در این مقاله، به بررسی زندگی حرفه‌ای و هنری “میلا کونیس”، بازیگر برجسته اوکراینی، می‌پردازیم. از آغاز فعالیت هنری وی در سنین نوجوانی تا کسب موفقیت‌های چشمگیر در هالیوود، سیر تحول و پیشرفت این هنرمند توانمند مورد تحلیل قرار خواهد گرفت (بیوگرافی میلا کونیس).

ویکی پدیا میلا کونیس
میلا کونیس
نام نام خانوادگی:میلنا مارکونا کونیس
میلا کونیس
Milena Markovna “Mila” Kunis
تاریخ تولد:۱۴ آگوست ۱۹۸۳
۲۳ مرداد ۱۳۶۲
سن:41 سال و 1 ماه
محل تولد:چرنیوتسی – اوکراین
قد:163 سانتیمتر
وزن:45 کیلوگرم
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی میلا کونیس
میلا کونیس قد و وزن
میلا کونیس
Mila Kunis
Mila Kunis

میلا کونیس

میلنا مارکونا کونیس در ۱۴ آگوست ۱۹۸۳ در شهر چرنیوتسی، واقع در جمهوری سوسیالیستی اوکراین شوروی (امروزه چرنیوتسی، اوکراین)، در یک خانواده یهودی اوکراینی متولد شد.

اگرچه والدین کونیس اکنون بازنشسته شده‌اند، اما پیش از آن مادرش، الویرا، معلم فیزیک بود که داروخانه‌ای را اداره می‌کرد، و پدرش، مارک کونیس، مهندس مکانیک بود که پس از مهاجرت خانواده به عنوان راننده تاکسی کار می‌کرد. کونیس یک برادر بزرگتر به نام مایکل دارد. پدربزرگ و مادربزرگ او آلمانی و لهستانی بودند.

بازیگر میلا کونیس
بازیگر میلا کونیس

زبان مادری میلا کونیس

زبان مادری او و زبان مشترک در خانواده‌اش روسی است. در برنامه تلویزیونی «کانان اُبرایِن به یک دوست نیاز دارد»، کونیس تأیید کرد که اوکراینی صحبت نمی‌کند و گفت زبان اصلی در زمان حضورش در آنجا روسی بوده است. کودکان تا کلاس دوم ابتدایی به زبان اوکراینی درس نمی‌خواندند که همان زمانی بود که او برای آمدن به ایالات متحده آنجا را ترک کرد.

او در سال ۲۰۱۱ گفت که والدینش «کارهای شگفت‌انگیزی» داشتند و او «بسیار خوش‌شانس» بود و خانواده‌شان «فقیر نبودند»؛ آن‌ها تصمیم به ترک اتحاد جماهیر شوروی گرفتند زیرا آینده‌ای برای میلا و برادرش در آنجا نمی‌دیدند.

عکس میلا کونیس
عکس میلا کونیس

بیوگرافی میلا کونیس

دین میلا کونیس

کونیس گفته است که یک آزمایش دی ان ای ژنتیکی قومیت او را ۹۶٪ تا ۹۸٪ یهودی اشکنازی توصیف کرده است.

کونیس یکی از دلایل مهاجرت خانواده‌اش به ایالات متحده را ضد دین بودن اتحاد جماهیر شوروی سابق عنوان کرده است. او گفته است که والدینش “تا جایی که می‌توانستند او را متدین بزرگ کرده‌اند”، اگرچه دین در اتحاد جماهیر شوروی سرکوب می‌شد.

در روز دوم حضور در لس آنجلس، کونیس بدون اینکه حتی یک کلمه انگلیسی بلد باشد، در مدرسه ابتدایی رزوود ثبت نام شد. او بعدها به یاد می‌آورد: “من کلاس دوم را کاملاً فراموش کردم. هیچ خاطره‌ای از آن ندارم.

میلا کونیس بازیگر
میلا کونیس بازیگر

من همیشه با مادرم و مادربزرگم در این مورد صحبت می‌کنم. این به این دلیل بود که من هر روز گریه می‌کردم. من فرهنگ را نمی‌فهمیدم. مردم را نمی‌فهمیدم، زبان را نمی‌فهمیدم، جمله اول مقاله من برای ورود به دانشگاه این بود که: “تصور کنید که در سن هفت سالگی نابینا و ناشنوا باشید.” و این چیزی شبیه به احساس من در هنگام نقل مکان به ایالات متحده بود.”

سختی های مهاجرت

در سال ۱۹۹۱، زمانی که او ۷ ساله بود، خانواده‌اش با ۲۵۰ دلار آمریکا به لس آنجلس نقل مکان کردند. «این همه چیزی بود که به ما اجازه بردن داده شد. والدینم شغل‌ها و مدارک خوبی را رها کرده بودند که قابل انتقال نبودند. ما چهارشنبه به نیویورک رسیدیم و صبح جمعه من و برادرم در مدرسه لس آنجلس بودیم.»

او در لس آنجلس به مدرسه‌ی متوسطه‌ی هابرت هاو بانکرافت رفت. او بیشتر دوران دبیرستانش را، در حین فیلمبرداری سریال «تئوری بزرگ انفجار»، از معلم خصوصی سر صحنه استفاده کرد.

او برای مدتی کوتاه به مرکز مطالعات غنی‌شده لس آنجلس (LACES) رفت، اما وقتی انعطاف‌پذیری کافی در قبال تعهدات بازیگری او وجود نداشت، به دبیرستان فیرفکس منتقل شد و در سال ۲۰۰۱ فارغ‌التحصیل شد. او برای مدتی کوتاه در دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس (UCLA) و دانشگاه لویولا مریماونت در لس آنجلس تحصیل کرد.

آموزش بازیگری

وقتی کونیس نه ساله بود، پدرش او را در کلاس های بازیگری بعد از مدرسه در استودیوهای بورلی هیلز ثبت نام کرد، جایی که او با سوزان کرتیس آشنا شد که بعدها مدیر برنامه او شد. او در اولین تست بازیگری خود نقش تبلیغاتی باربی را بدست آورد.

میلا کونیس بیوگرافی
میلا کونیس بیوگرافی

کمی بعد، او در تبلیغاتی برای خط محصولات لیزا فرانک بازی کرد. اولین نقش های تلویزیونی او در سال ۱۹۹۴ اتفاق افتاد، ابتدا در سریال روزهای زندگی ما ظاهر شد و چند ماه بعد اولین حضور از دو حضور خود در سریال ساحل نجات را انجام داد. او نقش کوچکی در سریال های تلویزیونی بهشت هفتم و والکر، تکاور تگزاسی داشت و همچنین نقش های فرعی در فیلم های سانتا با عضلات، عسل، خودمان را کوچک کردیم و فیلم آنجلینا جولی، جیا، در نقش جیا کارنگی جوان را بازی کرد.

در سن ۱۰ سالگی، کونیس برای نقش یک دختر روسی که به آمریکای شمالی مهاجرت می‌کند در فیلم ” آرزو کن، مالی” شرکت کرد اما موفق نشد. در عوض، نقش فرعی یک دختر مکزیکی به او پیشنهاد شد.

ادامه موفقیت در عرصه بازیگری

در سال ۱۹۹۸، کونیس در نقش جکی بورکارت در سریال کمدی فاکس به نام “آن ۷۰ ها” انتخاب شد. شرط شرکت در تست بازیگری این بود که افراد حداقل ۱۸ ساله باشند؛ کونیس که در آن زمان ۱۴ ساله بود، به کارگردانان کاستینگ گفت که ۱۸ ساله است اما نگفت کی ۱۸ ساله می‌شود. با اینکه سرانجام متوجه شدند، اما تهیه‌کنندگان همچنان فکر می‌کردند کونیس بهترین گزینه برای این نقش است. سریال “آن ۷۰ ها” هشت فصل ادامه یافت. او به خاطر بازی در این سریال، دو جایزه پیاپی ستاره جوان بهترین بازیگر زن جوان در سریال تلویزیونی کمدی را در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ دریافت کرد.

در سال ۱۹۹۹، میلا کونیس جایگزین لیسی چابرت در نقش مگ گریفین در سریال انیمیشنی خانوادگی گای شد که توسط ست مک‌فارلین برای فاکس ساخته شده بود. کونیس این نقش را پس از تست بازیگری و بازنویسی جزئی شخصیت، تا حدودی به دلیل عملکردش در سریال «آن ۷۰ ها» به دست آورد. وقتی کونیس برای این نقش تست داد، مک‌فارلین او را دوباره صدا زد و از او خواست کندتر صحبت کند. سپس به او گفت که دوباره برگردد و واضح‌تر تلفظ کند.

وقتی کونیس ادعا کرد که کنترل اوضاع را در دست دارد، مک‌فارلین او را استخدام کرد. مک‌فارلین افزود: «آنچه میلا کونیس به آن آورد، از بسیاری جهات، فکر می‌کنم مناسب‌تر برای شخصیت بود.

صداپیشگی

چیزی بسیار طبیعی در مورد میلا او وقتی شروع کرد ۱۵ ساله بود، بنابراین شما به یک دختر ۱۵ ساله گوش می‌دادید. اغلب در انیمیشن‌ها از بازیگران بزرگسال برای صداپیشگی نوجوانان استفاده می‌شود و آن‌ها همیشه صدای صبح شنبه دارند.

کونیس در سال ۲۰۰۷ نامزد جایزه آنی در رشته صداپیشگی در یک تولید تلویزیونی انیمیشن شد. او همچنین در بازی ویدیویی Family Guy Video Game! که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد، صداپیشگی مگ را برعهده داشت. کونیس شخصیت خود را «کیهان‌گستر» توصیف کرد.

بازی در فیلم کمدی

در سال ۲۰۰۹، او در فیلم کمدی «استخراج» به همراه بن افلک و جیسون بیتمن ظاهر شد. این فیلم بیشتر نظرات مثبت را دریافت کرد و ۱۰.۸ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

راجر ایبرت، در حالی که از خود فیلم انتقاد می‌کرد، نوشت که کنیس «نقش خود را به حد قابل قبولی از باورپذیری رسانده است». مایک جاج کارگردان، اظهار داشت که بخشی از آنچه در مورد کنیس برایش شگفت‌انگیز بود توانایی او در اشاره به انیمیشن کالت «رد شده» بود. جاج گفت: «به اندازه زیبایی میلا، می‌توان باور کرد که شاید او در دنیای واقعی با شما برخورد کند».

پس از دیدن بازی کونیس در «فراموش کردن سارا مارشال»، جاج می‌خواست او را برای نقش سیندی در «استخراج» انتخاب کند: «من فقط فکر کردم، ‘وای، این دختر کامله.’ و او واقعاً می‌خواست این کار را انجام دهد، که فوق‌العاده بود.» خود کنیس گفت: «من طرفدار بزرگ مایک جاج از زمان «فضای اداری» هستم، بنابراین گفتم، ‘باشه، این تصمیم خیلی ساده‌ایه.’ بهشون گفتم هر کاری که برای حضور در این تولید لازم باشه انجام میدم – مثل خدمات پذیرایی یا بازیگری.»

شخصیت جهانی

میلای کونیس در سال ۲۰۲۲ در فهرست سالانه ۱۰۰ نفر تأثیرگذارترین افراد جهان مجله تایم قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۲۲ کونیس به همراه مت دیمون، کوئینتای برانسون و جنیفر هادسون در فهرست سالانه افراد سال مجله پیپل قرار گرفت.

میلا کونیس بازیگر هالیوود
میلا کونیس بازیگر هالیوود

همسر میلا کونیس

میلا کونیس در سال ۲۰۰۲ با بازیگر مکالی کالکین شروع به رابطه کرد. در طول رابطه آنها شایعاتی مبنی بر ازدواج این زوج وجود داشت، اما کونیس آنها را تکذیب کرد. در ۳ ژانویه ۲۰۱۱، سخنگوی کونیس گزارش‌ها مبنی بر پایان رابطه کونیس و کالکین را تأیید کرد و گفت: “جدایی دوستانه بود و آنها همچنان دوستان صمیمی هستند.”

میلای در سال 2012 با همبازی سابق خود در سریال “آن هفتادها”، اشتون کاتچر، شروع به رابطه کرد. این دو در فوریه 2014 نامزد شدند و در جولای 2015 در اوک گلن، کالیفرنیا ازدواج کردند. این زوج دارای دو فرزند هستند: یک دختر متولد اکتبر 2014 و یک پسر متولد نوامبر 2016. خانواده آنها در یک مزرعه پایدار، طراحی شده توسط خودشان و معمار هاوارد بیکن، در بورلی هیلز زندگی می کنند.

میلا کونیس تصاویر
میلا کونیس تصاویر

در سال ۲۰۱۶، کونیس، در حالی که باردار فرزند دومش بود، به مدت شش هفته بازسازی غافلگیرکننده آپارتمان والدینش را بر عهده گرفت که برای برنامه تلویزیونی «مای هوز تی وی» مستند شد.

او از سن ۹ سالگی به همراه برادر بزرگتر و والدینش در همان آپارتمان بزرگ شده بود. در آوریل ۲۰۲۰، کونیس و کاتچر نوشیدنی مخصوص خودشان را با نام «نوشیدنی قرنطینه» تولید کردند که ۱۰۰ درصد عواید آن برای کمک رسانی در طول بیماری همه گیر کووید-۱۹ اختصاص یافت. سال بعد، آن‌ها نوشیدنی «اوتساید» را به بازار عرضه کردند. سود حاصل از این نوشیدنی صرف کمک به پروژه اسکیت پارک و سازمان خیریه «ثورن دات او آر جی» می‌شود.

بیوگرافی میلا کونیس

بیماری میلا کونیس

در ژانویه 2011، او از مبارزه خود با التهاب مزمن عنبیه چشم پرده برداشت که باعث نابینایی موقت در یک چشمش شده بود. چند ماه قبل از آن، او جراحی برای رفع این مشکل انجام داده بود. کونیس همچنین هتروکرومیای عنبیه دارد، وضعیتی که در آن رنگ عنبیه چشم‌ها متفاوت است. چشم چپ او قهوه‌ای و چشم راستش سبز است.

هک شدن تلفن

در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۱، اداره فدرال تحقیقات (FBI) اعلام کرد که در حال تحقیق درباره هک شدن ادعایی تلفن همراه و حساب‌های ایمیل میلای کونیس و همچنین سایر سلبریتی‌ها مانند اسکارلت جوهانسون و ونسا هاجنز است. کریستوفر چینی از جکسونویل، فلوریدا، بعدها در دادگاه فدرال به نه مورد هک کامپیوتری اعتراف کرد.

فیلم های میلا کونیس
فیلم های میلا کونیس

همکاری با ارتش

در نوامبر 2011، کونیس توسط ستوان یکم اسکات مور در یک جشن سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده در گرینویل، کارولینای شمالی همراهی شد. او پس از آنکه مور در جولای و در حین خدمت در گردان سوم، هنگ دوم تفنگداران دریایی در ولایت هلمند افغانستان، دعوت خود را به صورت یک ویدیوی یوتیوب منتشر کرد، دعوت او را پذیرفت. این مراسم بیست و ششمین سالگرد تاسیس سپاه تفنگداران دریایی را جشن می‌گرفت.

در سال ۲۰۲۲، کونیس و کاتچر یک صفحه GoFundMe برای کمک به دو شرکت آنلاین (Airbnb و Flexport) برای یاری‌رسانی به پناهندگان گریخته از خشونت در حمله روسیه به اوکراین راه‌اندازی کردند. آن‌ها تا تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۲ از هدف ۳۰ میلیون دلاری خود فراتر رفتند. این زوج قول دادند ۳ میلیون دلار از پول خود را به این هدف اهدا کنند.

میلا کونیس
میلا کونیس

افتخارات

کونیس برای بازی در فیلم «قوی سیاه» (۲۰۱۰) نامزد یک جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن و دو جایزه انجمن بازیگران سینما برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین گروه بازیگری شد. کنیز همچنین برای صداپیشگی در «مرد خانواده» نامزد جایزه آنی بهترین صداپیشگی شد و دو بار برای فیلم «قوی سیاه» (۲۰۱۰) در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن و فیلم «تد» (۲۰۱۲) در بخش بهترین بازیگر زن کمدی نامزد جایزه منتقدان فیلم شد.

میلا کونیس زندگینامه
میلا کونیس زندگینامه

اولین نقش برجسته‌ی کونیس در فیلم کمدی رمانتیک «فراموش کردن سارا مارشال» در سال ۲۰۰۸ بود. او با بازی در فیلم مهیج روانشناختی «قوی سیاه» در سال ۲۰۱۰ تحسین و جوایز بیشتری کسب کرد و نامزد دریافت جایزه SAG و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

از دیگر فیلم‌های مهم او می‌توان به فیلم‌های اکشن «مکس پین» (۲۰۰۸) و «کتاب الی» (۲۰۱۰)، کمدی رمانتیک «دوست‌یابی با مزایا» (۲۰۱۱)، فیلم فانتزی «جادوگر شهر اُز» (۲۰۱۳) در نقش جادوگر بد شرقی، و کمدی‌های «تد» (۲۰۱۲)، «مامان‌های بد» (۲۰۱۶) و دنباله‌ی آن، «کریسمس مامان‌های بد» (۲۰۱۷) اشاره کرد.

اینستاگرام میلا کونیس

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام میلا کونیس بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/milalkunis

اینستاگرام میلا کونیس
اینستاگرام میلا کونیس

بیوگرافی میلا کونیس

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir