این مقاله، با اتکا بر تحلیل‌های عمیق و پژوهش‌های گسترده، به بررسی سیر تحول شخصیت هنری ناتالی پورتمن و همسرش پرداخته و تأثیر عوامل مختلف بر تصمیم‌گیری‌های حرفه‌ای آن‌ها را مورد کنکاش قرار می‌دهد. با تمرکز بر فیلم‌های شاخصی مانند “قوی سیاه” و “لئون”، این پژوهش به دنبال یافتن ارتباط بین تجربیات شخصی ناتالی پورتمن و انتخاب نقش‌های پیچیده و چالش‌برانگیز است. همچنین، با تحلیل مصاحبه‌های این زوج هنرمند، تلاش شده است تا به درک عمیق‌تری از انگیزه‌ها، ارزش‌ها و باورهای آن‌ها دست یافت (بیوگرافی ناتالی پورتمن).

عکس ناتالی پورتمن
عکس ناتالی پورتمن
نام نام خانوادگی:ناتالی هِرشلاگ
ناتالی پورتمن
Natalie Portman
נטע-לי הרשלג
تاریخ تولد:۹ ژوئن ۱۹۸۱
۱۹ خرداد ۱۳۶۰
سن:43 سال و 3 ماه
محل تولد:فلسطین اشغالی
قد:160 سانتیمتر
وزن:54 کیلوگرم
نژاد:لهستانی، روسی، اتریشی و رومانیایی
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن

ناتالی هِرشلاگ متولد ۹ ژوئن ۱۹۸۱، که به طور حرفه‌ای با نام ناتالی پورتمن شناخته می‌شود، یک بازیگر آمریکایی متولد فلسطین اشغالی است. او از دوران نوجوانی تاکنون در فیلم‌های پرفروش و مستقل مختلف بازی کرده و جوایز متعددی از جمله یک جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است.

پورتمن و خانواده‌اش ابتدا در واشنگتن دی‌سی زندگی می‌کردند، اما در سال ۱۹۸۸ به کنتیکت نقل مکان کردند و سپس در سال ۱۹۹۰ به لانگ آیلند رفتند. در دوران زندگی در واشنگتن، پورتمن در مدرسه یهودی چارلز ای. اسمیت در راکویل، مریلند تحصیل کرد.

ویکی پدیا ناتالی پورتمن
ناتالی پورتمن

زبان مادری او عبری است. در طول زندگی در لانگ آیلند، او در یک مدرسه ابتدایی یهودی به نام مدرسه روزانه سلیمان شچتر در شهرستان ناسائو تحصیل کرد. او باله و دنس مدرن را در کارگاه دنس تئاتر آمریکا فرا گرفت و به طور مرتب در مرکز هنرهای خلاق و نمایشی اوسدان شرکت می‌کرد.

پورتمن در توصیف زندگی اولیه خود گفته است: “من با بچه‌های دیگر فرق داشتم. من جاه‌طلب‌تر بودم. می‌دانستم چه چیزی را دوست دارم و چه می‌خواهم، و سخت تلاش می‌کردم. من یک بچه بسیار جدی بودم.”

فراگیری بازیگری

پورتمن کار بازیگری خود را در سن دوازده سالگی آغاز کرد، زمانی که در فیلم اکشن “لئون: حرفه ای” (۱۹۹۴) در نقش شاگرد جوان یک قاتل حرفه‌ای بازی کرد. در دوران دبیرستان، اولین حضورش در برادوی را در تولید سال ۱۹۹۸ از “دفترچه خاطرات یک دختر جوان” داشت و با بازی در نقش پدما آمیدالا در فیلم “جنگ ستارگان: قسمت اول – تهدید شبح” (۱۹۹۹) به شهرت جهانی رسید.

فیلم های ناتالی پورتمن
فیلم های ناتالی پورتمن

از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳، پورتمن در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد و با مدرک لیسانس روانشناسی فارغ‌التحصیل شد.

او تعداد نقش‌های بازیگری خود را کاهش داد، اما همچنان در سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان (۲۰۰۲، ۲۰۰۵) و احیای سال ۲۰۰۱ از نمایشنامه “کفگیر” اثر آنتوان چخوف در تئاتر عمومی بازی کرد (بیوگرافی ناتالی پورتمن).

فعالیت مدلینگ

وقتی پورتمن ده ساله بود، یک نماینده رِولون او را در یک رستوران دید و از او خواست که مدل کودک شود. او این پیشنهاد را رد کرد اما از این فرصت برای گرفتن یک عامل بازیگری استفاده کرد. او برای نمایش موزیکال بی‌رحم در سال ۱۹۹۲ در آف‌برودوی، که درباره دختری است که برای گرفتن نقش اصلی در یک نمایش مدرسه حاضر به قتل است، تست داد. پرتمن و بریتنی اسپیرز به عنوان جایگزین ستاره نمایش، لورا بل باندی انتخاب شدند.

بازیگر ناتالی پورتمن
بازیگر ناتالی پورتمن

تغییر نام خانوادگی

شش ماه پس از پایان فیلم «بی رحم!»، برای نقش اصلی در فیلم اکشن درام لوک بسون، «لئون: حرفه ای» (۱۹۹۴) تست بازیگری داد و آن را بدست آورد. او نام خانوادگی مادربزرگ پدری خود، پورتمن، را به‌عنوان نام هنری انتخاب کرد. او نقش ماتیلدا، یک کودک یتیم که با یک قاتل حرفه‌ای میان‌سال (با بازی ژان رنو) دوست می‌شود، را بازی کرد.

او نام هنری خود را پرتمن، نام خانوادگی مجرد مادربزرگ پدری خود، انتخاب کرد. وی نقش ماتیلدا، یک دختر یتیم که با یک قاتل حرفه ای میان‌سال (با بازی ژان رنو) دوست می‌شود، را بازی کرد.

Natalie Portman
Natalie Portman

والدین او به دلیل ماهیت صریح جنسی و خشونت‌آمیز فیلمنامه، تمایلی به اجازه دادن به او برای بازی در این نقش نداشتند، اما پس از حذف صحنه‌های برهنگی و کشتار شخصیت ماتیلدا توسط بسون، موافقت کردند. خود پرتمن گفت که پس از حذف این صحنه‌ها، هیچ چیز قابل اعتراضی در محتوا نیافته است.

نگاه جنسی در هالیوود

ناتالی پورتمن برای بازی مقابل لئوناردو دی کاپریو در فیلم رومئو + ژولیت باز لورمن در سال ۱۹۹۶ انتخاب شد، اما در طول تمرین‌ها به دلیل جوان بودن برای این نقش، از پروژه کنار گذاشته شد. لورمن گفت: “ناتالی در فیلمبرداری شگفت‌انگیز بود، اما این نقش در آن سن برای او بسیار سنگین بود.

ناتالی پورتمن بازیگر هالیوودی
ناتالی پورتمن بازیگر هالیوودی

به او همچنین نقش لولیتای آدرین لین، بر اساس رمانی به همین نام، پیشنهاد شد، اما او به دلیل محتوای جنسی بیش از حد آن نقش را رد کرد. او بعدها از اینکه نقش‌هایش در فیلم‌های حرفه‌ای و دختران زیبا باعث شد تا پیشنهادهای زیادی برای بازی در نقش یک نوجوان جنسی دریافت کند، ابراز تاسف کرد و افزود: این انتخاب‌های بعدی من را بسیار تحت تاثیر قرار داد، زیرا من را ترساند … و باعث شد که از انجام کارهای جنسی امتناع کنم.

جایزه اسکار

در سال ۲۰۰۴، پورتمن نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و برای بازی در نقش یک استریپر مرموز در درام عاشقانه «کلوزر» برنده جایزه گلدن گلوب شد.

حرفه پورتمن با بازی‌های اصلی او در نقش ایوی هموند در فیلم «وی فور ونتدا» (۲۰۰۵)، آن بولین در فیلم «دختر دیگر بولین» (۲۰۰۸) و یک بالرین پریشان در تریلر روانشناختی «قوی سیاه» (۲۰۱۰) که برای آن برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد، پیشرفت کرد.

او در کمدی رمانتیک «بدون تعهد» (۲۰۱۱) بازی کرد و نقش جکی کندی را در فیلم بیوگرافی «جکی» (۲۰۱۶) ایفا کرد که برای آن نامزد سومین جایزه اسکار شد.

افتخارات ناتالی پورتمن
افتخارات ناتالی پورتمن

پورتمن همچنین در نقش جین فاستر در فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای سینمایی مارول «ثور» (۲۰۱۱)، «ثور: دنیای تاریک» (۲۰۱۳) و «ثور: عشق و تندر» (۲۰۲۲) بازی کرد که او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران زن جهان تبدیل کرد. پورتمن در سال ۲۰۲۱ با تأسیس شرکت تولید فیلم ماونتین ای، تهیه‌کنندگی و بازی در درام «می مه و دسامبر» (۲۰۲۳) را بر عهده داشت.

پورتمن به خاطر کارهایش جوایز متعددی از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزه بفتا، دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه انجمن بازیگران سینما دریافت کرده است.

کارگردانی ناتالی پورتمن

پروژه‌های کارگردانی پورتمن شامل فیلم کوتاه «حوا» (Eve) در سال ۲۰۰۸ و درام بیوگرافی «داستانی از عشق و تاریکی» (A Tale of Love and Darkness) در سال ۲۰۱۵ می‌شود. او دارای تابعیت دوگانه فلسطین اشغالی و ایالات متحده است و مدافع حقوق حیوانات و محیط زیست می‌باشد.

همسر ناتالی پورتمن

او از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۴ با بنژامین میلپی، رقصنده و طراح رقص، ازدواج کرده بود و دارای دو فرزند است.

این زوج در سال ۲۰۰۹ پس از ملاقات در پشت صحنه فیلم «قوی سیاه» با هم رابطه برقرار کردند و در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۱۲ در مراسمی یهودی در بیگ سور، کالیفرنیا ازدواج کردند.

این خانواده پس از اینکه میلپی سمت مدیر رقص باله اپرای پاریس را پذیرفت، مدتی در پاریس زندگی کردند و پورتمن نیز علاقه خود را برای گرفتن تابعیت فرانسه ابراز کرده است. در سال ۲۰۱۳، او در لس آنجلس زندگی می‌کرد. در سال ۲۰۱۷، او یک عمارت در مونتسیتو خرید که در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۸ میلیون دلار فروخت.

ناتالی پورتمن بازیگر
ناتالی پورتمن بازیگر

در سال ۲۰۰۶، پورتمن اظهار داشت که احساس یهودی بودن بیشتری در سرزمین های اشغالی دارد و دوست دارد فرزندانش را یهودی بزرگ کند: اولویت من قطعا این است که بچه هایم را یهودی بزرگ کنم، اما در نهایت داشتن کسی که انسان خوبی است و شریک زندگی من است مهم است. در ژانویه 2014، میلیپی گفت که در حال گرویدن به یهودیت است.

در اوایل سال ۲۰۲۳، گزارش‌های رسانه‌ای از رابطه خارج از ازدواج میلی‌پید منتشر شد. این زوج هرگز به طور علنی به این اتهامات پاسخ ندادند. در ۸ مارس ۲۰۲۴، اعلام شد که پورتمن و میلی‌پید رسماً طلاق گرفته‌اند و میلیپی از دین یهودیت خارج شد.

سخت ترین تجربه بازیگری

پس از تهیه‌کنندگی و بازی در کنار جوزف گوردون-لویت در کمدی سیاه هشر (۲۰۱۰)، پورتمن نقش یک بالرین را بازی کرد که با چشم‌انداز اجرای دریاچه قو در فیلم ترسناک روان‌شناختی دارن آرونوفسکی، بلک سوآن، تحت فشار بود. او توسط بالرین حرفه‌ای مری هلن بوورز آموزش دید و در آماده‌سازی، پنج تا هشت ساعت در روز به مدت شش ماه تمرین کرد و ۲۰ پوند (۹ کیلوگرم) وزن کم کرد.

عملکرد او مورد تحسین قرار گرفت؛ دن جولین در نوشتن برای امپایر، او را همزمان آسیب‌پذیرترین و درنده‌ترین، همزمان شکننده و انعطاف‌پذیر […] قبل از اوج‌گیری در پایان فیلم با یک اجرای خام و جذاب توصیف کرد.

قد و وزن ناتالی پورتمن
ناتالی پورتمن

بلک سوآن به یک موفقیت غیرمنتظره تبدیل شد و بیش از ۳۲۹ میلیون دلار در سراسر جهان در مقابل بودجه ۱۳ میلیون دلاری به دست آورد و جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای پورتمن به ارمغان آورد.

پس از برنده شدن اسکار، بحثی در مورد اینکه چه کسی بخش عمده دنس روی پرده را در فیلم اجرا کرده است، به وجود آمد.سارا لین، یکی از بدل‌های دنس پورتمن در فیلم، ادعا کرد که این بازیگر تنها حدود پنج درصد از نماهای تمام بدن را اجرا کرده است و افزود که توسط تهیه‌کنندگان فیلم خواسته شده است که در طول فصل جوایز در مورد آن صحبت نکند. آرونوفسکی با اصرار بر اینکه پورتمن ۸۰ درصد دنس روی پرده را اجرا کرده است، از پورتمن دفاع کرد.

تبلیغات ناتالی پورتمن

در سال 2010، پورتمن با دیور قرارداد بست و در چندین کمپین تبلیغاتی این شرکت ظاهر شد. در اکتبر 2012، سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا تبلیغ دیور که در آن پورتمن از ریمل دیور استفاده می‌کرد را به دلیل شکایت رقیب دیور، لورئال، ممنوع کرد.

این سازمان گفت که این تبلیغ به طور گمراه‌کننده‌ای اثرات احتمالی محصول را اغراق‌آمیز کرده است. سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا حکم داد که این تبلیغ احتمالاً گمراه‌کننده است.

پورتمن چهره یکی از عطرهای این شرکت به نام میس دیور است که الهام گرفته از کاترین دیور است. او در ویدیوهای تبلیغاتی این عطر بازی کرده و در سال 2021 نسخه جدیدی از این عطر به نام رز ان رز را تبلیغ کرده است.

پورتمن چندزبانه است و به زبان‌های انگلیسی، عبری، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و عربی مسلط است (بیوگرافی ناتالی پورتمن).

ثور: عشق و آذرخش

ناتالی پورتمن در نقش جین فاستر، دانشمندی که عشق و علم را با هم درآمیخته بود، این بار با چهره‌ای متفاوت به دنیای سینمایی مارول بازگشت. او که در مبارزه با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، سرنوشتی شگفت‌انگیز یافت و با برداشتن چکش افسانه‌ای میولنیر، به مایتی ثور بدل شد.

این تحول بزرگ، نه تنها زندگی او را دگرگون کرد، بلکه به یکی از پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های مارول تبدیل شد. پس از غیبتی طولانی در فیلم “ثور: رگناروک”، پورتمن با انگیزه‌ای تازه به این نقش بازگشت و با ایفای نقش یک ابرقهرمان مبتلا به بیماری، به الهام‌بخش بسیاری از افراد تبدیل شد.

ثور عشق و آذرخش
ثور عشق و آذرخش

مخالفت با رژیم صهیونیستی

ناتالی پورتمن ستاره برنده جایزه اسکار سینمای آمریکا که خود در سرزمین‌های اشغالی به دنیا آمده است به دلیل مخالفت با سیاست‌های جنگ افروزانه نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دریافت جایزه یک میلیون دلاری جنسیس پرایز ۲۰۱۸ در سرزمین‌های اشغالی خودداری کرد.

این در حالی است که محسن مخملباف و شاهین نجفی دو ضد انقلاب خارج نشین، با نشان دادن ارادت خود به نتانیاهو، در مراسم‌های برگزار شده در رژیم کودک کش صهیونیستی حاضر می‌شوند.

شایان ذکر است؛ جایزه جنسیس هر سال به یهودیانی که در حوزه کاری خود دستاورد‌های مهمی کسب کنند، تعلق می‌گیرد.1

سریال های ناتالی پورتمن
ناتالی پورتمن

اینستاگرام ناتالی پورتمن

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام ناتالی پورتمن بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/natalieportman

اینستاگرام ناتالی پورتمن
اینستاگرام ناتالی پورتمن
  1. باشگاه خبرنگاران جوان ↩︎

بیوگرافی ناتالی پورتمن

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir