محمودرضا قدیریان بازیگر، گوینده و مجری با سابقه کشورمان می‌باشد که در عرصه هنر با حضور فعال و موثر خود به شهرت رسیده است در ادامه این مطلب بیوگرافی محمودرضا قدیریان را مرور میکنیم.

مجری محمودرضا قدیریان
مجری محمودرضا قدیریان
نام نام خانوادگی:محمودرضا قدیریان
تاریخ تولد:20 شهریور 1359
September 11, 1980
سن محمودرضا قدیریان:44 سال
محل تولد:تهران
تحصیلات:کارشناسی کامپیوتر
همسر:فرشته آلوسی
محمودرضا قدیریان

محمودرضا قدیریان

محمودرضا قدیریان، متولد بیستم شهریور ماه سال ۱۳۵۹ در شهر تهران، هنرمند توانا و فعال در عرصه‌های مختلف اجرا، گویندگی و بازیگری است.

ایشان ضمن اخذ مدرک لیسانس رشته نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه آزاد، مسیر حرفه‌ای خود را در عرصه اجرا آغاز نموده و با تسلط و تبحر مثال‌زدنی، سال‌هاست در رادیو به عنوان گوینده فعالیت می‌نماید.

علاوه بر این، محمودرضا قدیریان تجارب ارزشمندی در حوزه بازیگری نیز کسب کرده و در آثار مختلفی به ایفای نقش پرداخته است.

آغاز فعالیت هنری محمودرضا قدیریان

محمودرضا قدیریان، هنرمند نام آشنا در عرصه رادیو و تلویزیون، در سال ۱۳۸۲ به پیشنهاد حمید منوچهری، کارگردان صاحب نام نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی که نسبت فامیلی با ایشان داشتند، به سازمان صدا و سیما معرفی شد.

ایشان پس از گذراندن دوره‌ای دو ساله به عنوان کارآموز، به تدریج قدم در عرصه نمایش‌های رادیویی گذاشت. قدیریان پیش از ورود به رادیو، سابقه فعالیت در تئاتر را نیز در کارنامه خود داشت.

جناب آقای محمودرضا قدیریان در این سریال ایفاگر نقش “اویس قرنی” بودند و در کنار جمعی از پیشکسوتان و بزرگان عرصه ی بازیگری به ایفای نقش پرداختند. ایشان ضمن اشاره به اینکه این اولین تجربه ی تصویری ایشان بوده است، ابراز داشتند که این سریال را بسیار دوست دارند.

شهرت

محمودرضا قدیریان که در سال ۱۳۸۶ با گویندگی در رادیو فعالیت خود را در عرصه رسانه آغاز کرد، یک سال بعد با بازی در سریال “به کجا چنین شتابان” در کنار چهره‌های مطرحی چون بابک حمیدیان، رضا رویگری و فریبا متخصص، به طور رسمی پا به عرصه بازیگری گذاشت.

این حضور، سکوی پرتاب قدیریان بود و او به تدریج با نقش‌آفرینی در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف، جایگاه خود را به عنوان بازیگری توانمند تثبیت کرد.

عکس محمودرضا قدیریان
عکس محمودرضا قدیریان

از ابتدا بازیگر بودم

محمودرضا قدیریان از بدو ورود به عرصه هنر، در کسوت بازیگر فعالیت داشته است.

ایشان که از شاگردان برجسته استاد حمید منوچهری می‌باشند، تاکنون در محضر ایشان کسب فیض نموده و از تجربیات ارزشمند ایشان بهره‌مند می‌گردند.

نخستین تجربه بازیگری ایشان در سال ۱۳۸۶ با سریال “ستاره سهیل” به کارگردانی مرحوم قویدل رقم خورد.

سریال های محمودرضا قدیریان
سریال های محمودرضا قدیریان

عرصه گویندگی

جناب آقای محمودرضا قدیریان از سال ۱۳۸۲ تا سال ۱۳۸۵ در عرصه گویندگی رادیو فعالیت داشته و از آن زمان تاکنون علاوه بر تداوم گویندگی، در نقش بازیگر نمایش‌های رادیویی نیز در شبکه‌های مختلف صدا و سیما خوش درخشیده‌اند.

محمودرضا قدیریان بازیگر
محمودرضا قدیریان بازیگر

برنامه های رادیویی محمودرضا قدیریان

محمودرضا قدیریان در ابتدای فعالیت حرفه‌ای خود در شبکه جوان شروع به کار کرد و پس از مدتی با کسب تجربه و مهارت، به تدریج در سایر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز حضور پیدا کرد.

فعالیت ایشان در رادیو شامل شبکه‌های مختلفی از جمله رادیو قرآن، رادیو صدای آشنا و رادیو جوان می‌شد و در هر کدام از این شبکه‌ها، برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کردند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه هفتگی‌های رادیو جوان و برنامه راه شب رادیو ایران اشاره کرد.

علاقه وافر به هنر دوبلاژ

دوبلاژ از جمله هنرهای ظریف و جذاب است که همواره مورد توجه و علاقه من بوده است. با وجود اشتیاق فراوان، فرصت کافی برای پرداختن به این هنر را نیافته‌ام. دلیل این امر، تفاوت ماهوی دوبلاژ با فعالیت‌های رادیویی است که در آنها مشغول بوده‌ام.

تصویر محمودرضا قدیریان
تصویر محمودرضا قدیریان

اجرای برنامه تلویزیونی “ساعت ۲۵”

جناب آقای محمودرضا قدیریان از سال 1392 به عنوان مجری، اجرای زنده برنامه تلویزیونی “ساعت 25” را بر عهده داشتند. این برنامه پرمخاطب هر شب به مدت 100 دقیقه از شبکه تهران پخش می‌شد و جناب قدیریان با تسلط و فن بیان قوی، به اداره و اجرای این برنامه می‌پرداختند.

تمرکز بر آموزش و مناسبت‌ها در رادیو

فعالیت من در رادیو به طور قابل توجهی کاهش یافته و بیشتر حضور من در این رسانه به مناسبت‌های خاص محدود می‌شود.

در حال حاضر، تمرکز اصلی من بر تدریس فن بیان، گویندگی و اجرا در دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها است. این تغییر رویکرد به من اجازه می‌دهد تا دانش و تجربیات خود را با نسل جدید علاقه‌مندان به این حوزه‌ها به اشتراک بگذارم و به پرورش استعدادهای درخشان در این زمینه کمک کنم.

کلاس های محمودرضا قدیریان
کلاس های محمودرضا قدیریان

طرفدار تیم استقلال

عشق محمودرضا قدیریان به استقلال زبانزد خاص و عام است. او که خود را از هواداران پروپا قرص این تیم می‌داند، از شور و اشتیاق برادرش نیز می‌گوید. به گفته‌ی او، برادرش نیز از جمله استقلالی‌های تمام‌عیار است که پس از هر پیروزی تیم، در محله‌ی آن‌ها شیرینی پخش می‌کند.

محمودرضا قدیریان مجری
محمودرضا قدیریان مجری

محمودرضا قدیریان در انتخاب برنامه دو معیار کلیدی دارد

  1. عوامل سازنده و تولید برنامه: قدیریان به دنبال برنامه‌هایی است که توسط تیمی مجرب و حرفه‌ای ساخته شده باشند. کیفیت محتوا و نحوه تولید برنامه برای او بسیار مهم است.
  2. موضوع و محتوای برنامه: قدیریان به برنامه‌هایی با موضوعاتی جذاب و گیرا که برایش جالب باشند علاقه‌مند است.

ازدواج محمود رضا قدیریان و فرشته آلوسی

محمود رضا قدیریان، مجری و بازیگر ۳۸ ساله، در ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ با فرشته آلوسی، بازیگر ۳۲ ساله، پس از ۸ ماه نامزدی، زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

این زوج هنرمند در سال ۱۳۹۶ با یکدیگر آشنا شده و پس از مدتی کوتاه نامزد شدند. مراسم عروسی آنها به طور ساده و صمیمی در جمع خانواده و دوستان برگزار شد.

محمودرضا قدیریان و همسرش
محمودرضا قدیریان و همسرش

قدیریان و آلوسی هر دو از چهره‌های شناخته شده عرصه هنر و رسانه هستند. قدیریان سابقه اجرا در برنامه‌های مختلف تلویزیونی را دارد و آلوسی نیز در چندین فیلم و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.

فرشته آلوسی
فرشته آلوسی

علاقه به دکلمه خوانی

من به دنبال علایق و استعدادهای خود هستم و ترجیح می‌دهم در مسیر شغلی خودم گام بردارم. گوش دادن به موسیقی همواره جزئی از عادت‌های من بوده و از آن لذت می‌برم.

اما خوانندگی، مهارتی دشوار است که در حال حاضر آن را در خود نمی‌بینم. با این حال، اگر تقدیر الهی یار باشد، اشعاری را که سروده‌ام در قالب یک آلبوم دکلمه خواهم کرد.

علاقه به مرحوم نوذری

من همواره از تماشای اجراهای جناب آقای منوچهر نوذری لذت می‌برم و شیوه اجرای ایشان برای من جذابیت خاصی دارد.

اجرا پس خبر فوت پدر

محمودرضا قدیریان، مجری توانمند برنامه “ترنم جام” شبکه جهانی جام جم، در اقدامی ستودنی، علیرغم درگذشت پدر گرامی‌اش در روز چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸، با روحیه‌ای حرفه‌ای و تعهدی مثال‌زدنی، در مقابل دوربین حاضر شد و اجرای زنده برنامه را به نحو احسن به انجام رساند.

پدر محمودرضا قدیریان
پدر محمودرضا قدیریان

پختگی و رضایت

محمودرضا قدیریان: راستش را بخواهید، من بعد از چند سال کار در رادیو، به تازگی به تسلط کافی در این حرفه رسیده‌ام و از کارم راضی هستم.

در ابتدای کار، تارهای صوتی من قوی نبود و از اجرای خودم رضایت کافی نداشتم.

در مورد بازیگری هم همینطور است. بدون شک زمان می‌برد تا من به عنوان یک بازیگر بتوانم به خودم رضایت دهم.

برنامه محمودرضا قدیریان
برنامه محمودرضا قدیریان

اینستاگرام محمودرضا قدیریان

جهت مشاهده پیج محمودرضا قدیریان بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/mahmoodrezaghadirian

همچنین لینک اینستاگرام فرشته آلوسی:

https://www.instagram.com/fereshtehalousi70

اینستاگرام محمودرضا قدیریان
اینستاگرام محمودرضا قدیریان

بیوگرافی محمودرضا قدیریان و همسرش

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 57

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir