در این نوشته، نگاهی عمیق‌تر به زندگی شخصی و حرفه‌ای مشین گان کلی و همسر مشهور او، مگان فاکس خواهیم داشت و در ادامه، به بررسی آثار هنری متنوع او می‌پردازیم (بیوگرافی مشین گان کلی).

رپر مشین گان کلی
رپر مشین گان کلی
نام نام خانوادگی:کُلسن بیکر
لقب:مشین گان کلی
ام‌جی‌کی
Machine Gun Kelly
تاریخ تولد:۲۲ آوریل ۱۹۹۰
۲ اردیبهشت ۱۳۶۹
سن:34 سال و 4 ماه
محل تولد:هوستون، تگزاس آمریکا
قد:192 سانتیمتر
وزن:80 کیلوگرم
همسر:مگان فاکس
فرزند:1 دختر
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی مشین گان کلی

مشین گان کلی

کُلسن بیکر (متولد ۲۲ آوریل ۱۹۹۰)، که با نام هنری ام‌جی‌کی شناخته می‌شود، یک رپر، خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر آمریکایی است. او به دلیل تلفیق سبک‌های آلترناتیو راک و هیپ هاپ شناخته شده است.

مشین گان کلی در ۲۲ آوریل ۱۹۹۰ در شهر هوستون، تگزاس به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو مبلغ مسیحی بودند و در طول دوران کودکی کُلسِن، آن‌ها به همراه خانواده‌شان در نقاط مختلف جهان زندگی می‌کردند.

زندگینامه مشین گان کلی
زندگینامه مشین گان کلی

چهار سال نخست زندگی او در مصر گذشت و کُلسِن قبل از یادگیری زبان انگلیسی، زبان عربی را آموخت. بعدها او در کشورهای کنیا و آلمان نیز زندگی کرد و در ایالات متحده در شهرهای تگزاس، لس آنجلس، کالیفرنیا و شیکاگو ساکن شد.

زمانی که کُلسِن نه ساله بود، مادرش خانه را ترک کرد و او به همراه پدرش به دنور، کلرادو نقل مکان کردند تا با عمه‌اش زندگی کنند. پدر کُلسِن با افسردگی و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کرد. کُلسِن می‌گوید که تنها دو لباس مدرسه داشت و از سوی کودکان همسایه‌اش مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفت.

بیکر مجبور بود در رستوران Chipotle کار کند تا بتواند هزینه خود را تامین کند و همچنین پس از دبیرستان توسط پدرش از خانه بیرون انداخته شد.

در دوران نوجوانی، بیکر با اما کانن در رابطه بود و ثمره این رابطه، دختری است که در جولای 2009 متولد شد.

دختر مشین گان کلی
دختر مشین گان کلی

اولین آلبوم مشین گان کلی

او از کلاس ششم، زمانی که در مدرسه راهنمایی همیلتون در دنور تحصیل می‌کرد، به موسیقی رپ علاقه‌مند شد. این مدرسه، دانش‌آموزانی با تنوع قومی مختلف داشت. در دوران زندگی در کلیولند، بیکر در دبیرستان شیکر هایتس تحصیل کرد.

ام‌جی‌کی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ چهار میکس‌تِیپ منتشر کرد و سپس در سال ۲۰۱۱ با شرکت رکوردز بد بوی پاف ددی، زیرمجموعه‌ای از اینترسکوپ رکوردز، قرارداد بست.

لباس صورتی مشین گان کلی
لباس صورتی مشین گان کلی

در فوریه 2010، او دومین میکس‌تِیپ خود با عنوان “100 Words and Running” را منتشر کرد که در آن عبارت معروف خود، “Lace Up” را معرفی کرد که ابتدا به عنوان یک میان‌برنامه در میکس‌تِیپ استفاده شده بود و سپس به یک مرجع برجسته در موسیقی او تبدیل شد.

اولین آلبوم استودیویی او، “Lace Up” (۲۰۱۲)، در رتبه چهارم جدول بیلبورد ۲۰۰ آمریکا قرار گرفت و با تک‌آهنگ “Wild Boy” (با همکاری واکا فلوکا فِیِم) به موفقیت دست یافت.

این تک‌آهنگ اولین حضور ام‌جی‌کی در جدول بیلبورد ۱۰۰ بود و توسط انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) سه پلاتینیوم گواهی دریافت کرد. دومین و سومین آلبوم‌های او، “General Admission” (۲۰۱۵) و “Bloom” (۲۰۱۷)، هر دو با نقدهای مثبت و موفقیت تجاری مشابه روبرو شدند.

ادامه موفقیت ها

آلبوم “Bloom” با تک‌آهنگ “Bad Things” (با همکاری کامیل کابِیو) پشتیبانی شد که در رتبه چهارم جدول بیلبورد ۱۰۰ قرار گرفت. چهارمین آلبوم او، “Hotel Diablo” (۲۰۱۹)، بیشتر با سبک رپ راک آزمایش کرد.

پنجمین آلبوم مشین گان کلی، “بلیت‌های سقوط من” (۲۰۲۰)، نشان دهنده‌ی یک تغییر کامل از هیپ هاپ به سمت سبک و ظاهر پاپ-پانک بود. تولید این آلبوم به طور کامل توسط تروی بارکر، درام‌نواز گروه بلینک-۱۸۲ انجام شد.

این آلبوم در صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ قرار گرفت و اولین آلبوم راک بود که در آن سال چنین جایگاهی را به دست آورد. تک‌آهنگ “بهترین دوست سابق من” (با حضور بلک‌بیِر) نیز از این آلبوم منتشر شد و در رتبه‌های برتر جدول بیلبورد ۱۰۰ قرار گرفت.

دنباله‌ی این آلبوم، “فروش عمده” (۲۰۲۲)، به عنوان ششمین آلبوم ام‌جی‌کی منتشر شد و موفقیت تجاری مشابهی را کسب کرد، هرچند نظرات منتقدان در مورد آن متفاوت بود.

بازیگری مشین گان کلی

در مارس 2009، در حالی که در آستانه اخراج از خانه‌اش بود، بیکر به تئاتر آپولو در هارلم رفت و در آنجا به پیروزی‌های متوالی دست یافت و اولین رپر شد که در تئاتر آپولو برنده شد.

مشین گان کلی اولین نقش اصلی خود را در فیلم درام عاشقانه “فراتر از نور” (۲۰۱۴) ایفا کرد. از آن زمان، در فیلم‌های تریلر تکنولوژیکی “عصب” (۲۰۱۶)، ترسناک “جعبه پرنده” (۲۰۱۸)، کمدی “بلوغ بزرگ” و نقش تامی لی در فیلم بیوگرافی “کثافت” (هر دو در ۲۰۱۹) ظاهر شده است.

در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱، بیکر تبلیغ فیلم “Downfalls High” را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد و سپس در ۱۸ ژانویه آن را در یوتیوب منتشر کرد. این فیلم که توسط بیکر و مد سان کارگردانی شده و توسط بیکر و بارکر روایت شده است، چیس هادسون و سیدنی سویینی را به عنوان دو عاشق نوجوان در چیزی که بیکر آن را “نسخه پاپ-پانک از گریس” توصیف کرد، بازی می کند. ایان دیور، فم، جی ایکس دی ان و تریپی رد نیز در این فیلم ظاهر می شوند.

این فیلم به کارگردانی مشترک بیکر و مد سان و با روایت بیکر، داستانی عاشقانه در سبک پاپ-پانک را به تصویر می‌کشد که می‌توان آن را نسخه‌ای پاپ-پانک از فیلم «گریس» توصیف کرد. بازیگران اصلی این فیلم چیس هادسون و سیدنی سویینی هستند که نقش دو عاشق نوجوان را ایفا می‌کنند. هنرمندانی همچون ایان دیور، فم، جی‌اکس‌دی‌ان و تریپی رد نیز در این فیلم حضور دارند.

تأثیرگذاری موسیقی بر مسیر هنری

آثار موسیقی هنرمندان برجسته‌ای همچون لوداکریس، امینم و به ویژه دی‌ام‌اکس، در شکل‌گیری ذائقه هنری کُلسِن بیکر نقش محوری ایفا نموده‌اند. شنیدن قطعه “We Right Here” از آلبوم “The Great Depression” دی‌ام‌اکس، نقطه عطفی در مسیر هنری وی محسوب می‌شود که علاقه او را به ژانر هیپ هاپ به طور جدی برانگیخت.

او در استودیوی خانگی خود، که به آن “قفس خشم” می‌گفت، موسیقی ضبط کرد و زمانی که در برنامه‌ی “Sucker Free Freestyle” شبکه‌ی MTV2 حضور یافت و چندین بیت از تک آهنگ “Chip off the Block” خود را فری استایل کرد، شروع به دیده شدن کرد.

موزیک ویدیو موفق

در ماه مه 2010، کُلسِن بیکر با تک‌آهنگ “آلیس در سرزمین عجایب” که در iTunes منتشر شد و همراه با یک موزیک ویدیو عرضه شد، اولین حضور ملی خود را به نمایش گذاشت. این تک‌آهنگ از طریق Block Starz Music منتشر شد. تک‌آهنگ “آلیس در سرزمین عجایب” به بیکر عنوان “بهترین هنرمند میدوست” در جوایز موسیقی زیرزمینی 2010 و کلیپ او “آلیس در سرزمین عجایب” عنوان بهترین موزیک ویدیو در جوایز هیپ هاپ اوهایو 2010 را به ارمغان آورد.

مشین گان کلی و مگان فاکس

از ماه مه ۲۰۲۰، پس از آشنایی در حین فیلمبرداری فیلم “نیمه‌شب در چمنزار”، با بازیگر مگان فاکس رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کرد. در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲، فاکس اعلام کرد که این دو نامزد کرده‌اند. در مارس ۲۰۲۴، فاکس فاش کرد که این زوج نامزدی خود را لغو کرده‌اند.

مگان فاکس و مشین گان کلی
مگان فاکس و مشین گان کلی
عکس های مشین گان کلی
عکس های مشین گان کلی
لباس عجیب مشین گان کلی
لباس عجیب مشین گان کلی

اعتراف به اعتیاد

کلی و مگان فاکس درباره مصرف ماری‌جوآنا خود کاملاً صریح است و در مصاحبه‌ها اعلام کرده که روزانه آن را مصرف می‌کند و آن را به عنوان “منبع شادی و راهی برای احساس بیشتر عشق [به خود]” توصیف کرده است. او اغلب به کانابیس در منابع موسیقی و شخصیت رپ خود اشاره کرده است و آن را به عنوان یکی از جنبه‌های اصلی رپ و شخصیت خود مطرح کرده است. قبل از انتشار آلبوم “Lace Up”، او به هروئین معتاد بود. همچنین قبل از سال ۲۰۲۰، مصرف زیادی از کوکائین و الکل داشت. در سال ۲۰۲۰، او فاش کرد که به آدرال معتاد شده است و در حال درمان است.

ویکی پدیا مشین گان کلی
مشین گان کلی

اختلاف کُلسِن بیکر و اِمینِم

اختلاف بین کُلسِن بیکر و اِمینِم در ۷ مه ۲۰۱۲ آغاز شد، زمانی که بیکر در توییتی دختر اِمینِم، هِیلی را “خیلی کیوت” توصیف کرد، در حالی که هِیلی در آن زمان ۱۶ سال داشت. در مصاحبه‌ای با WQHT در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۵، بیکر ادعا کرد که این موضوع باعث شده اِمینِم او را از چندین ایستگاه رادیویی کنار بگذارد.

در ۱۶ مه ۲۰۱۷، بیکر در یک فری استایل برای KPWR، به خطی اشاره کرد که نشان می‌داد اِمینِم او را از Shade 45 ممنوع کرده است. در ۱ مارس ۲۰۱۸، بیکر در یکی از بیت‌های آهنگ “No Reason” از Tech N9ne حضور داشت.

خواننده مشین گان کلی
خواننده مشین گان کلی

اندکی پس از آن، در ۳۱ اوت ۲۰۱۸، اِمینِم آهنگ دیس “Not Alike” خود را منتشر کرد، جایی که ادعا کرد بیت بیکر در آهنگ “No Reason” درباره او بوده است. در ۳ سپتامبر ۲۰۱۸، بیکر با آهنگ دیس خود، “Rap Devil” به این موضوع پاسخ داد.

در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸، اِمینِم در مصاحبه‌ای با Sway Calloway از طریق کانال یوتیوب خود، دلایل خود را برای این اختلاف توضیح داد. در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸، اِمینِم در پاسخ به “Rap Devil”، آهنگ “Killshot” را منتشر کرد.

در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰، امینم آهنگ “Unaccommodating” را منتشر کرد که شامل یک بیت علیه بیکر بود. در ۱۷ مارس ۲۰۲۰، بیکر آهنگ “Bullets with Names” را به همراه یانگ ثگ، RJMrLA و لیل دوک منتشر کرد که شامل یک بیت علیه امینم بود.

در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰، امینم آهنگ “Gnat” را منتشر کرد. در این آهنگ، امینم در بخش رفرن، بیکر را مورد انتقاد قرار داد. در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱، دکتر دره آهنگ “Gospel” را از آلبوم جدید خود با عنوان “The Contract” منتشر کرد که در آن امینم دوباره بیکر را مورد انتقاد قرار داد.


اینستاگرام مشین گان کلی

برای مشاهده صفحه اینستاگرام مشین گان کلی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/machinegunkelly

اینستاگرام مشین گان کلی
اینستاگرام مشین گان کلی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir