در این مقاله، به زندگی پربار هنری دوآ لیپا، ستاره محبوب موسیقی و سینما، می‌پردازیم. از آغاز مسیر حرفه‌ای تا موفقیت‌های چشمگیر او در عرصه‌های مختلف موسیقی و بازیگری، همه چیز را بررسی خواهیم کرد (بیوگرافی دوآ لیپا).

Dua Lipa
Dua Lipa
خواننده دوآ لیپا
خواننده دوآ لیپا
نام نام خانوادگی:Dua Lipa
دوآ لیپا
تاریخ تولد:۲۲ آگوست ۱۹۹۵
۳۱ مرداد ۱۳۷۴
سن:29 سال
محل تولد:وست‌مینستر – لندن
قد:173 سانتیمتر
وزن:56 کیلوگرم
پدر:Dukagjin Lipa
مادر:Anesa Rexha
خواهر / برادر:Rina Lipa, Gjin Lipa
دین:مسلمان
ثروت:25+ میلیون دلار
بیوگرافی دوآ لیپا
قد دوا لیپا
دوا لیپا

دوآ لیپا؛ ستاره پاپ با ریشه‌های آلبانیایی

دوآ لیپا، خواننده، ترانه‌سرا و مدل پرطرفدار، در ۲۲ آگوست ۱۹۹۵ در انگلیس به دنیا آمد. او تحصیلات هنری خود را در مدرسه تئاتر سیلویا یانگ گذراند و نخستین قدم‌هایش را در دنیای هنر با مدلینگ برداشت. اما شهرت جهانی او از سال ۲۰۱۵، زمانی که تنها ۲۰ ساله بود، با ورود به عرصه موسیقی آغاز شد.

دوآ لیپا در قلب لندن، وست‌مینستر، به عنوان فرزند اول یک خانواده آلبانیایی‌تبار چشم به جهان گشود. او یک خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد. ریشه‌های خانوادگی دوآ به مسلمانان کوزوو و از طرف مادربزرگ مادری‌اش به بوسنیایی‌ها می‌رسد. نام زیبای او، “دوآ”، به معنای “عشق” در زبان آلبانیایی است و توسط مادربزرگ مهربانش برای او انتخاب شده است.

شروع موسیقی

دوا لیپا، تحت تاثیر پدر موسیقی‌دانش که خواننده اصلی و گیتاریست یک گروه راک کوزوویی بود، از همان کودکی با موسیقی عجین شد و از پنج‌سالگی با همراهی او به آوازخوانی پرداخت.

دوآ لیپا از سنین کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و از ۹ سالگی در مدرسه فیتزجان به فراگیری دروس موسیقی، از جمله نواختن ویولن، پرداخت. با این حال، در آزمون ورودی گروه کر موفق نشد.

پس از آن، در سال ۲۰۰۸ و در پی اعلام استقلال کوزوو، به این کشور بازگشت و در آنجا ضمن فراگیری زبان آلبانیایی، تحصیلات موسیقی خود را ادامه داد.

دوا لیپا، خواننده محبوب، در ۱۵ سالگی به لندن بازگشت تا به رویای موسیقیایی‌اش رنگ واقعیت ببخشد. او با ثبت‌نام در مدرسه تئاتر سیلویا یانگ، به صورت نیمه‌وقت به یادگیری موسیقی پرداخت. در همین حین، دوا شروع به انتشار کاورهای آهنگ‌های خوانندگانی چون آلیشیا کیز و کریستینا آگیلرا در پلتفرم‌های آنلاین مانند ساوندکلاد و یوتیوب کرد. این آغاز راهی بود که او را به شهرت جهانی رساند.

آغاز خوانندگی حرفه ای

دوا لیپا در ۱۸ سالگی، برای تأمین معاش، به عنوان پیشخدمت مشغول به کار بود تا اینکه شانس به او روی آورد و به عنوان فتو مدل برای برند معروف تاپ‌شاپ انتخاب شد.

همین اتفاق، نقطه عطفی در زندگی او شد. کاور آهنگ “گم شده در موسیقی” برای تبلیغات برنامه ایکس فاکتور، استعداد درخشان دوا را به نمایش گذاشت و به او فرصت قرارداد با کمپانی معتبر تاپ منیجمنت را داد.

این کمپانی از همان ابتدا با حمایت مالی از او، زمینه را برای تمرکز کامل دوا بر روی موسیقی فراهم کرد و او را از دغدغه‌های مالی رها ساخت.

دوآ لیپا خواننده
دوآ لیپا خواننده

بیوگرافی دوآ لیپا

موفقیت دوا لیپا و نیاز کمپانی

دوا لیپا با انتشار آهنگ آتشین “Hotter than Hell” در سال ۲۰۱۴، نه تنها به شهرت رسید، بلکه توجه وارنر برادرز را نیز جلب کرد. این کمپانی که در آن زمان به دنبال یک ستاره زن پاپ بود، فرصت همکاری با لیپا را غنیمت شمرد و قراردادی بزرگ با او امضا کرد.

انتشار آهنگ ها

لیپا، خواننده و ترانه‌سرای پرآوازه، در آگوست ۲۰۱۵ نخستین قدم رسمی خود را در عرصه موسیقی با انتشار تک‌آهنگ “عشق جدید” برداشت. این آغاز، سرآغاز موفقیت‌های پی در پی او بود.

دومین تک‌آهنگش با نام “باش آن یکی” به سرعت در سراسر اروپا محبوب شد و او را به ستاره‌ای درخشان تبدیل کرد. با این موفقیت چشمگیر، لیپا توانست نخستین تور اروپایی خود را در سال ۲۰۱۶ برگزار کند و جایگاه خود را در صنعت موسیقی تثبیت نماید.

نخستین آلبوم

دوآ لیپا در سال ۲۰۱۷ با انتشار نخستین آلبوم استودیویی خود، موجی تازه در صنعت موسیقی ایجاد کرد. ترک “New Rules” از این آلبوم، با موفقیت چشم‌گیر خود در جدول‌های فروش انگلستان و سایر کشورها، رکوردی بی‌نظیر را به نام دوآ لیپا ثبت کرد و پس از دو سال، عنوان پرفروش‌ترین آهنگ را از ادل پس گرفت.

خواندن در فینال لیگ قهرمانان

در پی کسب موفقیت‌های پیاپی و افزایش چشمگیر شهرت، دوا لیپا به عنوان یکی از چهره‌های شاخص جهانی، در ماه مه ۲۰۱۸ افتخار اجرای برنامه افتتاحیه فینال لیگ قهرمانان اروپا در کیف را یافت.

آهنگ دوآ لیپا
آهنگ دوآ لیپا

رکورد شکنی با جگوار

سال ۲۰۱۸، سال هیجان انگیزی برای من بود. علاوه بر موفقیت‌های موسیقیایی، فرصت همکاری با برند لوکس و پیشرو جگوار را پیدا کردم. در این همکاری، سفیر مدل برقی جدید آن‌ها، I-PACE شدم. جگوار سرویسی فوق‌العاده را راه‌اندازی کرد که طرفداران می‌توانستند نسخه شخصی آهنگ “Want To” را بر اساس سبک رانندگی یا موسیقی مورد علاقه‌شان بسازند.

ویکی پدیا دوآ لیپا
دوآ لیپا

این تجربه برای من و طرفدارهام بی‌نظیر بود. انگار که هر کسی یک قطعه از موسیقی من رو به شکل خودش می‌ساخت و به اشتراک می‌گذاشت. به گفته تیمم، ما با این کمپین رکورد جهانی “ریمیکس شده‌ترین آهنگ تاکنون” رو شکستیم.

این همکاری، مرزهای خلاقیت رو جابه‌جا کرد و من رو به عنوان یک هنرمند به چالش کشید.

گروه بلک پینک

در اکتبر ۲۰۱۸، من نسخه کامل آلبوم اولم رو منتشر کردم. این نسخه شامل سه آهنگ جدید بود که یکی از هیجان‌انگیزترین همکاری‌های من با گروه کره‌ای بلک پینک به نام ‘Kiss and Make Up’ بود. تجربه همکاری با دخترای بلک پینک و خلق این آهنگ فوق‌العاده، یکی از بهترین خاطرات دوران حرفه‌ای من هست.

بیوگرافی رزی بلک پینک

سایر فعالیت ها

در ژانویه ۲۰۱۹، من آهنگ “Swan Song” را به عنوان بخشی از موسیقی متن فیلم “Alita: Battle Angel” منتشر کردم. این تجربه برای من بسیار هیجان‌انگیز بود، زیرا همیشه دوست داشتم در دنیای سینما حضور داشته باشم.

من در آهنگ “Prisoner” مایلی سایرس حضور داشتم و بعدش هم کلیپش رو ساختیم.

دوا لیپا خواننده
دوا لیپا خواننده

تبلیغات

سال ۲۰۱۷، با شور و هیجان خاصی کمپین “آینده رو به جلو” رو برای معرفی برق لب‌های محدودم توی برند Cremesheen Glass راه انداختم. اون حس و حال خاصی که تو ساختن این کمپین داشتم، همیشه برام موندگاره. بعد از اون، در سال ۲۰۱۹ با برند لوکس ایو سن لورن همکاری کردم و عطر Libre رو خلق کردیم. این همکاری برام خیلی ارزشمند بود. در ژوئیه ۲۰۲۰ هم به خانواده بزرگ Évian پیوستم و افتخار داشتم که سفیر تبلیغاتی این برند باشم. یکی از تجربیات فراموش‌نشدنی من هم همکاری با آدیداس اورجینالز بود که توی یه کلیپ تبلیغاتی حضور داشتم.

عکس دوآ لیپا
عکس دوآ لیپا

روابط عاشقانه

در سال 2013، وقتی هجده ساله بودم، با ایزاک کارو آشنا شدم و رابطه عاشقانه‌ای رو شروع کردیم. اون آشپز بود و من شیفته‌اش بودم. چهار سال با هم بودیم و خاطرات قشنگی ساختیم، اما سرنوشت چیز دیگه‌ای رقم زد و در سال 2017 از هم جدا شدیم.

بعد از مدتی کوتاه با پل جیسون کلین آشنا شدم که خواننده گروه LANY بود. اون رابطه هم دوام زیادی نیاورد و در سال 2018 به پایان رسید.

در سال 2019 دوباره تصمیم گرفتم به ایزاک فرصت دوم بدم، اما خیلی زود بی لیاقتی خود را ثابت کرد، 4 ماه بعد با انور حدید آشنا شدم و دلمو بهش دادم. از اون موقع تا حالا با هم هستیم.

بنیاد خیریه در کوزوو

در سال ۲۰۱۶، به همراه پدرم، بنیادی به نام سانی هیل را برای کمک به هموطنان نیازمندم در کوزوو تاسیس کردیم. دیدن لبخند رضایت بر لب‌های کودکان و خانواده‌های بی‌بضاعت، بزرگ‌ترین پاداش زندگی من بود.

به همین دلیل است که شهردار پریشتینا کلید این شهر را به من اهدا کرد. از آن زمان تاکنون، در کمپین‌های مختلفی برای حمایت از کودکان، بی خانمان‌ها، پناهندگان، زلزله‌زدگان و زنان کارآفرین حضور فعال داشته‌ام.

در سال ۲۰۲۰، رویداد دیجیتالی “رویا با ما” را برگزار کردیم تا به مبارزه با کووید-۱۹ کمک کنیم. این‌ها تنها بخشی از تلاش‌های من برای ساختن دنیایی بهتر است و تا زمانی که توان داشته باشم، به این مسیر ادامه خواهم داد.

دوآ لیپا عکس
دوآ لیپا عکس

موفقیت با آلبوم دوم

در ژانویه ۲۰۱۸، با هیجان فراوانی فهمیدم که در پنج بخش از جوایز بریت نامزد شده‌ام! این برای من به عنوان یک هنرمند زن، اتفاقی بی‌نظیر بود. احساس می‌کردم تمام تلاش‌هایم به ثمر نشسته است. نامزد شدن در بخش‌هایی مثل بهترین خواننده زن، بهترین آلبوم سال و بهترین آهنگ، برای من یک رویا بود که به واقعیت پیوسته بود.

دوا لیپا
دوا لیپا

از طرفی، قرار بود در مراسم اهدای جوایز هم اجرا کنم. این یعنی فرصتی فوق‌العاده برای نمایش بیشتر کارم و ارتباط با طرفدارانم.

در همان زمان، کار روی آلبوم دومم را هم شروع کرده بودم. همکاری با امنیک، که پیشتر در نوشتن ترانه‌ی “IDGAF” با هم کار کرده بودیم، خیلی هیجان‌انگیز بود. احساس می‌کردم آلبوم دومم قرار است خیلی متفاوت و خاص باشد.

بازی در فیلم باربی

در ۲۶ مه ۲۰۲۳، من خیلی هیجان‌زده بودم که تک‌آهنگ جدیدم رو با نام “رقص شب” منتشر کنم. این آهنگ قرار بود آغازگر موسیقی متن فیلم محبوب باربی باشه. هرگز فکر نمی‌کردم که یه روز اینقدر به دنیای باربی نزدیک بشم!

بازیگر دوآ لیپا
بازیگر دوآ لیپا

وقتی فهمیدم که آهنگم نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه غیراقتباسی شده، واقعا شوکه شدم. بعد از اون، نامزدی در جوایز گرمی برای ترانه سال و بهترین ترانه نوشته‌شده برای رسانه‌های بصری، همه چی رو تکمیل کرد. این اتفاق‌ها برام مثل یه رویا بود.

علاوه بر همه این‌ها، من اولین تجربه بازیگریم رو هم در فیلم باربی داشتم و نقش باربیِ پری دریایی رو بازی کردم. این تجربه خیلی برام ارزشمند بود و از اینکه تونستم بخشی از این پروژه بزرگ باشم، خیلی خوشحالم.

  • مارگو رابی در نقش باربی
  • رایان گاسلینگ در نقش کن
  • ایسا رای در نقش باربی رئیس‌جمهور
  • کیت مک‌کینون در نقش باربی عجیب‌وغریب
  • الکساندرا شیپ در نقش باربی نویسنده
  • اما مکی در نقش باربی فیزیک‌دان
  • هری نف در نقش دکتر باربی
  • شارون رونی در نقش باربی وکیل
  • آنا کروز کین در نقش باربی قاضی
  • ریتو آریا در نقش باربی روزنامه‌نگار
  • دوآ لیپا در نقش باربی پری دریایی

اینستاگرام دوآ لیپا

برای دیدن صفحه دوآ لیپا در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/dualipa

اینستاگرام دوآ لیپا
اینستاگرام دوآ لیپا

بیوگرافی دوآ لیپا

بیوگرافی سوفیا ورگارا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir