در این مقاله، به بررسی جامع زندگی حرفه‌ای و هنری لیو تایلر، بازیگر و مدل مشهور هالیوود، پرداخته شده است. با مروری بر آثار شاخص وی در صنعت سینما، از جمله نقش‌آفرینی‌های ماندگار در فیلم‌های حماسی و درام، تلاش شده است تا سیر تحول هنری این بازیگر توانمند تحلیل شود. همچنین، به بررسی تأثیر عوامل شخصی و خانوادگی بر انتخاب مسیر حرفه‌ای و شکل‌گیری شخصیت هنری وی پرداخته خواهد شد (بیوگرافی لیو تایلر و همسرش).

عکس با کیفیت لیو تایلر
عکس با کیفیت لیو تایلر
نام نام خانوادگی:لیو راندگرن تایلر
Liv Rundgren Tyler
تاریخ تولد:۱ ژوئیه ۱۹۷۷
۱۱ خرداد ۱۳۵۶
سن:47 سال و 4 ماه
قد:177 سانتیمتر
وزن:58 کیلوگرم
روابط:واکین فینیکس (1995-1998)
رویستون لانگدون (1998-2008)
استیو بینگ (2008-2009)
بندیکت کامبربچ (2012)
اورلاندو بلوم (2013)
دیو گاردنر (تا امروز)  
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی لیو تایلر و همسرش

بیوگرافی لیو تایلر

لیو راندگرن تایلر (متولد ۱ ژوئیه ۱۹۷۷) یک بازیگر آمریکایی است. او در ۱۴ سالگی کار مدلینگ را شروع کرد و سپس اولین حضور فیلم خود را در فیلم سکوت سقوط (۱۹۹۴) انجام داد.

او با بازی در فیلم های سنگین و رکوردهای امپایر (هر دو ۱۹۹۵)، و همچنین آن چیزی که شما انجام می دهید! و دزدیدن زیبایی (هر دو ۱۹۹۶) به شهرت رسید. او سپس در فیلم هایی مانند اختراع ابوتس (۱۹۹۷)، آرماگدون (۱۹۹۸)، ثروت کوکی و اونگین (هر دو ۱۹۹۹)، دکتر تی و زنان (۲۰۰۰) و یک شب در مک کول ظاهر شد. (۲۰۰۱) او سپس نقش الف Arwen Undómiel را در سه گانه فیلم ارباب حلقه ها (۲۰۰۱-۲۰۰۳) بازی کرد که تبدیل به یکی از پردرآمدترین مجموعه فیلم ها در تاریخ شد.

عکس لیو تایلر
عکس لیو تایلر

خانواده لیو تایلر

تایلر در 1 ژوئیه 1977 در بیمارستان ماونت سینای نیویورک به دنیا آمد. او تنها دختر بیبی بوئل، یک مدل، خواننده و «استیون تایلر»، خواننده اصلی گروه Aerosmith است. مادرش او را به نام بازیگر نروژی لیو اولمان نامگذاری کرد، پس از دیدن اولمان روی جلد شماره 5 مارس 1977 مجله TV Guide.

اجداد او شامل ایتالیایی (از پدربزرگ مادری)، لهستانی، آلمانی، انگلیسی و آفریقایی-آمریکایی (از پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ پدربزرگ پدرش) می‌شوند.

تایلر سه خواهر و برادر ناتنی دارد: میا تایلر (متولد ۱۹۷۸)، چلسی آنا تایلر فاستر (متولد ۱۹۸۹) و تاج مونرو تالاریکو (متولد ۱۹۹۱).

مادربزرگ مادری او، دوروتیا جانسون، مدرسه پروتکل واشنگتن را تأسیس کرد.

Liv Rundgren Tyler
Liv Rundgren Tyler

خیانت مادر لیو تایلر

با وقوع انقلاب جنسی در آمریکا و اروپا خیانت در سطح خانواده ها افزایش چشمگیر پیدا کرد، لیو تایلر بطور رسمی اعلام کرده است که حاصل خیانت مادرش به همسر شرعی و قانونی اش هست.

مادرش «بیبی بوئل» در سال 1972 با «تاد رانگرن» ازدواج کرد، اما بیبی بوئل در سال 1996 با «استیون تایلر» وارد رابطه غیراخلاقی شد و حاصل آن به دنیا آمدن «لیو» بود.

تغییر نام خانوادگی

لیو در حدود ۱۰ یا ۱۱ سالگی «استیون تایلر» را ملاقات کرد و با مشاهده شباهت بین او و خود، حدس زد که او پدرش است. وقتی این موضوع را از مادرش پرسید، راز فاش شد. در نهاغیت او نام خانوادگی خود را از راندگرن به تایلر تغییر داد، اما راندگرن را به عنوان نام میانی خود نگه داشت.

تحصیل در مدارس گوناگون

تایلر در دوران کودکی خود در چندین مدرسه در ویرجینیا، مین و نیویورک تحصیل کرد. در سن 12 سالگی به نیویورک بازگشت و در مدرسه‌ای که برای مدیریت ADHD او مناسب بود، تحصیل کرد. پس از فارغ‌التحصیلی، حرفه بازیگری خود را آغاز کرد. تایلر در مورد دوران جوانی خود می‌گوید که به دلیل کارهای هنری، کودکی چندانی نداشته است، اما این امر او را از مشکلات دور نگه داشته است. او از مسیر زندگی خود راضی است و پشیمان نیست.

امور خیرخواهانه

تایلر از سال 2003 به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف در آمریکا و سخنگوی برند عطر و لوازم آرایشی جیونچی فعالیت کرده است. در سال 2004، مراسم روشن کردن برف‌دانه یونیسف در نیویورک را برگزار کرد و همچنین سخنگوی کمپینی برای حمایت از کودکان و مادران مبتلا به کزاز بود.

در حادثه طوفان کاترینا که موجب کشته شدن و آوارگی افراد زیادی در آمریکا شد، لیو کمپین جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی به راه انداخت و حتی شخصا به چند ایالت سفر کرد تا مردم را تشویق به کمک بکند.

تایلر در نیویورک یاد گرفت که چطور آرامش درونی پیدا کنه. سال 2012، تو یه مراسم خیریه شرکت کرد تا کمک کنه مردم محروم هم بتونن از این روش استفاده کنن. اونجا گفت: مدیتیشن کمکم می‌کنه تصمیمات بهتری بگیرم، مادر بهتری باشم و با فشارهای روزمره زندگی کنار بیام. واقعا همه چیزو بهتر می‌کنه.

تایلر از سال 2004 تاکنون از صندوق تحقیقات سرطان زنان حمایت مالی کرده است. او معتقد است که تحقیقات نوآورانه، آموزش و آگاهی‌رسانی برای بهبود روش‌های تشخیص زودهنگام، درمان و پیشگیری از سرطان‌های زنان ضروری است. در سال 2007، او با خانواده‌اش به مناسبت ماه آگاهی از سرطان سینه، نوشیدنی انرژی‌زای Emergen-C Pink را راه‌اندازی کرد.

شروع با مدلینگ

تایلر در چهارده سالگی با کمک پولینا پوریزکووا، اولین کار مدلینگ خود را آغاز کرد. عکس‌های او در مجله اینترویو منتشر شد. سپس در تبلیغات تلویزیونی ظاهر شد. اما کمتر از یک سال بعد، از مدلینگ خسته شد و تصمیم گرفت به بازیگری روی آورد، حتی بدون گذراندن کلاس‌های بازیگری. تایلر اولین بار با بازی در موزیک ویدیوی “Crazy” گروه Aerosmith در سال ۱۹۹۳، در کنار آلیشیا سیلورستون، برای مخاطبان تلویزیون شناخته شد.

اولین فیلم های لیو تایلر

تایلر اولین قدم‌های خود را در دنیای سینما با بازی در فیلم “سکوت سقوط” در سال 1994 برداشت.

در این فیلم، او نقش خواهر بزرگتر پسری با اوتیسم را بر عهده گرفت.

سپس، در سال 1995، در فیلم کمدی-درام “امپایر رکوردز” به شهرت رسید.

تایلر این فیلم را یکی از بهترین تجربه‌های خود توصیف کرده است.

پس از آن، در سال 1995، در فیلم درام “سنگین” به کارگردانی جیمز منگولد، نقش کالی، یک پیشخدمت ساده و جوان را بازی کرد.

این فیلم با استقبال منتقدان مواجه شد و بازی تایلر نیز مورد تحسین قرار گرفت.

ادامه موفقیت ها

تایلر در فیلم هنری “دزدیدن زیبایی” (1996)، نقش لوسی هارمون، یک نوجوان معصوم و رمانتیک را بازی کرد که به ایتالیا سفر می‌کند تا ازدواج کند. اگرچه فیلم نقدهای مختلفی دریافت کرد، بازی تایلر مورد ستایش منتقدان قرار گرفت. تایلر با بازی طبیعی و باورپذیر خود، شخصیت لوسی را به خوبی به تصویر کشید. برناردو برتولوچی، کارگردان فیلم، پس از ملاقات با چند دختر جوان در لس‌آنجلس، تایلر را برای این نقش انتخاب کرد. تایلر در طول فیلمبرداری تلاش کرد تا خود را از شخصیت لوسی جدا کند، زیرا این شخصیت با تجربیات شخصی او مرتبط بود.

لیو تایلر بیوگرافی
لیو تایلر بیوگرافی

او بعدها در فیلم کمدی-درام “آن چیزی که انجام می‌دهی!” (1996) بازی کرد که درباره یک گروه راک کوچک و ناشناخته بود که به طور اتفاقی یک آهنگ موفق داشتند و به شهرت رسیدند، اما خیلی زود از این شهرت سقوط کردند. فیلم توسط تام هنکس نوشته و کارگردانی شده بود و با استقبال خوبی از سوی منتقدان روبرو شد.

در سال 1997، او در فیلم “اختراع ابوتس” نقش دختر یک خانواده ثروتمند را بازی کرد. بازی او در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و او در همان سال به عنوان یکی از زیباترین افراد جهان انتخاب شد (بیوگرافی لیو تایلر و همسرش).

نقش آروین در ارباب حلقه ها

در سال 2001، او در فیلم سینمایی «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه» به کارگردانی پیتر جکسون بازی کرد. او نقش آروین اوندومیئل، دختر الف را بازی کرد.

این فیلم بر اساس جلد اول کتاب «ارباب حلقه‌ها» اثر جی. آر. آر. تالکین ساخته شده است. فیلمسازان پس از دیدن بازی او در فیلم «پلونکت و مک‌لیین»، به سراغ تایلر رفتند. او زبان الفی که توسط تالکین ساخته شده بود را آموخت.

لیو تایلر در ارباب حلقه ها
لیو تایلر در ارباب حلقه ها

میک لاسال از سان فرانسیسکو کرونیکل، بازی تایلر را «زیبا و جدی» توصیف کرد.

سال بعد، تایلر مجدداً در نقش آروین در فیلم “ارباب حلقه‌ها: دو برج” ایفای نقش کرد. این فیلم با استقبال منتقدان روبرو شد.

برای صحنه‌های نهایی مبارزه، او ماه‌ها تمرین شمشیربازی انجام داد، اما در نهایت این صحنه‌ها به دلیل تغییراتی در فیلمنامه حذف شدند.

فیلم “دو برج” موفقیت تجاری چشمگیری داشت و بیش از 926 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. این رقم، از فروش قسمت قبلی که بیش از 871 میلیون دلار بود، پیشی گرفت. در سال 2003، تایلر در سومین و آخرین قسمت از این مجموعه، “ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه” حضور داشت.

موفقیت پس از ارباب حلقه ها

پس از موفقیت فیلم «ارباب حلقه‌ها»، او در فیلم کمدی عاشقانه «دختر جرسی» (2004) به همراه بن افلک، همبازی خود در فیلم «آرماگدون»، بازی کرد. در این فیلم، او نقش زنی را بر عهده داشت که با یک پدر بیوه آشنا می‌شود و دوباره قلب او را برای عشق می‌گشاید.

در مصاحبه‌ای با MTV News، تایلر اعتراف کرد که هنگام فیلمبرداری «دختر جرسی» احساس ترس و آسیب‌پذیری می‌کرده است. او افزود: «من به شخصیت‌های قدرتمند و ماجراجویانه مانند آروین در «ارباب حلقه‌ها» عادت کرده بودم. در آن فیلم، بسیاری از صحنه‌ها در پس‌تولید ساخته می‌شدند. اما در «دختر جرسی»، من و بن به صورت زنده و مستقیم دیالوگ‌ها را بازی می‌کردیم.»

قد و وزن لیو تایلر
لیو تایلر

در سال 2005، او در درام مستقل استیو بوسیمی، “جیم تنها”، به ایفای نقش پرداخت. در این فیلم، او در کنار کیسی آفلک نقش یک مادر مجرد و پرستار را بازی کرد که با یک دوست قدیمی که پس از شکست در نوشتن رمان در نیویورک، به شهر کوچک ایندیانای خود بازگشته بود، دوباره ارتباط برقرار می‌کند.

این فیلم در یک نمایش ویژه در جشنواره فیلم ساندنس 2005 به نمایش درآمد و برای جایزه هیئت داوران بزرگ نامزد شد.

ظاهر بعدی او در یک نقش مکمل به عنوان یک درمانگر بینش‌مند بود که سعی می‌کرد به یک دندانپزشک سابق موفق (آدام سندلر) در مقابله با از دست دادن خانواده‌اش در حملات 11 سپتامبر در فیلم “حکومت بر من” (2007) کمک کند.

تبلیغات لیو تایلر

در سال 2003، او سخنگوی عطر و لوازم آرایشی Givenchy شد و در سال 2005 این برند یک گل رز را به نام او نامگذاری کرد که در یکی از عطرهای خود از آن استفاده کرد. در سال 2009، او برای دو سال دیگر به عنوان سخنگوی Givenchy قرارداد امضا کرد. در 8 دسامبر 2011، Givenchy همکاری بین عطرهای Givenchy و Sony Music را اعلام کرد. در ویدئویی که در 7 فوریه 2012 منتشر شد، تایلر آهنگ “Need You Tonight” گروه INXS را کاور کرد.

لیو تایلر بازیگر
لیو تایلر بازیگر

فیلم های مارول

در مارس 2023 اعلام شد که او قرار است پس از 15 سال حضور در فیلم “هالک شگفت انگیز”، نقش بتتی راس را در فیلم “کاپیتان آمریکا: دنیای جدید شجاع” بازی کند.

زندگینامه لیو تایلر
زندگینامه لیو تایلر

روابط لیو تایلر

تایلر از سال 1995 تا 1998 با همبازی‌اش در فیلم «اختراع آبوت‌ها»، واکین فینیکس، رابطه داشت. در طول رابطه با فینیکس، او گیاهخوار شد. با این حال، زمانی که رابطه به پایان رسید، دوباره شروع به خوردن گوشت کرد.

در سال 1998، او شروع به قرار گذاشتن با رویستون لانگدون، نوازنده بریتانیایی گروه Spacehog کرد. آنها در فوریه 2001 نامزد کردند و در 25 مارس 2003 در باربادوس ازدواج کردند. در دسامبر 2004، او پسری به دنیا آورد. در 8 مه 2008، آنها از طریق نمایندگان تأیید کردند که از هم جدا خواهند شد.

در ژوئن 2010، تایلر اعلام کرد که به دلیل حساسیت زیاد، نمی‌تواند روابط عاطفی سطحی داشته باشد. او همچنین اعتراف کرد که به ندرت عاشق می‌شود.

سال 2014، تایلر با دیوید گاردنر، یک مدیر ورزشی و سرگرمی بریتانیایی آشنا شد. آنها در جولای 2015 نامزد کردند، اما این زوج نامزدی خود را در مارس 2021 به پایان رساندند. آنها دو فرزند مشترک دارند: یک پسر متولد فوریه 2015 و یک دختر متولد جولای 2016. تایلر اندکی پس از تولد دخترش به طور موقت به لندن نقل مکان کرد.

دیوید گاردنر و لیو تایلر
دیوید گاردنر و لیو تایلر

بیوگرافی لیو تایلر و همسرش

همسر لیو تایلر
همسر لیو تایلر

محل سکونت لیو تایلر

تایلر در سال 2001 یک تاون هاوس در وست یازدهم خیابان گرینویچ ویلیج، نیویورک سیتی به قیمت 2.53 میلیون دلار خرید. در سال 2019 او آن را به قیمت 17.45 میلیون دلار فروخت و به لندن نقل مکان کرد، جایی که از سال 2018 با خانواده اش زندگی می کند. او همچنین یک خانه در مالیبو، کالیفرنیا دارد.

عکس جدید لیو تایلر
عکس جدید لیو تایلر

فیلم های لیو تایلر

سال انتشارفیلمنقش
1994Silent FallSylvie Warden
1995HeavyCallie
1995Empire RecordsCorey Mason
1996Stealing BeautyLucy Harmon
1996That Thing You Do!Faye Dolan
1997Inventing the AbbottsPamela Abbott
1997U TurnGirl in Bus Station
1998ArmageddonGrace Stamper
1999Plunkett & MacleaneLady Rebecca Gibson
1999Cookie’s FortuneEmma Duvall
1999OneginTatyana Larina
2000Dr. T & the WomenMarilyn
2001One Night at McCool’sJewel
2001The Lord of the Rings: The Fellowship of the RingArwen Undómiel
2002The Lord of the Rings: The Two Towers
2003The Lord of the Rings: The Return of the King
2004Jersey GirlMaya
2005Lonesome JimAnika
2007Reign Over MeDr. Angela Oakhurst
2008The StrangersKristen McKay
2008The Incredible HulkBetty Ross
2008SmotherClare Cooper
2010SuperSarah
2011The LedgeShana
2012Robot & FrankMadison Weld
2014Jamie Marks Is DeadLinda McCormick
2014Space Station 76Jessica Marlowe
2018WildlingEllen Cooper
2019Ad AstraEve McBride
2021AwakenHerself
2025Captain America: Brave New WorldBetty Ross
فیلم های لیو تایلر

اینستاگرام لیو تایلر

برای مشاهده صفحه اینستاگرام لیو تایلر بر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.instagram.com/misslivalittle/

اینستاگرام لیو تایلر
اینستاگرام لیو تایلر

بیوگرافی لیو تایلر و همسرش

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir