سهیل تاکی، نامی آشنا برای مخاطبان تلویزیون و سینما، با بازی در سریال پرمخاطب “دردسر والدین” در سال ۱۳۸۰ به شهرت رسید. در این مطلب، به مرور بیوگرافی سهیل تاکی و همسرش می‌پردازیم و مسیر رشد و پیشرفت او در عرصه بازیگری را بررسی می‌کنیم. همچنین نگاهی به آثار هنری این هنرمند خواهیم داشت.

عکس جدید سهیل تاکی
عکس جدید سهیل تاکی
سریال های سهیل تاکی
سریال های سهیل تاکی
نام نام خانوادگی:سهیل تاکی
تاریخ تولد:30 مرداد 1364
August 21, 1985
سن سهیل تاکی:39 سال
محل تولد:تهران
همسر:مینا میرحسینی
فرزند:لیام
بیوگرافی سهیل تاکی و همسرش

سهیل تاکی

سهیل تاکی، زاده ی سی ام مرداد ماه سال ۱۳۶۴ در پایتخت ایران، بازیگر سینما و تلویزیون، که از سن ۱۳ سالگی قدم در عرصه ی بازیگری نهاد، با ایفای نقش در سریال پرمخاطب “دردسر والدین” به شهرت رسید.
سهیل تاکی در سن ۱۳ سالگی، در سال ۱۳۷۸، با بازی در سریال “قصه‌های رودخانه ساکیا” به کارگردانی کمال تبریزی، قدم به عرصه بازیگری گذاشت. این سریال محصول مشترک ایران و مالزی بود و داستانی دوستی بین یک پسر ایرانی و یک پسر مالزیایی را روایت می‌کرد.

نام خانوادگی و اصالت

تاکی: روستایی در حوالی شیراز که زمانی مملو از تاکستان‌های انگور بود، اما اکنون اثری از آنها باقی نمانده است.

ریشه خانوادگی: اصالت پدربزرگ پدربزرگم به شیراز می‌رسد، اما پدر و مادرم اهل جنوب و زاده‌ی آبادان هستند. من با وجود اینکه در تهران به دنیا آمده‌ام، خود را آبادانی می‌دانم.

بیوگرافی سهیل تاکی
بیوگرافی سهیل تاکی

سعید نکویی سریال دردسر والدین

در سال ۱۳۸۰، سهیل تاکی که در آن زمان جوانی ناشناخته بود، با بازی در سریال “دردسر والدین” به کارگردانی مسعود نوابی، در کنار مهران مدیری و فاطمه گودرزی، به شهرت رسید. او در این سریال نقش “سعید نکویی” را بازی می‌کرد و به خاطر بازی روان و طنز ظریفش مورد تحسین منتقدان و تماشاگران قرار گرفت.

سعید نکویی سریال دردسر والدین
سعید نکویی سریال دردسر والدین

“دردسر والدین” که در سال ۱۳۸۰ از شبکه سه سیما پخش شد، به یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های آن سال‌ها تبدیل شد و سهیل تاکی نیز با بازی در این سریال به یکی از چهره‌های شناخته شده تلویزیون ایران بدل گشت.

تا به امروز، پس از گذشت سال‌ها از پخش این سریال، “سعید نکویی” هنوز هم در یاد بسیاری از مخاطبان باقی مانده و سهیل تاکی نیز به عنوان بازیگر این نقش شناخته می‌شود.

سریال دردسر والدین
سریال دردسر والدین

همسر سهیل تاکی

سهیل تاکی در پیوند زناشویی با خانم مینا میرحسینی قرار گرفته و از سال 1397 تاکنون زندگی مشترکی را آغاز کرده‌اند.

سهیل تاکی و همسرش
سهیل تاکی و همسرش
فرزند سهیل تاکی
فرزند سهیل تاکی

ادامه فعالیت هنری

سهیل تاکی در سال 1384، در سن 20 سالگی، با بازی در فیلم “شاهزاده ایرانی” در کنار بازیگران مطرحی مانند داریوش ارجمند و ثریا قاسمی، قدم به عرصه بازیگری گذاشت. یک سال بعد، او در سریال “بایرام” به کارگردانی مسعود نوابی، کارگردان سریال “دردسرهای والدین”، بازی کرد و بار دیگر با هنرمندان پیشکسوتی چون فتحعلی اویسی و هایده حائری هم‌بازی شد.

عکس سهیل تاکی
عکس سهیل تاکی

علاقه به ادامه بازیگری

سهیل تاکی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون، در گفتگویی از سختی‌ها و ناامیدی‌های این حرفه در سال‌های اخیر صحبت کرد. او با اشاره به کمبود پیشنهادات مناسب برای بازیگری، بیان کرد:

«من همیشه برای پذیرفتن نقش‌های خوب مشتاق هستم. اما متاسفانه در این سال‌ها پیشنهادهای زیادی نداشتم و برخی از پیشنهادات ارائه شده نیز از نظر من کیفیت لازم را نداشتند.»

زندگینامه سهیل تاکی
زندگینامه سهیل تاکی

تاکی در ادامه به یکی از معضلات اصلی این حرفه اشاره کرد و گفت:

«متاسفانه در حال حاضر برای به دست آوردن برخی نقش‌ها باید پول پرداخت کرد یا از طریق روابط به آن‌ها دست یافت. این موضوع برای من بسیار ناراحت‌کننده است و امیدوارم روزی شاهد شرایطی باشیم که استعداد و توانایی افراد در انتخاب بازیگر ملاک اصلی باشد.»

این بازیگر باسابقه با تاکید بر عشق و علاقه خود به حرفه بازیگری، اظهار داشت:

«با وجود تمام سختی‌ها و ناامیدی‌ها، من همچنان به بازیگری و هنر عشق می‌ورزم و امیدوارم روزی بتوانم در پروژه‌های ارزشمند و ماندگار ایفای نقش کنم.»

یوسف در سریال سرزمین مادری

سهیل تاکی در سریال سرزمین مادری در نقش یوسف وثوق، کارمند روزنامه، حضور دارد. او این نقش را در فصل اول سریال ایفا کرده است.

سرزمين مادري سهیل تاکی
سرزمين مادري سهیل تاکی

اینستاگرام سهیل تاکی

برای دیدن صفحه سهیل تاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.instagram.com/soheil.taki/

اینستاگرام سهیل تاکی
اینستاگرام سهیل تاکی

عکس های سهیل تاکی

بازیگر سهیل تاکی
بازیگر سهیل تاکی
سن سهیل تاکی
سن سهیل تاکی
سهیل تاکی بازیگر سابق
سهیل تاکی بازیگر سابق
سهیل تاکی ویکی پدیا
سهیل تاکی ویکی پدیا
شهاب حسینی و سهیل تاکی
شهاب حسینی و سهیل تاکی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir