کاترین لانگفورد، بازیگر استرالیایی، مسیر تحول قابل توجهی را از یک خواننده به یکی از چهره‌های شاخص صنعت سینما پیموده است. در این مقاله، به بررسی جامع این مسیر پر فراز و نشیب و عوامل مؤثر در موفقیت وی خواهیم پرداخت (بیوگرافی کاترین لانگفورد).

عکس كاترين لانگفورد
عکس كاترين لانگفورد
Katherine Langford
Katherine Langford
فیلم های کاترین لانگفورد
فیلم های کاترین لانگفورد
نام نام خانوادگی:کاترین آنه لانگفورد
Katherine Anne Langford
تاریخ تولد:۲۹ آوریل ۱۹۹۶
۱۰ اردیبهشت ۱۳۷۵
سن کاترین لانگفورد:28 سال و 4 ماه
محل تولد:پرت استرالیا
قد:166 سانتیمتر
وزن:56 کیلوگرم
رنگ چشم:آبی
رنگ مو:خرمایی
رنگ مورد علاقه:قرمز
غذای مورد علاقه:پیتزا پنیر
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی کاترین لانگفورد
کاترین لانگفورد قد و وزن
کاترین لانگفورد قد و وزن

کاترین لانگفورد

کاترین آنه لانگفورد (متولد ۲۹ آوریل ۱۹۹۶) یک بازیگر استرالیایی است. پس از حضور در چند فیلم مستقل، او با بازی در نقش هانا بیکر در سریال تلویزیونی نتفلیکس ۱۳ دلیل چرا (۲۰۱۷-۲۰۱۸) به شهرت رسید که این نقش برای او نامزدی جایزه گلدن گلوب را به همراه داشت. سپس در فیلم‌های عشق، سیمون (۲۰۱۸) و چاقو در آب (۲۰۱۹) ظاهر شد و سرپرستی کمدی تاریک خودجوش (۲۰۲۰) و سریال نتفلیکس نفرین شده (۲۰۲۰) را بر عهده گرفت.

زندگینامه كاترين لانگفورد
زندگینامه كاترين لانگفورد

لانگفورد در پرت، استرالیای غربی متولد شد و در اپلکراس، یک حومه رودخانه‌ای پرت بزرگ شد. او بزرگترین دختر الیزابت لانگفورد (نی گرین)، متخصص اطفال، و استفان لانگفورد، پزشک پرواز و مدیر خدمات پزشکی در سرویس پزشکی پرواز سلطنتی عملیات غربی است. خواهر کوچکتر او، جوزفین لانگفورد، نیز بازیگر است.

فراگیری موسیقی

لانگفورد در سال 2005 با هیدی لیک شروع به یادگیری آواز کرد و آموزش آوازی کلاسیک، جاز و معاصر را دریافت کرد. او برای سال‌های دبیرستان خود جایگاهی در مدرسه مدرن پرت را به دست آورد، جایی که موسیقی و تئاتر را تحصیل کرد و کاپیتان ورزش و شناگر با رتبه ملی بود.

در ابتدا، در دوران دبیرستان، لانگفورد علاوه بر تئاتر موزیکال به پزشکی و سیاست نیز علاقه داشت. در سال 2012، در نوجوانی، لانگفورد به کنسرت “Lady Gaga”، “Born This Way Ball”، رفت که او را برای یادگیری پیانو الهام بخشید.

کاترین لانگفورد بیوگرافی
کاترین لانگفورد بیوگرافی

شروع با یوتیوب

او ویدیوهایی از خود در حال خواندن سه آهنگ اصلی که نوشته بود، به اشتراک گذاشت: “I’ve Got a Crush on Zoe Bosch”، “Young and Stupid” و “3 Words”. “Young and Stupid” یک آهنگ ضد خودکشی است که او در سال 2013 پس از خودکشی سه نوجوان پرت نوشت.

کاترین لانگفورد بازیگر هالیوودی
کاترین لانگفورد بازیگر هالیوودی

تمرکز خود را به موسیقی و اجرا گذاشت و در تعدادی از مسابقات موسیقی و برنامه نمایشی موفق بود. لانگفورد در سال 2013 در تولید “Hotel Sorrento” مدرسه ظاهر شد و در همان سال فارغ‌التحصیل شد.

تحصیل در رشته هنر های نمایشی

از سال 2014 تا 2015، کاترین لانگفورد در آکادمی اصلی هنرهای نمایشی تحصیل کرد، با تخصص در رشته تئاتر و موسیقی، در یک تولید از “گادسپِل” ظاهر شد. سپس او یکی از پنج دانشجویی بود که در سال 2015 برای شرکت در دوره بورسیه پیشرفته بازیگران انستیتوی ملی هنرهای نمایشی (NIDA) انتخاب شد.

کاترین لانگفورد بازیگر
کاترین لانگفورد بازیگر

علاوه بر این، لانگفورد جایگاهی در آکادمی نمایشنامه نویسی استرالیای غربی دریافت کرد. در همان سال، او در آکادمی بازیگری نمایش نیکلسون آموزش دید و نقش معشوقه خوان پِرون را در تولید سال 2015 “اوِیتا” به تصویر کشید.

به لانگفورد یک موقعیت در برنامه لیسانس هنر در رشته بازیگری در آکادمی هنرهای نمایشی استرالیای غربی پیشنهاد شد و قصد داشت در سال 2016 تحصیلات خود را آغاز کند. با این حال، او هرگز ثبت نام نکرد و در عوض نقش‌های حرفه‌ای را دنبال کرد.

فعالیت حرفه ای کاترین لانگفورد

لانگفورد ابتدا در چند فیلم مستقل کوتاه ظاهر شد، از جمله “داستان خانم اکسیژن” (2015)، “چهارگوش ناقص” (2016) و “دختر” (2016)، او نقش اصلی را در فیلم “دختر” ایفا کرد که در جشنواره فیلم کن 2016 به نمایش درآمد. در سال 2016، پس از رد پیشنهاد آکادمی هنرهای نمایشی استرالیای غربی، لانگفورد برای سریال تلویزیونی “ویل” که حول محور زندگی اولیه ویلیام شکسپیر بود، تست داد. او این نقش را نگرفت.

کاترین لانگفورد بدون ارایش
کاترین لانگفورد

لانگفورد پس از آن، نقش هانا بیکر را در سریال درام نوجوانانه معمایی ۱۳ دلیل چرا بازی کرد و این نقش را در دو فصل اول این سریال ایفا کرد.

هنگامی که او این نقش را به دست آورد، تنها ۱۰ روز فرصت داشت تا ویزای O-1 دریافت کند، زیرا پیش از آن در ایالات متحده کار نکرده بود.

او برای این نقش تحقیق کرد و با نماینده‌ای از کمپین آگاهی‌بخشی درباره تجاوز جنسی “این به ما مربوط است” و یک روانشناس متخصص در رشد نوجوانان صحبت کرد.

تحسین منتقدان

چندین منتقد، عملکرد او را به عنوان بیکر تحسین کردند؛ هالیوود ریپورتر نوشت: “گشودگی دلخراش لانگفورد باعث می‌شود شما برای سرنوشتی ریشه کنید که می‌دانید امکان‌پذیر نیست.

بازی این بازیگر پر از طیف پویا است و آن را در مقابل وظیفه اغلب پیچیده‌تر مینته در تمایز بین حالات قرار می‌دهد که عمدتاً از ناراحت‌کننده به غمگین و سپس ناامیدی سرخ‌پوش و محروم از بهداشت تغییر می‌کند.

کاترین لانگفورد هنرپیشه
کاترین لانگفورد هنرپیشه

او جوایز و نامزدی‌های مختلفی برای این نقش دریافت کرد، از جمله نامزدی برای جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن – سریال درام تلویزیونی.

در ۲۵ مه ۲۰۱۸، لانگفورد تأیید کرد که در فصل سوم این سریال به عنوان هانا بیکر بازنخواهد گشت.

بازی در ژانر کمدی و ماورایی

در دسامبر 2016، او با آژانس ویلیام موریس اندیور قرارداد امضا کرد. سپس در اولین فیلم سینمایی خود، “گمراه شده”، یک کمدی – درام مستقل به کارگردانی شانون الکساندر، که در ژانویه 2018 اکران شد، ظاهر شد. او همچنین در فیلم “عشق، سیمون” در سال 2018 در نقش لیزا بازی کرد. در اکتبر 2018، او در فیلم “انتقام‌جویان: پایان بازی” بازی کرد. با این حال، صحنه‌های او از فیلم نهایی حذف شد زیرا مخاطبان در نمایش‌های آزمایشی صحنه او را گیج‌کننده یافتند.

بازیگر كاترين لانگفورد
بازیگر كاترين لانگفورد

در سال 2019، لانگفورد در فیلم معمایی جنایی “چاقوها بیرون” ایفای نقش کرد.

بازیگران این فیلم به طور جمعی مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند، و لانگفورد نیز به دلیل نقش خود، جوایز و نامزدی‌های مختلفی را از جمله نامزدی جایزه انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگران دریافت کرد.

تصاویر کاترین لانگفورد
تصاویر کاترین لانگفورد

در سال 2020، او در فیلم “خودجوش” بازی کرد، یک کمدی تاریک با نقدهای مثبت که برای آن، نامزد جایزه “انتخاب منتقدان سوپر” برای بهترین بازیگر زن در فیلم علمی تخیلی/فانتزی شد.

سریال لعنتی

در 12 سپتامبر 2018، اعلام شد که لانگفورد در سریال اینترنتی “لعنتی” بازی خواهد کرد. این سریال در دنیای بازسازی شده آرتوریان اتفاق می‌افتد و لانگفورد نقش نموئه، یک دختر نوجوان که سرنوشتش تبدیل شدن به بانوی دریاچه است را بازی می‌کند. این سریال در جولای 2020 در نتفلیکس به نمایش درآمد.

تبلیغات كاترين لانگفورد
كاترين لانگفورد

در اکتبر 2022 اعلام شد که لانگفورد در سریال تلویزیونی “The Venery of Samantha Bird” شبکه Starz بازی خواهد کرد. تولید این سریال در ژانویه 2023 آغاز شد، اما به دلیل اعتصاب نویسندگان آمریکا در سال 2023، تولید آن در ماه مه 2023 متوقف شد. در سپتامبر 2023، شبکه اعلام کرد که تولید این سریال را از سر نخواهد گرفت و انتشار آن در نهایت لغو خواهد شد، علی‌رغم تکمیل شش قسمت از هشت قسمت سفارش داده شده.

عکس کاترین
عکس کاترین


از ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۴، لانگفورد با بازی در نقش سالي بولز در موزیکال “کاباره در کیت کت کلب” (پلی هاوس تئاتر) در وست اند، اولین حضور خود را روی صحنه خواهد داشت. او برای ۱۸ هفته در مقابل آدام گیلن که نقش امسی را بازی می‌کند، ظاهر خواهد شد.

اینستاگرام کاترین لانگفورد

برای دیدن صفحه کاترین لانگفورد در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/katherinelangford/?hl=fa

کاترین لانگفورد اینستا
کاترین لانگفورد اینستا

رابطه با دیلن مینت

بسیاری از افراد مشهور، به ویژه در ابتدای روابط خود، تلاش می‌کنند حریم خصوصی خود را حفظ کنند و اطلاعات زیادی را در مورد زندگی شخصی‌شان منتشر نکنند. کاترین لانگفورد و دیلین مینت هم مدتی رابطه خود را مخفی کردند اما در نهایت در چندین مراسم با یکدیگر حضور پیدا کردند و رابطه آنها علنی شد.

دیلن مینت یک بازیگر و موزیسین آمریکایی است که در سال ۱۹۹۶ به دنیا آمده است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش کلی جنسن در سریال محبوب نتفلیکس، ۱۳ دلیل برای اینکه شناخته می‌شود.

دیلن مینت و کاترین لانگفورد
دیلن مینت و کاترین لانگفورد
عکس دیلن مینت و کاترین لانگفورد
عکس دیلن مینت و کاترین لانگفورد

بیوگرافی کاترین لانگفورد

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 54

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir