در این مطلب، زندگی حرفه‌ای و شخصی امیلی بلانت، از آغاز تاکنون، به همراه بررسی سیر تحول او در دنیای بازیگری، مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، نگاهی اجمالی به زندگی مشترک او با همسرش خواهیم داشت (بیوگرافی امیلی بلانت).

Emily Blunt
Emily Blunt
ویکی پدیا امیلی بلانت
امیلی بلانت
نام نام خانوادگی:امیلی اولیویا لورا بلانت
Emily Olivia Laura Blunt
تاریخ تولد:23 فوریه 1983
۴ اسفند ۱۳۶۱
سن:41 سال و 6 ماه
محل تولد:لندن انگلیس
قد:170 سانتیمتر
وزن:53 کیلوگرم
همسر:John Krasinski (از 2010)
جان کراسینسکی
فرزندان:Hazel Krasinski (2014)
Violet Krasinski (2016)
صفحه در imdb:imdb
بیوگرافی امیلی بلانت
قد و وزن امیلی بلانت
قد و وزن امیلی بلانت

امیلی بلانت

امیلی اولیویا لورا بلانت، بازیگر برجسته انگلیسی، در تاریخ 23 فوریه 1983 متولد شد. ایشان با ایفای نقش‌های متنوع و تحسین‌برانگیز در سینما و تلویزیون، به یکی از چهره‌های شاخص صنعت سینما تبدیل شده‌اند. بلانت با دریافت جوایز معتبر از جمله جایزه گلدن گلوب و نامزدی در جوایز اسکار و بفتا، توانایی‌های بازیگری خود را به اثبات رسانده‌اند.

امیلی اولیویا لورا بلانت در ۲۳ فوریه ۱۹۸۳ در لندن متولد شد. او دومین فرزند از چهار فرزند است که از یک بازیگر سابق و معلم انگلیسی به نام جوآنا مکی و یک وکیل دادگستری به نام الیور بلانت کیو سی متولد شده است. مادرش قبل از شروع مدرسه بلانت، بازیگری را کنار گذاشت تا مادر تمام وقت باشد.

بازیگر امیلی بلانت
بازیگر امیلی بلانت

کودکی امیلی بلانت

بلانت خود را کودکی “خجالتی و دست و پا چلفتی” توصیف کرد. در کودکی، او دچار لکنت زبان شد که آن را ناتوان‌کننده و “مثل یک متجاوز در بدن شما” توصیف کرد. او بدترین حالت آن را از سنین هفت تا چهارده سالگی تجربه کرد.

بلانت که از صحبت کردن خجالت می‌کشید، وقت زیادی را صرف تماشای مردم و همچنین ساخت بازی‌های پیچیده کرد. او از یک معلم مدرسه به خاطر تشویق او برای بازی در نمایش‌های کلاسی با استفاده از صداهای متفاوت با خودش تشکر می‌کند که به او اجازه داد از خودش جدا شود و روان صحبت کند.

و به او اعتماد به نفس برای ادامه داد و در نهایت منجر به کشف عشق او به بازیگری شد. بلانت اظهار داشت که لکنت زبان او در بزرگسالی تا حد زیادی فروکش کرده است، اما او هنوز هم گاهی اوقات وقتی استرس دارد لکنت زبان پیدا می‌کند.

او در هارتوود هاوس، یک مدرسه شبانه‌روزی شش فرم در سوری که به دلیل برنامه هنرهای نمایشی شناخته شده است، تحصیل کرد.

پس از بازی در یک نمایش مدرسه‌ای که به جشنواره ادینبورگ رفت، بلانت کشف شد و توسط یک عامل امضا شد. او امتحانات مدرسه خود را تمام کرد و شروع به تست بازیگری کرد.

آثار بلانت

بلانت کار بازیگری خود را در سال 2001 با یک نمایش صحنه‌ای به نام “خانواده سلطنتی” آغاز کرد و نقش کاترین هاوارد را در مینی‌سریال تلویزیونی “هنری هشتم” در سال 2003 ایفا کرد. اولین حضور او در فیلم بلند در درام “تابستان عشق من” در سال 2004 بود. موفقیت بلانت در سال 2006 با بازی در فیلم تلویزیونی “دختر گیدیون” و فیلم کمدی-درام “شیطان پرادا می‌پوشد” رقم خورد. او برای فیلم اول جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد. شهرت او با نقش‌های اصلی در فیلم تاریخی “ویکتوریای جوان” (2009)، کمدی رمانتیک “ماهیگیری سالمون در یمن” (2011)، فیلم‌های علمی تخیلی “دفتر تنظیمات” (2011)، “لوپر” (2012) و “لبه فردا” (2014) و موزیکال “در دل جنگل” (2014) ادامه یافت.

امیلی بلانت بیوگرافی
امیلی بلانت بیوگرافی

بلانت برای بازی در نقش یک مامور ایده‌آلیست اف‌بی‌آی در فیلم جنایی “سیکاریو” (2015)، یک الکلی در تریلر روان‌شناختی “دختر قطار” (2016) و یک مادر بقا‌گرا در فیلم ترسناک همسرش جان کراسینسکی، “سکوت” (2018) که برای آن جایزه SAG بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او پس از آن در دنباله‌های “مری پاپینز بازمی‌گردد” (2018) و “سکوت قسمت دوم” (2021)، ماجراجویی فانتزی “جنگل کروز” (2021) و مینی‌سریال وسترن تجدیدنظرگرا “انگلیسی” (2022) بازی کرد. بازی او در نقش کاترین اوپنهایمر در فیلم بیوگرافی هیجان‌انگیز کریستوفر نولان “اوپنهایمر” (2023) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

نقش همسر اوپنهایمر

فیلم “اوپنهایمر” (۲۰۲۳) کریستوفر نولان، یک بیوگرافی تحسین‌شده درباره جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان آمریکایی که در توسعه بمب اتمی نقش داشت. این فیلم دارای یک گروه بازیگران تمام ستاره بود که شامل کیلیان مورفی در نقش اصلی و بلانت در نقش همسر اوپنهایمر، کیتی اوپنهایمر بود.

بلانت برای بازی خود اولین نامزدی اسکار را دریافت کرد و فیلم به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد. در سال ۲۰۲۴ او به کمدی بازگشت و در کنار رایان گاسلینگ در فیلم “مرد سقوط” بازی کرد.

بازیگر نقش همسر اوپنهایمر
بازیگر نقش همسر اوپنهایمر

امور خیرخواهانه

بلانت از سال 2006 با موسسه لکنت زبان آمریکا همکاری می‌کند تا با ارائه منابع آموزشی به کودکان در غلبه بر لکنت زبان کمک کند و آگاهی از واقعیت‌های این بیماری را افزایش دهد. او عضو هیئت مدیره این موسسه است و یک گالا برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای بورسیه‌های گفتاردرمانی برای کودکان و بزرگسالان برگزار می‌کند.

خانواده امیلی بلانت
امیلی بلانت

روابط امیلی بلانت

بلانت از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ با خوانندهٔ کانادایی، مایکل بوبله، در رابطه بود. او و بازیگر آمریکایی، جان کراسینسکی، توسط یک دوست مشترک با هم آشنا شدند و از نوامبر ۲۰۰۸ با هم قرار گذاشتند.

آن‌ها در آگوست ۲۰۰۹ نامزد کردند و در ژوئیهٔ ۲۰۱۰ در کومو ازدواج کردند.آن‌ها دو دختر دارند که یکی در سال ۲۰۱۴ و دیگری در سال ۲۰۱۶ متولد شد.

در سال ۲۰۱۲، بلانت با ازدواج خواهرش، فلیسیتی، با بازیگر استنلی توچی، خواهرزادهٔ او شد. در سال ۲۰۱۵، بلانت از طریق تابعیت، شهروند آمریکایی شد و به این ترتیب دارای تابعیت دوگانهٔ بریتانیا و آمریکا شد.

همسر امیلی بلانت
همسر امیلی بلانت
همسر و فرزند امیلی بلانت
همسر و فرزند امیلی بلانت

فهرست جوایز و نامزدهای امیلی بلانت

بر اساس سایت جمع‌بندی نقد راتن تومیتوز و سایت باکس آفیس موجو، پرفروش‌ترین و تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های بلانت عبارتند از تابستان عشق من (۲۰۰۴)، شیطان پرادا را می‌پوشد (۲۰۰۶)، تمیزکاری آفتاب (۲۰۰۸)، خواهر خواهری (۲۰۱۱)، لوپر (۲۰۱۲)، لبه‌ی فردا (۲۰۱۴)، درون جنگل (۲۰۱۴)، سیکاریو (۲۰۱۵)، دختر قطار (۲۰۱۶)، جای آرام (۲۰۱۸)، بازگشت مری پاپینز (۲۰۱۸)، جای آرام: قسمت دوم (۲۰۲۱) و اوپنهایمر (۲۰۲۳).

بلانت به خاطر کار در سینما، تلویزیون و تئاتر جوایز متعددی دریافت کرده است، از جمله جایزه گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران سینما و نامزدی جایزه اسکار و چهار جایزه فیلم آکادمی بریتانیا.

امیلی بلانت بازیگر
امیلی بلانت بازیگر

تصاویر امیلی بلانت

تصاویر امیلی بلانت
تصاویر امیلی بلانت

بیوگرافی امیلی بلانت

زندگینامه امیلی بلانت
زندگینامه امیلی بلانت
عکس امیلی بلانت
عکس امیلی بلانت
عکسهای امیلی بلانت
عکسهای امیلی بلانت

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 46

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir