در این نوشتار، به بررسی جامع زندگی حرفه‌ای و هنری “زک افرون”، بازیگر پرآوازه هالیوود، می‌پردازیم. از آغاز فعالیت هنری وی در دهه ۲۰۰۰ و کسب شهرت جهانی با سه‌گانه‌ی “دبیرستان موزیکال” تا انتخاب‌های اخیر وی در سینما، تمامی مراحل این مسیر پربار مورد تحلیل قرار خواهد گرفت (بیوگرافی زک افرون و همسرش).

زک افرون عضلات
زک افرون عضلات
نام نام خانوادگی:زک دیوید الکساندر اِفْرون
Zachary David Alexander Efron
تاریخ تولد:۱۸ اکتبر ۱۹۸۷
۲۶ مهر ۱۳۶۶
سن:36 سال و 11 ماه
محل تولد:آروویو گرانده، کالیفرنیا آمریکا
قد:173 سانتیمتر
وزن:75 کیلوگرم
پدر: David Efron
مادر:Starla Baskett
صفحه IMDB:IMDB
بیوگرافی زک افرون و همسرش
قد و وزن زک افرون
زک افرون

زک افرون

زک دیوید الکساندر اِفْرون (به انگلیسی: Zachary David Alexander Efron) (زادهٔ ۱۸ اکتبر ۱۹۸۷) بازیگر آمریکایی است. بازیگری حرفه‌ای خود را در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ آغاز کرد و با بازی در نقش تروی بولتون در سه‌گانهٔ فیلم‌های موزیکال دبیرستان موزیکال (۲۰۰۶–۲۰۰۸) به شهرت رسید. در این مدت همچنین در فیلم‌های موزیکال اسپری مو (۲۰۰۷) و فیلم کمدی دوباره ۱۷ (۲۰۰۹) بازی کرد.

زکریا دیوید الکساندر افرون در ۱۸ اکتبر ۱۹۸۷ به دنیا آمد و در آروویو گرانده، کالیفرنیا بزرگ شد. پدرش، دیوید افرون، مهندس برق در نیروگاه دیابلو کنیون و مادرش، استارلا باسکیت، دستیار اداری است که در دیابلو کنیون نیز کار می کند. افرون یک برادر کوچکتر به نام دیلن دارد و همانطور که توصیف کرده است، دوران کودکی «عادی» در یک خانواده طبقه متوسط ​​داشته است. نام خانوادگی او از عبری نشأت گرفته است. پدربزرگ پدری او یهودی است. افرون خود را یهودی توصیف کرده است، اگرچه در کودکی به صورت غیر مذهبی بزرگ شد و مذهبی را تمرین نمی کرد.

زک افرون در فیلم‌های زیر نقش‌های اصلی را بازی کرد:

  • شب سال نو (۲۰۱۱)
  • خوش‌شانس (۲۰۱۲)
  • پسر روزنامه‌نگار (۲۰۱۲)
  • همسایه‌ها (۲۰۱۴)
  • پدربزرگ کثیف (۲۰۱۶)
  • ساحل نجات (۲۰۱۷)
  • بزرگ‌ترین نمایشگر (۲۰۱۷)
  • بسیار شریر، بسیار وحشتناک و بسیار پست (۲۰۱۹)
  • چنگال آهنین (۲۰۲۳)

در سال ۲۰۲۱، او جایزه امی روزانه را برای میزبانی برنامه سفر نتفلیکس به زمین برگرد با زک افرون (۲۰۲۰-۲۰۲۲) دریافت کرد.

زک افرون بازیگر آمریکایی
زک افرون بازیگر آمریکایی

تحصیل و فراگیری بازیگری

Efron در سال 2006 از دبیرستان Arroyo Grande High School فارغ‌التحصیل شد و سپس به دانشگاه Southern California پذیرفته شد اما وارد آن نشد. در عوض در کلاس های خصوصی بازیگری شرکت کرد تا سریعتر بتواند وارد عرصه حرفه ای شود.

زک افرون در اوایل دهه ۲۰۰۰ با ایفای نقش‌های مهمان در چندین سریال تلویزیونی از جمله فایر فلای، ER و دِ گاردین شروع به بازیگری کرد. در سال ۲۰۰۴، او در فصل اول سریال سامرلند در شبکه WB به عنوان یک شخصیت تکراری ظاهر شد.

برای فصل دوم این سریال که در سال ۲۰۰۵ پخش شد، او به بازیگران اصلی ارتقا یافت. او همچنین در برخی از فیلم‌ها، از جمله فیلم تلویزیونی مِیرَکِل ران در شبکه Lifetime (۲۰۰۴)، ظاهر شد که برای بازی‌اش به عنوان یکی از دو دوقلوی اوتیسمی، نامزد جایزه هنرمند جوان شد.

عکس زک افرون
عکس زک افرون

از “فایرفلای” تا “دربی استالیون”

در سال 2002، افرون اولین حضور تلویزیونی خود را در سریال کوتاه‌مدت “فایرفلای” انجام داد. در سال 2003، او نقش‌های مهمانی در سریال‌های “ER” و “پایلوت برای دنیای بزرگ و وسیع کارل لامکه” را بازی کرد. سال بعد، او را می‌توان در فیلم “نگهبان” و همچنین پایلوت برای “تریپل پلی” و فیلم تلویزیونی “معجزه ران” دید.

افرون همچنین نقش کامرون بیل، یک شخصیت ثابت، در سریال “سامرلند” شبکه The WB را بازی کرد. اگرچه این سریال در جولای 2005 لغو شد، افرون همچنان یک حضور ثابت در رسانه‌ها بود، با نقش‌های مهمان در سریال‌های “NCIS”، “زندگی شیرین زک و کدی” دیزنی و “CSI: میامی”. او همچنین نقش اصلی را در اولین فیلم سینمایی خود، “دربی استالیون” (2005)، بازی کرد.

عکس جوانی زک افرون
عکس جوانی زک افرون

بیوگرافی زک افرون و همسرش

تاسیس شرکت فیلم سازی

در سال ۲۰۱۰، افرون شرکت فیلم سازی خود را تحت عنوان «وارنر برادرز، نینجا رانینگ وایلد» تأسیس کرد. این شرکت در تولید فیلم‌های او با عنوان «پدربزرگ کثیف»، «آن لحظه ناخوشایند» و «بسیار شریر، شوکه‌کننده‌ و شنیع» نقش داشت. در سال ۲۰۱۹، برادرش «دیلن افرون» که در این شرکت نیز نقش دارد، اعلام کرد که نینجا رانینگ وایلد علاوه بر کارهای سنتی فیلم‌سازی، شروع به تولید محتوای دیجیتال بیشتری کرده است تا در فضای مجازی حضور فعال داشته باشد.

زک افرون بازیگر
زک افرون بازیگر

کانال یوتیوب زک افرون

زک افرون در مارس 2019، ایجاد کانال یوتیوب خود را اعلام کرد. این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو، میزبان دو سریال هفتگی است. “Off the Grid” افرون و برادرش دیلن را تهیه می‌کنند که در فعالیت‌های خارج از منزل و سفرها بدون دستگاه‌های الکترونیکی شرکت می‌کنند – به استثنای یک دوربین ویدیویی برای مستند کردن تجربیات خود.

“Gym Time” بر تناسب اندام و تغذیه تمرکز دارد، و افرون به بینندگان خود اطلاع می‌دهد که قصد دارد “با افراد مشهور، ورزشکاران و افراد جالب تمرین کند”.

یوتیوب به دلیل تبلیغ کانال جدید افرون در یک پست ساخته شده از حساب رسمی توییتر خود، واکنش منفی دریافت کرد. برخی از کاربران یوتیوب این پلتفرم را متهم کردند که حساب یک سلبریتی بی هنر را تبلیغ می‌کند، که آنها معتقد بودند ممکن است خالقان کمتر شناخته شده را تحت الشعاع قرار دهد.

زندگینامه زک افرون
زندگینامه زک افرون

درآمد و ثروت

افرون در سال 2008 با درآمد تخمینی 5.8 میلیون دلار از ژوئن 2007 تا ژوئن 2008، در رتبه 92 فهرست مشهورترین افراد فوربس قرار داشت. در آوریل 2009، ثروت شخصی او حدود 10 میلیون دلار بود. در مه 2015، ارزش خالص دارایی افرون 18 میلیون دلار بود.

عکس جدید زک افرون
عکس جدید زک افرون

کتکاری در خیابان

در مارس 2014، افرون با یک مرد بی‌خانمان در اسکید رو درگیر شد. پلیس نتوانست هیکس را دستگیر کند زیرا زک و آن مرد بی خانمان گفتند که صرفا در حال تمرین ورزش های رزمی بودند، بسیاری از مردم بر این باورند که زک با دادن مبلغی به آن بی خانمان جلوی دستگیری خود را گرفته است.

زک افرون کیست
زک افرون کیست

روابط زک افرون

زک افرون از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ به مدت پنج سال با ونسا هاجنز، همبازی خود در سریال محبوب High School Musical، در یک رابطه عاشقانه بود.

در سال ۲۰۱۲، پس از دو سال مجرد بودن، با لیلی کالینز، بازیگر آمریکایی-بریتانیایی، وارد رابطه شد. این رابطه نیز پس از یک سال به پایان رسید.

لی لی کالینز بازیگر
لی لی کالینز بازیگر

سال ۲۰۱۴، مدتی با مدل مشهوری به نام “سامی میرو” رابطه داشت. این رابطه دو سال بیشتر طول نکشید. بعد از آن، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ با بازیگر سینما، “هالستون سیج” بود.

در سال ۲۰۲۰، با “ونسا والادارس” آشنا شد اما این رابطه هم در سال ۲۰۲۱ به پایان رسید.

بیماری روانی زک افرون

زک برای کمک به آرامش خود پس از تلاش برای جدا شدن از نقش قاتل سریال Ted Bundy در فیلمش، به مدیتیشن ماورا الطبیعی (TM) روی آورد. “من واقعاً TM را دوست دارم، مدیتیشن ماورا الطبیعی، در راه خانه انجام دادم.

نه هنگام رانندگی، بلکه وقتی در حال فیلمبرداری هستید، یک چیز که می توانیم داشته باشیم، سواری به خانه است، بنابراین در راه خانه فقط کمی TM انجام می دهم و سعی می کنم از آن خارج شوم.

اِفْرُون در اوایل سال ۲۰۲۱ خانه‌اش در لس‌آنجلس را فروخت و به استرالیا نقل مکان کرد. او در بایرن بی ملک خرید و در آنجا روی چندین پروژه کار کرد.

بیوگرافی زک افرون
بیوگرافی زک افرون

مشکلات سلامتی افرون

افرون در اوایل سال 2013 پس از مبارزه با اعتیاد به الکل و مواد مخدر، تحت درمان قرار گرفت. او از ژوئن 2013 تاکنون پاک است. در نوامبر 2013، افرون پس از شکستن فک در اثر سقوط در خانه، مجبور شد فکش را بسته نگه دارد.

او در سال 2022 فاش کرد که تقریباً در این حادثه مدل فکش تغییر کرد و همین حادثه باعث تورم صورت او شده بود که در یک ویدیوی وایرال در سال 2021 برای موزیکال روز زمین بیل نای دیده می شد.

در دسامبر 2019، افرون در حین فیلمبرداری سریال ماجراجویی خود در پاپوآ گینه نو، به یک بیماری جدی و بالقوه خطرناک مبتلا شد، یک “نوع تیفوئید یا عفونت باکتریایی مشابه”. او به بیمارستان St Andrews War Memorial در بریزبن، استرالیا منتقل شد و قبل از اینکه در 25 دسامبر به خانه برگردد، تحت درمان قرار گرفت او با مشکلات کمی بهبود یافت.

ویکی پدیا زک افرون
زک افرون

بیماری پس از گیاه خواری

افرون تا سال 2022 گیاهخوار بود، اما پس از انجام یک سری آزمایش حساسیت غذایی، گوشت را دوباره به رژیم غذایی خود اضافه کرد و از آن زمان به صورت متناوب روزه یهودی می‌گیرد.

زک افرون هیکل
زک افرون هیکل

در سال 2022، افرون درباره مشکلات سلامتی روانی خود از جمله بیخوابی، آگورافوبیا و افسردگی صحبت کرد. او پس از مصرف طولانی مدت دیورتیک‌ها برای آماده‌سازی نقش خود در فیلم “بی‌نظیر”، دچار بیخوابی و افسردگی شد که تاثیر گیاهخواری بر بدنش بوده.

بیهوش شدن در استخر

در اوت 2024، افرون پس از اینکه بیهوش در استخر یک ویلا در ایبیزا پیدا شد، به بیمارستان منتقل شد. طبق گزارش TMZ، او توسط دو خدمتکار ویلا از آب بیرون کشیده شد. با وجود اینکه وکیل او بستری شدن در بیمارستان را “اقدام احتیاطی” و حادثه را “جزئی” توصیف کرد، عدم ارائه جزئیات خاص و شدت بودن بیهوش شدن در آب، نگرانی ها را افزایش داد. افرون مقدار زیادی آب بلعیده بود و برای اطمینان از پاک بودن ریه هایش، رادیولوژی انجام داد و روز بعد مرخص شد.

بیوگرافی زک افرون و همسرش

فیلم های زک افرون

سالعنواننقش
۲۰۰۳دنیای ملیندااستوارت واسر
۲۰۰۵اسب نریان دربیپاتریک مک‌کارتل
۲۰۰۷اسپری مولینک لارکین
۲۰۰۸دبیرستان موزیکال ۳: سال آخرتروی بولتون
۲۰۰۸من و اورسن ولزریچارد ساموئلز
۲۰۰۹دوباره ۱۷مایک اودانل
۲۰۱۰چارلی سنت کلاودچارلی سنت کلود
۲۰۱۱شب سال نوپل
۲۰۱۲به هر قیمتیدین ویپل
۲۰۱۲لیبرال آرتسنات
۲۰۱۲لوراکستد ویگینز
۲۰۱۲خوش‌شانسلوگان تیبو
۲۰۱۲پسر روزنامه فروشجک یانسن
۲۰۱۳پارکلنددکتر چارلز جیمز «جیم» کاریکو
۲۰۱۴همسایه‌هاتدی سندرز
۲۰۱۴آن لحظه مزخرفجیسون
۲۰۱۵ما دوستان تو هستیمکول کارتر
۲۰۱۶بابابزرگ کثیفجیسون کلی
۲۰۱۶مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهنددیو استنگل
۲۰۱۶همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزدتدی سندرز
۲۰۱۷گارد ساحلیمت برودی
۲۰۱۷هنرمند فاجعهدانیل جانیکیان / کریس آر
۲۰۱۷بزرگ‌ترین شومنفیلیپ کارلایل
۲۰۱۹بطری ساحلیفلیکر
۲۰۱۹فوق‌العاده شرور، به طرز وحشتناکی شیطانی و پستتد باندی
۲۰۲۰اسکوبفرد جونز
۲۰۲۱رالف را نجات دهیدبابی
۲۰۲۲طلاویرژیل
۲۰۲۲آتش‌افروزاندی مک‌گی
۲۰۲۲بزرگ‌ترین سفر تمام زمان‌ها برای آبجوجان «چیکی» دوناهو
۲۰۲۳پنجهٔ آهنیکوین فون اریک
۲۰۲۴ریکی استانیکیدین
۲۰۲۴امر خانوادگی کریس کول
فیلم های زک افرون
فیلم های زک افرون
فیلم های زک افرون

سریال های زک افرون

سال انتشارسریالنقش
۲۰۰۲فایرفِلایسایمون تَم (جوانی)
۲۰۰۳دنیای بزرگ کارل لامکهپیت لامکه
۲۰۰۳بخش فوریت‌های پزشکی (ای آر)بابی نویل
۲۰۰۴نگهبانلوک تامِلّو
۲۰۰۴امتداد معجزهاستفان مورگان
۲۰۰۴بازی سه‌گانههری فولر
۲۰۰۵–۲۰۰۴سرزمین تابستانیکامرون بِیل
۲۰۰۵سی‌اس‌آی: میامیسِت داوسون
۲۰۰۶سرقتپیک پیتزا فروشی
2006دبیرستان موزیکالتروی بولتون
2006اگر اینجا زندگی می‌کردید،
اکنون خانه خواهید بود
کودی
2006ان‌سی‌آی‌اسدانیل آستین
2006جایگزین‌ها (انیمیشن)دِیوی هانکِرهوف
2006زندگی سوئیت زاک و کودیتِرِوِر
۲۰۰۷دبیرستان موزیکال ۲تروی بولتون
۲۰۰۹زندگی سوئیت زاک و کودیخودش
ساتردی نایت لایوخودش
۲۰۰۹–۲۰۱۶مرغ رباتصداپیشه چند شخصیت
۲۰۱۹اکتشافات انسانیگری (صداپیشه)
۲۰۲۰زمین‌گردی بی‌تکلف با زک افرانخودش
سریال های زک افرون

موزیک ویدئوها

سالعنوانخواننده
۲۰۰۵از درون مریضهوپ پارتلو
۲۰۰۷بگو باشهونسا هاجنز
موزیک ویدئوها

جوایز وافتخارات زک افرون

جوایز:

  • ۲۰۰۶: جوایز انتخاب نوجوانان: ستارهٔ غیرمنتظره
  • ۲۰۰۶: جایزه انتخاب نوجوانان: بهترین صحنهٔ عاطفی برای فیلم دبیرستان موزیکال (با ونسا هاجنز)
  • ۲۰۰۷: جوایز انتخاب کودکان: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دبیرستان موزیکال ۲
  • ۲۰۰۷: جایزه انتخاب نوجوانان: جذاب‌ترین بازیگر مرد
  • ۲۰۰۷: جوایز فیلم هالیوود: گروه بازیگری سال برای فیلم اسپری‌مو (با کلیهٔ بازیگران فیلم)
  • ۲۰۰۷: جوایز MTV Movie: تأثیرگذارترین بازیگر مرد برای فیلم اسپری‌مو
  • ۲۰۰۷: جایزه Young Hollywood: بهترین برای تماشا (One to Watch)
  • ۲۰۰۸: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر
  • ۲۰۰۸: جایزه انتخاب نوجوانان: بهترین بازیگر در رقص و آواز برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر
  • ۲۰۰۹: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین بازیگر در ژانر کمدی برای فیلم دوباره ۱۷
  • ۲۰۰۹: جایزه انتخاب نوجوانان: جایزه Choice Rockstar Moment برای فیلم دوباره ۱۷
  • ۲۰۱۰: جایزه مجله Bravo Otto: بهترین ستارهٔ مرد
  • ۲۰۱۱: جوایز انتخاب مردم: محبوب‌ترین ستارهٔ زیر ۲۵ سال سینما
  • ۲۰۱۱: جوایز انتخاب نوجوانان: بهترین لباس مراسم فرش قرمز
زک افرون
زک افرون

نامزدی‌ها:

  • ۲۰۰۵: جوایز هنرمند جوان: بهترین بازیگر مکمل مرد برای فیلم معجزه
  • ۲۰۰۷: جوایز هنرمند جوان: بهترین بازیگر مرد در فیلم تلویزیونی برای فیلم دبیرستان موزیکال
  • ۲۰۰۸: جوایز انجمن منتقدان: بهترین آهنگ برای اسپری‌مو با کویین لطیفه، Nikki Blonsky و Elijah Kelley برای آهنگ Come So Far
  • ۲۰۰۸: جوایز Astra: بهترین بازیگر برای فیلم دبیرستان موزیکال ۲
  • ۲۰۰۹: جوایز MTV Movie: داغ‌ترین بوسه برای فیلم دبیرستان موزیکال ۳: سال آخر (با ونسا هاجنز)
  • ۲۰۱۰: جوایز انتخاب کودکان: محبوب‌ترین بازیگر مرد برای فیلم دوباره ۱۷
  • ۲۰۱۰: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم دوباره ۱۷
  • ۲۰۱۱: جوایز MTV Movie: بهترین بازیگر مرد برای فیلم چارلی سنت کلاود

اینستاگرام زک افرون

برای مشاهده صفحه اینستاگرام زک افرون، بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/zacefron/?hl=en

اینستاگرام زک افرون
اینستاگرام زک افرون

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 55

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir