در این مطلب، زندگی شخصی و حرفه‌ای سوفی ترنر به همراه همسرش را بررسی می‌کنیم. از آغاز تا رسیدن به اوج شهرت، تمام مراحل جذاب زندگی این بازیگر مشهور را با جزئیات کامل برایتان بازگو خواهیم کرد (بیوگرافی سوفی ترنر و همسرش).

ویکی پدیا سوفی ترنر
سوفی ترنر
نام نام خانوادگی:سوفی بلیندا ترنر
Sophie Belinda Jonas
تاریخ تولد:۲۱ فوریه ۱۹۹۶
۲ اسفند ۱۳۷۴
سن:28 سال و 7 ماه
محل تولد:نورثامپتون، انگلستان
قد:175 سانتیمتر
وزن:60 کیلوگرم
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی سوفی ترنر و همسرش
قد سوفی ترنر
سوفی ترنر

سوفی ترنر

سوفی بلیندا ترنر (متولد ۲۱ فوریه ۱۹۹۶) یک بازیگر انگلیسی است. او کار بازیگری خود را با نقش سانسا استارک در سریال تلویزیونی فانتزی حماسی HBO، بازی تاج و تخت (۲۰۱۱-۲۰۱۹) آغاز کرد که برای آن در سال ۲۰۱۹ نامزد جایزه امی برای بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سریال درام شد.

ترنر در ۲۱ فوریه ۱۹۹۶ در نورثامپتون، انگلستان به دنیا آمد. او دختر سالی ترنر (Sally Turner)، یک معلم مهدکودک، و اندرو ترنر (Andrew Turner)، که در یک شرکت توزیع پالت چوبی کار می‌کند، است.
وقتی ترنر ۲ ساله بود، به چسترون، واریکشایر نقل مکان کرد. او تا ۱۱ سالگی در وارویک پراپ اسکول و بعداً در مدرسه خصوصی «د کینگز های اسکول فور گیلز » تحصیل کرد. ترنر از ۳ سالگی عضو شرکت تئاتر پلیباکس بوده است. او دو برادر بزرگتر دارد، دوقلوی او در رحم مرده بود.

زندگینامه سوفی ترنر
زندگینامه سوفی ترنر

سوفی در یک خانه بزرگ ادواردین، نزدیک لیمینگتون اسپا بزرگ شد و گفت: “کودکی من بسیار سرگرم کننده بود. ما طویله، انبار و یک زمین چرای داشتیم و در گل و لای بازی می کردیم.” ترنر تا سن 16 سالگی در مجموعه بازی تاج و تخت یک معلم خصوصی داشت. او پنج نمره A و چهار نمره B در امتحانات GCSE، از جمله یک نمره B در درام، کسب کرد.

فعالیت حرفه ای سوفی ترنر

سوفی ترنر در سال ۲۰۱۳ در فیلم تلویزیونی درام بریتانیایی “داستان سیزدهم” ظاهر شد و اولین حضور خود در فیلم سینمایی را در فیلم هیجان‌انگیز روانشناختی “دیگری من” (۲۰۱۳) انجام داد. او در فیلم کمدی اکشن “به سختی کشنده” (۲۰۱۵) و در نقش جوان ژان گری / فینیکس در مجموعه فیلم‌های “مردان ایکس” (۲۰۱۶-۲۰۱۹) ظاهر شد.

سانسا استارک در سریال بازی تاج و تخت

ترنر در ماه اوت 2009 برای نقش سانسا استارک، یک زن جوان نجیب زاده، در سریال درام فانتزی HBO “بازی تاج و تخت” انتخاب شد. فیلمبرداری در جولای 2010 آغاز شد، زمانی که ترنر 14 ساله بود، سانسا اولین نقش تلویزیونی ترنر بود.

مربی درام ترنر او را تشویق کرد تا برای این نقش تست بدهد و او برای این نقش موهای بلوند خود را قهوه ای کرد، اگرچه در فصل 7 شروع به استفاده از کلاه گیس کرد. در سال 2012، او برای جایزه «هنرمند جوان بهترین اجرای در یک سریال تلویزیونی» نامزد شد. ترنر در تمام هشت فصل پخش شده ظاهر شد.

سوفی ترنر در بازی تاج و تخت
سوفی ترنر در بازی تاج و تخت

سوفی ترنر با ایفای نقش سانسا استارک در سریال حماسی “بازی تاج و تخت”، نه تنها به شهرت جهانی دست یافت، بلکه به یکی از نمادهای قدرت و استقلال زنان در دنیای سریال تبدیل شد. تحول شخصیت سانسا از یک دختر جوان و ساده‌لوح به یک رهبر زیرک و باهوش، چالشی بزرگ برای سوفی بود که او با موفقیت از عهده‌ی آن برآمد. بازی در چنین نقش پیچیده‌ای، به او فرصت داد تا طیف گسترده‌ای از احساسات را به نمایش بگذارد و توانایی‌های بازیگری خود را به اثبات برساند. همکاری با بازیگران باتجربه‌ای مانند پیتر دینکلیج و لینا هیِدی نیز به رشد و پیشرفت او کمک شایانی کرد.

کم کردن وزن در میانه ی سریال:

در حالی که نقش سانسا استارک را بازی می‌کرد، به ترنر گفته شد که وزن کم کند. او گفت که در دوران نوجوانی‌اش به دلیل حضور مداوم در مقابل دوربین، دچار مشکلات سلامت روان شده است، سوفی همچنین اختلال خوردن داشت.

سوفی ترنر بازیگر
سوفی ترنر بازیگر

اولین فیلم سینمایی سوفی ترنر

در سال 2013، او اولین نقش سینمایی خود را به عنوان شخصیت اصلی در فیلم مستقل هیجانی “دیگری من” بر اساس رمانی به همین را در کنار «کاترین مک‌فیل» ایفا کرد. او در سال 2013، نقش آدلین مارچ را در فیلم تلویزیونی “سیزدهمین داستان” بازی کرد. در سال 2013، او در فیلم کمدی “به سختی کشنده” به همراه هالی استاینفلد بازی کرد که در 29 مه 2015 در یک انتشار محدود و از طریق اینترنت منتشر شد.

 ترنر همچنین نسخه صوتی داستان کوتاه «دختر آینه» اثر لو گروسمن را روایت کرد، که در مجموعه داستان‌های کوتاه «زنان خطرناک» به ویرایش جورج آر. آر. مارتین گنجانده شده بود.

سوفی ترنر
سوفی ترنر

سایر فعالیت ها

در سال 2014، او کتاب صوتی «شهر آتش آسمانی» اثر کاساندرا کلیر را روایت کرد.

همان سال، او چهره کمپین «سفر» کارن میلن بود.

ترنر در فیلم «ایکس-من: آخرالزمان» که در ماه می 2016 منتشر شد، نقش جهش‌یافته جین گری را بازی کرد.

در تابستان 2016، او میزبان ویدیوی آنلاین «شیفت قدرت» به همراه هافینگتون پست بود.

امور اجتماعی سوفی ترنر

در مارس 2017، او اعلام کرد که حامی سازمان “زنان برای زنان” شده است، سازمانی که از بازماندگان زن جنگ حمایت می‌کند. در آگوست 2017، ترنر گفت که معتقد است دنبال‌کنندگانش در رسانه‌های اجتماعی، مسئول موفقیت او در بازیگری در یک پروژه ناشناخته هستند، نه توانایی‌های او به عنوان یک بازیگر او گفت: ” بین من و دختر دیگری که بازیگر بسیار بهتری از من است، انتخاب شد، اما من دنبال‌کنندگان بیشتری داشتم، بنابراین کار را گرفتم.” در ژوئن 2017، او همکاری با Wella Hair را آغاز کرد و اولین سفیر بین‌المللی برند این شرکت شد.

سوفی ترنر بدون آرایش
سوفی ترنر بدون آرایش

ادامه موفقیت های ترنر

در نوامبر 2017، ترنر برای بازی در نقش جولیان کوپکه در فیلم “دختر سقوط کرده از آسمان” انتخاب شد. او همچنین قرار است این فیلم را تهیه کند.

در مارس و آوریل 2018، او فیلم مستقل “سنگین” را در تورنتو، انتاریو، کانادا فیلمبرداری کرد.

ترنر نقش ژان گری را در فیلم “فینیکس تاریک” از مجموعه مردان ایکس دوباره بازی کرد که در سال 1992 اتفاق می افتد و دنباله رویدادهای “آخرالزمان” است. این فیلم در ژوئن 2019 اکران شد.

Sophie Turner
Sophie Turner

تبلیغات سوفی ترنر

 او در کارهای چاپی برای برند لوکس طراح لوئی ویتون حضور داشته است. در سپتامبر 2019، ترنر در سریال هیجان انگیز تلویزیونی Survive بازی کرد.

 در سال 2022، ترنر در نقش کوچکی به نام اریکا در فیلم کمدی سیاه نوجوانان “انتقام بگیر” ظاهر شد. ترنر در یک صحنه مهم حضور دارد که شخصیت او به داشتن مواد مخدر متهم شده و واکنشی “بیش از حد” نشان می دهد. این صحنه به دلیل اجرای خط توسط ترنر، که به گفته خودش به طور عمدی برای تقلید از انفجارهای سینمایی بازیگران مانند لئوناردو دی کاپریو و جک نیکلسون اجرا شده بود، ویروسی شد.

عکس سوفی ترنر
عکس سوفی ترنر

همسر سوفی ترنر

ترنر در سال 2016 با خواننده آمریکایی جو جوناس شروع به قرار گذاشتن کرد. آنها در اکتبر 2017 نامزد شدند و در 1 مه 2019 در لاس وگاس، نوادا ازدواج کردند.

تفاوت قدی این زوج حدود 7 سانتیمتر بود که برای بسیاری از رسانه ها جالب بود.

این زوج تا ماه مه 2019 در نیویورک سیتی زندگی می کردند. آنها در 29 ژوئن 2019 در کارپنتراس، فرانسه مراسم عروسی دوم خود را برگزار کردند. این زوج دو دختر دارند که در ژوئیه 2020 و ژوئیه 2022 به دنیا آمده اند. ترنر الهام بخش آهنگ “Hesitate” بود که جو جوناس به عنوان یک نامه عاشقانه به او نوشت، برای آلبوم اتحاد مجدد برادران جوناس، Happiness Begins.

سوفی ترنر و همسرش
سوفی ترنر و همسرش

طلاق سوفی ترنر و جو جناس

در اوایل سپتامبر 2023، جناس در میامی، فلوریدا، درخواست طلاق از ترنر را ارائه کرد. این موضوع سپس توسط ترنر و جناس از طریق اینستاگرام تأیید شد که یک تصمیم مشترک است. در اواخر همان ماه، او از همسر سابق خود شکایت کرد تا اجازه دهد دخترانشان که در ایالات متحده متولد شده بودند، به انگلستان بازگردند، زیرا این زوج سابقا در آوریل همان سال، دخترانشان را به عنوان اقامت دائم خود در انگلستان ثبت کرده بودند. جناس و ترنر در ماه اکتبر به توافق موقت حضانت رسیدند طلاق در سپتامبر 2024 نهایی شد.

سوفی ترنر هنرپیشه
سوفی ترنر هنرپیشه

رابطه ی جدید

ترنر از نوامبر ۲۰۲۳، با پریگرین پیرسون، پسر مایکل پیرسون، رابطه دارد. او عضوی از خانواده پیرسون و وارث آشکار ویسکانت است.

فیلم های سوفی ترنر

YearTitleRole
2013Another MeFay / Lila Delussey
2015Barely LethalHeather / Agent 84
2016X-Men: ApocalypseJean Grey
2018JosieJosie
2018Time FreakDebbie
2019Dark PhoenixJean Grey / Phoenix
2019HeavyMaddie
2022Every Last SecretPenelope
2022Do RevengeErica
2022StoryBots: Answer TimeLady Eleanor
فیلم های سوفی ترنر
فیلم های سوفی ترنر
فیلم های سوفی ترنر

سریال های سوفی ترنر

سالعنواننقش
2011–2019بازی تاج و تختسانسا استارک
2013سیزدهمین داستانآدلین مارچ جوان/ویدای مارچ
2020زنده ماندنجین
2020فیلم خانگی: عروس شاهزادهوستلی
2021شاهزادهشاهزاده شارلوت
2022پله‌هامارگارت راتلیف
2024جوانجوان هانینگتون
TBAپناهگاهزارا
سریال های سوفی ترنر

اینستاگرام سوفی ترنر

برای دیدن پیج سوفی ترنر در شبکه اجتماعی اینستاگرام بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/sophiet

سوفی ترنر اینستا
سوفی ترنر اینستا
اینستاگرام سوفی ترنر
اینستاگرام سوفی ترنر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir