در این مقاله، زندگی حرفه‌ای و شخصی یکی از درخشان‌ترین ستارگان بالیوود، عالیا بات، را بررسی خواهیم کرد. از آغاز فعالیت هنری تا موفقیت‌های اخیرش، مسیر پر فراز و نشیب این بازیگر جوان را زیر ذره‌بین می‌بریم و نگاهی به روابط شخصی‌اش در طول این سال‌ها خواهیم داشت (بیوگرافی عالیا بات).

عالیا بات بازیگر هندی
عالیا بات بازیگر هندی
عالیا بات
عالیا بات
نام نام خانوادگی:عالیا بات (آلیا بات)
Alia Bhatt
تاریخ تولد:۱۵ مارس ۱۹۹۳
۲۴ اسفند ۱۳۷۱
سن:31 سال و 6 ماه
محل تولد:بمبئی – هند
قد:160 سانتیمتر
وزن:55 کیلوگرم
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی عالیا بات

عالیا بات

آلیا بات (زاده ۱۵ مارس ۱۹۹۳) یک بازیگر بریتانیایی با اصالت هندی است که عمدتا در فیلم‌های هندی فعالیت می‌کند. او به خاطر نقش‌آفرینی‌هایش از زنان در شرایط سخت شناخته شده است و جوایز متعددی از جمله یک جایزه ملی فیلم و شش جایزه فیلم فیر را دریافت کرده است. عالیا بات

او دختر کارگردان هندی ماهش بات و بازیگر بریتانیایی سونی رازدانه است. پدر او اصالتاً گجراتی و مادرش از تبار کشمیری پنت و آلمانی-بریتانیایی است.

بیوگرافی بازیگر هندی آلیا بات
بیوگرافی بازیگر هندی آلیا بات

بات دارای تابعیت بریتانیایی است. او یک خواهر بزرگتر به نام شاهین و دو خواهر و برادر ناتنی به نام‌های پوجا و راحیل بات دارد.

بازیگر امران هاشمی و کارگردان موهیت سوری پسرعموهای پدری او هستند و تهیه‌کننده موکش بات عموی اوست.

قد این بازیگر هندی ۱۶۰ سانتی‌متر و وزن او ۵۵ کیلوگرم است.

وی تحصیلات مقدماتی خود را در مدرسه جمنابای نرسی آغاز نمود و تا پایه دوازدهم در این مدرسه به تحصیل پرداخت. اما در این مقطع، با ترک تحصیل، مسیر زندگی خود را به سمت حرفه بازیگری تغییر داد.

Alia Bhatt
Alia Bhatt

دوران کودکی

عالیا بات از سن کم به بازیگری علاقه‌مند بود و گفته است که برای اولین بار علاقه خود را هنگام تمرین برای گروه کر مدرسه در مهدکودک متوجه شد. او به زودی شروع به کلاس‌های رقص در موسسه شیامک داور کرد. اولین نقش بازیگری او در سن پنج سالگی در پروژه تولید پدرش به نام سانغارش (1999) بود که در آن به طور خلاصه نقش نسخه جوان شخصیت پریتی زینتا را بازی کرد.

عالیا بات بعدها در مورد تجربه خود گفت که چیز زیادی از آن به یاد نمی‌آورد. در سن نه سالگی، او برای بازی در فیلم سیاه (2005) ساخته سانجی لیلا بهانسالی تست داد، اما این نقش را نگرفت.

سه سال بعد، عالیا دوازده ساله را در مقابل رنبیر کاپور بیست ساله برای اولین بازی آن‌ها در فیلم بالیکا وادھو انتخاب کردند که این فیلم روی پرده نرفت.

بازیگر عالیا بات
بازیگر عالیا بات

او یکی از پردرآمدترین بازیگران زن هند است. مجله تایم در سال ۲۰۲۲ جایزه تاثیرگذارترین ۱۰۰ نفر جهان را به او اعطا کرد و در سال ۲۰۲۴ او را یکی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان نامید.
عالیا پس از اولین بازیگری خود به عنوان یک کودک در فیلم هیجان انگیز سال ۱۹۹۹ به نام سانغارش، اولین نقش اصلی خود را در فیلم نوجوانانه کاران جوهر با عنوان دانشجوی سال (۲۰۱۲) بازی کرد. او برای بازی در نقش قربانی ربوده شده در فیلم جاده‌ای بزرگراه (۲۰۱۴) برنده جایزه بهترین بازیگر زن منتقد فیلم فیر شد و با بازی در چندین فیلم عاشقانه تولید شده توسط استودیوی دارما پروداکشنز جوهر، خود را تثبیت کرد.

بازیگر هندی عالیا بات
بازیگر هندی عالیا بات

جوایز و افتخارات

بات برای بازی در نقش قربانی اعتیاد به مواد مخدر در فیلم جنایی «ادتا پنجاب» (۲۰۱۶)، یک جاسوس مخفی در فیلم هیجان‌انگیز «رازی» (۲۰۱۸)، یک دختر در درام موزیکال «گالی بوی» (۲۰۱۹) و نقش اصلی یک زن بدکاره در فیلم بیوگرافی «گانگوبای کاتیاوادی» (۲۰۲۲) برنده جوایز بهترین بازیگر زن فیلم فیر شد. آخرین مورد نیز جایزه ملی بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد.

او با کمدی سیاه «دارلینگز» (۲۰۲۲) به تولید فیلم گسترش یافت و بزرگترین موفقیت تجاری خود را در فیلم فانتزی «براهماسترا: قسمت اول – شیوا» (۲۰۲۲) و کمدی رمانتیک «راکی اور رانی کیی پرم کاهاانی» (۲۰۲۳) کسب کرد.

آخرین مورد نیز پنجمین جایزه بهترین بازیگر زن فیلم فیر را برای او به همراه داشت که رکورد مساوی بود.

آلیا بات
آلیا بات

سایر نکات جالب

  • بات از خیریه‌های مختلف حمایت می‌کند و یک سرمایه‌گذار و تأییدکننده برجسته برندها است.
  • او در سال 2017 یک ابتکار زیست‌محیطی به نام CoExist، مطرح کرد.
  • در سال 2019 یک شرکت تولید فیلم به نام Eternal Sunshine Productions و در سال 2022 یک برند لباس پایدار به نام Ed-a-Mamma را تأسیس کرد.
  • بات هفت آهنگ از فیلم‌های خود را خوانده است که شامل تک‌آهنگ “Samjhawan Unplugged” در سال 2014 می‌شود.
  • او با بازیگر رنبیر کاپور ازدواج کرده است و یک دختر دارند.
عکس عالیا بات
عکس عالیا بات

سوتی وحشتناک عالیا

در سال 2014، عالیا بات در برنامه گفتگوی کوفی با کاران، اشتباهاً پريثويراج چاوان را به عنوان رئیس جمهور هند معرفی کرد. این اشتباه منجر به تمسخر گسترده ضریب هوشی عالیا بات شد.

ازدواج عالیا بات

عالیا بات در گذشته روابط عاشقانه‌ای را تجربه کرده است. اولین رابطه او با رامش دوبی، دوست دوران کودکی‌اش در بمبئی بود. پس از آن، با علی دادکار، دوست دوران مدرسه‌اش وارد رابطه شد.

زندگینامه عالیا بات
زندگینامه عالیا بات

هر دو این روابط به پایان رسیدند، همچنین شایعاتی درباره روابط او با وارون داوان، بازیگر هندی، و کاویل میتال، تاجر هندی، وجود داشته است؛ اما صحت این شایعات هرگز به طور رسمی تایید نشده است.

در ابتدای کار حرفه‌ای خود، بات از صحبت در مورد زندگی شخصی خود امتناع می‌کرد و اعلام کرده بود که هرگز در مورد روابط خود علنی صحبت نخواهد کرد.

با وجود گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، او در مورد رابطه با بازیگر سیدهارت مالهوترا صحبت نکرد، اما در سال 2019، پس از جدایی، با علاقه‌ای خاص از پیوند با او یاد کرد.

عکس آلیا بات و سیدهارت مالهوترا
عکس عالیا بات و سیدهارت مالهوترا

در سال 2018، رانبیر کاپور، همبازی او در فیلم «براهم‌آسترا»، اعلام کرد که با بات در رابطه است.

رانبیر کاپور و عالیا بات
رانبیر کاپور و عالیا بات

آن‌ها در تاریخ 14 آوریل 2022 در یک مراسم سنتی هندو در آپارتمان خود در بمبئی ازدواج کردند. در 6 نوامبر همان سال، او دخترشان را به نام راها به دنیا آورد.


از سال ۲۰۲۲، عالیا بات عمدتاً در بمبئی زندگی می‌کند و همچنین خانه‌ای در لندن دارد. در سال ۲۰۲۳، او دو پاپاراتزی را به دلیل نقض حریم خصوصی‌اش با گرفتن عکس از او در اتاق نشیمنش از ساختمان مجاور، مورد پیگرد قانونی قرار داد.

اینستاگرام عالیا بات

برای مشاهده صفحه اینستاگرام عالیا بات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/aliaabhatt/

اینستاگرام عالیا بات
اینستاگرام عالیا بات

انتشار آلبوم موسیقی

عالیا بات فعالیت موسیقی خود را با انتشار آلبوم “بزرگراه” در سال 2014 آغاز کرد. وی در سال 2016 با آلبوم “زندگی عزیز” به این مسیر ادامه داد و در نهایت در سال 2020 با حضور در آلبوم “صدک 2” به جمع هنرمندان این پروژه پیوست.

ویکی پدیا عالیا بات
عالیا بات

مشخصات شخصیتی و علایق عالیا بات

عالیا بات، بازیگر مشهور بالیوود، علاوه بر استعداد بازیگری، دارای ویژگی‌های شخصیتی و علایق متنوعی است که وی را به شخصیتی جذاب تبدیل کرده است. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • علاقه به عطرهای مردانه: عالیا بات ترجیح می‌دهد از عطرهای مردانه استفاده کند و عطر Bleu de Chanel یکی از عطرهای مورد علاقه‌ی وی است.
  • انعطاف‌پذیری بدنی: این بازیگر هندی از انعطاف‌پذیری بدنی بالایی برخوردار است که به وی امکان می‌دهد حرکات پیچیده و متنوعی را انجام دهد.
  • علاقه به غذاهای خاص: کشک یکی از مواد غذایی مورد علاقه‌ی عالیا بات است و وی برای مصرف آن وابستگی خاصی دارد.
  • علایق متنوع: وی به فعالیت‌های متنوعی از جمله آواز، موسیقی، یوگا، سفر، آشپزی، فوتبال دستی و پیانو علاقه‌مند است.
  • غذاهای مورد علاقه: ماهی سرخ‌شده، راسگولا، داهی چاوال و مونگ دال حلوا از جمله غذاهای مورد علاقه‌ی وی هستند.
  • رنگ مورد علاقه: رنگ قرمز رنگ مورد علاقه‌ی عالیا بات است.
  • آهنگ مورد علاقه: آهنگ “پول در ذهن من” از سم اسمیت یکی از آهنگ‌های مورد علاقه‌ی وی است.
  • عشق به حیوانات: عالیا بات به حیوانات خانگی علاقه‌مند است و به خصوص به گربه‌ها علاقه‌ی خاصی دارد.

عالیا در دوران جوانی اضافه وزن داشت و گفته است در یک دوره به 65 کیلوگرم رسیده بود اما سال هاست که با رژیم غذایی وزن خود را کنترل کرده است.

عکس جوانی عالیا بات
عکس جوانی عالیا بات

بیوگرافی آنانیا پاندی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir