در این مقاله، به بررسی جامع زندگی هنری جیمی الکساندر پرداخته می‌شود. از نخستین گام‌های وی در عرصه بازیگری تا کسب موفقیت‌های چشمگیر در هالیوود، سیر تحول هنری این بازیگر توانمند مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت (بیوگرافی جیمی الکساندر).

عکس جیمی الکساندر
عکس جیمی الکساندر
زندگینامه جیمی الکساندر
زندگینامه جیمی الکساندر
Jaimie Alexander
Jaimie Alexander
نام نام خانوادگی:جیمی الکساندر
Jaimie Alexander
تاریخ تولد:۱۲ مارس ۱۹۸۴
۲۲ اسفند ۱۳۶۲
سن:40 سال و 6 ماه
محل تولد:گرینویل، کارولینای جنوبی آمریکا
قد:175 سانتیمتر
وزن:57 کیلوگرم
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی جیمی الکساندر

جیمی الکساندر

جیمی لورن الکساندر (با نام تولد تاربوش؛ متولد ۱۲ مارس ۱۹۸۴) یک بازیگر آمریکایی است. او به خاطر بازی در نقش جسیکا در سریال تلویزیونی کایل ایکس و لیدی سیف در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، ثور (۲۰۱۱)، ثور: دنیای تاریک (۲۰۱۳)، و ثور: عشق و تندر (۲۰۲۲)، و همچنین سریال تلویزیونی ماموران شیلد (۲۰۱۳-۲۰۲۰) و سریال دیزنی پلاس لوکی (۲۰۲۱) شناخته شده است. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در سریال بلینداپ شبکه ان‌بی‌سی بازی کرد.

بیوگرافی Jaimie Alexander
بیوگرافی Jaimie Alexander

جیمی الکساندر در گرینویل، کارولینای جنوبی متولد شد، اما وقتی چهار ساله بود به گریپواین، تگزاس نقل مکان کرد. او چهارمین فرزند و تنها دختر خانواده‌ای با پنج فرزند است.

شروع بازیگری

الکساندر برای اولین بار در دوران دبستان و به عنوان سرگرمی وارد دنیای بازیگری شد. الکساندر اظهار داشت که به دلیل ناتوانی در خوانندگی، در دبیرستان از کلاس تئاتر اخراج شد و به جای آن به ورزش روی آورد. وقتی ۱۷ ساله بود، جایگزین دوستش در یک جلسه با یک آژانس استعدادیابی شد و با رندی جیمز، مدیر برنامه خود، آشنا شد که برای او چند فیلمنامه فرستاد. یک سال و نیم پس از فارغ‌ التحصیلی از دبیرستان کولویل هریتیج، به لس آنجلس نقل مکان کرد تا حرفه بازیگری خود را دنبال کند.

قد و وزن جیمی الکساندر
جیمی الکساندر

حرفه او در سال ۲۰۰۳ آغاز شد، زمانی که برای نقش اصلی هانا تامسون در فیلم کم‌بودجه “سوی دیگر” انتخاب شد. طبق توضیحات فیلم، او در ابتدا برای کمک به خواندن مقابل بازیگران مرد در آزمون شرکت کرده بود، اما گرگ بیشاپ کارگردان پس از شنیدن اجرای او تصمیم گرفت نقش اصلی را به او بدهد.

نقش بعدی الکساندر در فیلم “تله سنجاب” بود که در آن نقش سارا، علاقه عاشقانه شخصیت اصلی دیوید، یک نابغه درون‌گرا که توسط کیت استیلی بازی می‌شد، را ایفا کرد. این نقش به زودی با یک حضور مهمان در سریال “همیشه آفتابی در فیلادلفیا” دنبال شد، جایی که او نقش تامی، یک زن اغواگر را بازی کرد که با ترکیب اغواگری و تهدید، یکی از شخصیت‌های اصلی را دستکاری می‌کند. او همچنین نقش کوچکی در یک قسمت از سریال “توقف” دارد.

عکس های جیمی الکساندر
عکس های جیمی الکساندر

ادامه با سریال موفق

او در سریال “نگهبانی از من” ظاهر شد و نقش کیتلین پورتر را بازی کرد. در سال ۲۰۰۶، او دومین نقش اصلی خود را در فیلم ترسناک “توقفگاه” ایفا کرد که در آن نقش نیکول کارو، دختری که از خانه فرار کرده و با دوستش به سفر می‌رود را بازی کرد، اما سفر آن‌ها به طور غیرمنتظره‌ای در یک توقفگاه توسط یک قاتل سریالی دیوانه قطع می‌شود.

موفقیت در ژانر ترسناک

در سال ۲۰۰۷، او سومین نقش اصلی خود را نیز در یک فیلم ترسناک بازی کرد. در فیلم “زمین مقدس” او نقش الیزابت چمبرز را بازی کرد، دختری که در یک شهر کوچک گرفتار می‌شود که توسط فرقه‌ای ساکن شده است که قصد دارند از او به عنوان ظرفی برای تولد دوباره بنیانگذار خود استفاده کنند.

در سال ۲۰۰۷، او بازی در سریال تلویزیونی کایل ایکس‌وای شبکه ABC Family را آغاز کرد و نقش جسی، یک دختر مشکل‌دار و خودنمایی‌کننده با قدرت‌های فوق بشری که در تلاش برای پیدا کردن راه خود در جهان است، را ایفا کرد. همکاری او با همتای مرد خود، کایل، به تدریج افزایش یافت و در نهایت به یک رابطه عاشقانه منجر شد.

جیمی الکساندر ویکی پدیا
جیمی الکساندر

نقش او باعث ایجاد یک پایگاه هواداری بزرگ شد که امیدوار به دیدن یک سریال فرعی برای شخصیت او بودند. او همچنین در سریال‌های سی‌اس‌آی: میامی در نقش جنا یورک، یک مهماندار هواپیما که درگیر یک پرونده قتل است، و در سریال استخوان‌ها در نقش مالی بریگز، دانشجویی مرتبط با قربانی قسمت، نقش‌های مهمان داشته است.

جیمی الکساندر قد
جیمی الکساندر

بیوگرافی میا گاث

نقش لیدی سیف در فیلم ثور

در سپتامبر ۲۰۰۹، الکساندر در نقش لیدی سیف در فیلم ابرقهرمانی اکشن «ثور» به کارگردانی کنث برانا که در ماه مه ۲۰۱۱ اکران شد، انتخاب شد. او این نقش را در دنباله فیلم، «ثور: دنیای تاریک» که در نوامبر ۲۰۱۳ منتشر شد، تکرار کرد. او همچنین دو بار در نقش میهمان ویژه در سریال تلویزیونی «ماموران شیلد» در ۱۱ مارس ۲۰۱۴ و دوباره در ۱۰ مارس ۲۰۱۵ ظاهر شد.

در جولای 2010، الکساندر در فیلم مستقل کمدی-درام “Loosies” به همراه پیتر فاسینلی و کارگردانی مایکل کورنت بازی کرد. در اکتبر 2010، الکساندر به جمع بازیگران سریال “پرستار جکی” پیوست و در یک داستان فرعی بزرگ نقش خواهر زن وحشی و نابالغ جکی (ادی فالکو)، تونی پییتون را بازی کرد. در سال 2011، او به جمع بازیگران سریال “ماموریت مخفی” پیوست و در سه قسمت از فصل دوم حضور داشت.

الکساندر در فیلم سال ۲۰۱۳ به نام ساوانا به کارگردانی آنت هاوود کارتر ظاهر شد. این فیلم داستان واقعی وارد آلن (با بازی جیم کاویزل)، یک اشراف‌زاده اوایل قرن بیستم را روایت می‌کند که یک همکاری غیرمنتظره با کریسمس مولتری (با بازی چیوتل ایجیوفور)، یک برده آزاد شده، آغاز می‌کند. او همچنین نقش معاون کلانتری سارا تورنس را در فیلم آخرین ایستادگی در کنار آرنولد شوارتزنگر بازی کرد.

در سال 2015، الکساندر بازی در نقش جین دو در سریال بلینداپت شبکه NBC را آغاز کرد. او در ژوئن 2021 در سریال لوکی در نقش سیف ظاهر شد و در سریال چه می‌شد اگر؟ به صداپیشگی این شخصیت پرداخت. او این نقش را در فیلم ثور: عشق و تندر تکرار کرد.

جیمی الکساندر بازیگر فیلم ها
جیمی الکساندر بازیگر فیلم ها

روابط جیمی الکساندر

الکساندر در سال 2012 پس از ملاقات با بازیگر پیتر فاسینلی در مجموعه فیلم لوسیز، با او شروع به رابطه کرد. آن ها در مارس 2015 نامزد شدند. در فوریه 2016، الکساندر و فاسینلی اعلام کردند که نامزدیشان را به پایان رسانده‌اند.

جیمی الکساندر بازیگر هالیوود
جیمی الکساندر بازیگر هالیوود

آسیب دیدگی

همچنین در سال ۲۰۱۲، الکساندر در یک صبح بارانی هنگام لغزیدن از پله‌های فلزی در ست فیلمبرداری «ثور: دنیای تاریک» دچار جراحات شدیدی شد. این سقوط باعث لغزش دیسک در ستون فقرات قفسه سینه و ترک خوردن ۱۱ مهره او شد و همچنین شانه چپ او دررفت و عضله رومبوئید سمت راستش پاره شد. این جراحات او را به مدت یک ماه از فیلمبرداری خارج کرد.

جیمی الکساندر لباس
جیمی الکساندر لباس

همچنین، در طول فیلمبرداری سریال «نقطه کور»، الکساندر با جراحات متعددی مواجه شد، از جمله: پارگی دیسک‌های C6 و C7 در اثر آب‌غوطه‌وری، فتق دیسک‌های T3، T4، T8 و T9، شکستگی بینی، دررفتگی شانه راست، شکستگی انگشت اشاره راست، شکستگی پای چپ، شکستگی سه انگشت پای چپ سه بار، شکستگی پای راست، شکستگی دو انگشت پای راست، دررفتگی فک و سایر جراحاتی که مجاز به افشای آن‌ها نبود.

در مارس ۲۰۱۸، الکساندر پس از پارگی آپاندیس، بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. او بعداً بهبود یافت.

جیمی الکساندر بازیگر
جیمی الکساندر بازیگر

فیلم‌ های جیمی الکساندر

فیلمسالنقش
سنجاب‌گیر
Squirrel Trap
2004سارا
توقفگاه
Rest Stop
2006نیکول کارو
آن سوی
The Other Side
2006هانا تامسون
زمین مقدس
Hallowed Ground
2007لیز چمبرز
عشق و سایر داروها
Love & Other Drugs
2010کارول
ثور
Thor
2011لیدی سیف
آزاد و رها
Loosies
2012لوسی اتوود
آخرین ایستادگی
The Last Stand
2013سارا تورنس
تصادف Collision2013تیلور دولان
ساوانا Savannah2013لوسی استابس
ثور: دنیای تاریک
Thor: The Dark World
2013لیدی سیف
قول‌های شکسته
Vows Broken
2016تارا بلوم
میدان‌های لندن
London Fields
2018هوپ کلینچ
آخرین بار زنده دیده شد
Last Seen Alive
2022لیزا اسپن
ثور: عشق و تندر
Thor: Love and Thunder
2022لیدی سیف
فیلم‌ های جیمی الکساندر
فیلم های جیمی الکساندر
فیلم های جیمی الکساندر

اینستاگرام جیمی الکساندر

برای دیدن صفحه اینستاگرام جیمی الکساندر بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/jaimiealexander

اینستاگرام جیمی الکساندر
اینستاگرام جیمی الکساندر

بیوگرافی جیمی الکساندر

بازیگر جیمی الکساندر
بازیگر جیمی الکساندر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 55

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir