زندگی پر فراز و نشیب اورلاندو بلوم، از کودکی تاکنون، موضوع اصلی این مقاله است. با مروری بر دوران کودکی، ورود به دنیای بازیگری، و موفقیت‌های چشمگیر او در هالیوود، به درک عمیق‌تری از شخصیت و توانایی‌های هنری این بازیگر خواهیم رسید. همچنین، به بررسی ابعاد شخصی زندگی او، از جمله روابط عاشقانه و زندگی خانوادگی، پرداخته خواهد شد.

Orlando Bloom
Orlando Bloom
نام نام خانوادگی:اورلاندو جاناتان بلانچارد کوپلند بلوم
Orlando Jonathan Blanchard Copeland Bloom
تاریخ تولد:۱۳ ژانویه ۱۹۷۷
۲۳ دی ۱۳۵۵
سن:47 سال و 9 ماه
محل تولد:کانتربری کنت انگلستان
قد:180سانتیمتر
وزن:84 کیلوگرم
همسر:کیت باسورث (۲۰۰۳–۲۰۰۶)
میراندا کر (ازدواج ۲۰۱۰–۲۰۱۳)
لیو تایلر (2013)
کیتی پری (از 2016)
فرزند:2 فرزند
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی اورلاندو بلوم و همسرش

بیوگرافی اورلاندو بلوم

اورلاندو جاناتان بلانچارد کوپلند بلوم (زاده ۱۳ ژانویه ۱۹۷۷) یک بازیگر انگلیسی است. او با بازی در نقش لگولاس در مجموعه فیلم‌های “ارباب حلقه‌ها” (۲۰۰۱-۲۰۰۳) به شهرت رسید. او این نقش را در مجموعه فیلم‌های “هابیت” (۲۰۱۳-۲۰۱۴) نیز تکرار کرد. برخی او را اررول فین عصر خود می‌دانند. او با بازی در فیلم‌های حماسی فانتزی، تاریخی و ماجرایی، از جمله نقش ویل ترنر در مجموعه فیلم‌های “دزدان دریایی کارائیب” (۲۰۰۳-۲۰۰۷، ۲۰۱۷)، پاریس در “تروآ” (۲۰۰۴)، بالیان د ایبلین در “شاهزاده مصر” (۲۰۰۵) و دوک بکینگهام در “سه تفنگدار” (۲۰۱۱) شهرت بیشتری کسب کرد.

بیوگرافی اورلاندو بلوم
بیوگرافی اورلاندو بلوم

خانواده بلوم

اورلاندو بلوم، بازیگر مشهور، در ۱۳ ژانویه ۱۹۷۷ در شهر تاریخی کانتربری واقع در کنت انگلستان به دنیا آمد. خانواده‌اش به افتخار آهنگساز بزرگ انگلیسی، اورلاندو گیبونز، نام او را اورلاندو گذاشتند. او یک خواهر بزرگ‌تر به نام سامانتا دارد.

بلوم در ابتدا باور داشت که پدر واقعی او «هری بلوم » شوهر مادرش، نویسنده ضد آپارتاید آفریقای جنوبی متولد شده، هری بلوم (1913-1981) است که زمانی که بلوم چهار ساله بود، درگذشت.

با این حال، زمانی که بلوم سیزده ساله بود، مادرش برای او فاش کرد که پدر واقعی او در واقع کالین استون، دانشجوی هری بلوم و دوست خانواده است. استون، مدیر مدرسه زبان بین‌المللی کنکورد، پس از مرگ هری بلوم، قیم قانونی اورلاندو بلوم شد، بلوم این اتفاقات تلخ را حاصل انقلاب جسنی در غرب میداند و مسیر بدون بازگشتی تعریف کرده است که زندگی تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

مادر بلوم، سونیا، در کلکته هند، متولد شد. پدر و مادرش بریتانیایی بودند. خانواده سونیا در چند کشور آسیایی زندگی می‌کردند. بلوم پسرعموی عکاس سباستین کوپلند است.

تحصیلات اورلاندو بلوم

بلوم در کلیسای انگلستان پرورش یافت. او ابتدا در مدارس ابتدایی متودیست سنت پیتر و کینگز اسکول تحصیل کرد و سپس به مدرسه سنت ادواردز کانتربری رفت. بلوم مبتلا به دیسلکسیا تشخیص داده شد و مادرش او را تشویق کرد تا به هنر و نمایش علاقه‌مند شود.

پس از اینکه در سال 1992 با ارائه مقاله خود در مدرسه به بازیگر پانتومیم ریچارد زیبن برانگیخته شد، در سال 1993 به لندن نقل مکان کرد تا دوره دو ساله A-Level در رشته نمایش، عکاسی و مجسمه‌سازی را در کالج هنرهای زیبا، همپستد دنبال کند.

فیلم های اورلاندو بلوم
فیلم های اورلاندو بلوم

سپس به تئاتر ملی جوانان پیوست، دو فصل را در آنجا گذراند و بورسیه‌ای برای آموزش در آکادمی درام بریتانیا آمریکا کسب کرد. بلوم بازیگری حرفه‌ای خود را با نقش‌های تلویزیونی در قسمت‌هایی از کژوالتی و میدسامر موردرز آغاز کرد و پس از آن اولین فیلم خود را در وایلد (1997) در مقابل استفان فرای بازی کرد، قبل از ورود به مدرسه موسیقی و درام گیلدهال در لندن، جایی که در آنجا بازیگری خواند.

بازیگری بلوم

بلوم در فیلم‌های متنوعی از جمله جنگی، وسترن و عاشقانه بازی کرده است. او در فیلم‌های هالیوودی مانند “بلک هاوک داون” و “ند کلی” به شهرت رسید. همچنین، نقش‌آفرینی او در فیلم‌های “الیزابت تاون” و “نیویورک، من تو را دوست دارم” با استقبال مخاطبان مواجه شد. در سال‌های اخیر، بلوم با بازی در فیلم جنگی “پیش‌قراول” و سریال “کارناوال رو” نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

اورلاندو در سال 2007 در نمایش “جشن” در تئاتر دوک یورک در وست اند، اولین حضور حرفه‌ای خود را روی صحنه داشت و در سال 2013 در اقتباسی از نمایشنامه “رومئو و ژولیت” ویلیام شکسپیر در برادوی بازی کرد. او در سال 2018 با بازگشت به تئاتر، در احیای وست اندی از نمایشنامه “کیلر جو” تراسی لتس بازی کرد. در سال 2009، بلوم به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف انتخاب شد و در سال 2015، جایزه انسانی بریتانیا BAFTA را دریافت کرد.

موفقیت های بلوم

اولین حضور بلوم در پرده نقره ای، در نقش یک پسر فاسد در فیلم “ویلده” در سال 1997 بود. دو روز پس از فارغ التحصیلی از گیلدهال در سال 1999، او در اولین نقش اصلی خود، بازی در نقش لگولاس در سه گانه فیلم “ارباب حلقه ها” (2001-2003) انتخاب شد.

بلوم در ابتدا برای نقش فارامیر، که تا فیلم دوم ظاهر نمی شود، تست داده بود، اما کارگردان، پیتر جکسون، او را برای نقش لگولاس انتخاب کرد. در حین فیلمبرداری یک صحنه، او پس از افتادن از اسب، دنده اش شکست، اما در نهایت بهبود یافت و به فیلمبرداری ادامه داد.

اورلاندو بلوم در ارباب حلقه ها
اورلاندو بلوم در ارباب حلقه ها

در همان زمان، بلوم همچنین نقش کوتاهی در فیلم جنگی “بلک هاوک داون” ریلی اسکات به عنوان PFC تاد بلکبورن داشت. در سال 2002، او به عنوان یکی از “25 ستاره داغ زیر 25 سال” مجله Teen People انتخاب شد، با وجود اینکه 25 ساله شده بود، و در سال 2004 به عنوان جذاب ترین لیسانسه هالیوود در مجله People انتخاب شد. تمام اعضای بازیگران فیلم های ارباب حلقه ها سه سال متوالی برای بهترین بازیگری گروهی در جوایز انجمن بازیگران فیلم نامزد شدند، و سرانجام در سال 2003 برای فیلم سوم، “ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه” برنده شدند.

بازیگر نقش لگولاس
بازیگر نقش لگولاس

بلوم همچنین جوایز دیگری از جمله جوایز فیلم اروپا، جایزه جشنواره هالیوود، جوایز امپایر و جوایز انتخاب نوجوانان را دریافت کرده است و برای بسیاری دیگر نامزد شده است. اکثر موفقیت های بلوم در گیشه به عنوان بخشی از یک گروه بازیگران بوده است.

اورلاندو بلوم در دزدان دریایی کارائیب

پس از موفقیت فیلم “دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه” در سال 2003، اورلاندو بلوم در نقش ویل ترنر، در دو دنباله دیگر این مجموعه نیز حضور داشت. او همچنین در فیلم‌های تاریخی مانند “تروآ” و “پادشاهی آسمان” و فیلم کمدی “الیزابت تاون” بازی کرد.

بلوم در سال 2006 در سریال کمدی “اضافات” نیز حضور داشت و نقش یک نسخه اغراق‌شده و خودشیفته از خودش را بازی کرد که از جانی دپ متنفر بود. با وجود موفقیت‌های مالی و شهرت جهانی، بلوم در نهایت از مجموعه “دزدان دریایی کارائیب” کناره‌گیری کرد و به دنبال پروژه‌های جدید رفت.

جانی دپ و کیرا نایتلی و اورلاندو بلوم
جانی دپ و کیرا نایتلی و اورلاندو بلوم

شهرت و موفقیت ها

در سال 2006، اورلاندو بلوم پرطرفدارترین بازیگر مرد در گوگل نیوز بود. تا سال 2007، او در چندین فیلم پرفروش تاریخ سینما نقش‌آفرینی کرده بود. بلوم که ابتدا قصد داشت بازیگر تئاتر شود، تصمیم گرفت برای مدتی از بازی در فیلم‌ها فاصله بگیرد و در تئاتر فعالیت کند.

در تابستان 2007، او در یک نمایش تئاتر در لندن بازی کرد. در سال 2008، او برای بازی در یک فیلم بریتانیایی قرارداد بست، اما بعداً این نقش را کنار گذاشت و در یک فیلم دیگر بازی کرد. همچنین در سال 2009، او در یک فیلم کوتاه ظاهر شد.

زندگینامه اورلاندو بلوم
زندگینامه اورلاندو بلوم

ادامه موفقیت ها

اورلاندو بلوم در سال 2018، در نمایش کیلر جوء در ترافالگار استودیوز بازی کرد. او در حال حاضر در سریال تلویزیونی کارنیوال رو از آمازون پرایم نقش اصلی را ایفا می‌کند.

فیلمبرداری فصل دوم این سریال در پراگ در حال انجام بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتاً متوقف شد. در 1 ژوئن 2020، بلوم به همراه چند تن از همبازی‌های خود در ارباب حلقه‌ها و همچنین نویسنده و کارگردان این فیلم، در سریال یوتیوب جاش گاد به نام Reunited Apart حضور یافت. این سریال با استفاده از کنفرانس ویدیویی، بازیگران فیلم‌های محبوب را گرد هم می‌آورد و از مردم دعوت می‌کند تا به خیریه‌ها کمک مالی کنند.

کارا دلوین و اورلاندو بلوم
کارا دلوین و اورلاندو بلوم

در سال 2020، بلوم در فیلم جنگی “پایگاه” به ایفای نقش پرداخت. او در این فیلم، نقش کاپیتان بنجامین کیتینگ را بر عهده داشت. در سال 2023، او در فیلم ورزشی “گران تورسیمو” به دنیای سینما بازگشت. این فیلم بر اساس داستان واقعی جان مردنبرگ ساخته شده بود و بلوم در آن نقش دنی مور، یک مدیر بازاریابی نیسان را بازی کرد.

نکات جالب در مورد اورلاندو بلوم

بلوم تلاش می‌کند تا زندگی عادی خود را حفظ کند.

در حین فیلمبرداری فیلم “بهشت پادشاهی” در مراکش، بلوم یک سگ سرگردان را به خانه برد و از او نگهداری کرد.

اولاندو بلوم بازیگر
اولاندو بلوم بازیگر

او در سال 2004 به طور رسمی به اس‌جی‌آی-یو‌کی پیوست. این سازمان، شاخه بریتانیایی یک گروه بودایی بین‌المللی به نام ساکا گاکای است که پیرو آموزه‌های نیکیرن بودا می‌باشد.

بلوم از سال‌های ابتدایی قرن 21 به عضویت گلوبال گرین، یک شرکت زیست محیطی، درآمده است. در راستای فعالیت‌های زیست محیطی خود، خانه‌اش در لندن را به گونه‌ای بازسازی کرده است که از انرژی خورشیدی بهره‌مند شود، مواد بازیافتی را در ساخت و ساز آن به کار ببرد و از لامپ‌های کم مصرف استفاده کند. به دلیل تعهدات زیست محیطی‌اش، بلوم از سوی یونیسف دعوت شده تا به عنوان سفیر بین‌المللی این سازمان فعالیت کند.

بازی در تبلیغات

“او در سال 2002 به عنوان مدل فعالیت می‌کرد و در یک تبلیغ تلویزیونی شرکت گپ، مقابل کیت بکینسایل، بازیگر مشهور انگلیسی، ایفای نقش کرد. این تبلیغ را کارگردان سرشناس، کامرون کرو، کارگردانی کرده بود.”

عکس اورلاندو بلوم
عکس اورلاندو بلوم

اورلاندو بلوم در سال 2010، به دلیل دستاوردهایش در دنیای سینما، از دانشگاه کنت انگلستان مدرک افتخاری دریافت کرد. او همچنین در سال 2014، به عنوان یکی از چهره‌های شاخص صنعت فیلم، بر روی پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ستاره خود را به دست آورد.

خالکوبی اورلاندو بلوم

اورلاندو بلوم، به یادگاری از حضورش در فیلم “ارباب حلقه‌ها”، کلمه “نه” را به زبان الفی تنگوار بر مچ راست خود خالکوبی کرده است. این کلمه به عضویت او در “انجمن حلقه” اشاره دارد. سایر بازیگران این فیلم نیز همین خالکوبی را دارند، به جز جان ریز-دیویس که بدلکارش به جای او خالکوبی را انجام داده است.

امور انسان دوستانه

بلوم با تمام توان در کنار قربانیان آتش‌سوزی‌های استرالیا ایستاد.

در روز ۱۲ فوریه ۲۰۰۹، بلوم با شرکت در رویداد خیریه‌ای به نام “استرالیا متحد می‌شود”، نشان داد که هنرمندان نیز می‌توانند در مواقع بحرانی نقش مهمی ایفا کنند. او به طور فعال در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای افرادی که در آتش‌سوزی‌های ۷ فوریه ۲۰۰۹ خانه و کاشانه خود را از دست داده بودند، مشارکت کرد.

اورلاندو بلوم ویکی پدیا
اورلاندو بلوم

در سال 2009، اورلاندو بلوم به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف انتخاب شد و از آن زمان تاکنون در فعالیت‌های این سازمان بشردوستانه مشارکت داشته است. او برای حمایت از برنامه‌های آموزشی و بهداشتی کودکان به نپال سفر کرده و در سال 2016 نیز به اوکراین رفت تا توجه جهانی را به بحران آموزشی کودکان در این کشور جلب کند. در سال 2023، بلوم بار دیگر به اوکراین بازگشت و با کودکان آسیب‌دیده از جنگ دیدار کرد و با رئیس جمهور این کشور گفتگو کرد.

سرقت از خانه اورلاندو بلوم

در سال 2009، یک گروه از نوجوانان به خانه اورلاندو بلوم، بازیگر مشهور، در هالیوود هیلز حمله کردند و اموال گران‌قیمتی به ارزش نیم میلیون دلار را سرقت کردند. این گروه که به “بلیینگ رینگ” معروف شدند، خانه‌های دیگر سلبریتی‌ها را نیز مورد هدف قرار داده بودند. با تلاش پلیس، بخش قابل توجهی از اموال دزدیده شده از بلوم بازیابی شد.

همسر اورلاندو بلوم

اورلاندو بلوم و کیت باسورث، دو ستاره هالیوود، از سال 2003 تا 2006 رابطه عاشقانه‌ای داشتند که البته این رابطه پایدار نبود و مدام قطع و وصل می‌شد. این زوج مشهور مدتی با هم بودند، سپس از هم جدا می‌شدند و دوباره به یکدیگر برمی‌گشتند تا اینکه در نهایت در سال 2006 تصمیم گرفتند که برای همیشه از هم جدا شوند.

در سال 2007، اورلاندو بلوم با مدل استرالیایی، میراندا کر وارد رابطه شد. این زوج در سال 2010 نامزد کردند و یک سال بعد، پسری به دنیا آوردند. اما رابطه آنها در سال 2013 به پایان رسید و پس از جدایی، طلاق گرفتند.

در سال 2014، آقای بلوم رابطه عاشقانه‌ای با خانم نورا آرنه‌زدر، بازیگر سرشناس فرانسوی، برقرار کرده بود.

ازدواج کتی پری و اورلاندو بلوم

در ژانویه 2016، اورلاندو بلوم و کتی پری شروع به قرار گذاشتن کردند. اما پس از یک سال، در فوریه 2017، این زوج اعلام کردند که از هم جدا شده‌اند. با این حال، آن‌ها در سال 2018 دوباره به هم پیوستند و در سال 2019 نامزد کردند. در سال 2020، خبر بارداری کتی پری از طریق موزیک ویدیوی آهنگ “Never Worn White” منتشر شد. در نهایت، پری در آگوست 2020، دخترشان را به دنیا آورد.

کیتی پری و اورلاندو بلوم
کیتی پری و اورلاندو بلوم
همسر اورلاندو بلوم
همسر اورلاندو بلوم

اینستاگرام اورلاندو بلوم

برای مشاهده اینستاگرام اورلاندو بلوم بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.instagram.com/orlandobloom

اورلاندو بلوم اینستا
اورلاندو بلوم اینستا
اینستاگرام اورلاندو بلوم
اینستاگرام اورلاندو بلوم

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 55

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir