشانه ی چسبیدنش به پارچه است، پس می توانید به آرامی کاغذ را از آن جدا نموده و به هر پهنایی که مورد نظر ما است لبه ی پارچه را تا زده و دوباره اتو کنید.

نکته : هنگام اتو زدن، پارچه ای که همراه با زانفیکس اتو میخورد را نکشید زیرا دمای بالای اتو، پارچه را از حالت طبیعی خود خارج کرده و کشیدن پارچه باعث چین خوردن لبه ی کار خواهد شد.

نکته : برای شکیلتر شدن کار خود میتوانید قبل از چسباندن زانفیکس لبه پارچه را زیگزال زده و یا با دست دوختهای موازی بزنید که مانع از ریش ریش شدن پارچه شود.

طرز چسباندن زانفیکس روی لباس
طرز چسباندن زانفیکس روی لباس

مطالب پیشنهادی

زانفیکس چیست ?

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 118

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir