در این مقاله، به سراغ رها خدایاری، بازیگر توانمند ایرانی می‌رویم و با بررسی سیر تحول او در عرصه بازیگری، از نخستین گام‌هایش در تئاتر تا درخشش در سینما و تلویزیون، به دنیای هنری این هنرمند جذاب قدم می‌گذاریم.

عکس رها خدایاری
عکس رها خدایاری
Raha Khodayari
Raha Khodayari
نام نام خانوادگی:رها خدایاری
Raha Khodayari
تاریخ تولد:۲۷ آبان ۱۳۶۳
November 18, 1984
سن رها خدایاری:39 سال و 10 ماه
محل تولد:تهران
تحصیلات: کارشناسی ارشد عکاسی
قد:170 سانتیمتر
وضعیت تاهل:مجرد
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی رها خدایاری
رها خدایاری سن
رها خدایاری

رها خدایاری

رها خدایاری، بازیگر سینما و تلویزیون، متولد ۲۷ آبان ۱۳۶۳ در تهران است. ایشان فارغ‌التحصیل رشته عکاسی در مقطع کارشناسی بوده و فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز نموده‌اند. خدایاری با حضور در آثار متنوع سینمایی و تلویزیونی، توانسته است جایگاه خود را در صنعت سینما و تلویزیون ایران تثبیت نماید.

مسیر هنری او از سال ۱۳۸۴، هنگامی که تنها ۲۱ سال داشت، با حضور در نمایش “گلوله جادویی” آغاز شد. او که هیچ‌گونه آموزش آکادمیک در زمینه تئاتر ندیده بود، با تکیه بر استعداد ذاتی خود به دنیای بازیگری قدم گذاشت. پس از سال‌ها تجربه روی صحنه، اولین تجربه تصویری‌اش را در سال ۱۳۸۹ با بازی در تله فیلم “کوچه بن بست” رقم زد.

پدر و مادر رها خدایاری
پدر و مادر رها خدایاری

بازی در سریال های تلویزیونی

رها خدایاری در سال ۱۳۹۲ با ایفای نقش سهیلا در سریال تلویزیونی “یادآوری” به کارگردانی حجت قاسم‌زاده اصل، به جمع بازیگران حرفه‌ای پیوست. این سریال که به صورت انحصاری از شبکه‌ی آی‌فیلم پخش شد، با حضور بازیگرانی چون امیر آقایی، فرهاد قائمیان و متین ستوده، توانست مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

یک سال بعد، خدایاری در سریال محبوب “سر به راه” در کنار الناز حبیبی و شقایق دهقان به ایفای نقش پرداخت. این سریال که در نوروز ۱۳۹۴ روی آنتن رفت، به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های آن سال تبدیل شد.

عکس رها خدایاری بازیگر
عکس رها خدایاری بازیگر

ادامه فعالیت ها

رها خدایاری با حضور در سریال‌هایی چون «جاده چالوس» و «چرخ و فلک»، توانایی‌های بازیگری خود را به نمایش گذاشت. اما اولین تجربه سینمایی او در سال ۱۳۹۵ با فیلم «ماه در مه» به کارگردانی علیرضا روشن رقم خورد. این بازیگر توانمند، در سال ۱۳۹۶ با سریال «دیوار شیشه‌ای» بار دیگر به تلویزیون بازگشت و در سال ۱۳۹۷ با سریال ۵۰ قسمتی «حوالی لحظه گرگ و میش» درخشید. همکاری با بازیگرانی چون المیرا دهقانی در این سریال، به غنای نقش‌آفرینی او افزود. رها خدایاری در سال ۱۴۰۲ نیز با حضور در سریال نمایش خانگی «هفت» در کنار هنرمندانی چون مینا ساداتی و رضا کیانیان به کار خود ادامه داد.

ویکی پدیا رها خدایاری
رها خدایاری

نظر در مورد شهرت

رها خدایاری با صداقت بیان می‌کند: “شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما شهرت برای من به معنای مسئولیت است. فرصتی برای کمک به دیگران، مفید بودن و انتقال تجربیاتم. من به دنبال شهرتی نیستم که تنها به طنازی منجر شود. بلکه می‌خواهم از این موقعیت برای ایجاد تغییر مثبت استفاده کنم.

رها خدایاری
رها خدایاری

جایزه بهترین بازیگر زن

خانم رها خدایاری با کسب جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره تئاتر شهر در سال ۱۳۹۵، توانمندی‌های خود را به اثبات رساندند. انتظار می‌رود با توجه به این موفقیت، شاهد فعالیت‌های چشمگیر ایشان در عرصه بازیگری باشیم.

رها خدایاری بازیگر
رها خدایاری بازیگر

علاقه به نقش های متفاوت

رها خدایاری معتقد است که تجربه نقش‌هایی با ویژگی‌های سخت و چالش‌برانگیز، برای او لذت‌بخش‌تر است. او به دنبال نقش‌هایی است که با ویژگی‌های جسمانی، رفتاری یا زیستی متفاوت و کم‌نظیر همراه باشند. هرچه بار مسئولیت یک نقش بیشتر و عمیق‌تر باشد، جذابیت بیشتری برای او دارد.

رها کردن دانشگاه

رها خدایاری، دنیای هنر را عاشقانه دوست دارد. او می‌گوید: «سال‌ها پیش، رشته بازیگری دانشگاه تنکابن را قبول شدم اما قسمت نشد بروم. اما این علاقه در من خاموش نشد. به جای آن، تصمیم گرفتم به صورت تجربی بازیگری را ادامه دهم. عکاسی و گریم را هم به این ماجرا اضافه کردم و دنیای جدید و جذابی برای خودم ساختم. گاهی هم برای خودم عکاسی می‌کنم تا روحم را تازه کنم.»

طاهره در سریال لحظه گرگ و میش

سریال لحظه گرگ و میش یکی از سریال‌های پرمخاطب تلویزیون ایران است که به کارگردانی همایون اسعدیان ساخته شده است. این سریال روایتی از فراز و فرود یک خانواده اصیل ایرانی در طول سه دهه است که با محوریت زندگی تنها دختر خانواده، یاسمن، از دهه ۶۰ با حوادث گوناگونی، از قبیل جنگ، تحولات اقتصادی و اجتماعی و … آغاز و تا زمان معاصر، ادامه خواهد داشت.

رها خدایاری در لحظه گرگ و میش
رها خدایاری در لحظه گرگ و میش

عوامل سریال:

  • کارگردان: همایون اسعدیان
  • تهیه‌کننده: حسین طاهری
  • نویسنده: مونا انوری‌زاده و همایون اسعدیان

بازیگران سریال لحظه گرگ و میش:

بازیگرنقش
المیرا دهقانییاسمن وحدت
فاطمه گودرزیتوران وحدت
شهره سلطانیفرخنده وحدت
فرید سجادی حسینیحسین وحدت
علیرضا کمالیاحسان وحدت
حسام محمودیهادی وحدت
ناصر سجادی حسینییوسف وحدت
پانیذ برزعلیحنانه بوستانی
نیما نادریسروش مطلق
پاشا رستمیحامد شریف
رها خدایاریطاهره شریف
وحید آقاپورفرهاد مهدوی
مهتاب اکبریسوگند مطلق
معین ضرابیکیوان
شبنم قربانیطناز حریرچی
بازیگران سریال لحظه گرگ و میش
طاهره در سریال لحظه گرگ و میش
طاهره در سریال لحظه گرگ و میش

سریال های تلویزیونی رها خدایاری

  1. سریال سربه راه
  2. سریال دیوار شیشه ای
  3. سریال جاده چالوس
  4. چرخ و فلک
  5. لحظه گرگ و میش

فیلم های سینمایی

  1. ایستگاه اتمسفر – 1395
  2. دوباره زندگی – 1396
  3. پسر مادر
  4. ماه در مه
  5. داستان خانواده فرشچی
  6. کاکا در جاده
  7. دوباره زندگی
  8. فیلم کوتاه فام
  9. معجزه
  10. نقره ای
زندگینامه رها خدایاری
زندگینامه رها خدایاری
فیلم های رها خدایاری
فیلم های رها خدایاری

اینستاگرام رها خدایاری

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام رها خدایاری بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/rahakhodayari

اینستاگرام رها خدایاری
اینستاگرام رها خدایاری

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir