این مقاله، مروری جامع بر زندگی شخصی و حرفه‌ای لیلی جیمز ارائه می‌دهد. از دوران کودکی تا موفقیت‌های چشمگیر وی در صنعت سینما، تمامی مراحل زندگی این بازیگر توانمند به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین، نگاهی دقیق به زندگی شخصی و روابط خانوادگی وی خواهیم داشت (بیوگرافی لیلی جیمز و همسرش).

لیلی جیمز بیوگرافی
لیلی جیمز بیوگرافی
نام نام خانوادگی:لیلی کلویی نینت تامسون
Lily Chloe Ninette Thomson
تاریخ تولد:۵ آوریل ۱۹۸۹
۱۶ فروردین ۱۳۶۸
سن:35 سال و 6 ماه
محل تولد:ایشر ساری، انگلیس
قد:170 سانتیمتر
وزن:55 کیلوگرم
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی لیلی جیمز و همسرش
لیلی جیمز قد
لیلی جیمز

بیوگرافی لیلی جیمز

لیلی کلویی نینت تامسون (متولد ۵ آوریل ۱۹۸۹)، با نام حرفه‌ای لیلی جیمز، یک بازیگر انگلیسی است. او بازیگری را در مدرسه موسیقی و درام گیلدهال در لندن آموخت و کار خود را با سریال تلویزیونی بریتانیایی «فقط ویلیام» (۲۰۱۰) آغاز کرد. پس از بازی در نقش مکمل در سریال درام دوره «داونتون ابی» (۲۰۱۲-۲۰۱۵)، موفقیت او با بازی در نقش اصلی در فیلم فانتزی «سیندرلا» (۲۰۱۵) حاصل شد.

لیلی جیمز زندگینامه
لیلی جیمز زندگینامه

لیلی کلویی نینت تامسون، دختر «نینت مانتل» بازیگر مشهور، و جیمز «جیمی تامسون» نوازنده، در ۵ آوریل ۱۹۸۹ در شهر ایشر، ساری، انگلیس به دنیا آمد. او دو برادر دارد، یکی بزرگتر و یکی کوچکتر از خودش، مادربزرگ پدری او، هلن هورتون، یک بازیگر آمریکایی بود.

مادربزرگ مادری او فرانسوی بود و به دلیل حمله نازی‌ها از روستای خود در نزدیکی پاریس گریخت و بعداً با پدربزرگ لیلی، که یک فرمانده ارشد در نیروی هوایی سلطنتی بود، ازدواج کرد.

جیمز پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه هنرهای نمایشی ترینگ پارک، در سال ۲۰۱۰ از مدرسه موسیقی و درام گیلدهال فارغ‌التحصیل شد و سپس با مدیریت تاویستوک وود قرارداد امضا کرد.

عکس لیلی جیمز
عکس لیلی جیمز

شروع بازیگری

لیلی جیمز با تئاتر های مدرسه، بازیگری را آغاز کرد و با توجه به نفوذ خانواده او ارتباط با خاندان سلطنتی، خیلی زود توانست در سطح حرفه ای بازی کند.

از جمله آثار تلویزیونی او می‌توان به بازی در نقش اِثل براون در سریال «فقط ویلیام» محصول شبکه «بی بی سی» (۲۰۱۰)، پاپی در سریال «دفترچه خاطرات مخفی یک دختر تماس» محصول آی تی وی (۲۰۱۱) و لیدی رز آلدریج در «داونتون ابی» اشاره کرد. کاراکتر لیدی رز در فصل‌های چهارم و پنجم این سریال به یکی از شخصیت‌های اصلی تبدیل شد و در قسمت پایانی سریال نیز حضور داشت.

بازیگر لیلی جیمز
بازیگر لیلی جیمز

بازی در تئاتر

در سال ۲۰۱۱، جیمز نقش تیلور را در تئاتر «ویک جوان» در اقتباس تئاتری «تانیا روندر» از رمان «ورنون خدای کوچک» به کارگردانی رافوس نوریس بازی کرد، همچنین نقش «نینا» را در اقتباس مدرن راسل بولام از «مکبث» در تئاتر ساوت‌وارک پلی‌هوس، و نقش دزدمونا را در تولید دانیل ایوانز از «اُتلو» در تئاتر کروسیبل شفیلد، با حضور دومینیک وست و کلارک پیترز بازی کرد.

تصاویر لیلی جیمز
تصاویر لیلی جیمز

بیوگرافی لیلی جیمز و همسرش

رها نکردن تئاتر

سال ۲۰۱۲، جیمز نقش کاترینا را در نمایشنامه «خانه بازی» و نقش مارییکا را در نمایشنامه «قطعا باهاما» در یک نمایش دوگانه نوشته و کارگردانی شده توسط مارتین کریمپ در تئاتر اورنج تری در ریچموند، لندن به عنوان بخشی از چهلمین سالگرد تئاتر ریچموند بازی کرد.

تصاویر زندگی لیلی جیمز
تصاویر زندگی لیلی جیمز

چارلز اسپنسر از روزنامه تلگراف نوشت که «این نمایش با ترکیبی قانع‌کننده از شیطنت و احساس عمیق توسط اوبی آبلی و لیلی جیمز اجرا می‌شود، لیلی جیمز ترکیبی از عصبی بودن و جذابیت زنانه درخشان را به نمایش می‌گذارد که بسیار قدرتمند است».

در همین سال لیلی جیمز نقش کورینا را در فیلم «خشم تیتان‌ها» از وارنر برادرز بازی کرد و در فیلم «دختران سریع» نوشته نوئل کلارک، درباره گروهی از ورزشکاران جوان زن که در مسابقات جهانی رقابت می‌کنند، بازی کرد.

بازیگر نقش سیندرالا

جیمز در فیلم سینمایی دیزنی «سیندرلا» محصول ۲۰۱۵ کنت برانا، نقش سیندرلا را بازی کرد. تصویر لیلی با لباس آبی سیندرالا، برای شماره دسامبر ۲۰۱۴ مجله ووگ عکاسی شد. جیمز همچنین در این فیلم با خواندن آهنگ های «آواز شیرین بلبل»، «آبی اسطوخودوس» و «رویایی آرزوی قلب توست» از فیلم انیمیشن ۱۹۵۰، اولین اجرای آوازی خود را انجام داد.

زندگینامه لیلی جیمز
زندگینامه لیلی جیمز

بازی در سریال تاریخی

در سال ۲۰۱۶، او در سریال درام تاریخی بی‌بی‌سی «جنگ و صلح» ۲۰۱۶ با بازی ناتاشا روستوا به تلویزیون بازگشت. او همچنین در دومین فیلم مهم خود، در نقش «الیزابت بنت» در فیلم اکشن ترسناک غرور و تعصب و زامبی ها بازی کرد که تقلید از غرور و تعصب جین آستن است.

لیلی جیمز بازیگر هالیوودی
لیلی جیمز بازیگر هالیوودی

نقدهای متفاوتی دریافت کرد و نتوانست در باکس آفیس موفقیت خاصی پیدا کند. جیمز نقش ژولیت را در فیلم رومئو و ژولیت تئاتر گاریک به کارگردانی راب اشفورد و کنت برانا بازیگر-کارگردان در سال 2016 بازی کرد.

ادامه موفقیت ها در سینما

سال ۲۰۱۷، او در چندین فیلم مهم ظاهر شد. او نقش دبورا، مورد علاقه شخصیت اصلی، بیبی، را در فیلم اکشن «بچه راننده» ادگار رایت بازی کرد. او نقش الیزابت لییتون، منشی نخست وزیر بریتانیا وینستون چرچیل (با بازی گاری اولدمن)، را در فیلم درام جنگی «تاریک‌ترین ساعت» جو رایت بازی کرد. او همچنین نقش اصلی فیلم درام جنگ جهانی دوم «استثناء» را بازی کرد و در آن نقش یک مامور بریتانیایی را بازی کرد که خود را به عنوان خدمتکار کاایزر ویلهلم دوم تبعید شده جا زده بود.

لیلی جیمز بازیگر انگلیسی
لیلی جیمز بازیگر انگلیسی

جیمز در فیلم موزیکال محبوب “ماما میا! دوباره اینجا هستیم” در نقش “دونا شریدان” همبازی “مریل استریپ” شد، این دنباله جذاب در جولای ۲۰۱۸ اکران شد. همچنین، او در درام دلنشین “انجمن ادبی و پای سیب گرنزی” در نقش “جولیت اشتون”، نویسنده‌ای که با ساکنان گرنزی در دوران جنگ جهانی دوم مکاتبه می‌کرد، ایفای نقش کرد. این فیلم که در سال ۲۰۱۸ اکران شد، داستان زیبایی از امید و دوستی در دل جنگ را روایت می‌کند.

سال ۲۰۱۹، جیمز در نقش ایو هریینگ در نمایش اقتباسی «همه چیز درباره ایو» به کارگردانی ایوو ون هوو درخشید. این نمایش که در کنار گیلین اندرسون اجرا شد، با استقبال گرم منتقدان روبرو شد و از ۱۵ فوریه تا ۱۱ مه در تئاتر نویل کووارد لندن به روی صحنه رفت.

دوران کرونا

سال ۲۰۲۰ در بحبوحه کرونا، جیمز در اقتباس سینمایی رمان کلاسیک “ربکا” در نقش دوم خانم دوینتر درخشید. این فیلم به کارگردانی بن وایتلی و با حضور آرمی همر ساخته شد. سال بعد، او در فیلم بریتانیایی “دیگ” با بازی در نقش پگی پیگوت، مخاطبان رو غافلگیر کرد. این فیلم بر اساس رمان پرفروش جان پرستون ساخته شده بود. اما شاید یکی از برجسته‌ترین نقش‌های جیمز در سال ۲۰۲۰، ایفای نقش پاملا اندرسون در سریال پربیننده “پام و تامی” برای هولو بود.

عکس جدید لیلی جیمز
عکس جدید لیلی جیمز

فعالیت تبلیغاتی لیلی جیمز

سپتامبر سال ۲۰۲۲، لیلی جیمز به عنوان سفیر رسمی شورای الماس طبیعی برگزیده شدند. این شورا با هدف ترویج و ارتقای الماس‌های طبیعی فعالیت می‌کند.

تبلیغات لیلی جیمز
تبلیغات لیلی جیمز

تغییر نام لیلی جیمز

پدر لیلی جیمز در سال 2008 بر اثر بیماری سرطان فوت کرد. به همین دلیل، او نام کوچک پدرش را به عنوان نام هنری‌اش انتخاب کرد. دلیل این کار این بود که بازیگر دیگری هم به نام لیلی تامسون وجود داشت و او می‌خواست با این کار از اشتباه گرفته شدن با آن بازیگر جلوگیری کند.

قد و وزن لیلی جیمز
لیلی جیمز

همسر لیلی جیمز

او بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ با بازیگر مات اسمیت که در فیلم «غرور و تعصب و زامبی‌ها» همبازی‌اش بود، رابطه عاشقانه داشت.

در سال 2021، جیمز با یک موسیقی‌دان و ترانه‌سرای آمریکایی به نام مایکل شومن، عضو گروه راک آمریکایی کوئینز آف استون ایج، شروع به رابطه کرد. در فوریه 2023 گزارش شد که رابطه این زوج به پایان رسیده است.

میشائیل شومن و لیلی جیمز
میشائیل شومن و لیلی جیمز

لیلی جیمز و سباستین استن در گذشته با هم در رابطه بوده‌اند. این دو بازیگر به واسطه همکاری در سریال پربیننده “پام و تامی” (Pam & Tommy) که زندگی پاملا اندرسون و تامی لی را به تصویر می‌کشد، به هم نزدیک شدند و رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کردند.

سریال پام و تامی: این سریال که بر اساس داستان واقعی درز نوار جنسی پاملا اندرسون و تامی لی ساخته شده است، توجه بسیاری را به خود جلب کرد و بازی درخشان لیلی جیمز و سباستین استن در نقش‌های اصلی این سریال، باعث شد تا شایعاتی درباره رابطه عاشقانه آن‌ها به وجود آید.

لیلی جیمز و سباستین استن
لیلی جیمز و سباستین استن

اینستاگرام لیلی جیمز

برای دیدن صفحه اینستاگرام لیلی جیمز بر روی لینک زیر کلیک کنید:


https://www.instagram.com/lilyjamesofficial/

اینستاگرام لیلی جیمز
اینستاگرام لیلی جیمز

سریال های لیلی جیمز

سال انتشارسریالنقش
۲۰۱۲-۲۰۱۵دانتون ابیخانم رز مک کلار
۲۰۱۶جنگ و صلحروستووا
۲۰۲۱در جستجوی عشقلیندا رادلت
۲۰۲۱دیو و دلبررز
۲۰۲۲پم و تامیپاملا اندرسون
سریال های لیلی جیمز
سریال های لیلی جیمز
سریال های لیلی جیمز

فیلم های لیلی جیمز

سال انتشارفیلمنقش
2012ChemistryInes
2012خشم تایتان هاKorrina
2012شکستهOlder Skunk
2012دختران سریعLisa Temple
2013The Silent TreatmentThe Girl
2015سیندرلاCinderella
2015سوختهSara
2016Pride and Prejudice and ZombiesElizabeth Bennet
2016استثناMieke de Jong
2016ماجرای توماس بوربریBetty
2017Baby DriverDebora
2017تاریکترین ساعتElizabeth Layton
2018ببخشید مزاحم شما شدمWhite Detroit (voice)
2018انجمن ادبی و پای پوست سیب‌زمینی گرنزیJuliet Ashton
2018جنگل کوچکDeb Hale
2018ماما میا! دوباره شروع کنیمYoung Donna Sheridan
2019چهار عروسی و یک تشییع جنازهMiranda
2019دیروزEllie Appleton
2019Rare BeastsCressida
2020RebeccaMrs. de Winter
2021The DigPeggy Piggott
2022What’s Love Got to Do with It?Zoe Stevenson
2023Finally DawnJosephine Esperanto
2023The Iron ClawPam Adkisson
2024Greedy PeoplePaige Shelley
2024RelaySarah Grant
2025SwipedWhitney Wolfe Herd
فیلم های لیلی جیمز
فیلم های لیلی جیمز
فیلم های لیلی جیمز

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 55

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir