سید رضا نریمانی، بدون شک یکی از ستارگان درخشان عرصه مداحی ایران است. او با صدایی گرم، لحنی رسا و عشق و ارادتی وصف‌ناپذیر به اهل بیت (ع)، قلوب مردم ایران را شیفته و مجذوب خود کرده است، در این مطلب بیوگرافی سید رضا نریمانی را مرور میکنیم.

سید رضا نریمانی
سید رضا نریمانی
نام نام خانوادگی:سید رضا نریمانی
seyed reza narimani
تاریخ تولد:14 آبان 1365
November 5, 1986
٢ ربيع الاول ١٤٠٧
سن سید رضا نریمانی:37 سال و 10 ماه
محل تولد:اصفهان
وضعیت تاهل:متاهل
بیوگرافی سید رضا نریمانی مداح

سید رضا نریمانی: مداحی با نوای عشق به مدافعان حرم

زادگاه و خاستگاه:

سید رضا نریمانی، در سال ۱۳۶۵ در محله زینبیه، در دل پایین شهر اصفهان، دیده به جهان گشود و در همان جا نیز پرورشی نیک یافت.

شغل و حرفه:

ایشان که در کسوت مداحی، قلب عاشقان اهل بیت را نوازش می‌دهد، در کنار این مسیر نورانی، در کسوت کارمند دولت نیز به خدمتگزاری مشغول است.

سید رضا نریمانی مداح
سید رضا نریمانی مداح

شروع مسیر مداحی:

نریمانی، نوای دلنشین خود را از سن ۸ سالگی، با تشویق و حمایت برادرش که در سال ۱۴۰۲ به عنوان روحانی شناخته شد، آغاز کرد و در این مسیر پرفضیلت گام نهاد.

شهرت و آوازه:

این مداح محبوب، با نوحه‌های حزن‌انگیز و جان‌سوز خود که به مدح و ستایش مدافعان حرم می‌پردازد، در میان مردم شناخته شده و از شهرت خاصی برخوردار گردیده است.

بیوگرافی سید رضا نریمانی مداح

سفر پرماجرای رضا نریمانی در دنیای مداحی

دیدار با استاد و آغاز سفری پرفراز و نشیب:

در سن 15 سالگی، نقطه عطفی در زندگی رضا نریمانی رقم خورد. او با حاج مهدی سلحشور، مداح اهل قم، آشنا شد و در محضر ایشان، فنون مداحی را فرا گرفت. نریمانی از همان ابتدا با عزمی راسخ، مسیر خود را در این عرصه معنوی آغاز کرد و با تلاش و پشتکار، به دنبال سبک و سیاقی منحصر به فرد برای خود بود. او هرگز به تقلید از دیگران بسنده نکرد و حتی در صورت ضعف شعر و لحن، سعی داشت هویت و اصالت خود را در نوحه‌ها حفظ کند.

عشق به کربلا و سفری پرمخاطره:

در سال 1382، زمانی که تنها 17 سال داشت، عشقی بزرگ او را به سفری پرمخاطره رهنمون کرد. در اولین سال حمله آمریکا به عراق، نریمانی به همراه جمعی از مداحان مشهور، راهی سفری قاچاقی به کربلا شد. آنها با گذر از مسیرهای دشوار و پیاده‌روی، عشق و ارادت خود به خاندان معصومین (ع) را به نمایش گذاشتند.

نغمه‌های ماندگار و سرودی برای مدافعان حرم:

خلاقیت و ذوق هنری نریمانی در سرودن نوحه، ثمره‌ای پربار داشت. او با خلق نوحه‌ای با عنوان “منم باید برم”، قلب بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار داد. این نوحه با مضمونی حماسی، به رشادت‌ها و از خودگذشتگی مدافعان حرم می‌پرداخت و شور و شعف خاصی را در دل مخاطبان برمی‌انگیخت.

تأسیس هیئت فدائیان حسین و تداوم مسیر:

در سال 1387، نریمانی با تاسیس هیئت فدائیان حسین در اصفهان، گامی دیگر در جهت ترویج فرهنگ عاشورایی برداشت. این هیئت به سرعت در میان مردم محبوب شد و به مرکزی برای برگزاری مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی تبدیل گشت.

سفری دیگر به کربلا و همدلی با مدافعان حرم:

عشق نریمانی به کربلا او را بار دیگر به این مکان مقدس کشاند. در سال 1395، او به مدت یک هفته در جمع مدافعان حرم حضور یافت و با نوحه‌ها و اشعار حماسی خود، روحیه این فداکاران را در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقویت کرد.

رضا نریمانی، مداحی با قلبی سرشار از عشق و شور:

رضا نریمانی در طول دوران فعالیت خود، همواره با عشق و ارادتی عمیق به خاندان معصومین (ع) و با صدایی رسا و لحنی تاثیرگذار، به نوحه‌خوانی پرداخته است. او با خلاقیت و ذوق هنری خود، نوحه‌هایی ماندگار خلق کرده و در ترویج فرهنگ عاشورایی و عشق به اهل بیت (ع) نقشی موثر ایفا کرده است.

سید رضا نریمانی ویکی پدیا
سید رضا نریمانی ویکی پدیا

رضا نریمانی در برنامه “حسینیه معلی”

برای اولین بار، در بهمن ماه سال 1402، شاهد حضور سید رضا نریمانی، مداح اهل بیت و از چهره‌های محبوب و با اخلاق کشورمان، در کسوت داور برنامه پرمخاطب “حسینیه معلی” شبکه سه بودیم.

حضور ایشان در این برنامه، نویدبخش رویکردی تازه در عرصه برنامه‌های مذهبی سیما بود. تواضع و احترام نریمانی در مقام داور، جلوه‌ای خاص به این برنامه بخشید و بار دیگر بر اخلاق‌مداری و شخصیت برجسته این مداح گرانقدر مهر تأیید زد.

بی‌شک حضور ایشان در این برنامه، الگویی ارزشمند برای جوانان و علاقه‌مندان به مداحی خواهد بود و راه را برای ورود هرچه بیشتر چهره‌های متعهد و بااخلاق به این عرصه معنوی هموار خواهد کرد.

رضا نریمانی در برنامه حسینیه معلی
رضا نریمانی در برنامه حسینیه معلی
نریمانی مداح
نریمانی مداح

درگذشت و مراسم تشییع مادر حاج سید رضا نریمانی

مادر گرامی حاج سید رضا نریمانی، مداح اهل بیت در اصفهان، دار فانی را وداع گفتند.

ایشان در حین بازگشت از سفر زیارت کربلا، در تاریخ 15 شهریور 1402، در سانحه رانندگی در نودگان چادگان جان خود را از دست دادند.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر ایشان روز جمعه 17 شهریور 1402 در منطقه دولت آباد اصفهان برگزار شد و پیکر مطهر ایشان در امامزاده نرمی به خاک سپرده شد.

درگذشت و مراسم تشییع مادر حاج سید رضا نریمانی
درگذشت مادر حاج سید رضا نریمانی

اینستاگرام رضا نریمانی

برای مشاهده صفحه رضا نریمانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/seyedrezanarimaniorg

اینستاگرام سید رضا نریمانی مداح
اینستاگرام سید رضا نریمانی مداح

لینک کانال رضا نریمانی در ایتا:

https://eitaa.com/seyedrezanarimani

لینک کانال رضا نریمانی در روبیکا:

https://rubika.ir/Seyedrezanarimani

هیئت باید سیاسی باشد

بزرگان و علمای دین همواره بر این نکته تأکید کرده‌اند که مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) نباید به محلی برای ترویج افکار سکولاریستی تبدیل شوند.

هیئتی که در آن از سیاست و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی سخنی به میان نیاید، هویتی جز پوچی و تهی بودن ندارد.

کسی که واقعاً مسیر امام حسین (ع) را شناخته و معرفت به حقیقت قیام عاشورا پیدا کرده باشد، هرگز هیت غیرسیاسی را قبول نخواهد کرد.

چرا که نهضت عاشورا، نهضتی ضدظلم، ضدستم، و عدالت‌خواه بود. مگر نه اینکه امام حسین (ع) در راه مبارزه با ظلم و یزیدیان جان خود را فدا کرد؟

مداحی رضا نریمانی
مداحی رضا نریمانی

حمایت از سعید جلیلی در انتخابات 1403

سید رضا نریمانی مداح معروف اصفهانی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری از «سعید جلیلی» حمایت کرد.

متن بیانیه سید رضا نریمانی بدین شرح است:

سیدرضا نریمانی
سیدرضا نریمانی

بسم الله الرحمن الرحیم

“وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا”

برادران و خواهران گرامی، در این شرایط حساس، در حالی که بانیان وضع موجود با ریا و تزویر خود را ناجی وضع موجود معرفی می‌کنند چیزی جز اتحاد و همدلی نیروهای انقلاب نمیتواند جلوی این جماعت وقیح که چه خون دل ها بر دل مردم کردند را بگیرد!مگر رسول اکرم صلی الله علیه و آله نفرمود: “وحدت و اتّحاد باعث نزول رحمت الهی و تفرقه و جدایی موجب مشکلات و عذاب است.

“مگر مولای ما حضرت امیرالمومنین علیه السلام نفرمود:

“هیچ ملتى درباره انجام کارى باهم متحد نشد, جز این که نیرو و قدرت پیدا کرد و هیچ ملتى از این قدرت بهره نگرفت, مگر این که خداوند گرفتارى آنان را بر طرف کرد و آن ها را از بلاى ذلت نجات داد.”الان تصمیم با ماست!

باید اختلافات را کنار بگذاریم و با گذرکردن از گذشته، در حالی که بانیان این وضع از این تفرقه بیشترین استفاده را خواهند برد، با همدلی و اتحاد حماسه دیگری رقم بزنیم.

باید از زمان باقی مانده بیشترین استفاده را کرد.باید با تمام توان برای جبهه انقلاب تلاش کرد تا کسی جایگزین شهید رییسی عزیز شود که راهی را که او شروع کرده، به پایان برساند.

نباید دستاوردهای این شهید عزیز، با روی کارآمدن کسانی که بیشترین ظلم ها را به او کردند، تهمت زدند و تمسخر کردند از بین برود.تا روز جمعه برای رای آوردن گزینه جبهه انقلاب آقای #سعید_جلیلی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم که لحظه ای غفلت، چندین سال پشیمانی در درپی خواهد داشت.

منبع: فارس

شعر “منم باید برم” چگونه ساخته شد؟

اوایل سال گذشته که بحث شهدای مدافع حرم در اصفهان پررنگ شده بود در گلزار شهدا قدم می‌زدم؛ از دور همسر شهیدی بنده را صدا زد و گفت : آقای نریمانی بچه من با شما کار دارد- خانواده شهید مسلم خیزاب فرمانده گردان یا زهرا لشکر 14 امام حسین(ع) بود.

محمد مهدی خیزاب 5 ساله الان هر جا می‌رود لباس نظامی پدرش را که کوچک کرده می‌پوشد؛ آمد جلو و یک احترام نظامی گذاشت و با همان گویش بچگانه‌اش گفت آرزوم دارم بزرگ شوم و در لباس پاسداری  شهید بشوم. در این حال همسر شهید بغضش ترکید و گفت آقای نریمانی در این مجالسی که می‌روید برای ما هم دعا کنید. تازه زبان گرفت برای درد و دل کردن و گفت: بیشتر از اینکه شهادت همسرم مرا اذیت کند کنایه‌ها و حرف و حدیث‌های مردم ما را اذیت می‌کند.

همان‌جا از شهدا خواستم مدد کنند تا بتوانم کاری در این زمینه انجام دهم.  از گلزار بیرون آمدم به داود رحیمی زنگ زدم  که با این فضا و مضمون  “ما رأیت جمیلا” شعر بگوید.

یکی دو روزی گذشت و این شعر سروده شد با این نگاه که از بار غربت، مظلومیت و دلتنگی خانواده شهدا کاسته شود. فکر نمی‌کردم این شعر آنقدر تأثیرگذار شود؛ چه کسانی که با این شعر شهید شدند. مصداق بارز آن شهید قیدلو شهید مدافع حرم ارتش که در لحظه آخر این شعر را می‌خواند و به شهادت رسید. اصلاً خواندن من تأثیر نداشت بلکه آن بغض همسر و گفتگویم با شهداء بود که آنقدر به این شعر رنگ و لعاب داد. اغراق نمی‌کنم اما این شعر هیچ ربطی به من ندارد.

خانواده شهدا خیلی دغدغه دارند. وقتی پای درد و دل این خانواده‌ها می‌نشینم شرمنده می‌شوم.

منبع: تسنیم

عکس سید رضا نریمانی
عکس سید رضا نریمانی

شعر مداحی من باید برم

شعر مداحی من باید برم
شعر مداحی من باید برم

حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام

حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام

منو یه کم ببین سینه زنیم و هَم ببین منو یه کم ببین سینه زنیم و هم ببین

ببین که خیس شدم عرق نوکریمه این ببین که خیس شدم عرق نوکریمه این

دلم یه جوریه ولی پر از صبوریه دلم یه جوریه ولی پر از صبوریه

چقدر شهید دارن میارن از تو سوریه چقدر شهید دارن میارن از تو سوریه

منم باید برم آره برم سرم بره نزارم هیچ حَرومی طرف حرم بره

یه روزیم میاد نفس آخرم بره

منم باید برم آره برم سرم بره نزارم هیچ حرومی طرف حرم بره

یه روزیم میاد نفس آخرم بره

حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام

حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام

یه دسته گل دارم برای این حرم میدم یه دسته گل دارم برایِ این حرم میدم

گلم که چیزی نیست برا حرم سرم میدم گلم که چیزی نیست برا حرم سرم میدم

یه دسته گل دارم برای این حرم میدم یه دَسته گل دارم برای این حَرم میدم

گلم که چیزی نیست برا حرم سرم میدم گلم که چیزی نیست برا حرم سرم میدم

برای قربونی اسماعیل رو میدم با عشق خودم با بچه‌هام فدای بانوی دمشق

خودم با بچه‌هام فدای بانوی دمشق

منم یه مادرم پسرمو دوسش دارم ولی جوونمو به دست بی بی میسپارم

بی بی قبول کنه بشه مدافع حرم

منم یه مادرم پسرمو دوسش دارم ولی جونمو به دست بی بی میسپارم

بی بی قبول کنه بشه مدافع حرم

حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام

اینا که از جنون یه کلمه نفهمیدن شبیه شامیا به گِریه‌هام میخندیدن

کنایه میزنن دلمو میسوزونو میخوان با حرفاشون خالی کنن دل منو

میخوان با حرفاشون خالی کنن دل منو

قسم به اون بدن که چیدنش رویِ حصیر منم شبیه اون عقیله‌ای که شد اسیر

به غیر زیبایی نمیبینم تو این مسیر

قسم به اون بدن که چیدنش روی حصیر منم شبیه اون عقیله‌ای که شد اسیر

به غیرِ زیبایی نمیبینم تو این مسیر

حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام

ای سایه سرم تا که تو رفتی همسرم همش بهونه‌ی تو رو میگیره دخترم

به جای لالایی روضه براش می خونمو دَم بابا باباش داره میگیره جونمو

دم بابا باباش داره میگیره جونمو

گناه دخترم چی بوده که بابا ندید گلم بابا میخواد جواب ناله شو بِدید

فقط رقیه جون صدای بچه‌مو شنید

حسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام حُسین آقام آقام حسین آقام آقام آقام

بیوگرافی علی اکبر قلیچ

بیوگرافی محمد حسین پویانفر + حواشی و اینستاگرام

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir