الکساندرا داداریو، بازیگر و مدل آمریکایی، در 16 مارس 1986 در نیویورک متولد شد. او از کودکی به بازیگری علاقه داشت و در دوران نوجوانی با نقش آفرینی در چندین فیلم و سریال کوتاه، قدم در این مسیر گذاشت در ادامه «بیوگرافی الکساندرا داداریو و همسرش» را مرور می‌کنیم.

بازیگر الکساندرا داداریو
بازیگر الکساندرا داداریو
الکساندرا داداریو
الکساندرا داداریو
نام نام خانوادگی:الکساندرا داداریو
Alexandra Daddario
تاریخ تولد:16 مارس 1986
۲۵ اسفند ۱۳۶۴
سن :38 سال و 7 ماه
محل تولد:نیویورک – آمریکا
قد:173 سانتیمتر
وزن:61 کیلوگرم
پدر:Richard C. Daddario
مادر:Christina Daddario
خواهر:Catharine Daddario
برادر:Matthew Daddario
همسر:Jason Fuchs (2006-2009)
Logan Lerman (2010-2012)
(از 2022 تا اکنون) Andrew Form
غذای مورد علاقه:قزل آلا کبابی
صفحه imdb:IMDB
بیوگرافی الکساندرا داداریو و همسرش

الکساندرا داداریو

الکساندرا آنا داداریو، متولد 16 مارس 1986 در شهر نیویورک، بازیگر و مدل آمریکایی است که بیشتر برای بازی در نقش‌هایش در فیلم‌های “پرسی جکسون و المپ‌نشینان” و “سان آندریاس” شناخته می‌شود.

خانواده و پیشینه:

الکساندرا بزرگترین فرزند کریستینا، وکیل، و ریچارد داداریو، دادستان سابق نیویورک، است. او اصالتی ایتالیایی، ایرلندی، انگلیسی و چکسلواکی دارد. برادرش، متیو داداریو، نیز بازیگر است، یک خواهر کوچکتر به نام کاترین دارد.

الکساندر داداریو کیست
الکساندر داداریو کیست

آغاز کار:

داداریو در سن 16 سالگی با بازی در یک نقش کوتاه در سریال “همه فرزندان من” فعالیت خود را آغاز کرد. پس از آن، در چندین سریال تلویزیونی دیگر از جمله “قانون و نظم“، “زندگی در مریخ” و “سوپرانوها” به ایفای نقش پرداخت.

نقش‌های برجسته:

نقطه عطف دوران حرفه‌ای داداریو در سال 2010 با بازی در نقش آنا بث چیس در فیلم “پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دزد صاعقه” رقم خورد. او این نقش را در قسمت دوم این مجموعه، “پرسی جکسون و المپ‌نشینان: دریای هیولاها” نیز ایفا کرد.

در سال 2015، داداریو در فیلم فاجعه‌ای “سان آندریاس” در کنار دوئین جانسون بازی کرد. او همچنین در فیلم‌های “توقفگاه” (2016)، “فیلم انتخاباتی” (2016) و “همه فرزندان من” (2017) به ایفای نقش پرداخته است.

حرفه مدلینگ:

داداریو علاوه بر بازیگری، در دنیای مد نیز فعالیت دارد. او در تبلیغات برندهایی مانند گیلِی و بارنیز نیویورک ظاهر شده است.

الکساندر داداریو بازیگر
الکساندر داداریو بازیگر

جوایز و افتخارات:

داداریو در سال 2014 جایزه Teen Choice Award را برای بهترین بازیگر زن اکشن کمدی برای فیلم “Baywatch” دریافت کرد.

زندگی شخصی:

داداریو در حال حاضر متاهل است. او در سال 2022 با اندرو فرم، تهیه کننده فیلم، و کیان لاک‌هارت، بازیگر، ازدواج کرده است.

حقایق جالب:

  • داداریو طرفدار پر و پا قرص تیم بیسبال نیویورک یانکیز است.
  • او از گربه‌ها متنفر است.
  • داداریو در دوران دبیرستان به مدت دو سال نایب رئیس انجمن دانش‌آموزی بود.

الکساندرا داداریو با بازی در نقش‌های متنوع و حضور در فیلم‌های پرفروش، به یکی از بازیگران محبوب هالیوود تبدیل شده است. او با استعداد و جذابیت خود، به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده نیز به درخشش خود ادامه خواهد داد.

نوجوانی الکساندرا داداریو

در شانزده سالگی، در حالی که در مدرسه کودکان حرفه ای تحصیل می کردم، اولین نقش خود را در سریال تلویزیونی ABC “All My Children” به دست آوردم. من نقش لوری لوئیس را بازی کردم، دختری که مادرش به قتل رسیده بود و پدرش الکلی بود. لوری با جی آر چندلر رابطه داشت. از اکتبر 2002 تا اواسط 2003 در این برنامه کار کردم، زمانی که اخراج شدم و شخصیت من برای پیوستن به پدرش در توانبخشی نقل مکان کرد.

الکساندرا داداریو اینستاگرام
الکساندرا داداریو اینستاگرام

بعداً اعتراف کردم که در آن زمان “خیلی خوب نبودم. دیالوگ ها را حفظ می کردم، اما نمی دانستم چگونه جلوی دوربین قرار بگیرم. حتی راه رفتن طبیعی هم به تمرین زیادی نیاز داشت. می دانستم که خوب نیستم، اما همچنین می دانستم که می توانم آن را درست کنم.” برای پیشرفت، شروع به مطالعه تکنیک میسنر کردم.

پس از آن، نقش های جزئی در قسمت هایی از سریال های تلویزیونی مانند Law & Order و مشتقات آن، The Sopranos، Damages و Nurse Jackie بازی کردم.

اولین فیلم سینمایی من در سال 2005 در “The Squid and the Whale” بود. به دنبال آن، نقش های کوتاهی در فیلم های “The Hottest State” (2006)، “The Babysitters” (2007) و فیلم ترسناک “The Attic” (2008) داشتم.

در فوریه 2009، در قسمتی از سریال ABC Life on Mars بازی کردم و نقش “Rocket Girl” را بازی کردم.

پرسی جکسون و دزد صاعقه

در سال ۲۰۰۹ به لس آنجلس نقل مکان کردم و نقش آنا بث چیس، دختر آتنا، را در فیلم “پرسی جکسون و دزد صاعقه” (۲۰۱۰) به دست آوردم. این فیلم که بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده بود، به شهرت من در صنعت سینما کمک کرد.

داستان فیلم حول محور پرسی جکسون، یک موجود نیمه‌خدا می‌چرخد که به دنبال صاعقه زئوس در دنیای زیرین است و در این راه آنا بث به او کمک می‌کند. کریس کلمبوس، کارگردان فیلم، گفته بود که من را برای این نقش انتخاب کرده است زیرا دید که “می‌توانم شمشیر را در دست بگیرم و رقیبی سرسخت برای پرسی باشم”، در حالی که بقیه نامزدها “به سختی می‌توانستند چنگال را از روی میز بلند کنند.” به مدت سه هفته آموزش تیراندازی با کمان و شمشیرزنی دیدم تا برای صحنه‌های فیلم آماده شوم.

الکساندرا داداریو قد و وزن
الکساندرا داداریو قد و وزن

کشتار با اره برقی در تگزاس

در سال ۲۰۱۳، فیلم “کشتار با اره برقی در تگزاس ۳ بعدی” به عنوان هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های “کشتار با اره برقی در تگزاس” به روی پرده رفت. این فیلم دومین نقش اصلی الکساندرا داداریو بود. او این نقش را به دلیل کمبود پیشنهادات کاری در آن زمان و تمایل به “خلاص شدن از شر” نقش‌هایش در فیلم‌های “پرسی جکسون” و “هال پاس” پذیرفت.

Alexandra Daddario
Alexandra Daddario

در این فیلم، داداریو نقش زنی را بازی می‌کند که پس از کشف هویت فرزندخوانده‌اش، برای دریافت ارثیه به خانه مادربزرگش سفر می‌کند و با قاتل زنجیره‌ای “لیدر فیس” روبرو می‌شود.

با وجود نقدهای منفی که فیلم دریافت کرد، داداریو برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در ژانر وحشت در جوایز سینمایی ام‌تی‌وی شد.

اینستاگرام الکساندرا داداریو

برای دیدن صفحه الکساندرا داداریو در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/alexandradaddario

عکس داداریو اینستاگرام
عکس داداریو اینستاگرام

روابط الکساندرا داداریو

از اواسط دهه 2000 تا 2010، من با چند چهره معروف رابطه عاشقانه داشتم. اولین آنها جیسون فاکس بود که در فیلم کوتاهی به نام “Pitch” (2006) با او آشنا شدم و او را “اولین عشق” خودم می‌دانم. بعد از او، روابط کوتاهی با آری ملبِر، روزنامه‌نگار، و سپس برندن والاس، کارآفرین، داشتم.

همچنین، مدتی بعد از فیلمبرداری “Baywatch”، برخی رسانه‌ها من را به زک افرون مرتبط می‌کردند که با او دوست هستم. در سال 2020 با اندرو فرم، بنیانگذار شرکت فیلمسازی Platinum Dunes، آشنا شدم و در ژوئن 2022 در نیواورلئان با او ازدواج کردم.

الکساندرا داداریو
تبلیغات الکساندرا داداریو

بیوگرافی الکساندرا داداریو و همسرش

ازدواج در دوران کرونا

او در اوج محبوبیت و شدت قرنطینه های کووید با همسرش اندرو فرم آشنا شد. این تهیه کننده موفق در سال ۲۰۲۲ با داداریو ازدواج کرد.

اندرو فرم کیست؟

اندرو فرم که از پدر و مادری حسابدار و خانه دار در شهر نیویورک به دنیا آمد، کار خود را به عنوان دستیار تولید جری بروکهایمر آغاز کرد. این فرد ۵۵ ساله به همراه مایکل بی و برد فولر، شرکت تولید فیلم Platinum Dunes را تأسیس کرد. او به ساخت فیلم‌هایی مانند «یک جای آرام»، «یک جای آرام ۲»، «تصفیه» و «کشتار با اره برقی در تگزاس» کمک کرد و همچنین پشت صحنه سریال «تام کلنسی جک رایان» با بازی جان کرازینسکی در آمازون پرایم است.

همسر الکساندرا داداریو
همسر الکساندرا داداریو

الگوی مد و ظاهر

الکساندرا هورتادو از مجله People در مورد استایل من در تور تبلیغاتی “San Andreas” تعریف کرد و گفت که “به اندازه شارلیز ترون، یکی از الگوهای من، شیک هستم”. به جز ترون، من آنجلینا جولی را هم به عنوان “الگوی” دیگر خودم معرفی کرده‌ام و گفته‌ام که استیو مارتین را تحسین می‌کنم.

مجله ماکسیم که مخصوص مردان است، فهرستی از 100 زن جذاب را بر اساس نظرسنجی از خوانندگان خود منتشر کرد و من در رتبه 80 قرار گرفتم.

الکساندر داداریو ویکی پدیا
الکساندر داداریو ویکی پدیا

بیوگرافی میشل ویلیامز و همسرش

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir