در این مقاله، زندگی حرفه‌ای مایا هاک، ستاره جوان و چند استعداده سینما و موسیقی، را بررسی می‌کنیم. از شهرت او در سریال‌های نتفلیکس تا ورود به دنیای خوانندگی، با ما همراه باشید تا بیشتر با این هنرمند جوان آشنا شوید (بیوگرافی مایا هاک Maya Hawke).

بیوگرافی مایا هاک
بیوگرافی مایا هاک
نام نام خانوادگی:مایا ری تورمن هاک
Maya Ray Thurman Hawke
تاریخ تولد:8 ژوئیه 1998
۱۷ تیر ۱۳۷۷
سن:26 سال و 2 ماه
محل تولد:نیویورک آمریکا
قد:174 سانتیمتر
وزن:54 کیلومتر
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی مایا هاک Maya Hawke
قد و وزن مایا هاک
مایا هاک

بیوگرافی مایا هاک

مایا ری تورمن هاک (متولد 8 ژوئیه 1998) بازیگر و ترانه سرای آمریکایی است. او دختر بازیگران هالیوود ایتن هاک و اوما تورمن است. مایا کار خود را در زمینه مدلینگ آغاز کرد و سپس اولین حضور خود به عنوان بازیگر را به عنوان جو مارچ در اقتباس 2017 بی بی سی از زنان کوچک انجام داد.

هاک در 8 ژوئیه 1998 در شهر نیویورک به دنیا آمد. والدینش در فیلم Gattaca (1997) همدیگر را ملاقات کردند، در ماه مه 1998 ازدواج کردند و در سال 2005 طلاق گرفتند. مایا هاک یک برادر تنی به نام لون دارد. او همچنین دو خواهر ناتنی از همسر دوم پدرش، رایان شوهوگز دارد. او خواهر ناتنی دیگری از نامزد سابق مادرش، سرمایه دار آرپاد بوسون دارد.

از طرف پدر، هاک خویشاوند دور نمایشنامه‌نویس تنسی ویلیامز است. از طرف مادرش، او نوه محقق بودایی رابرت تورمن و مدل ننا فون شلبرگر است. مادر شلبرگر، بیرگیت هولمکویست، نیز یک مدل بود که برای ساخت مجسمه Famntaget آکسل ابه، که اکنون در اسمیگهوک سوئد قرار دارد، به عنوان مدل استفاده شده است.

فیلم های مایا هاوک
فیلم های مایا هاوک

دوران کودکی مایا هاک

هاک دچار اختلال خواندن و نوشتن (دیسلکسیا) است، که باعث شده بود در دوران ابتدایی خود به دفعات مدرسه عوض کند، تا اینکه سرانجام در مدرسه خصوصی سنت آن در بروکلین، نیویورک، که بر خلاقیت هنری تأکید دارد و درس ها را نمره نمی‌دهد، ثبت نام کرد.

محیط هنری سرانجام او را به بازیگری کشاند. هاک همچنین در دوره‌های تابستانی در آکادمی سلطنتی هنر دراماتیک در لندن و استودیو بازیگری استلا آدلر در نیویورک شرکت کرد. او یک سال در رشته بازیگری در مدرسه جولیارد به تحصیل پرداخت، اما پس از پذیرش نقش خود در “زنان کوچک” از ادامه تحصیل انصراف داد.

عکس مایا هاک
عکس مایا هاک

مدلینگ و بازیگری

مانند مادرش و مادربزرگش، هاک در آغاز حرفه خود برای مجله ووگ مدلینگ کرد. او همچنین به عنوان چهره مجموعه 2016/2017 فروشگاه مد بریتانیایی AllSaints انتخاب شد. در سال 2017، او به عنوان یکی از چندین چهره در یک کمپین ویدیویی برای مجموعه لباس زیر Calvin Klein، به کارگردانی سوفیا کوپولا، بازی کرد. در سپتامبر 2022، هاک برای کمپین لباس زیر FW22 Calvin Klein مدلینگ کرد.

مایا هاوک
مایا هاوک

هاک توسط سوفیا کاپولا برای بازی در نقش اصلی فیلم «پری دریایی کوچک» در نسخه اقتباسی با بازیگران زنده در یونیورسال پیکچرز انتخاب شد. با این حال، تهیه‌کنندگان ترجیح دادند که بازیگر کلویی گریس مورتس را انتخاب کنند. این و سایر اختلافات در نهایت منجر به ترک پروژه توسط کاپولا شد. مورتس نیز در نهایت کنار کشید.

بازی در سریال

هوک در سال 2017 با نقش جو مارچ در سریال کوتاه BBC “زنان کوچک” اولین حضور خود را در بازیگری انجام داد. در سپتامبر 2018، او در فیلم مهیج “بانوی جهان” به کارگردانی آماندا کرامر بازی کرد. هاک بعداً با بازی در نقش رابین باکلی در فصل سوم سریال “چیزهای غریبه” نتفلیکس، که در سال 2019 منتشر شد، به شهرت رسید. همچنین در همان سال، هوک نقش لیندا کاسابیان/”گل‌چهره” را در فیلم “روزی روزگاری در هالیوود” کوئنتین تارانتینو بازی کرد و در فیلم مهیج “سرمایه انسانی” مارک مایرز، که بر اساس رمان هم نام استیون آمیدون در سال 2004 ساخته شده بود، همبازی بود.

زندگینامه مایا هاک
زندگینامه مایا هاک

ادامه موفیقت های مایا هاک

در سال ۲۰۲۰، هوک در فیلم دوم جیا کوپولا، مین‌استریم، به همراه اندرو گارفیلد بازی کرد. در همان سال، او در قسمت پنجم سریال کوتاه «خداوند خوب پرنده» بازی کرد که در آن پدرش، ایتان هاک، بازی می‌کند. او نقش آنی براون، دختر شخصیت پدرش را بازی می‌کند. در ماه ژوئن، او در فیلم «مطالعات ایتالیایی» به کارگردانی آدام لئون و با بازی ونسا کربی ظاهر شد. این فیلم در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش درآمد و سپس در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ اکران شد.

بازیگر مایا هاک
بازیگر مایا هاک

در اواخر همان ماه، او در فیلم ترسناک «خیابان ترس بخشی اول: ۱۹۹۴» نتفلیکس به عنوان هیتر ظاهر شد. در سال ۲۰۲۱، او همچنین در یک سریال پادکست اسپین‌آف بر اساس شخصیت «چیزهای غریبه» خود، «ربل رابین: زنده ماندن در هاوکینز» بازی کرد. او در سریال پادکست دیگری با عنوان «مصاحبه پلیبوی» بازی کرد که در آن نقش هلن گورلی براون را بازی می‌کرد.

سومین همکاری با نتفلیکس

در سال 2022، هاک در فیلم کمدی سیاه “انتقام بگیر” نتفلیکس، به همراه کاملیا مندس، بازی کرد. در آوریل 2022، او در فیلم بیوگرافی بردلی کوپر درباره لئونارد برنشتاین، “ماسترو”، به همراه کوپر و کری ملیگان، بازی کرد.

Maya Hawke
Maya Hawke

در ماه مه، گزارش شد که او در فیلم آینده “اتاق کشتار”، به همراه مادرش، اوما تورمن، و ساموئل ال. جکسون، بازی خواهد کرد. در جولای، اعلام شد که او در سریال انیمیشن دیزنی، “دختر ماه و دایناسور شیطان”، که در سال 2023 پخش شد، مهمان خواهد بود. مایا در فیلم درام عاشقانه وس اندرسون، “شهر سیارک” (2023)، که در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، ظاهر شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

ویکی پدیا مایا هاک
مایا هاک

او صداپیشگی شخصیت اضطراب را در فیلم انیمیشن پیکسار در سال 2024، “درون و بیرون 2″، دنباله فیلم “درون و بیرون” در سال 2015، انجام داد.

در فوریه 2024، گزارش شد که هاک در فیلم بیوگرافی بیلی وایلدر، “وایلدر و من”، بازی خواهد کرد.

علاقه به موسیقی فولک

مایا هاک گفته است که موسیقی فولک، از جمله هنرمندان مانند لئونارد کوهن، پتی اسمیت و جونی میچل، بر حرفه موسیقی او تأثیر گذاشته است.

او از ترانه‌سرایان بزرگ مانند کوهن و باب دیلن الهام می‌گیرد، زیرا به گفته او، “موسیقی بهترین راه برای برقراری ارتباط با شعر است“.

مصاحبه مایا هاک
مصاحبه مایا هاک

خوانندگی مایا هاک

در آگوست 2019، هاک اولین دو تک آهنگ خود، “To Love a Boy” و “Stay Open” را منتشر کرد. این آهنگ‌ها توسط هاک و جسی هریس، خواننده و ترانه‌سرای برنده جایزه گرمی، نوشته و ضبط شده‌اند.

هاک در اوایل سال 2020، اولین اجراهای زنده خود به عنوان یک نوازنده را در سری‌ای از کنسرت‌ها در نیویورک برگزار کرد. در هر یک از این اجراها، هاک به ترتیب توسط بنژامین لازار دیویس، توت، ویل گریف و نیک سیانسی حمایت شد.

آهنگ مایا هاک
آهنگ مایا هاک

در 18 مارس 2020، مایا هاک اولین تک آهنگ “By Myself” را منتشر کرد و آلبوم اول خود با عنوان Blush را در میان اعتراضات Black Lives Matter در سال 2020 اعلام کرد.

هاک نوشت: “احساس می‌کنم این زمان برای خودنمایی نیست. این زمان برای فعال شدن، آموزش و خودآموزی است.” دومین تک‌آهنگ آلبوم، “Coverage”، در 22 آوریل 2020 منتشر شد، قبل از اینکه موزیک ویدیوی آن به کارگردانی پدر مایا، ایتان هاک، در روز 28 منتشر شود. در ابتدا قرار بود بلش در 19 ژوئن 2020 منتشر شود، اما انتشار آن به 21 آگوست 2020 به تعویق افتاد. برای حمایت از انتشار بلش، هاک در اواخر آگوست 2020 برای اولین بار در حرفه خود به عنوان مهمان موسیقی در The Today Show ظاهر شد.

 در تاریخ 29 ژوئن 2022، همزمان با انتشار تک آهنگ “Thérèse”، هاک آلبوم دوم خود به نام Moss را معرفی کرد که در 23 سپتامبر 2022 منتشر شد.

اینستاگرام مایا هاک

با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید صفحه مایا هاک را مشاهده کنید:

https://www.instagram.com/maya_hawke/

اینستاگرام مایا هاک
اینستاگرام مایا هاک

همسر مایا هاک

مایا در ژوئن ۲۰۲۴ اعلام کرد 4 سال است که با کریستین لی هاتسون Christian Lee Hutson (خواننده مشهور) رابطه دارد و هر چه زمان میگذرد علاقه میان آنها بیشتر می‌شود.

عکس همسر مایا هاک
عکس همسر مایا هاک
همسر مایا هاک
همسر مایا هاک
فیلم جدید مایا هاک
مایا هاک

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir