در این مقاله، به بررسی جامع زندگی حرفه‌ای و شخصی جسیکا چستین پرداخته‌ایم. از آغاز فعالیت هنری و مسیر پر فراز و نشیب او تا کسب افتخارات بین‌المللی همچون اسکار، همه چیز را اینجا خواهید یافت. همچنین مروری بر زندگی شخصی او، از جمله همسر و فرزندانش، خواهیم داشت (بیوگرافی جسیکا چستین).

Jessica Chasta
Jessica Chasta
نام نام خانوادگی:جسیکا میشل چستین
Jessica Michelle Chastain
تاریخ تولد:۲۴ مارس ۱۹۷۷
۴ فروردین ۱۳۵۶
سن:47 سال و 6 ماه
محل تولد:ساکرامنتو، کالیفرنیا آمریکا
قد:163 سانتیمتر
وزن:54 کیلوگرم
همسر:جیان لوکا پاسی دی پره‌پوسولو
فرزند:دوجولییتا پاسی چستین
آگوستوس پاسی
صفحه imdb:imdb
صفحه توئیتر:توئیتر
بیوگرافی جسیکا چستین
بازیگر جسیکا چستین
بازیگر جسیکا چستین

جسیکا چستین

جسیکا میشل چستین (متولد ۲۴ مارس ۱۹۷۷) یک بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. او به خاطر بازی در پروژه‌هایی با مضامین فمینیستی شناخته شده است و جوایز مختلفی از جمله جایزه اسکار و گلدن گلوب را دریافت کرده است، همچنین نامزدی برای دو جایزه تونی و یک جایزه امی پرایم‌تایم را در کارنامه خود دارد، مجله تایم او را یکی از ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان در سال ۲۰۱۲ نامید.

جسیکا میشل چستین در 24 مارس 1977 در ساکرامنتو، کالیفرنیا، از جری رنه هاستی (با نام و نام خانوادگی پیش از ازدواج «نی چستین») و موسیقیدان راک مایکل موناستریو متولد شد.

قد و وزن جسیکا چستین
جسیکا چستین

والدین او هر دو در زمان تولد او نوجوان (زیر سن قانونی) بودند. چستین تمایلی به بحث عمومی در مورد پیشینه خانوادگی خود ندارد. او از موناستریو که در سال 2013 درگذشت جدا شده بود و گفته است که هیچ پدری در شناسنامه او ذکر نشده است. چستین دو خواهر و دو برادر دارد. خواهر کوچکتر او، جولیت، در سال 2003 پس از سال ها اعتیاد به مواد مخدر خودکشی کرد.

چستین توسط مادرش و ناپدری اش، مایکل هاستی، یک آتش نشان، در ساکرامنتو بزرگ شد. خانواده او از نظر مالی مشکل داشتند. چستین گفته است که ناپدری او اولین کسی بود که باعث شد احساس امنیت کند. او با مادربزرگ مادری اش، مریلین، پیوند نزدیکی دارد و او را به عنوان کسی که “همیشه به من اعتقاد داشت” یاد می‌کند.

دوران کودکی جسیکا

چستین در هفت سالگی، پس از اینکه مادربزرگش او را به یک نمایش “یوسف و کت و شلوارهای شگفت‌انگیز رنگارنگ” برد، علاقه‌ای به بازیگری پیدا کرد. او به طور منظم نمایش‌های آماتور را با کودکان دیگر اجرا می‌کرد و خود را به عنوان مدیر هنری آنها می‌دانست.

چستین به عنوان دانش‌آموز در دبیرستان بنیادی ال کامینو در ساکرامنتو، درس میخواند و نمرات خوبی نداشت.

او منزوی بود و خود را در مدرسه نامناسب می‌دانست و در نهایت به هنرهای نمایشی پناه برد تا از درس خواندن که دوست نداشت کمی دور شود. او توصیف کرده است که چگونه برای خواندن شکسپیر از مدرسه غیبت می‌کرد، نمایشنامه‌هایی که پس از حضور در جشنواره شکسپیر اورگان با همکلاسی‌هایش عاشق آنها شده بود.

با غیبت‌های بیش از حد در سال آخر دبیرستان، چستین واجد شرایط فارغ‌التحصیلی نبود، اما بعداً دیپلم بزرگسالان را دریافت کرد. در سال 2003 با مدرک لیسانس هنرهای زیبا از این مدرسه فارغ‌التحصیل شد.

او بعداً از سال 1996 تا 1997 در کالج شهر ساکرامنتو حضور داشت، او در توصیف اوایل کودکی خود یادآوری کرد:

با مادری تنها بزرگ شدم که بسیار سخت کار می‌کرد تا فقط بتواند شکم ما را سیر کند ما پول نداشتیم. شب‌های زیادی بود که باید بدون غذا می‌خوابیدیم. این تربیت بسیار سختی بود، بزرگ شدن برای من آسان نبود.

بیوگرافی جسیکا چستین

علاقه به بازیگری

جسیکا چستین از سنین پایین به بازیگری علاقه‌مند شد و اولین حضور حرفه‌ای خود را در سال 1998 به عنوان ژولیت شکسپیر روی صحنه تئاتر انجام داد. پس از تحصیل بازیگری در مدرسه جولیارد، با تهیه‌کننده تلویزیون، جان ولز، قرارداد امضا کرد. او در چندین سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت و حتی نقش‌های سیاه لشکری را بر عهده گرفت.

اولین تجربه سینمایی جسیکا چستین در سن 31 سالگی در درام Jolene (2008) رقم خورد، چستین در سال 2011 با حضور در شش فیلم از جمله درام‌های Take Shelter (2011) و The Tree of Life (2011)، به موفقیت چشمگیری رسید. او برای بازی در نقش یک فعال اجتماعی بلندپرواز در درام دوره The Help (2011) و یک تحلیلگر سیا در تریلر Zero Dark Thirty (2012) نامزد جایزه اسکار شد ولی به دلیل رنگ و بوی سیاسی و حکومتی این نامزدی اسکار برای او حواشی زیادی مطرح کرد.

فیلم های جسیکا چستین
فیلم های جسیکا چستین

جسیکا چستین در فیلم های تجاری

حدود سه سال طول کشید تا جسیکا بتواند فضای کاری خود را از فضای دولتی خارج کند و وارد فضای فیلم های تجاری شود، بزرگ‌ترین موفقیت تجاری چستین با فیلم‌های علمی تخیلی “بین‌ستاره‌ای” (۲۰۱۴) و “مریخی” (۲۰۱۵)، و فیلم ترسناک “آن: فصل دوم” (۲۰۱۹) به دست آمد.

او همچنین برای بازی در نقش زنان قوی‌اراده در درام‌های “خشونت‌آمیزترین سال” (۲۰۱۴)، “خانم اسلون” (۲۰۱۶) و “بازی موللی” (۲۰۱۷) و مجموعه تلویزیونی “صحنه‌هایی از یک ازدواج” (۲۰۲۱) مورد تحسین قرار گرفت. چستین در ادامه نقش تامی فای باکر را در فیلم بیوگرافی “چشم‌های تامی فای” (۲۰۲۱) بازی کرد و جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد. او همچنین نقش تامی وینتت را در مجموعه تلویزیونی “جورج و تامی” (۲۰۲۲) ایفا کرد.

سایر فعالیت های جسیکا چستین

چستین در برادوی، در احیای نمایش‌های “میراث” (۲۰۱۲) و “خانه عروسک” (۲۰۲۳) ایفای نقش کرد. او به خاطر بازی در “خانه عروسک” نامزد جایزه تونی برای بهترین بازیگر زن در یک نمایش شد. او بنیانگذار شرکت تولید “Freckle Films” است که برای ترویج تنوع در فیلم‌سازی ایجاد شده است، و همچنین یکی از سرمایه‌گذاران باشگاه فوتبال “Angel City FC” است.

چستین در مورد مسائل سلامت روان، برابری جنسیتی و نژادی بسیار فعال است. او با مدیر مد جیان لوکا پاسی دی پره‌پوسولو ازدواج کرده است و آنها دو فرزند دارند.

موفقیت فیلم کمک

موفقیت بزرگ چستین در سال 2011 با فیلم درام “کمک” رقم خورد. این فیلم، با بازی ویولا دیویس، اکتاویا اسپنسر و اما استون، بر اساس رمانی به همین نام از کاترین استاکِت ساخته شده بود.

چستین نقش سِلیا فِوت، یک زن بلندپرواز و اجتماعی در جکسون، میسیسیپی، در دهه 1960 را بازی کرد که با خدمتکار سیاه‌پوست خود (با بازی اسپنسر) دوستی برقرار می‌کند. چستین به دلیل موضع ضد نژادپرستی فِوت جذب این نقش شد و با انرژی و اشتیاق او ارتباط برقرار کرد. برای آماده شدن، او فیلم‌های مریلین مونرو را تماشا کرد و در مورد تاریخ تونیکا، میسیسیپی، جایی که شخصیت او بزرگ شده بود، تحقیق کرد.

“کمک” در گیشه 216 میلیون دلار فروش داشت و تا آن زمان، پربیننده‌ترین فیلم چستین شد. مانوهلا دارگیس از نیویورک تایمز، شیمی بین چستین و اسپنسر را ستایش کرد و راجر ایبرت او را به خاطر بازی “طبیعی و جذاب” خود تحسین کرد. گروه بازیگران “کمک” جایزه انجمن بازیگران سینما را برای بهترین گروه بازیگری دریافت کردند و چستین نامزد دریافت جایزه اسکار، بفتا، گلدن گلوب و SAG برای بهترین بازیگر زن مکمل شد، اما این جوایز را به اسپنسر واگذار کرد.

فیلم های جدید جسیکا چستین

در فیلم ابرقهرمانی “فینیکس تاریک” (2019)، که دوازدهمین قسمت از مجموعه “مردان ایکس” بود، چستین نقش یک بیگانه شرور را به دلیل تمرکز آن بر شخصیت‌های زن به عهده گرفت.

فیلم فینیکس تاریک جسیکا چستین
فیلم فینیکس تاریک جسیکا چستین

پیتر برادشاو از گاردین آن را “هدر دادن استعدادهای او” دانست و فیلم بازگشت ضعیفی در گیشه داشت.

او در “فصل دوم آن” با اندی موشیتی دوباره همکاری کرد، دنباله‌ای بر فیلم ترسناک “آن” او در سال 2017، بر اساس رمان استیون کینگ. او نقش بزرگسالی بیورلی مارش (زنی در یک ازدواج توهین‌آمیز) را بازی کرد، این نقش را با سوفیا لیلیس به اشتراک گذاشت. فیلمبرداری برای چستین چالش‌برانگیز بود، زیرا موشیتی ترجیح می‌داد از جلوه‌های عملی به جای تصاویر کامپیوتری استفاده کند؛ یک صحنه خاص نیاز داشت او را با 4500 گالن (17000 لیتر) خون ساختگی بپوشانند.

فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد، و بیش از 470 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت.

تهیه کنندگی

در کمپانی فیلم‌سازی فرکل فیلمز، چستین تهیه‌کنندگی و بازی در فیلم اکشن “آوا” (2020) را بر عهده گرفت. این فیلم توسط متیو نیوتن نوشته شده بود و قرار بود او نیز آن را کارگردانی کند، اما به دلیل اتهامات خشونت خانگی علیه وی، از پروژه کنار گذاشته شد.

آوا” در دوران همه‌گیری کووید-19 به صورت سینمایی اکران شد و عملکرد ضعیفی در گیشه داشت، اما در پلتفرم‌های اینترنتی بر حسب تقاضا موفق بود.

عکس با کیفیت جسیکا چستین
عکس با کیفیت جسیکا چستین

فیلم غریزه مادران

در سال 2024، چستین در فیلم «غریزه مادران»، بازسازی تریلر روانشناختی بلژیکی به همین نام، به همراه آن هاتاوی بازی کرد و آن را تهیه کرد. به عنوان یک دوست صمیمی هاتاوی، او بازی در نقش آنتاگونیست هاتاوی را چالش‌برانگیز یافت.

او در ادامه با فرانکو در درام گروهی «رویاها» همکاری خواهد کرد و در سریال محدود «عالم دانا» در اپل تی وی+ که بر اساس داستان واقعی یک محقق نفوذی در گروه‌های آنلاین نفرت‌پراکنی ساخته شده است، تهیه‌کننده اجرایی و بازیگر نقش اصلی خواهد بود. چستین همچنین در «لیر رکس»، اقتباسی از «شاه لیر» شکسپیر، با پاچینو همکاری خواهد کرد و نقش گونریل را بازی خواهد کرد (بیوگرافی جسیکا چستین).

ویکی پدیا جسیکا چستین
جسیکا چستین

فعالیت های فمینیستی

چستین خود را یک فمینیست معرفی می‌کند و اغلب در مورد تبعیض علیه زنان و اقلیت‌ها در هالیوود صحبت کرده است. او در دسامبر 2015، مقاله‌ای در مورد عدم تعادل جنسیتی در این صنعت برای مجله هالیوود ریپورتر نوشت.

در جشنواره فیلم کن 2017، جایی که او به عنوان عضو هیئت داوران فعالیت می‌کرد، چستین از تصویربرداری منفعلانه زنان در اکثر فیلم‌ها انتقاد کرد. او از کمبود منتقدان فیلم زن شکایت کرده است، که به نظر او مانع از دیدگاه بی‌طرفانه جنسیتی در مورد فیلم می‌شود.

او برای تعادل بیشتر جنسیتی در مجموعه‌ها، از جمله نمایندگی بیشتر زنان در تیم‌های فیلم‌برداری و در موقعیت‌های قدرت، حمایت می‌کند. چستین در رسانه‌های اجتماعی، هدف خود را “تقویت صدای” قربانیان آزار جنسی در صنعت قرار داده است.

در سال 2018، او با 300 زن در هالیوود همکاری کرد تا ابتکار Time’s Up را برای محافظت از زنان در برابر آزار و تبعیض راه‌اندازی کند. در همان سال، او در کنار چندین بازیگر زن در مستند “This Changes Everything” ظاهر شد، که درباره نمایش ضعیف زنان در فیلم‌های هالیوود است.

جسیکا چستین برنده اسکار
جسیکا چستین برنده اسکار

چهره بین المللی

مجله تایم در سال 2012، چستین را به عنوان یکی از 100 نفر تأثیرگذار جهان انتخاب کرد. در همان سال، او برای عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دعوت شد و از عطر Manifesto برند ایو سن لوران حمایت کرد. در سال 2015، او سفیر جهانی شرکت ساعت‌سازی و جواهرات سوئیسی پیاژه شد و در سال 2017، چهره تبلیغاتی عطر Woman برند رالف لورن شد. برای این تبلیغ، او ابتکاری به نام Lead Like A Woman را رهبری کرد و در فیلم کوتاهی به نام Leading with Intensity (2019) حضور داشت که با بازیگران و عوامل تمام زن ساخته شده بود.

علایق و سلایق جسیکا چستین

با وجود توجه قابل توجه رسانه ها، چستین همچنان در مورد زندگی شخصی خود محتاط است و ترجیح می دهد در مراسم فرش قرمز با یک شریک شرکت نکند. او خود را فردی “خجالتی” می داند و در سال 2011، ترجیح خود را برای روال های خانگی مانند پیاده روی و نواختن اوکوله نسبت به مهمانی بیان کرد.

چستین بازیگر ایزابل هوپرت را به عنوان الگو خود ذکر کرده است، زیرا او توانسته است هم خانواده داشته باشد و هم نقش های عالی را روی پرده بازی کند.

مادرش وگان بود، به همین دلیل چستین بخش بزرگی از زندگی خود را به عنوان یک گیاهخوار گذراند تا اینکه مشکلات سلامتی او را به سمت وجترین شدن سوق داد. او یکی از سرمایه گذاران شرکت جایگزین گوشت Beyond Meat است.

زندگینامه جسیکا چستین
زندگینامه جسیکا چستین

روابط جسیکا چستین

در دهه 2000، چستین با نویسنده-کارگردان ند بنسون رابطه طولانی مدت داشت که در سال 2010 به پایان رسید. در سال 2012، او شروع به قرار گذاشتن با جیان لوکا پاسی دی پره پوسولو کرد، یک کنت ایتالیایی از خانواده اشرافی پاسی دی پره پوسولو، که مدیر اجرایی برند مد مونکلر است.

در 10 ژوئن 2017، چستین با پره پوسولو در ملک خانوادگی او در کاربونرا، ایتالیا ازدواج کرد. در سال 2018، این زوج با کمک بارداری جانبی، دختری به نام جولییتا پاسی چستین داشتند. آنها بعداً پسری به نام آگوستوس پاسی داشتند، آنها در شهر نیویورک ساکن هستند (بیوگرافی جسیکا چستین).

جوایز و افتخارات

چستین جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را برای فیلم «چشم‌های تامی فای» (۲۰۲۱) دریافت کرد و دو بار دیگر نیز نامزد شده است: بهترین بازیگر زن مکمل برای «خدمکار» و بهترین بازیگر زن برای «صفر سی» او جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در یک فیلم درام را برای «صفر سی» دریافت کرد و هفت بار دیگر نیز نامزد شده است: بهترین بازیگر زن در یک درام برای «خانم اسلون»، «بازی مولّی» و «چشم‌های تامی فای»، بهترین بازیگر زن مکمل برای «خدمکار» و «خشن‌ترین سال» و بهترین بازیگر زن برای یک سریال محدود یا فیلم تلویزیونی برای «صحنه‌هایی از یک ازدواج» و «جورج و تامی». چستین برای «خانه عروسک» نامزد جایزه تونی بهترین بازیگر زن در یک نمایش شد.

جسیکا چستین مهسا امینی
جسیکا چستین مهسا امینی

چستین اولین نامزدی خود را برای جوایز امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر زن اصلی در یک سریال محدود یا آنتولوژی یا فیلم برای «جورج و تامی» کسب کرد.

فیلم های جسیکا چستین
فیلم های جسیکا چستین

اینستاگرام جسیکا چستین

برای مشاهده صفحه اینستاگرام جسیکا چستین بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/jessicachastain

اینستاگرام جسیکا چستین
اینستاگرام جسیکا چستین

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir