در این مقاله، به زندگی حرفه‌ای نسا برت، خواننده جوان و پرطرفدار آمریکایی، می‌پردازیم و آثار هنری متنوع او را در مدت زمان کوتاهی که از شروع فعالیتش می‌گذرد، مورد بررسی قرار می‌دهیم (بیوگرافی نسا برت).

Nessa Barrett
Nessa Barrett
نسا برت خواننده آمریکایی
نسا برت خواننده آمریکایی
نام نام خانوادگی:جانسا جایدا “نسا” بَرِت
Janesa Jaida “Nessa” Barrett
تاریخ تولد:۶ اوت ۲۰۰۲
۱۵ مرداد ۱۳۸۱
سن نسا برت:22 سال و 1 ماه
محل تولد:گالووی تاونشیپ، نیوجرسی
آمریکا
قد:150 سانتیمتر
وزن:42 کیلوگرم
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی نسا برت

نسا برت

جانسا جایدا “نسا” بارِت (متولد ۶ اوت ۲۰۰۲) یک خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی است. او تاکنون یک آلبوم استودیویی با نام “جوان برای همیشه” (Young Forever) در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. بارِت همچنین دو آلبوم کوتاه (EP) با نام‌های “زهر شیرین” (Pretty Poison) در سال ۲۰۲۱ و “جهنم یک دختر نوجوان است” (Hell Is a Teenage Girl) در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است.

بارت از نژاد پورتوریکویی است. او در گالووی تاونشیپ، نیوجرسی متولد شد و بزرگ شد. در دوران نوجوانی، بارت احساس طردشدگی می‌کرد، زیرا تنها پورتوریکویی بود و یکی از معدود کودکانی بود که پس از طلاق والدینش، توسط مادری مجرد بزرگ می‌شد. پدرش، درو بارت (متولد 1980)، یک رپر، بازیگر و سخنران انگیزشی است که در خانه استودیوی موسیقی داشت. او یک برادر کوچکتر به نام جولیان دارد.

بارت گفت: “از وقتی که توانستم راه بروم و حرف بزنم، آهنگسازی می‌کنم.”

نسا برت بیوگرافی
نسا برت بیوگرافی

انتشار اولین آلبوم

در سال 2019، بارِت با انتشار ویدیوهایی در تیک‌تاک، توجه وارنر رکوردز را به خود جلب کرد و به این ترتیب قرارداد ضبط با این کمپانی را امضا کرد. در جولای 2020، اولین تک‌آهنگ او با نام “درد” که یک بالاد مبتنی بر پیانو بود، منتشر شد.

زندگینامه نسا برت
زندگینامه نسا برت

در اکتبر 2020، او دومین تک آهنگ خود، “If U Love Me” را منتشر کرد. در دسامبر 2020، بارِت نسخه تاریکی از “Santa Baby” را منتشر کرد. در فوریه 2021، بارِت آهنگ “La Di Die” را منتشر کرد که با همکاری Jxdn و با تهیه کنندگی Travis Barker، سقوط شهرت را بررسی می کند. بارِت و Jxdn، به همراه Barker، برای اولین بار در قسمت 7 آوریل 2021 از برنامه Jimmy Kimmel Live! این تک آهنگ را اجرا کردند و این آهنگ را دوباره در 12 آوریل 2021 در برنامه The Ellen DeGeneres Show اجرا کردند.

عکس نسا برت
عکس نسا برت

در تاریخ 25 ژوئن 2021، بارِت آهنگ “شمارش جرایم” را منتشر کرد. به گفته بارِت، این آهنگ درباره رهایی از یک رابطه سمی است.

در آگوست ۲۰۲۱، آهنگ او با عنوان “امیدوارم تا آخر عمرت بدبخت باشی” در رتبه ۸۸ جدول ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت و اولین حضور بارِت در این جدول بود.”

اولین آلبوم مینی (EP) او با عنوان “زهر شیرین” شامل هفت قطعه جدید، در تاریخ 10 سپتامبر 2021، همزمان با روز جهانی پیشگیری از خودکشی منتشر شد.

از سال 2022 تاکنون، بارِت (Barrett) در مسیر جوانی ابدی قدم برمی‌دارد.

آهنگ های نسا برت

در ماه ژوئن 2022، بارِت آهنگ “Die First” را به عنوان تک‌آهنگ اصلی اولین آلبوم استودیویی خود منتشر کرد. این آهنگ به کوپر نوریگا، بهترین دوستش، که به تازگی بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست داده بود، تقدیم شده است. در این آهنگ، بارِت درباره امیدش به اینکه هرگز درد از دست دادن مادرش را تجربه نکند و دعا می‌کند که او اولین کسی باشد که از بین دو نفرشان می‌میرد، می‌خواند.

آهنگ های نسا برت
آهنگ های نسا برت

“در نهم سپتامبر ۲۰۲۲، او آهنگ “دیوانه‌خانه” را به عنوان دومین تک‌آهنگ آلبوم منتشر کرد. این آهنگ به مشکلات سلامت روان، سرزنش کردن و آزار و اذیت جنسی می‌پردازد.”

نسا برت عکس
نسا برت عکس

در اکتبر ۲۰۲۲، او همزمان تک آهنگ سوم آلبوم با نام “خسته از کالیفرنیا” و کل آلبوم “جوان تا ابد” (با سبک نوشتاری تمام حروف کوچک) را منتشر کرد.

در دسامبر ۲۰۲۲، او تور جهانی جوانی ابدی خود را با حضور ایزابل لاروسا اعلام کرد. این تور شامل ۲۰ اجرا از فوریه ۲۰۲۳ به بعد است.

در فوریه 2023، او تک آهنگ “BANG BANG!” را منتشر کرد که به دنبال آن “American Jesus” (که قبلاً در تور Young Forever به عنوان یک آهنگ آکوستیک منتشر نشده اجرا شده بود) در آوریل 2023 و “lie” در منتشر شد. ژوئن 2023. هر سه تک آهنگ در نهایت به آهنگ هایی در EP او با عنوان “Hell is a Teenage Girl” تبدیل شدند که در 14 ژوئیه 2023 منتشر شد. در 8 سپتامبر 2023، او تک آهنگ “Sick of Myself” با حضور Whethan را منتشر کرد. در 6 اکتبر 2023، او تک آهنگ دیگری به کوپر نوریگا با عنوان “Club Heaven” منتشر کرد.

قد و وزن نسا برت
نسا برت

در 8 دسامبر 2023، او تک آهنگ “Girl in New York” را منتشر کرد که پیش از این نیز به عنوان تک آهنگی منتشر نشده اجرا کرده بود. در 18 ژانویه 2024، او “club heaven (Live from Spotify Green Screen)” را منتشر کرد. پروژه آلبوم بعدی بارِت “Aftercare” (با حروف بزرگ نوشته شده) نام خواهد داشت که تک آهنگ اصلی آن “PASSENGER PRINCESS” در جولای 2024 منتشر خواهد شد.

بارت از آرتیک مانکیز، لانا دل ری، ملانی مارتینز و نبردها به عنوان الهام‌بخش‌های صدا و سبک هنری خود به عنوان یک موسیقیدان نام می‌برد.

ویکی پدیا نسا برت
نسا برت

بیماری و خودکشی نسا برت

برت درباره مسائل سلامت روان خود، از جمله افسردگی، اختلال شخصیت مرزی، افکار خودکشی و اختلالات خوردن مانند آنورکسیا و بولیمیا، صادق بوده است. او درمان را در 6 سالگی شروع کرد و اولین تلاش خودکشی را در 14 سالگی با مصرف بیش از حد یک مسکن انجام داد، پس از آن به یک بیمارستان روانپزشکی بستری شد.

در 17 سالگی، پس از مخالفت اولیه والدینش، از خانه فرار کرد تا در لس آنجلس زندگی کند، جایی که انتظار فرصت‌های شغلی بیشتری داشت.

خواننده نسا برت
خواننده نسا برت

در 18 سالگی، به اختلال شخصیت مرزی تشخیص داده شد. او در سال 2022 پس از مرگ کوپر نوریگا، دوست صمیمی‌اش و ستاره TikTok، به دلیل مصرف بیش از حد تصادفی دارو در 9 ژوئن، دوباره تلاش کرد خودکشی کند.

مدیر او سپس او را به یک بیمارستان روانپزشکی بستری کرد. Barrett از آن زمان آهنگ‌های خود را در سال‌های 2022 و 2023 با عنوان “Die First” و “Club Heaven” درباره Noriega نوشته و منتشر کرده است. او در ابتدا “Die First” را درباره مادرش نوشت، اما پس از مرگ Noriega، آن را به او تقدیم کرد.

در مصاحبه با زک سانگ، برِت اعلام کرد که ایمان مسیحی به او در عبور از مشکلات سلامت روان و مرگ نوریگا کمک کرده است.

نسا برت
نسا برت

روابط نسا برت

برت از نوامبر 2019 با جاش ریچاردز، ستاره مشهور تیک‌تاک، رابطه داشت و در مارس 2021 از هم جدا شدند. سپس با Jxdn وارد رابطه شد و بعداً شایعات نامزدی آن‌ها تأیید شد، اما در نهایت در ماه مه 2022 از هم جدا شدند.

جاش ریچاردز و نسا برت
جاش ریچاردز و نسا برت
jxdn و نسا برت
jxdn و نسا برت

اینستاگرام نسا برت

برای مشاهده صفحه اینستاگرام نسا برت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/nessabarrett

اینستاگرام نسا برت
اینستاگرام نسا برت

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 44

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir