عایشه گل جوشکن، نامی که با اکران فیلم “مطرب” در ایران بر سر زبان ها افتاد، بازیگری ترکیه ای است که علاوه بر هنرپیشگی، در عرصه ی خوانندگی و ترانه سرایی نیز فعالیت دارد. در این مطلب به بررسی دقیق بیوگرافی عایشه گل جوشکن می پردازیم و ناگفته هایی از زندگی هنری او را برملا می کنیم.

آهنگ های عایشه گل جوشکن
آهنگ های عایشه گل جوشکن
عایشه‌گل جوشکون
عایشه‌گل جوشکون
Ayşegül Coşkun
Ayşegül Coşkun
نام نام خانوادگی:عایشه‌ گل جوشکون
Ayşegül Coşkun
تاریخ تولد:۱۷ ژوئن ۱۹۸۵
۲۷ خرداد ۱۳۶۴
سن عایشه‌ گل جوشکون:39 سال و 2 ماه
محل تولد:استانبول ترکیه
همسر:رضا اورمان
فرزند:یک فرزند دختر
بیوگرافی عایشه گل جوشکن و همسرش

عایشه گل جوشکن

عایشه گل جوشکن، بانوی هنرمند ترکیه‌ای، در ۱۷ ژوئن ۱۹۸۵ دیده به جهان گشود. او که دانش‌آموخته رشته مدیریت است، مسیر هنری خود را با آواز و نوازندگی آغاز کرد و سپس با حضور در یک فیلم ایرانی، قدم به عرصه بازیگری گذاشت.

عایشه گل جوشکن از خانواده‌ای هنرمند می‌آید. پدرش، روزنامه‌نگاری چیره دست و نوازنده نی و سازهای بادی، و مادرش، خانم سهیلا، معلمی دلسوز و هنرمند در رشته نقاشی هستند.

مادر عایشه گل جوشکن
مادر عایشه گل جوشکن

سفری از دنیای اعداد به دنیای هنر

دوران دبیرستان عایشه در مدرسه بانکداری سپری شد و پس از آن راهی دانشگاه شد تا در رشته تجارت به تحصیل بپردازد. او پس از فارغ‌التحصیلی به مدت یکسال در بانک مشغول به کار شد، اما دیری نگذشت که دریافت علاقه‌ای به این کار ندارد و مسیر زندگی خود را به کلی تغییر داد.

عایشه با استعفا از بانک، قدم به دنیای رنگارنگ هنر گذاشت و به دنبال علایق و استعدادهای خود رفت.

علاقه به خوانندگی

عایشه گل جوشکن، از همان دوران طفولیت، در دامان خانواده‌ای عاشق موسیقی پرورش یافت. نوای سازهای مختلف، همنشین لحظات کودکی او بود و در جمع گرم خانواده و دوستان، آواز سر می‌داد. شور و اشتیاق او به موسیقی، تا حدی بود که در دوران تحصیل، به عضویت گروه موسیقی مدرسه درآمد.

آهنگ عایشه گل جوشکن
آهنگ عایشه گل جوشکن

علاقه و استعداد جوشکن به موسیقی، در دوران دبیرستان شکوفاتر شد. او به فراگیری گیتار و پیانو پرداخت و در این مسیر، صدایی دلنشین و گیرا از خود به گوش رساند. این امر، دریچه‌ای نو به سوی دنیای موسیقی حرفه‌ای برای او گشود و عضویت در یک گروه موسیقی و تجربه اجراهای متعدد، گامی بلند در این مسیر پرفراز و نشیب بود.

نخستین آلبوم

عایشه گل جوشکن، خواننده و بازیگر ترکیه‌ای، در سال ۲۰۱۴ در سن ۲۹ سالگی نخستین آلبوم خود را با عنوان “حقیقت تو با من است” منتشر کرد. وی تا سال ۲۰۱۹ موفق به انتشار سه آلبوم دیگر نیز شد.

عایشه گل جوشکن
عایشه گل جوشکن

نازان در فیلم مطرب

عایشه‌گل جوشکن، بازیگر و خواننده اهل ترکیه، در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) با حضور در فیلم سینمایی “مطرب” به کارگردانی مصطفی کیایی، اولین تجربه بازیگری خود در سینمای ایران را رقم زد.

جوشکن در این فیلم که روایتی از زندگی خواننده‌ای در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران است، در نقش “نازان” ایفای نقش کرد و همبازی بازیگران مطرحی چون پرویز پرستویی و الناز شاکردوست بود.

این فیلم با جلب نظر مخاطبان و فروش قابل توجهی که بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان بود، عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تا آن زمان را از آن خود کرد و به شهرت عایشه‌گل جوشکن در میان مخاطبان ایرانی نیز افزود.

عایشه گل جوشکن در ایران
عایشه گل جوشکن در ایران

به دلیل تسلط به زبان فارسی برای این نقش انتخاب شد. او در این خصوص می‌گوید که دو هفته پیش از شروع فیلمبرداری، تمرینات فشرده‌ای را برای تقویت زبان فارسی خود انجام داده است.

جوشکن همچنین اظهار می‌کند که در ترکیه دوستان زیادی دارد که فارسی‌زبان هستند و به همین دلیل از قبل با این زبان آشنایی داشته و می‌توانسته به خوبی صحبت کند.

مخالفت خانواده با خوانندگی

خانواده عایشه گل جوشکن در ابتدا دغدغه‌هایی در خصوص ورود او به حرفه خوانندگی به عنوان یک زن داشتند. جمله‌ای رایج وجود داشت که “ما به تو اعتماد داریم، اما محیط این حرفه مناسب نیست.” با این وجود، والدین عایشه با درک مسئولیت خود، از او حمایت کردند.

عایشه گل جوشکن بازیگر
عایشه گل جوشکن بازیگر

همانطور که مردم از تاریکی به دلیل عدم دید می‌ترسند، عایشه نیز با شجاعت به دل چالش‌ها رفت و با پشتکار و تلاش بی‌وقفه، به اهداف خود دست یافت.

همسر عایشه گل

عایشه گل جوشکن، خواننده و بازیگر ترکیه‌ای، علیرغم گذراندن دوره‌ای طولانی در یک رابطه عاشقانه، با بیان اینکه “تمام عشق خود را وقف موسیقی و کارم کرده‌ام”، از تمرکز خود بر حرفه خود خبر داد.

جوشکن که به تازگی با رضا اورمان، کارآفرین فعال در زمینه اخذ ویزا، خرید ملک و سرمایه‌گذاری ایرانیان در ترکیه، ازدواج کرده، و در سال 1400 صاحب یک فرزند دختر شده اند.

همسر و فرزند عایشه گل جوشکن
همسر و فرزند عایشه گل جوشکن

آشنایی با موسیقی ایرانی

خانم عایشه گل جوشکن در بیان تجربه‌ی آشنایی خود با هنر ایران، اظهار داشتند که موسیقی این سرزمین را از طریق آهنگ “الکی” با صدای سیاوش قمیشی و آهنگ “جاده یک طرفه” با صدای مرحوم مرتضی پاشایی شناخته‌اند. ایشان در ادامه افزودند که پس از این آشنایی، تماشای فیلم‌های ایرانی توجه ایشان را به طور کامل به این هنر جلب نموده است.

ایشان بازی پرویز پرستویی در فیلم “مارمولک” را به عنوان نقطه عطفی در شناخت فضای حرفه‌ای هنر در ایران برای خود قلمداد کردند و آن را بسیار قابل توجه دانستند.

عایشه گل جوشکن خواننده ترک
عایشه گل جوشکن خواننده ترک

همکاری با بازیگران ایرانی

خانم عایشه گل جوشکن، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون، در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشتند که با وجود عدم آشنایی کامل با تمامی بازیگران ایرانی، تمایل دارند در پروژه‌های آینده خود با چهره‌های شناخته‌شده‌ای همچون رضا گلزار، شهاب حسینی و مهران مدیری همکاری داشته باشند.

رشیدپور و عایشه گل جوشکن
رشیدپور و عایشه گل جوشکن

بازخوانی آهنگ “بهت قول می‌دم” اثر محسن یگانه

در سال 1499، خواننده ترک، عایشه گل جوشکن، با نام هنری عایشه گل ملودی، اقدام به بازخوانی آهنگ “بهت قول می‌دم” از محسن یگانه به زبان ترکی نمود. این بازخوانی که “سوز وردیم” نام دارد، با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبان مواجه شد.

خانم جوشکن در مصاحبه‌ای اظهار داشت که زمانی که سه سال پیش برای اولین بار این آهنگ را به زبان فارسی شنید، به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفته و به مدت 10 روز به طور مداوم به آن گوش می‌داده و اشک می‌ریخته است. او در ادامه افزود که عشق و غم موجود در این آهنگ او را مجذوب خود کرده و انگیزه لازم برای بازخوانی آن به زبان ترکی را به وی داده است.

بازخوانی “بهت قول می‌دم” توسط عایشه گل جوشکن، نمونه‌ای از پیوند عمیق بین موسیقی و احساسات انسانی است و نشان می‌دهد که چگونه موسیقی می‌تواند فراتر از مرزهای زبانی و فرهنگی، پیام خود را به مخاطبان سراسر جهان برساند.

بیوگرافی عایشه گل جوشکن
بیوگرافی عایشه گل جوشکن

همخوانی با پرویز پرستویی

در فیلم سینمایی “مطرب” با پرویز پرستویی، بازیگر مشهور، هم‌صدا شد و این آهنگ مشترک مورد استقبال فراوان تماشاگران قرار گرفت.

ایشان در مصاحبه‌ای با اشاره به صدای خوش پرستویی، اظهار داشتند که اگر وی به جای بازیگری، خوانندگی را دنبال می‌کرد، بدون شک به یک خواننده‌ی موفق تبدیل می‌شد.

عایشه گل جوشکن اینستاگرام

برای مشاهده صفحه اینستاگرام عایشه گل جوشکن بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/aysegulcoskun

عایشه گل جوشکن اینستاگرام
عایشه گل جوشکن اینستاگرام

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 44

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir